• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 5 مکانی که خورشید هرگز در آنها غروب نخواهد کرد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱/۲۱   تعداد بازدید : 176491   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


معرفی 5 مکانی که خورشید هرگز در آنها غروب نخواهد کرد

بعضی از مناطق برای یک بازه بسیار طولانی از زمان مانند هفته ها و ماه ها، 20 تا 24 ساعت طلوع خورشید و روز را تجربه می  کنند. ساعت درخشش آفتاب در هر یک از این مکان ها وابسته به فاصله آنها تا قطب می باشد. این مکان ها قطعاً دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خاص بوده و در نزدیکی قطب های زمین قرار دارند. از دلیل اصلی ایجاد این پدیده در بعضی از این نقاط می توان کج شدن زمین بر روی محود خود و تا حدود 23 درجه اشاره کرد. در قطب جنوب و شمال زمانیکه زمین در این موقعیت قرار می گیرند خورشید تنها یک بار در سال غروب می کند. این پدیده بیشتر در قطب شمال و نزدیکی آن رخ می دهد و ساکنین این منطقه فرصت تماشای این واقعیت دور از باور را خواهند داشت، اما در مناطق قطب جنوب که می توان از آن به عنوان یک قاره خالی از سکنه نام برد، تنها دانشمندان و ماجراجویان موفق به مشاهده و تجربه این پدیده عجیب شوند. در قطب جنوب خورشید در 21 سپتامبر طلوع می کند و تا بیست و دوم مارس سال آینده غروب نخواهد کرد. در قطب شمال طلوع خورشید را در بیست و دوم مارس و غروبش در بیست و یکم سپتامبر همان سال اتفاق خواهد افتاد.
بسیاری از کشورها این پدیده را تجربه می کنند، کشورهایی بی نظیر که می توانید آنها را برای تعطیلاتی متفاوت انتخاب نمایید. برخی از این مناطق شامل قسمت های شمالی کانادا، گرینلند، فنلاند، نروژ، سوئد، روسیه، آلاسکا و ایسلند می باشند. پس اگر به دنبال امتحان تجربه ای متفاوت از سفر به مناطقی که خورشید هرگز در آنها غروب نمی کنند تا بتوانید در هنگام نیمه شب تلالو نور خورشید را نظاره گر باشد، این مقاله را مطالعه کنید و با انتخاب مقصدی مناسب خاطره ای به یاد ماندنی از تعطیلاتی خاص و منحصر به فرد را برای خود رقم زنید.


1. نروژ  Norway 
با توجه به عرض جغرافیایی بسیار پهناور نروژ تغییرات فصلی بزرگی در طول روز در کشور نروژ قابل مشاهده خواهد بود. در طول ماه های فصل تابستان یعنی از اواخر ماه مه تا اواخر ماه ژوئیه خورشید هرگز در افق مناطق شمالی دایره قطب شمال به طور کامل غروب نخواهد کرد. با توجه به این تفاسیر و این ویژگی خاص نروژ را به عنوان سرزمین خورشید نیمه شب می شناسند، کشوری بی نظیر که 20 ساعت روز و تابش خورشید را تجربه می کند. بنابراین اگر به دنبال مقصدی مناسب برای تجربه روزهایی بسیار بسیار طولانی هستید، شمال نروژ قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. جاییکه به معنای واقعی کلمه خورشید هرگز غروب نمی کند را تجربه می کنید و زمان کافی را برای انجام برنامه هایی مهیج مانند قایق رانی، ماهیگیری، گلف و گردشگری با کشتی را در زیر نور خورشید خواهید داشت.

نروژ یکی از  مکان هایی که خورشید هرگز در آنها غروب نخواهد کرد


2. ایسلند Iceland 
می توان از ایسلند به عنوان کشوری غرق شده در زیبایی ها با مناظر طبیعی خارق العاده نام برد، جاییکه با انتخاب آن فرصت طلایی بازدید از آبشارها، آتشفشان ها و یخچال های طبیعی همراه با انجام فعالیت هایی مهیج مانند غواصی برایتان فراهم خواهد شد. در این کشور شگفت انگیز حتی یک لحظه از زمانتان هم با احساس کلافگی سپری نخواهد شد زیرا فعالیت های لذت بخشی مانند سوارکاری با اسب ایسلندی و انجام بازی گلف در یکی از 65 باشگاه های گلف فوق العاده در هنگام نیمه شب در انتظارتان خواهد بود.

ایسلند یکی از  مکان هایی که خورشید هرگز در آنها غروب نخواهد کرد


5 مقصد گردشگری برای عاشقان سفرهای لاکچری



3. کانادا Canada
شهر اینوویک (Inuvik) و سرزمین های شمال غربی کانادا 50 روز از فصل تابستان را بدون غروب خورشید و روز کامل تجربه می کنند. در این فصل شگفت انگیز فرصت های طلایی انجام فعالیت هایی هیجان انگیز مانند ماهیگیری، شکار، بازی گلف و شرکت در برنامه هایی مانند جشنواره هنرهای شمالی بزرگ (در اواسط ماه ژوئیه) و اجرای سرگرم کننده نیمه شب سان ران فان برایتان فراهم خواهد شد. با انتخاب این مناطق خاطره ای لذت بخش از انجام فعالیت هایی فوق العاده در مکانی که هرگز خورشید غروب نمی کند را برای خود رقم زنید.

کانادا یکی از  مکان هایی که خورشید هرگز در آنها غروب نخواهد کرد


4. سوئد (Sweden)
استکهلم سوئد جاییست که می توانید از تابش نور خورشید در هنگام نیمه شب هم لذت ببرید، در پایتخت شگفت انگیز سوئد خورشید در نیمه های شب غروب کرده و مجدداً در ساعت 4:30 صبح طلوع می کند. استکهلم در محل پیوستن دریاچه ماَلِرِن (Malaren) به دریای بالتیک (Baltic Sea) قرار گرفته و دارای 14 جزیره می باشد، در نتیجه 30 درصد از این شهر رویایی را آبراه ها تشکیل می دهد. پس پیش به سوی تجربه لذتی وافر از تماشای درخشش خورشید در هنگام نیمه شب بر روی آب در این شهر شگفت انگیز.  
اِسکانسِن (Skansen) یکیدیگر از شهرهای سوئد است که می توان از آن به عنوان نسخه عینی کشور سوئد در قرن نوزدهم نام برد. شهری زیبا که خانه هایش، روش کسب و کار مردم و صنعتگریش به صورت سنتی و همانند قرن نوزدهم می باشد. اِسکانسن به ارائه قدیمی ترین موزه فضای بازدر جهان مفتخر است، جاییکه در تمام زمان ها باز می باشد و می توانید از آن در هنگام نیمه شب البته در زیر نور پر تلالو خورشید بازدید نمایید. همچنین برای تجربه بازی گلف در هنگام نیمه شب و در زیر نور خوشید به بیورکِلایدِن (Bjorkliden) بروید. پس پیش به سوی سوئد برای انجام فعالیت هایی مهیج مانند پیاده روی در رشته کوه های لَپورتِن (Lapporten) یا پارک ملی اَبیسکو (Abisko).

سوئد یکی از  مکان هایی که خورشید هرگز در آنها غروب نخواهد کرد


5. فنلاند (Finland)
می توان از فنلاند به عنوان کشوری بی نظیر با روزهای طولانی و ارائه فعالیت های سرگرم کننده جذاب مانند اسکی، دوچرخه سواری، صخره نوردی و پیاده روی نام برد. جاییکه در آن می توانید تلالو خورشید را در هنگام نیمه شب نظاره گر باشید. در هنگام تعطیلات ملی نیمه تابستان و در طول ماه هایی که خورشید غروب نمی کند به فنلاند بروید تا علاوه بر تجربه روزهای طولانی از انجام فعالیت های سرگرم کننده مانند قایقرانی و ماهیگیری لذت ببرید.

فنلاند یکی از  مکان هایی که خورشید هرگز در آنها غروب نخواهد کرد


منبع: hellotravel





نظرها

  • 1 0

    تشکر از معلومات زیبای تان

    • 0 0

      ممنون، لطف دارید فرید جان

  • 2 1

    عالی

  • 0 0

    معلوماتتون خوبه من خیلی کشورایسلندودوس دارم ارزومه یه بارسفرکنم ولی برااینکه به قطب نزدیکه خوشم نمیادولی به هرحال کشورزیبایی

  • 1 0

    روز و شب در این شهرا چطور تایین میشه؟ زمانی که ساعت اختراع نشده بود چطور تایین میشد؟

  • 1 0

    ان شاالله مولا امام زمان عج الله فرجه الشریف تشریف بیارن بریم اینجور که امیدی نیست چون پولش نداریم.خیلی دوست دارم بریم اینجا ها از افرینش خدای متعال ومواهب الهی بهره ببریم.

  • 1 0

    هنوز نفهمیدم قطب شمال سردتره یا قطب جنوب ؟ واینکه با توجه به چرخش زمین آیا قطب جنوب می تونه بره شمال و شمال بیاد جنوب ؟ راستش وقتی میرم نخ اینا عجیب گیح میشم شاید از معلومات زیاده که سرم گیح میره !

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید