• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


در طول تاریخ مردم متقاعد شده اند که جهنم از این مکان ها قابل دسترسی است

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۹/۲۳   تعداد بازدید : 14674   گروه مطلب : دیدنی ها


در طول تاریخ مردم متقاعد شده اند که جهنم از این مکان ها قابل دسترسی است

آموزه های دینی ممکن است متفاوت باشند، اما تمام آنها یک مفهوم مشترک دارند. چنانچه افراد در طول زندگیشان مرتکب اعمال خطا و وحشتناک شوند در آخرت در رنج و سختی به سر خواهند برد. جهنم با نام های مختلفی تعبیر و توصیف می شود، اما تقریباً تمام این توصیفات نهایتاً به دنیای بعد از مرگ مربوط می باشند.

آتشفشان مَسایا The Masaya Volcano
مردم بومی مَسایا بر این باورند این آتشفشان دارای یک جادوگر زن است و این امر تنها توسط یک خدا امکان پذیر خواهد بود، اما زمانیکه کاشفان اسپانیایی به این مکان آمدند نتیجه گرفتند که این آتشفشان در واقع دروازه ورود به جهنم است. پس از آن همه به شدت به این معتقد بودند که این مکان ارتباطات شیطانی بسیار محکمی دارد. به همین علت در سال 1529 یک راهب صومعه به نام فرانسیسکو دِ بوبادیلا Francisco de Bobadilla تصمیم گرفت در این کوه آتش را جن گیری کند. او با یک صلیب بسیار بزرگ به دهانه جهنم رفت تا تمام مردم را از شر این ارتباط های شیطانی و خبیث رها کند.

آتشفشان مَسایا The Masaya Volcano


فِنگدو، چین، شهر ارواح Fengdu, China: The Ghost City
شهر فِنگدو چین به دلیل پر بودن از ارواح در راه ناراکا (Naraka) که به معنای عالم ارواح در اساطیر چینی است، به نام شهر ارواح مشهور است. خیایان های این شهر با مجسمه هایی استادانه از ارواح، شیاطین و موجودات افسانه ای مزین شده اند، در عالم ارواح بر این اعتقادند که این مجسمه ها در انتظار شکنجه ستمگران قد برافراشته اند. این شهر جایی است که عذاب جهنمی را به تصویر می کشد. با توجه به افسانه ها، افرادی که می میرند باید از پل درماندگی عبور کنند و قضاوت ها یعنی پاداش ها و شکنجه ها را بپذیرند. آنها قبل از شروع سفر برای تحمل شکنجه های لازم در مقابل آینه قضاوت می ایستند و پس از تحمل شکنجه ها روح خود را آماده برگشتن به چرخه تولد کنند.

فِنگدو، چین، شهر ارواح Fengdu, China: The Ghost City


برزخ سِینت پاتریک، دریاچه دِرگ، ایرلند St. Patrick's Purgatory, Lough Derg, Ireland
برزخ سِینت پاتریک یک صومعه در جزیره اِستِیشن است، که در قرن پانزدهم تاسیس شد. گفته می شود زمانیکه سینت پاتریک از جزیره دیدار کرد در طول مدت اقامتش در این مکان از حضرت عیسی و عذاب های جهنمی، وحی و الهاماتی را دریافت کرد. وی به یک غار که حاوی یک گودال برزخی بود هدایت شد. سینت پاتریک قبل از اینکه اجازه ورود به آسمان را بگیرد توسط وحی ها و الهامات مجازاتی بمباران شد. از قرن دوازدهم جزیره اِستِیشِن (Station Island) کاتولیک های زائری که از روزهای قبل با عبادت و روزه گرفتن باطن خود را برای ورود به غار در یک روز کامل، آماده کرده اند را به خود جلب می کند. قضات دیوان عالی ایرلند این غار را در سال 1632 بست، اما کاتولیک ها حتی در زمان بسته شدن غار نیز دست از دعا در این مکان برنداشتند و مشغول عبادت در محل های نزدیک به غار شدند. اما امروزه سه روز برای زیارت زوار در جزیره اختصاص داده شده است.

برزخ سِینت پاتریک، دریاچه دِرگ، ایرلند


چاه های ژرف مایان The Mayan Cenotes
این راه های زیرزمینی نفس گیر از آمریکای مرکزی و مکزیک نشات و جریان پیدا می کنند و افرادی معتقدند که این چاه های ژرف دروازه ورود عالم زیرزمین مایای باستان که زیبالا Xibalba نام دارد، می باشند. در بسیاری از فرهنگ ها تصور می شود که غارها دروازه ورود به عالم دیگرند، زیرا  با عبور از جهان تاریک و خاک عمیق  به نور و برزخ خواهیم رسید. اتاق های گسترده، معابد سفالی و بقایای انسان به وفور در این غارها یافت می شوند. اعتقاد بر این است که افرادی که مشکوک به جادوگری اند، به عنوان کسی که دارای بیماری روحی است به این دروازه پرتاب می شدند. یکی از معروف ترین اسکلت های کشف شده در این منطقه مربوط به دوشیزه کریستال می باشد، این اسکلت متعلق به دختر 18 ساله ایست که برای خشنودی خدا و عالم باقی قربانی شده. استخوان های این دختر هزاران سال پیش کشف شده و به دلیل درخشندگی بیش از حدش به نام دوشیزه کریستال نماگذاری شد.

چاه های ژرف مایان The Mayan Cenotes


دِ آکرون، رودخانه ای افسانه ای در عالم اسفل، یونان The Acheron, Greece
دِ اَکرون (رودخانه ای افسانه ای در عالم اسفل) یک رودخانه واقعی است که از شمال غربی یونان جریان دارد و در اساطیر کلاسیک یونان بسیار برجسته است و به عنوان رودخانه وواِ (Woe) مشهور می باشد. یونانیان باستان معتقدند که جهنم ورودی های متنوعی دارد که یکی از آنها نِکرومانتایِن آو اِفِریا (Necromanteion of Ephyra) در اَکرون می باشد. در اودیسه هومر، اودیسه ها حتماً می بایست به عالم دیگر یعنی عالم ارواح سفر می کردند که این عالم همان نقطه اتصال اَکرون با پایرایفیلیجِتون (Pyriphlegethon) می باشد. در دوزخ دانته این رودخانه به عنوان یک اتاق انتظار ابدی عمل می کند. افرادی که تکلیف آنها غیر قطعی است و دارای اعمالی معمولی مابین خوب و بد هستند، مجبور به نشستن در کنار این رودخانه اند.

دِ آکرون، رودخانه ای افسانه ای در عالم اسفل، یونان


در طول تاریخ مردم متقاعد شده اند که جهنم از این مکان ها قابل دسترسی است



کوه هِکلا ایسلند Iceland's Mount Hekla
هِکلا در قسمت جنوبی کوه های ایسلند قرار گرفته و بنا به اعتقادات از قرن دوازدهم این کوه نیز یکی از دروازه های جهنم می باشد. در سال 1341 میلادی پرواز گروه بزرگی از پرندگان در اطراف چاله هِکلا در نسخه خطی کتاب سالانه فِلَتِی (Flatey Book Annal) منتشر شد. تصور می شود که این پرندگان همان روح های سردرگم اند. راهب بندیکت سراینده اشعار در وصف 1120 سفر دریایی سِینت برندان Saint Brendan و درون آن هِکلا را به عنوان یک زندان ابدی برای یهودیانی که به حضرت عیسی خیانت کرده اند، توصیف کرده است.

کوه هِکلا ایسلند Iceland's Mount Hekla


غار ساحره  The Cave of Sibyl
یکی از قدیمی ترین دروازه های ورود به دنیای غیب و عالم اموات این غار است. در حدود دوهزار سال پیش رومیان شروع به نوشتن در مورد این درگاه شیطانی کردند. در دِ آیینید (The Aeneid) اثر کلاسیک شاعر لاتین ویرژیل (Virgil’s classic work) در مورد غاری که آیینِس (فرزند افرودیت و انکسیس در افسانه یونانی) با کاهنات 700 ساله ملاقات کردند نوشته شده است. در این ملاقات ساحره به عنوان راهنما عمل می کند و انعکاس بی وقف صدایش او را به اعماق جهنم فرو می برد.
 
غار ساحره  The Cave of Sibyl


برکه جهنم شهر بِپو، ژاپن  The Hell Pond of Beppu City, Japan
در متون بودایی که قدمت آنها به 700 سال بعد از میلاد بر می گردد، نام 9 چشمه آبگرم در شهر بِپو ژاپن ذکر شده است. یکی از این چشمه ها به صورت طبیعی از آب قرمر و جوشان پر شده و به نام چینوکی جیگولو (Chinoike Jigoku) و یا برکه خونین جهنم مشهور است. برخی معتقدند که این چشمه 78 درجه ای یکی از دروازه های جهنم می باشد که از آن برای شکنجه زندانیان استفاده می شده. در حال حاضر این چشمه توسط حوضچه های آبگرم و توسط لجن های جهنمی که در ساخت کرم های پوست استفاده می شود، احاطه شده اند.

برکه جهنم شهر بِپو، ژاپن  The Hell Pond of Beppu City, Japan


دروازه پلو استان دِنیزلی، ترکیه Pluto’s Gate Denizli Province, Turkey
یونانیان باستان و رومی ها معتقدند که دروازه پلوتو یکی دیگر از ورودی های عالم اموات و جهان باقی می باشد. از دلایل اصلی این اعتقاد می توان به وجود یک غار کوچک در نزدیکی معابد آپولوز (Apollo’s) اشاره کرد، جاییکه در زیر آن یک تونل سمی با انتشار گازهای سمی وجود دارد. این گازها در درون غار نفوذ می کنند و هر فردی که آنها را استنشاق کند، دچار توهم خواهد شد. این بخارات و گازها باعث کشته شدن پرندگان و دیگر حیوانات کوچک هم می شوند. مردم اطلاع کاملی از این داستان ها و حقایق ندارند و این زمین را به دلایل گفته شده مکانی شیطانی می دانند. 

دروازه پلو استان دِنیزلی، ترکیه Pluto’s Gate Denizli Province, Turkey


قلعه هوسکا The Houska Castle
در شمال پراگ و در جمهوری چک قلعه هوسکا قرار گرفته و گفته می شود این قلعه بر روی یک گودال که به جهنم می رسد، بنا شده است. در قرن دوم پادشاه اِوتوکار دوم (Ottokar II) در مورد عمق این قلعه بسیار کنجکاو بود، از این رو زندانیانی را با وعده و قول عفو و کاهش مجازات، برای کاوش و جست و جو در مورد شگفتی های اعماق گودال به این مکان می فرستاد. اما ظاهراً با گذشت فقط چند ثانیه از ورود آنها صدای فریادهای وحشتاناک آنها به گوش می رسید و داوطلبان به سرعت از ادامه این جست و جو و کاوش دست باز می کشیدند. حتی گفته می شود که موی یکی از مردها از شدت وحشت یه یکباره سفید شده و آنها به سختی توانستند بفهمند، چه چیزهای عجیبی از دهانش جاری شده بود. بعد از کشف این شگفتی ها، یک قلعه بر روی این گودال بنا شد، یک قلعه بدون آشپزخانه، منبع آب و یا هر منبع واقعی برای دفاع در برابر مزاحمات های خارجی. این قلعه برای اقامت و استفاده انسان ها طراحی نشده بود، به همین دلیل به این صورت ساخته شده و تنها هدف از ساخت این قلعه نشان دادن محل نیروهای شیطانی و مشهود ساختن جای گودال بوده است. هم اکنون صاحبان فعلی تصمیم دارند در این قلعه با تاریخ سیاه سرمایه گذاری کنند و آن را به یکی از جاذبه های گردشگری خالی از سکنه برای گردشگران تبدیل نمایند.

قلعه هوسکا The Houska Castle


منبع: allday





نظرها

  • 2 0

    دريمن و عراق نيز جاهاي براي ورود به جهنم است.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید