• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


ترسناک ترین و مخوف ترین مکان های جهان که در تسخیر ارواح هستند (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶   تعداد بازدید : 195850   گروه مطلب : ترین ها

1 – منطقه پلاکلی (Pluckley)، شهر کِنت (Kent)
پلاکلی جایی است که اغلب به جن زده ترین روستا در کل انگلستان تشبیه شده است. این منطقه در نزدیکی شهر اشفورد (Ashford) در کِنت قرار گرفته و گفته می شود یکی از روح خیرترین و پر رفت آمدترین مکان ها برای ارواح است. جاذبه های ترسناک این منطقه شامل فرایت کُرنِر (Fright Corner) که پیچی معروف است و محلی بوده که یک راهزن در آن با مرگ نابهنگام خود رو به رو شده است. همچنین جنگل اسکریمینگ (Screaming Woods) از دیگر جاذبه های وهم انگیز این منطقه می باشد و شایعه هایی در مورد اینکه هنوز می توان صدای وحشتناک گریه مردگان را در آن شنید مطرح می شود. بسیاری از ساکنان منطقه پلاکلی از اینکه نام محل زندگیشان به عنوان محلی ترسناک شناخته می شود به ستوه آمده اند. ولی با این حال هر ساله در هنگام مراسم هالووین انبوهی از شکارچیان ارواح در این منطقه گردهم می آیند.  

1 – منطقه پلاکلی (Pluckley)، شهر کِنت (Kent)

2 – جزیره عروسک ها، مکزیک
شوچیمیلکو (Xochimilco) نام منطقه ای در شهر مکزیکو سیتی است که متشکل از یک سیستم گسترده از کاریزها، جزایر مصنوعی و مزارع کشاورزی کوچک می باشد. مشهورترین زمین کشاورزی این منطقه متعلق به مردی به نام جولیان سانتانا بارِرا (Julian Santana Barrera) است. وی پس از اینکه جنازه دختری مرده را در نزدیکی یکی از کاریزها پیدا کرد، شروع به جمع آوری عروسک های دور انداخته شده و تکه های بدن آنها کرد و سپس، هر کدام را از درختان این جزیره آویزان می کرد تا ارواح شیطانی را دفع کنند. آقای بارِرا در سال 2001 درگذشت اما عروسک ها و همینطور این امکان همچنان وجود دارند و می توان با قایق به تماشای این جزیره ترسناک رفت.

2 – جزیره عروسک ها، مکزیک


3 – جزیره هاشیما (Hashima)، ژاپن
هاشیما که در فاصله 15 کیلومتری از بندر ناگاساکی (Nagasaki) کشف شد، جزیره ای است که در میان سالهای 1887 تا 1974 در آن معادن استخراج زغال سنگ وجود داشت و اوج جمعیت آن تا سال 1959 به تعداد 5259 نفر رسیده بود، یعنی تعداد 216264 نفر در هر مایل مربع. پس از اینکه صنعت نفت ژاپن در دهه 1960 میلادی جایگزین زغال سنگ شد، جزیره هاشیما به حال خود رها شد و حالا به عنوان جزیره ارواح (Ghost Island) شناخته می شود. بخش کوچکی از این جزیره در سال 2009 برای بازدید گردشگران بازگشایی شد و اغلب قایق هایی برای به نمایش گذاشتن مناظر آن وارد جزیره می شوند. از این جزیره برای فیلم برداری از مخفیگاه شیطانی راسول سیلوا (Raoul Silva)، شخصیت منفی قسمت اِسکای فال (Skyfall) از فیلم جیمز باند استفاده شد.

3 – جزیره هاشیما (Hashima)، ژاپن


4 – برج لندن (Tower of London)
بر اساس افسانه ها، برج سنگی و با ابهت لندن توسط تعداد ده ها مورد از ارواح اشراف زادگان تسخیر شده است، صاحبان این روح ها اکثراً در پشت دیوارهای خاکستری رنگ این محل با مرگ خود رو به رو شده اند. یکی از این ارواح، توماس بِکِت (Thomas Becket) نام دارد که گزارش هایی در مورد مشاهده شدن روحش در این مکان اعلام شده است. اِدوارد پنجم (Edward V) و ریچارد (Richard) از شهر شروزبری (Shrewsbury) که به پرنسس برج ها مشهور بود و احتمالاً در سال 1483 در این مکان به قتل رسید، آن بولین (Anne Boleyn) که سرش را در برج سبز (Tower Green) از تنش جدا کردند و کاترین هاوارد (Catherine Howard)، کسی که شش سال پس از آن واقعه اعدام شد، همگی از جمله ارواح سرگردان این برج هستند.

4 – برج لندن (Tower of London)


5 – تپه صلیب ها (The Hill of Crosses)، لیتوانی (Lithuania)
تپه صلیب ها مکانی زیارتی برای پیروان کاتولیک (Catholic) است که در سال 1830 بنا شد. این اندیشه وجود دارد که این مکان شامل حداقل تعداد 100 هزار شمشیر و صلیب غول آسا می شود و توسط پاپ ژان پل دوم (Pope John Paul II) به عنوان مکانی برای امید، صلح و عشق توصیف شده است. اگرچه هیچکس دوست ندارد که شب را در این مکان به تنهایی سپری کند.

5 – تپه صلیب ها (The Hill of Crosses)، لیتوانی (Lithuania)


6 – جنگل آئوکیگاهارا (Aokigahara)، ژاپن
این جنگل در پای کوه فوجی (Mount Fuji)، انگار چیزی است که فقط به اتفاقات فیلم ترسناک پروژه جادوگر بلر (The Blair Witch Project) تعلق دارد. این جنگل در اساطیر کشور ژاپن، ارتباطی تاریخی با شیاطین دارد و دومین مکان پر طرفدار در جهان برای خودکشی است. عنوان یکم این لیست از آن پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge) در سان فرانسیسکو است. فقط در سال 2010 بود که بیش از 50 نفر جان خود را در این مکان گرفتند و هر ساله، افراد داوطلبی در آن به دنبال یافتن جسد می روند. همچنین سکوت خاص، یکی از موارد اشاره شده در مورد این جنگل است. این سکوت به لطف تراکم بالای درختان و مسدود شدن جریان باد توسط آنها به وجود آمده است. به کوهنوردان توصیه می شود تا از طناب های پلاستیکی برای علامت زدن مسیرشان استفاده کنند و مراقب باشند که گم نشوند.

6 – جنگل آئوکیگاهارا (Aokigahara)، ژاپن


ترسناک ترین و مخوف ترین مکان های جهان که در تسخیر ارواح هستند (قسمت اول)




7 – دخمه مردگان پاریس (Paris Catacombs)
این استخوانگاه زیرزمینی، محل نگهداری بقایای شش میلیون انسان است. غارها و تونل های بی شمار این مکان در حدود 280 کیلومتر در زیر زمین شهر گسترش یافته و در طول جنگ جهانی دوم توسط مقاومت فرانسه (French Resistance) مورد استفاده قرار می گرفت. اکنون این محل به روی گردشگرانی که به دنبال ترسیدن هستند باز است و ورودی آن را می توان در میدان پلیس دنفرت راچریو (Place Denfert Rochereau) پیدا کرد. همینطور دخمه های مشابهی را در شهرهای رم و پالرمو می توان پیدا نمود.

7 – دخمه مردگان پاریس (Paris Catacombs)


8 – قلعه ادینبورو (Edinburgh Castle) 
یکی از جن خیزترین مکان ها در کشور اسکاتلند، قلعه ادینبورو است که گفته می شود خانه ای متعلق به یک نوازنده ساز، یک طبل زن بدون سر و یک جانور سیاه رنگ شبیه به سگ است. در سال 2001 طاق ها و تالارهای این قلعه به دقت مورد یک بررسی علمی 10 روزه قرار گرفت و در این تحقیق از ابزاری نظیر تجهیزات دید در شب، دوربین های دیجیتال، تصویر برداری حرارتی و همینطور تعداد 240 داوطلب حواس جمع مورد استفاده قرار گرفت. نزدیک به نیمی از افرادی که شرکت کرده بودند، گزارش هایی از مشاهده ارواح و پدیده های شبح وار از جمله افت ناگهانی دما و احساس حضور موجودیتی نهان که لباسشان را می کشد اعلام کردند.

8 – قلعه ادینبورو (Edinburgh Castle)


9 – شهر پریپیات (Pripyat)، اوکراین
این شهر ارواح بدون شک یک موضوع بسیار نگران کننده است، ولی فقط نام این شهر نیست که می تواند ترسناک باشد. شهر پریپیات واقع در منطقه ممنوعه ی چرنوبیل (Chernobyl Exclusion Zone)، در سال 1970 ساخته شد تا محل زندگی کارگرانی باشد که در نیروگاه محکوم به فنا کار می کردند. این شهر پس از بروز فاجعه در سال 1986، متعاقباً به شهری متروکه تبدیل شد.

9 – شهر پریپیات (Pripyat)، اوکراین


10 – شهرهای قابل توجه دیگر
برای این لیست شهرهای قابل ذکر دیگری هم وجود دارند که شامل شهر کراکو (Craco) در ایتالیا که بر اثر زلزله به محلی متروکه تبدیل شد، شهرهای اسبق معدن کاوی در کالیفرنیا، شهر هامبِر اِستون (Humberstone) در کشور شیلی، کولمانزکوپ (Kolmanskop) در کشور نامیبیا (Namibia) و همینطور دهکده أورادور سور گلان (Oradour-sur-Glane) می شوند. دهکده أورادور سور گلان جایی می باشد که ساکنین آن در جنگ جهانی دوم توسط نیروهای آلمانی قتل عام شدند. شارل دوگل (Charles de Gaulle) در آن موقع فرمان داد که این محل هیچ زمان بازسازی نشود و باید به عنوان یک بنای یادبود همیشگی برای جنایات رخ داده باقی بماند.

10 – شهرهای قابل توجه دیگر


11 – جاده یونگاس شمالی (The North Yungas Road)، کشور بولیوی
این جاده که به نام های اِل کامینو دِ لا موئِرته (El Camino de la Muerte) یا جاده مرگ (Death Road) هم شناخته می شود، مسیری 60 کیلومتر است که در سال 1930 توسط زندانیان پاراگوئه ای ساخته شده است. این جاده مسیر عبور رانندگان نترسی است که از پایتخت کشور بولیوی یعنی لاپاز (La Paz) به سمت شهر کورویکو (Corioco) حرکت می کنند. رفت و آمد در این جاده دو طرفه است اما این در حالی است که این جاده بندرت عرضی بیش از سه متر به خود می بیند و حتی گارد ریلی هم برای محافظت در آن وجود ندارد. بارش شدید باران و مه خطر عبور و مرور در این جاده را دو چندان می کند و یک اشتباه کوچک محاسباتی می تواند به معنی سقوط از ارتفاع 600 متری باشد. این مسیر تا کنون جان هزاران نفر را گرفته و امروزه صلیب هایی را برای علامت گذاری نقاطی که خودروها از آنجا سقوط کرده اند قرار داده اند. آمار بالای مرگ و میر و موقعیت تماشایی این جاده انگیزه ای بسیاری را در موتورسواران شجاع به وجود می آورد تا تلاش کنند که با وسیله ای دو چرخ از این مسیر عبور نمایند. این مسیر در سال های اخیر اصلاح شده و اکنون بخشی تازه برای دور زدن از یکی از خطرناک ترین قسمت های جاده قدیمی آن جایگزین شده است.

11 – جاده یونگاس شمالی (The North Yungas Road)، کشور بولیوی


12 – عمارت بورلی رِکتوری (Borley Rectory)، شهرستان اِسِکس (Essex)
عمارت بورلی رکتوری در سال 1863 و در مکانی که متعلق به یک کلیسا و صومعه قرن دوازدهمی بوده ساخته شد و طبق تعاریف بسیاری، جن زده ترین خانه در کل بریتانیا است. افسانه ای مشهور ادعا می کند که یکی از راهبان عمارت بورلی عاشق یکی از راهبه هایی که در صومعه نزدیک به این محل بوده می شود. آن دو تصمیم می گیرند که از آنجا بگریزند ولی ریش سفیدان کلیسا از برنامه آنها با خبر می شوند. راهب را به دار آویختند و در همان هنگام، زن را در خزانه ای که زیر خانه کشیش بخش قرار داشت به صورت زنده دفن کردند. از آن زمان روح آنها تمامی قسمت های این مکان را تسخیر کرده است.

12 – عمارت بورلی رِکتوری (Borley Rectory)، شهرستان اِسِکس (Essex)


13 – نیایشگاه استودان سِدلِک (Sedlec Ossuary)، جمهوری چک
این کلیسای کوچک در نزدیکی شهر کوتنا هُرا (Kutna Hora)، حاوی بقایای 70 هزار انسان است و هر ساله تعداد 200 هزار توریست را برای تماشا به سمت خود جذب می کند. این موضوع حقیقت دارد که استخوان های این افراد به شکلی عجیب و غریب و به طرزی هنری در این محل مرتب سازی شده است. برخی از دکوراسیون های داخلی این نیانیشگاه شامل چلچراغی از استخوان ها و نورپردازی هایی که پر از جمجمه هستند می شوند.

13 – نیایشگاه استودان سِدلِک (Sedlec Ossuary)، جمهوری چک


منبع: telegraph




نظرها

  • 7 4

    با سلام از سالها پیش تا بامروز بسیار از نشریات در مورد وجود ارواح یا ارواح خوب و یا شرور مطالب زیادی را منتشر کرده اند .ولی تا بحال پیش نیامده که این مطالب از سوی دانشمندان و یا منابع علمی در هیچ جای جهان تائید و اثبات شده باشند.بیاد دارم که با مجله سپید و سیاه و مطالب .اسرار روح مرگ و زندگی از ارونقی کرمانی در این مجله شروع کردم ولی همیشه به جایی میرسیدم که گویی خشی در این دیوار گم شده و کامل نیست .

  • 13 15

    این عکسا واقعا وجود داره

  • 13 22

    واقعا وحشت اوره😨

  • 4 7

    عمارت بورلی رکتوری داستانش همون فیلم ترسناک راهبه نیست

    • 0 0

      نه این عمارتی ک شما داری میگی مال فیلم راهبه نیست..اون یک صومعه هستش که اسمش هست صومعه سنت کارتا که توی رمانیه

  • 26 8

    سلام ...ترسناک تر از اینا وجود نداره یعنی؟یا من خیلی نترسم یا این مکان ها ترسناک نیست

    • 11 12

      سلام آرزو جان، این مقاله توسط مجله اینترنتی معتبر تلگراف تهیه شده که توسط تیم توریستگاه ترجمه و منتشر شده است. از دیدگاه نویسنده این مقاله، این مکان ها در جهان در تسخیر ارواح می باشند.

    • 9 2

      والا من قبلا تو يه خونه زندگي ميكردم از اينا ترسناك تر بود

    • 8 3

      عزیزم شما نترسی چون منم اصلا نترسیدم بی شوخی میگم

    • 3 2

      رقیه جان تو تو یه خونه زندگی می کردی ولی من دارم توش زندگی میکنم خیلی هم از این ها ترسناک تره خخ

  • 11 3

    الان اینا خیلی ترسناکن؟طرف یه خونه متروکه پیدا میکنه پیاز داغشو زیاد میکنه که اله بله....ترسناک ندیدن...مردمو اسگل کردنا

    • 2 5

      سلام، این مکان ها با توجه به داستان ها و تاریخچه پشت آنها از دیدگاه نویسنده این مقاله به عنوان ترسناک ترین مکان های جهان انتخاب شده اند

    • 1 0

      ترسناک نیست ولی وجود داره

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید