• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چهل مورد از عجایب دنیا که تصور نمی کردید وجود خارجی دارند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱/۱۸   تعداد بازدید : 324234   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


عجایبی در دنیا که تصور نمی کردید وجود خارجی دارند

در دنیای ما زیبایی و حیرت آور بودن گونه های مختلفی دارند، از عجایب طبیعی گرفته تا مواردی که توسط انسان ساخته شده اند، آثاری که هنوز پایدار هستند و یا اینکه به ویرانه تبدیل شده اند. اغلب اوقات مهم نیست که چیزها چگونه به وجود آمده اند و یا اینکه در آن لحظه دست خورده شده اند و دیگر ارزش بالایی ندارند چرا که عکس العمل ما نسبت به تماشای این عجایب دنیا برای خودش معیار دقیقی است. فهرست این مقاله نیز حاوی برخی از زیباترین عجایب دنیاست. از بقایای تمدن های گم شده که برخی از آنها هنوز هم رمز آلود هستند، تا شهرهای دلربا و اشیا و عناصر خیره کننده در دنیای طبعیت، تمامی این عجایب همگی در فهرست مقاله ای که مطالعه خواهید کرد حضور دارند.
همانطور که اشاره شد در این لیست بسیاری از ویرانه ها هم وجود دارند، اما این همه ماجرا نیست و تعدادی از مکان های طبیعی که با گذر زمان از عمرشان کم می شود و رو به محو شدن می روند نیز در این مطلب گنجانده شده است. امواجی که جزیره ها را در می نوردد و چهره سنگ ها را تغییر حالت می دهد و زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی به پایین می ریزد و همه چیز را درون خود دفن می کند، این ها همگی از مواردی هستند که جان این آثار را تهدید می کند. مهم تر از همه، آلودگی هم نقش مهمی در نابودی این موارد ایفا خواهد کرد. خلاصه هیچ چیز در دنیای ما همیشگی نیست و هر چیزی می بایست روزی تمام شود. شاید این همان چیزیست که عجایب جهان را الهام بخش و زیبا می سازد، چرا که با سرعت ثابت گذر زمان و با محو شدن از خاطرات و تبدیل شدن به افسانه، باز هم به ما ثابت می کنند که چه کارهایی از دست انسان و طبیعت بر می آید. در حالی که این لیست از مکان های شگفت انگیز جهان شاید بیشتر جنبه اطلاع رسانی و ایجاد حسی لذت بخش در خواننده داشته باشد، اما در عین حال یک زنگ هشدار برای افرادی است که هنوز به دیدن چیزهای غیر عادی و فوق العاده موجود در جهان نرفته اند. خلاصه این لیست یک توصیه است که دیر یا زود باید مطرح می شد. تا بیاید شروع کنید و به دنبال چنین مکان هایی بگردید، می بینید که برای همیشه از بین رفته اند.
واقعیت این است که چیزی نفس گیرتر از آن نیست که با چیزی که فکر نمی کردید وجود داشته باشد رو به رو شوید. در حقیقت هنگامی که شانس دیدن مکان هایی مثل قصر پوتالا را پیدا می کنید، حسابی خوف برتان می دارد و حتی عکس گرفتن هم نمی تواند حق زیبایی آنچه از نزدیک دیده اید را به درستی بیان کند. پس از خواندن فهرست این مطلب با مواردی روبه رو می شوید که فکر می کردید هرگز وجود نداشته اند و احتمالا بلافاصله با یکی از آژانس های هوایی که می شناسید تماس خواهید گرفت.


1.سموک شمپی (Semuc Champey)، گواتمالا
آبراه سنگ آهک طبیعی سموک شمپی، جریان آب ملایمی دارد که از سمت کوهستان به طرف پایین می ریزد و در این راه باعث پیدایش چندین آبشار و تعدادی حوضچه پر شده از آب های شفاف می شود.

1.سموک شمپی (Semuc Champey)، گواتمالا


2.دره وینیالِس (Viñales Valley)، کوبا
این دره شگفت انگیز یکی از برجسته ترین موارد در میان دیگر عجایب طبیعی جهان است. علت این موضوع هم بناهای سنگی احاطه کننده آن هستند که به جای کوبا، چهره ای به آن بخشیده اند که گویی مکانی در جنوب شرقی قاره آسیاست نه جزیره کوبا.

2.دره وینیالِس (Viñales Valley)، کوبا


3.کوه روریما (Viñales Valley)، ونزوئلا
بلندترین کوه واقع در کشور ونزوئلا با ظاهر هرمی شکل و آبشارهای پلکانی اش، به قدری مرتفع است که همیشه توده ای از ابرهای در حال چرخش به دور آن حلقه زده.

3.کوه روریما (Viñales Valley)، ونزوئلا


4.پلی ایده آل دو فکتور شِوال (Palais Ideal du Facteur Cheval)، فرانسه
این قصر که در طول مدت چند ده سال به دست یک پستچی محلی ساخته شده، به شکل احمقانه ای شبیه به چیزهایی است که از درون داستان و فیلم های تخیلی مثل شخصیت داستانی تام رایدر بیرون آمده است.

4.پلی ایده آل دو فکتور شِوال (Palais Ideal du Facteur Cheval)، فرانسه


5.سنت میشل د گویی (Saint Michel d'Aiguilhe)، فرانسه
کلیسای سَنت میشِل دِ گویی مانند برجی عظیم بر روی اطراف بخش لو پوی-آن-ولی (Le-Puy-en-Velay) سایه افکنده و قدمت آن به بیش از 2 هزار سال پیش باز می گردد. 

5.سنت میشل د گویی (Saint Michel d'Aiguilhe)، فرانسه


6.ویرانه های لِپیتس ماگنا (Ruins of Leptis Magna)، لیبی
در میان چیزهایی که تصور نمی کردید هیچ زمان در کشور لیبی وجود داشته باشند، خرابه های پراکنده ای هستند که هر کدام مسیری ستون دار، طاق های پیروزی و آمفی تئاتر مخصوص به خودشان را دارند تا نمایانگر تعدادی از ظریف ترین و در عین حال پیچیده ترین اصول حکاکی به جا مانده از زمان رومی های باستان برای امروزیان باشند.

6.ویرانه های لِپیتس ماگنا (Ruins of Leptis Magna)، لیبی


7.منطقه باستانی مرواه (The Archeological Site of Meroë)، سودان
این منطقه که زمانی پایتخت پادشاهی کوش (Kush) بود، اکنون خانه ای برای سلسله ای از مقبره های افسانه ای و آرامگاه های بزرگ و همچنین آثاری خیره کننده و آنتیک می باشد.

7.منطقه باستانی مرواه (The Archeological Site of Meroë)، سودان


8.روستای کوهستانی جمیلا(Djémila)، الجزایر
این شهر باستانی متعلق به رومیان، به لطف داشتن کوهستان های محلی مخصوص به خودش و نیز در اختیار داشتن تعدادی معابد، ساختمان های عمومی و خصوصی و همچنین یک آمفی تئاتر چشمگیر، برای خودش مکانی منحصر به فرد است.

8.روستای کوهستانی جمیلا(Djémila)، الجزایر


9.ذخیره بیوسفر لائوکا
اینجا حقیقتا یک منظره خیره کننده بوده و از جمله اصلی ترین عجایب جهان به شمار می رود. این مخزن آب طیف گسترده ای از یک فلات را در بر می گیرد و جالب اینجاست که نزدیک به 10 هزار پا از سطح دریا فراتر قرار دارد. این منطقه با بناهای باستانی متعددی پر شده و میزبان طیف وسیعی از حیوانات و گونه های جانوری می باشد.

9.ذخیره بیوسفر لائوکا


10.کوه آتشفشانی مائلیفل (Maelifell)، ایسلند
این کوه آتشفشانی زیبا و البته بسیار غیر طبیعی، به کلی با پوششی روشن رنگ از خزه در برگرفته شده و رودهای یخی و نهرهایی به شکل مارپیچ به دور آن تابیده شده اند.

10.کوه آتشفشانی مائلیفل (Maelifell)، ایسلند


11.کلیسای ترنسفیگوریشن (Transfiguration Church)، جزیره کیژی (Kizhi)، روسیه
تصاویر تعداد کمی از عجایب جهان توان رقابت با نمایی که این بنای خارق العاده با گنبدهای پیازی شکل و طاق هایی که از خودش به نمایش گذاشته را خواهند داشت. جنس آن تماما از چوب است و زمان ساختش به اوایل قرن هجدم میلادی باز می گردد و از آن موقع تا حالا، کم تر چیزی در حد اندازه ظاهر اعجاز آور این بنا دیده شده است.

11.کلیسای ترنسفیگوریشن (Transfiguration Church)


12.روستای توریستی پورتمریون (Portmeirion)، ولز
این روستای جذاب کنار آبی، در امتداد تپه ای متعلق به شبه جزیره ای در ولز ساخته شده و به داشتن طراحی ظاهری خاصش منحصر به فرد است. گویی اینجا بازتابی از یک روستای ایتالیایی است که در شهری از کشور ولز ظاهر شده است.

12.روستای توریستی پورتمریون (Portmeirion)، ولز


13.سنگ های ایستاده روستای کالانیش (Standing Stone of Callanish)
همان مقدار که بنای انگلیسی و بسیار مشهور استون هِنج (Stonehenge) اسرار آمیز و جادویی است، این تخته سنگ های اسکاتلندی نئولیتیکی (Scottish Neolithic) نیز از ترکیب دایره ای شکل و همچنین خطوط سنگ هایی که دارای شعاع مشابهی هستند به وجود آمده است.

13.سنگ های ایستاده روستای کالانیش (Standing Stone of Callanish)


14.شهر عنجر (Anjar)، لبنان
چنین ویرانه های قرن هشتمی همگی در داخل یک شهر کوچک که نامی مشابه دارد جا داده شده اند. این بنا در اصل به درخواست حاکمان وقت، توسط سازندگان و هنرمندانی از کشورهای ترکیه و مصر بنا گردیده است.

14.شهر عنجر (Anjar)، لبنان


15.شهر بعلبک (Baalbek)، لبنان
این شهر در روزهای اوج خودش به نام هلیوپلیس (Heliopolis) شناخته می شد و توسط اسکندر کبیر و سپس تحت فرمان رومیان قرار داشت. این ویرانه ها که قدمتشان به بیش از 2 هزار سال قبل باز می گردد، در منطقه ای قرار دارند که ساخت و ساز در آن بیش از 9 هزار سال سابقه داشته است.

15.شهر بعلبک (Baalbek)، لبنان


16.قصر شورین (Schwerin Palace)، ایالت شورین (Schwerin)، آلمان
این قصر که توسط دوک اعظم مکلنبورگ (Grand Dukes of Mecklenburg-Schwerin) ساخته شده است، یادآوری از کاخ های دوران ملوک الطوایفی کشور فرانسه بوده و کاخ های قصه های دیزنی در برابر آن حرفی برای گفتن ندارند.

16.قصر شورین (Schwerin Palace)، ایالت شورین (Schwerin)، آلمان


17.گورژ دو لاردژ (Gorges de l'Ardèche)
این گلوگاه آبی تماشایی برای خودش یک ویژگی ظاهری منحصر به فرد به نام پونت دِ آرک (Pont D’Arc) را دارا می باشد. این ویژگی یک پل طبیعی است که از یک طاق 60 متری ساخته شده و اثری به جا مانده از یک مجموعه غار باستانی می باشد. این اثر از زمان حدودا دو هزاران سال پیش وجود داشته و به لحاظ زمین شناسی یکی از خارق العاده ترین مواردی است که در جهان وجود دارد.

17.گورژ دو لاردژ (Gorges de l'Ardèche)


18.غارهای موگای (Mogao Caves)، چین
این غارها و مجتمع های مربوط به آنها شامل بیش از صدها مورد پرستشگاه می شود که در آن واحد، نمایشگاهی از تعداد بی شمار نقاشی های رنگی دیواری و مجسمه هایی هستند که با دقت بالایی حکاکی شده اند.

18.غارهای موگای (Mogao Caves)، چین


19.ولینگ یانگ (Wulingyuan)، چین
این حوزه کوهستانی فوق العاده متشکل از هزاران ستون ماسه ای می باشد که بر فراز دره ها و غارهای موجود در ارتفاعات پایین تر سایه افکنده است.

19.ولینگ یانگ (Wulingyuan)، چین


20.قصر پوتالا (Potala Palace)، تبت
قصر پوتالا در سال 1645 ساخته شده و تا پیش از انقلاب تبت، برای سال های زیادی محل زندگی دالای لاما بوده است. این محل امروزه یکی از اعجاب آورترین مکان ها در جهان است و می توان در آن به کاوش در مورد تاریخ فرهنگ پرداخت.

20.قصر پوتالا (Potala Palace)، تبت


 حقایقی باورنکردنی درباره عجایب هفتگانه دنیا



21.غار یخی دوبشینسکا (Potala Palace)، اسلووکی
این غار یخی حیرت آور دارای یک محفظه مرکزی می باشد که ارتفاع 12 متری داشته و کف آن از یک قطعه یخ به ضخامت 12 متری تشکیل شده است. این چکیده ‌سنگ ها و غارهای سنگی به جای اینکه ظاهری شبیه به آرایش سنگ ها داشته باشند، بیشتر به مارپیچ های کریستالی شباهت دارند. دلیل اصلی این موضوع هم لایه لایه بودن یخ های موجود بر روی آنها می باشد. 

21.غار یخی دوبشینسکا (Potala Palace)، اسلواکی


22.دریاچه اهرید (Lake Ohrid)، آلبانی و مقدونیه
دریاچه اهرید کهنسال ترین دریاچه اروپا بوده و نقش مرز جدا کننده دو کشور منطقه بالکان را ایفا می کند. این دریاچه چنان آب های زلالی دارد که به آسانی می توان دها متر پایین تر از سطح آن را به چشم دید.

22.دریاچه اهرید (Lake Ohrid)، آلبانی و مقدونیه


23.اوردسا کنیون (Ordesa Canyon)، اسپانیا
دره اوردِسا کنیون به عنوان قسمتی از پارک ملی اردِسا ای مونته پِردیدو (Ordesa Y Monte Perdido National Park)، در مکانی عمیق درون پیرِنِس (Pyrenees) قرار گرفته و خانه ای برای زندگی جانوران باشکوهی مثل عقاب طلایی می باشد.

23.اوردسا کنیون (Ordesa Canyon)، اسپانیا


24.مجتمع معابد پرامبانان (Prambanan)، اندونزی
این مجموعه از معابد هندو که در میانه های قرن نهم میلادی ساخته شده است، نزدیک به یک قرن بعد و تا پیش از اوایل قرن نوزدهم، به عرصه ای برای افسانه ها تبدیل گردید و سپس به کلی رها شد.

24.مجتمع معابد پرامبانان (Prambanan)، اندونزی


25.آیوتایا (Ayutthaya)، کشور تایلند
این شهر با عظیمت در میانه های قرن چهاردم بنا شد و مرکز دادگاه سلطنتی و همچنین مقر پادشاهی به همین نام یعنی آیوتایا بود. پادشاهی آیوتایا تا قرن هجدهم هدایت این شهر را در دست داشت.

25.آیوتایا (Ayutthaya)، تایلند


26.شهر سیگیشوآرا (Sighiṣoara)
فهرست عجایب دنیا بدون حضور این شهر کوچک دلربا که یک کوه دژ مانند نیز در آن وجود دارد هرگز کامل نخواهد بود. چنین اثر معماری از ساختمان هایی تشکیل شده که هر کدام با رنگ های روشن و به زیبایی هر چه تمام تر رنگ شده اند، اما این همه ماجرا نیست چرا که این شهر به عنوان اینکه محل تولد ولاد به میخ ‌کِشنده (Vlad the Impaler) یا همان دراکولا می باشد نیز شهرت دارد. شاید پس از اینکه به بازدید این شهر رفتید، هوس کنید با یک نقاش حرفه ای تماس بگیرید تا رنگ های خانه شما را هم به مانند ساختمان های این شهر به رنگ های روشن نقاشی کند.

26.شهر سیگیشوآرا (Sighiṣoara)


27.پاموک‌ کاله (Pamukkale)، ترکیه
آنچه در نگاه اول شبیه به یخ و برف به نظر می رسد، در حقیقت لایه ای از کربنات کلسیم باقی مانده از آب چشمه های آب گرمی است که در اینجا وجود دارد. در اینجا صخره ها و پیش آمدگی های پلکانی در اثر پاشیدگی و عبور آب از رویشان، به صورت مداوم در حال شکل گرفتن و تغییر شکل دادن هستتند. در میان ناهنجاری های طبیعت، این منطقه یکی از مواردی است که کم تر کسی فکر می کرد وجود داشته باشد.

27.پاموک‌ کاله (Pamukkale)، ترکیه


28.غار کسیدرال (Cathedral Gorge)، استرالیا
این غار در داخل منطقه ای که نام عجیب و غریب بانگل بانگلز (Bungle Bungles) روی آن گذاشته شده و از آرایش سنگ های ماسه ای پدید آمده است حضور دارد. غار کَسیدرال محوطه ای شبیه به آمفی تئاتر را به شکل طبیعی به وجود آورده و اگر کسی در یک طرف آن شروع به حرف زدن کند، شخصی که در طرف دیگر قرار دارد صدای او را به راحتی خواهد شنید.

28.غار کسیدرال (Cathedral Gorge)، استرالیا


29.جزیره کانگرو (Kangaroo Island)، استرالیا
این جزیره منحصر به فرد و خاص از ترکیب تشکیلات سنگی اعجاب آور، سواحل بکر، جنگل های بی انتها و همچنین چمزارهایی پدید آمده تا منطقه ای ایده آل برای زندگی گونه های جانوری مختلف باشد. این گونه ها شامل گیاهان و البته حیواناتی مثل کانگروها می شوند.

29.جزیره کانگرو (Kangaroo Island)، استرالیا


30.مجمع الجزایر پولائو (Kangaroo Island)، میکرونزی
با در اختیار داشتن یکی از شفاف ترین آب ها و همچنین زیباترین صخره های مرجانی موجود در جهان، این جمع کوچک از جزیره ها باعث ایجاد پاتوقی پر طرفدار برای غواصان محلی شده و واضح است که برای خودش یکی از عجایب دنیا محسوب می شود.

30.مجمع الجزایر پولائو (Kangaroo Island)، میکرونزی


31.تنگه میلفورد (Milford Sound)، نیوزلند
فلات نیوزلند میلفورد در حدود 20 هزار سال پیش توسط یخچال های طبیعی ساخته شده است. ظاهر عقب نشینی کرده این تنگه طیف گسترده و غنی از ارتفاعات و دره ها را حکاکی کرده و در کنار آنها، آب راه ها و آبشارهایی نیز جریان دارند.

31.تنگه میلفورد (Milford Sound)، نیوزلند


32.ساحل رد بیچ (Red Seabeach)، پینجین (Panjin)، چین
این مرداب پهناور محل زندگی علفی به نام سوآدا (Suada) می باشد و کاری کرده که این منطقه بزرگ ترین زیستگاه برای زندگی چنین گیاهی باشد.

32.ساحل رد بیچ (Red Seabeach)، پینجین (Panjin)، چین


33.صخره های معلق متئورا (Meteora)، یونان
متئورا مجموعه ای از صومعه سراها می باشد که بر روی ستون هایی از ماسه سنگ های مختلف بنا شده اند. قدمت ساخت این بنا به چیزی در میان قرن های یازدهم الی شانزدهم میلادی باز می گردد.

33.صخره های معلق متئورا (Meteora)، یونان


34.آبشار سلیالاندفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند
آبشار سلیالاندفوس از ارتفاعی 60 متری به داخل یک حوضچه آبی می ریزد تا بدین شکل، نمای داخلی منحصر به فردی را به واسطه مسیری که برای رسیدن به پرتگاه طی می کند به نمایش می گذارد.

34.آبشار سلیالاندفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند


رسیدن به غیر عادی ترین چیزهای موجود در جهان
بسیاری از مکان های مطرح شده در این مطلب از لحاظ سهولت و دسترسی وضعیت مناسبی را ندارند. یافتن و کمک گرفتن از مردمان محلی یکی از راه حل های رسیدن به چنین مکان هایی است. بیشتر اوقات این راهنماهای محلی هستند که از مسیرهای مخفی مطلع بوده و کمک می کنند تا مسیر جذاب تری را برای رسیدن به مقصدمان طی نماییم. از بابت جستجو کردن کامل اطمینان کسب کنید تا بدین صورت تمامی عجایب این فهرست را پیدا کنید چرا که رسیدن به هر کدامشان ارزش سختی راه را خواهد داشت.

35.مجمع الجزایر فرناندو دی نوروها (Fernando de Noronha)، برزیل
این مجمع الجزایر گرمسیری واقع در امتداد اقیانوس اطلس، از بیش از 21 جزیره مختلف و همچنین جزایر کوچک تری تشکیل شده که هر کدام محل زندگی تعدادی از گونه های جانوری بومی مختص این جزیره ها هستند.

35.مجمع الجزایر فرناندو دی نوروها (Fernando de Noronha)، برزیل


36.فارست آو نایوز (Forest of Knives)، ماداگاسکار
این منطقه از مادگاسکار با در اختیار داشتن آرایش خشنی از تخته سنگ هایی که قدمتشان به زمان حضور دایناسورها باز می گردد، نقش ایجاد یک سد نفوذ ناپذیر میان انسان ها و همچنین گیاهان و حیواناتی که این منطقه را خانه خودشان می نامند را ایفا می کند.

36.فارست آو نایوز (Forest of Knives)، ماداگاسکار


37.کوه برومو (Mount Bromo)، اندونزی
آتشفشان فعال کوه برومو در میان جلگه ای جای خشک کرده که لقب سی آو سَند (Sea of Sand) را به آن داده اند. ارتفاع این کوه آتشفشانی به بیش از 7000 هزار پا می رسد.

37.کوه برومو (Mount Bromo)، اندونزی


38.منطقه باستانی سیگیرییا (Sigiriya)، سریلانکا
این مجتمع خارق العاده چیزی در حدود بیش از 1500 سال پیش ساخته شده و یک ویژگی منحصر به فرد دارد. این ویژگی وجود یک ستون سنگ بلند با ارتفاع بیش از 213 متر می باشد و در بالای آن، بقایای یک قصر ویران شده به چشم می خورد.

38.منطقه باستانی سیگیرییا (Sigiriya)، سریلانکا


39.برج هرکول (Tower of Hercules)، اسپانیا
برج هرکول در حوالی قرن دوم میلادی به دست رومیان ساخته شده است. این برج یک فانوس 57 متری به آسمان رفته است و به عنوان دومین برج مرتفع از همین نوع در کل اسپانیا به شمار می رود.

39.برج هرکول (Tower of Hercules)، اسپانیا


40.اتاق کهربا (The Amber Room)، کاخ کاترین، روسیه
این اتاق نفیس در کاخ کاترین واقع در شهر تارسکوئه سِلو (Tsarskoe Selo) قرار دارد و زمانی محل زندگی خانواده سلطنتی روسیه بوده است. این اتاق با استفاده از ترکیبی پیچیده از موزایک هایی کهربایی بالتیکی تزیین گردیده. در حال حاضر این اتاق در شرایط بازسازی قرار گرفته چرا که پنل های کهربایی آن در جنگ جهانی دوم توسط نازی ها به سرقت رفته و پس از آن چنین اشیایی هیچ جای دیگری دیده نشد.

40.اتاق کهربا (The Amber Room)، کاخ کاترین، روسیه


منبع: placesyoullsee





نظرها

  • 3 0

    good like>>>>

  • 5 2

    مطالب تارنماتون بسیار عالی و جالب است.

    • 5 1

      ممنون حمید جان، لطف دارید

  • 1 1

    Wow khob bod♡

  • 2 6

    بسیار عالی وجذااب،سپاس

  • 0 3

    Wery good

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید