• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کشتی تایتانیک دوباره بعد از یک قرن ساخته می شود

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۳/۱۶   تعداد بازدید : 5668   گروه مطلب : اخبار


کشتی تایتانیک دوباره بعد از یک قرن ساخته می شود

اقرار کنید که تاکنون چند بار به تماشای فیلم مهیج تایتانیک نشسته اید؟ همچنین انکار نکنید که تا به حال حرکت نمادین "من دارم پرواز می کنم" کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو را انجام نداده اید. پس خبری داغ برای دوستداران سیلن دیون و علاقمندان جیمز کامرون: تایتانیک قرار است که دوباره به حرکت در آید. بزودی می توانید سوار بر این کشتی رویایی شوید چراکه نمونه مشابه اش هم اکنون توسط شرکت استرالیایی بلو استار لاین در چین در حال ساخت است و به زودی به امارات خواهد رسید.  

کشتی تایتانیک دوباره بعد از یک قرن ساخته می شود

تایتانیک دو که نمونه ای مشابه با نسخه اصلی آن است اولین سفر ماجراجویانه خود را در سال 2022 آغاز خواهد کرد. این کشتی به گفته منابع خبری مختلف برای 2400 مسافر و 900 نفر خدمه اتاق دارد و جالب است بدانید که در آن با کابین ها و دکوراسیونی به سبک و سیاق کشتی افسانه ای تایتانیک اصلی رو به رو خواهید شد. این کشتی 500 میلیون دلاری که در چین در حال ساخته می باشد اولین سفر خود را از دبی به سمت ساوت همپتون انگلستان برای سال 2022 تنظیم کرده است. پس از آن تایتانیک دو دقیقا در همان مسیری که تایتانیک اصلی سفر می کرد، البته به استثنای رفتن به قعر اقیانوس، سفر خود را آغاز و از ساوت همپتون به سمت نیویورک حرکت خواهد کرد. 

کشتی تایتانیک دوباره بعد از یک قرن ساخته می شود


 نگاهی به بزرگترین کشتی کروز جهان، شهری مجلل بر روی دریا



در این کشتی تمام موارد برای امنیت بیشتر رعایت شده یعنی مجهز به قایق های نجات بیشتر شده، بدنه اش به جای پرچ شدن جوش داده شده است و همچنین در دوره ای سفر می کند که در آن به علت گرمای جهانی تمام کوه های یخی شناور آب شده اند. البته نا گفته نماند که به عقیده برخی از دانشمندان ذوب شدن یخها منجر به ایجاد کوه های یخی شناور خطرناک تری شده است نه کمتر.
بلیط های این کشتی هنوز برای فروش گذاشته نشده پس هنوز مشخص نیست که بلیط این سفر رفت و برگشت می باشد یا از گذشته درس گرفته اند و فقط یک سره است.
تایتانیک اصلی که بزرگترین کشتی در زمان خود بود توسط هارلند و ولف در بلفست ایرلند ساخته شد و در طول اولین سفرش در پانزدهم آوریل سال 1912 از ساوت همپتون به نیویورک ناکامانه پس از برخورد با یک کوه یخی در قعر اقیانوس آرام گرفت. در این بین از 2229 نفری که سوار بر این کشتی بودند، 1503 نفر از جمله کاپیتان کشتی جان خود را از دست دادند. 

کشتی تایتانیک دوباره بعد از یک قرن ساخته می شود

اکنون بعد از گذشت صد سال از این ماجرای غم انگیز شرکت بلو استار لاین تصمیم به ساخت نمونه ای مشابه از این کشتی افسانه ای و مشهور گرفته است. نقشه ساخت کپی این کشتی ابتدا در آوریل سال 2012 توسط کلایو پالمر، یک معدن دار میلیاردر استرالیایی مطرح شد. هرچند که انتظار می رفت این پروژه در اواخر سال 2016 به پایان برسد اما به علت اختلاف با یک شرکت خوشه ای چینی بر سر حق امتیاز در سال 2015 پروژه تعطیل شد. با این حال قرار است که به مناسبت صد و دهمین سالگرد نخستین سفر تایتانیک اصلی، یعنی در سال 2022 کپی اش اولین سفر خود را از دبی به سمت ساوت همپتون آغاز کند.
کشتی جدید درست همانند نمونه اصلی اش دارای اتاق برای 2400 مسافر و 900 خدمه، بلیط های اقامت درجه یک، دو و سه، یک سالن بزرگ، رستوران ها و غذاخورهای شیک، همان منویی که در تایتانیک اصلی سرو می شد، سالن ورزشی، استخر و حمام ترکی می باشد.
به گفته کلایو پالمر کشتی تایتانیک دو قبل از اینکه به دبی برود از چین به سمت سنگاپور روانه خواهد شد. از دبی نیز به سمت ساوت همپتون و سپس به سمت نیویورک خواهد رفت. درست همانند برنامه ای که تایتانیک آر ام اس یک قرن پیش برای سفر خود داشت.  

کشتی تایتانیک دوباره بعد از یک قرن ساخته می شود

تایتانیک آر ام اس برای همیشه در یاد و خاطره ما به عنوان مشهورترین کشتی دنیا باقی خواهد ماند و شرکت بلو استار لاین با خلق تایتانیک بازنشستگی کشتی اصلی را تاریخ ساز خواهد کرد. آیا شما هم قصد دارید که سوار بر تایتانیک دو شوید؟ نظر خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: fastcompany، dubaiofw





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید