• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


زیباترین مکان های شگفت انگیز در سراسر دنیا را بشناسید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۲۵   تعداد بازدید : 98129   گروه مطلب : ترین ها

با اینکه محدود کردن این لیست به 15 بخش غیرممکن است، اما ما بر این باوریم که این دسته بندی، انتخابی منصفانه می باشد.

آبشارهای رودخانه زامبزی
آبشارهای رودخانه زامبزی، در مرز بین زامبیا و زیمبابوه یکی از زیباترین مکانهای دنیا به حساب می آید

در اینکه دنیا خود یکی از مکانهای زیباست شکی نیست، هرچند که بطور مداوم با چالشهای نوسازی و جهانی سازی شدن روبرو می شود. اما با وجود همه این شرایط هنوز هم مکانهایی زیبا در حالت بکر و طبیعی شان و به دور از آلودگی وجود دارند. جذابیتهای این لیست عبارتند از زیباترین مکانهایی که توسط توریستها، موسسات و سازمانهای گردشگری از جمله یونسکو رتبه بندی شده است. این زیبایی های شگفت انگیز شامل خالص ترین شکل آب، مناظر زیبا و حیات وحش منحصر بفرد می شود.


15- پارک ملی دریاچه های پلیتویک، کرواسی   Plitvice lakes National Park, Croatia
این مکان یکی از ذخایر جنگلی کوهستانی و یکی از مکانهای میراث جهانی یونسکو در کرواسی مرکزی با مساحت 43.9 کیلومتر مربع می باشد. زیبایی این پارک بدلیل مجموعه ای از چندین رودخانه و 16 دریاچه پلکانی فیروزه ای رنگ می باشد که با چند آبشار دیدنی و جذاب پیوند خورده اند و همگی در طول زمستان یخ می زنند. این پارک، آبهای شفاف کریستالی دارد و در اکوسیستم ظریف و حساسش خرسهای قهوه ای، گربه های وحشی، عقاب، سیاهگوش ها، جغد و لاک پشت به چشم می خورند. همچنین پوشش گیاهی آن خزه، 75 گونه مختلف گیاه بوم زادی و همچنین باکتریها می باشند. تغییر رنگ این دریاچه ها به آبی، فیروزه ای، سبز و سبز آبی در هر زمان دیدنی است.
این مکان درسال 2015 حدود 1.367.304 بازدید کننده داشته و هنوز از زمان بازگشایی این پارک در دهه 1940، بخش عمده اکوسیستمش بدون دخالت انسان به همان شکل باقی مانده است. برای بازدید کنندگان، هتل، اقامتگاه و مسیرهای پیاده روی  طبیعی مهیا می باشد.

15- پارک ملی دریاچه های پلیتویک، کرواسی


14- دریاچه مورین ، کانادا  Moraine lake, Canada
در ارتفاع 1.885 متری، دریاچه مورین که یک دریاچه یخ زده می باشد در دره ده قله (Valley of Ten Peaks) در پارک ملی بنف (Banff) قرار دارد. این دریاچه یکی از مکانهای پربازدید و عکسبرداری شده در کانادا با مسیرهای پیاده روی لذت بخش، ماهیگیری، قایق سواری و حتی اسکی در نزدیکی دریاچه می باشد. سطح این دریاچه 120 هکتار و عمیق ترین قسمت آن 14 متر هست. یکی از عجایب این دریاچه، صخره های موجود در کف آن می باشد که در زمان پر آبی بازتاب سایه فیروزه ای رنگ در سطح آب ایجاد می کند که بطور شگفت آوری زیباست. گونه های جانوری این دریاچه عبارتند از انواع سنجاب ها، موش خرما و خرس ها.

14- دریاچه مورین ، کانادا  Moraine lake, Canada


13- شفشاون، مراکش Chefchaouen, Morocco
شفشاون یا شاون یک شهر قدیمی در بخش شمالی مراکش می باشد که در داخل دره ریف نزدیک دریای مدیترانه قراردارد. نکته شگفت انگیز این شهر علاوه بر تاریخ غنی آن، رنگ آبی تمام شهر است. شاون به معنی، دو شاخ را تماشا کن می باشد. از سال 1471 این شهر یک دژ برای پناهندگان یهود بوده و آنها در دهه 1930 همه دیوارها و خیابانها را با رنگ آبی رنگ آمیزی کردند که یادآور قدرت خداوند است. با وجود 200 هتل، بازدیدکننده ها هم از غذاهای محلی مثل بالسارا (Balssara) و هم از زیبایی و تاریخ شهر لذت می برند. این شهر مرکز محصولات و صنایع دستی مثل کیف پول چرمی، کفش و جلیقه می باشد.

13- شفشاون، مراکش Chefchaouen, Morocco


12-مزارع اسطوخودوس پروانس، فرانسه  Lavender Field of Provence, France
در فرانسه کلمات پروانس و لوندر تقریبا به یک معنی هستند، چون منطقه پروانس مزارع گلهای اسطوخودوس بسیاری دارد. در طول تابستان رنگ و بوی این گیاه اغلب بخشهای اپت (Apt)، گوردس (Gordes)، کوه ونتوکس (Ventoux) و سولت (Sault) را پوشش می دهد. بهترین زمان حداکثر استفاده و کسب تجربه برای توریستها بین ماه های ژوئن و اوت است. در کنار این مزارع انبارهای نگهداری و تقطیر این گیاه، فستیوالهایی در این زمینه و همچنین موزه وجود دارد.

12-مزارع اسطوخودوس پروانس، فرانسه  Lavender Field of Provence, France


11- پارک ملی یوسیمیتی، ایالات متحده  Yosemite National Park, United States
پارک ملی یوسیمیتی در کوههای سیرا نوادا در کالیفرنیا قرار دارد و یکی از قدیمی ترین پارکهای آمریکاست که در حدود 747.956 هکتار زمین را در برگرفته و هرساله 5 میلیون بازدید کننده دارد. این پارک تقریبا نیمی از هفت هزار گونه گیاهی کالیفرنیا را دارد. برخی از جاذبه های این مکان میراث جهانی یونسکو، صخره های گرانیتی و گنبدی شکل ال کاپیتان (El Capitan)، دریاچه آینه (Mirror Lake)، آبشار یوسیمیتی (Yosemite Fall)، آبشار بریدال ویل (Bridalveil Fall) و همچنین یخچالها و نهرهای آب شفاف می باشند.

11- پارک ملی یوسیمیتی، ایالات متحده  Yosemite National Park, United States


10- تنگه میلفورد، نیوزیلند  Milford Sound, New Zealand
تنگه میلفورد یکی از معدود مکانهای روی زمین می باشد که در فصل بارانی بسیار لذت بخش و دیدنی تر از آب و هوای آرام آن است. این تنگه در جزیره جنوبی نیوریلند قرار دارد و جنگلهای بارانی باشکوهی با هزاران آبشار و صخره های هیجان انگیز دارد. میانگین بارش سالانه در این منطقه 700 سانتی متر در طول 183 روز می باشد که تقریبا 609 سانتی متر به سطح آب اقیانوس می افزاید. بدلیل اینکه باران، تانین موجود در جنگل را می شوید و با خود به دریاچه می برد، سطح آب اقیانوس ظاهری سیاه رنگ می گیرد. این منطقه هم به یونسکو و هم به آی پی ای (منطقه حفاظت شده گونه های پرندگان) متعلق می باشد. در حدود 1 میلیون بازدید کننده در سال برای این منطقه ثبت شده که در بین همه فعالیتها می توانند به قایق سواری، سفر پیاده و سفر با کشتی  بپردازند. در این مکان همچنین تعداد زیادی پنگوین، دلفین، اسب آبی و نهنگ و انواعی از پرندگان وجود دارند.

10- تنگه میلفورد، نیوزیلند  Milford Sound, New Zealand


9- شالیزارهای پلکانی بانائو، فیلیپین   Philippines Banaue Rice Terraces,
فیلیپین، بانائو دو هزار ساله، یا شالیزارهای پلکانی کشت برنج را بعنوان هشتمین عجایب دنیا معرفی می کند. با مشاهده این پلکان مشخص می شود که فیلیپینی های بومی، با وسایل دست ساز خود، مهندسین خلاقی بوده اند که موفق به کندن  کوه های ایفاگائو (Ifugao) شده اند و با تعبیه یک سیستم آبیاری، آب را از جنگلهای مجاور به این زمینها سرازیر کرده اند. گرچه کشت برنج در این طبقات کم است ولی گردشگری در این منطقه به سرعت در حال رشد می باشد و هزاران نفر از این مکان دیدن می کنند تا بخوبی با فرهنگ منحصر بفرد ایفاگائو در تعامل باشند.

9- شالیزارهای پلکانی بانائو، فیلیپین   Philippines Banaue Rice Terraces,


8- پارک ملی ژانگجیاجی ولینگ یانگ، چین  Zhangjajie Wulingyuan, China
این پارک بخشی از منطقه جغرافیایی ولینگ یانگ در استان هونان (Hunan) و محل تولد مایو زدونگ (Mao Zedong) می باشد. این پارک جزو میراث جهانی یونسکو و ژئو پارک جهانی است و جاذبه های متنوعی از جمله غارها، صخره ها، استخرها، آبشارها و حیات وحش دارد. سه هزار گونه گیاهی، میمونهای وحشی، گونه درحال انقراض سمندر غول پیکر چینی، پلنگ ابری شکل و گوزن چینی در این مکان وجود دارند. این پارک همچنین تاریخچه ای هنری دارد، قبل از اختراع عکس، نقاشان چینی و هنرمندان بر روی صخره ها حکاکی می کردند. 854 هتل در این پارک ملی موجود است که سالانه به 30 میلیون گردشگر غذای بومی ارائه می دهند. بعلاوه بلندترین آسانسور جهان با نمای منظره ای زیبا و همچنین طولانی ترین تله کابین در اطراف شهر مهیا می باشد.

8- پارک ملی ژانگجیاجی ولینگ یانگ، چین  Zhangjajie Wulingyuan, China


شهرهای کوچک رویایی در جهان که هیچوقت نمی خواهید آنها را ترک کنید



7- سانتورینی، یونان   Santorini, Greece
سانتورینی مجموعه ای از 5 جزیره آتشفشانی فعال می باشد که دهانه آنها در زیر آب قرار دارند و بخشی از مجمع الجزایر سیکلدیز (Cyclades) در دریای اژه هستند. در مجموع سانتورینی، 90 کیلومترمربع مساحت و حداقل 15 هزار ساکن دارد و بواسطه عدم دسترسی به آب شرب تازه و باران کم، نوشیدنی های دیگری برای رفع تشنگی به وفور یافت می شود. جزیره با ساختمانهای باشکوه مکعبی شکل و سقفهای آبی که سمبل پرچم یونان (خلوص، آسمان و دریا) است، معماری غنی یونان را نشان می دهد. بالغ بر 500 قلعه در جزیره وجود دارد و تعداد کلیساها از خانه ها و تعداد خرها از انسان بیشتر است.

7- سانتورینی، یونان   Santorini, Greece


6- پاتاگونیا، شیلی /آرژانتین   Patagonia, Chile/ Argentina
پاتاگونیا منطقه ای با اکوسیستم گوناگون از علفزارها، بیابان ها، رودخانه ها، مراتع و کوه آند در سراسر مرزهای شیلی و آرژانتین می باشد. همچنین پاتاگونیا دو ساحل دارد که به اقیانوس آرام در غرب و دریای آتلانتیک در شرق می رسد. برخی از جاذبه های دیدنی این منطقه شامل شبه جزیره والدز (Valdes)، اوشوآیا (Ushuaia) و محدوده دریاچه آرژانتین می شود. در این منطقه همچنین گونه های گیاهان و جانوران فصلی، دریایی، صحرایی و جنگلی، پرندگان فراوان و امکانات سازگار با محیط زیست وجود دارند.

6- پاتاگونیا، شیلی /آرژانتین   Patagonia, Chile/ Argentina


5- آبشار ویکتوریا، زامبیا / زیمباوه  Victoria Falls, Zambia/ Zimbabwe
آبشار ویکتوریا که نام محلی آن موسی اوآ تونیا (Mosi-Oa-Tunya) می باشد به روی رود زامبزی در امتداد مرز زامبیا و زیمبابوه قراردارد. در امتداد محدوده این آبشار دو پارک ملی وجود دارد که اکوسیستم و حیات وحش منحصر بفردی از جمله گونه های بوم زادی را در برمی گیرد. این آبشار مسلما یکی از بلندترین آبشارهای دنیاست که آب رودخانه زامبزی را در سطح جنگل اسپری می کند وعامل باران شبانه روزی این منطقه می باشد. در زمان ماه کامل، هنگام غروب آفتاب، بازتاب نور ماه در آب بشکل رنگین کمان نمایان می شود. در بین هفت عجایب طبیعی دنیا، این مکان یکی از زیباترین هاست.

5- آبشار ویکتوریا، زامبیا / زیمبابوه  Victoria Falls, Zambia/ Zimbabwe


4- دریاچه های فان، تاجیکستان   Fan Lakes, Tajikistan
کوههای فان بخشی از رشته کوه پامیر-آلای (Pamir-Alay) در تاجیکستان بیش از30 دریاچه زیبا در خود دارد که برخی از آنها عبارتند از کولی کالان (Kulikalon)، علاودین (Alaudin)، چپدارا (Chapdara)، توربد (Turbid)، پیالا (Piala) و اسکندیکول (Iskanderkul). این دریاچه ها در اندازه، عمق، خلوص آب و دسترسی (مثلا در امتداد مسیر باریک)، متفاوت هستند. یکی از عواملی که این دریاچه ها را منحصربفرد می کند گوناگونی رنگهای آنها می باشد که از بنفش تیره تا سبز متغییر هستند. از ارتفاع، ترکیب آسمان و تقاطع کوهها و دریاچه ها به منطقه دید سراسرنمای زیبایی می دهد.

4- دریاچه های فان، تاجیکستان   Fan Lakes, Tajikistan


3- دارک هدج، ایرلند شمالی  Dark Hedges, Northern Ireland
دارک هدج به شکل خیابانیست، از 150 درخت ساحلی که در دو طرف جاده بریگا (Bregag Road) کاشته شده و به شکل تونلی در دل طبیعت درآمده است. خانواده استوارت در قرن 18 این درختها را کاشته اند. امروزه تنه های خمیده و شاخه های در هم تنیده درختان، به این منطقه حس فوق العاده ای می دهد، بطوریکه در یکی از سریالهای محبوب تلویزیون بنام بازی تاج و تخت، از این نما برای فیلمبرداری استفاده کرده است.

3- حصار سیاه، ایرلند شمالی  Dark Hedges, Northern Ireland


2- ماچو پیچو، پرو  Machu Picchu, Peru
ماچو پیچو به معنی کوه قدیمی، یکی از قلعه های اینکاست که در قرن 15 ساخته شده و در منطقه ماچوپیچو در پرو و در بالای دره اسکرد (Sacred Valley) قراردارد. این قلعه سه ساختار منحصربفرد دارد، معبد خورشید، سنگ آیینی و اتاق سه پنجره. در طول زمستان این سنگ آیینی مستقیما به سمت خورشید اشاره دارد. یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا و میراث جهانی یونسکو، هماهنگی معماری این قلعه با کوه می باشد که در جوار 200 ساختمان با تراسهای موازی قرار دارد. این بنا یکی از بهترین سازه های سنگی زمان خود است. اینکاها عموما ازسنگهایی با وزن بیش از 50 تن استفاده می کردند.

2- ماچو پیچو، پرو  Machu Picchu, Peru


1- آبشارهای کوانگ شی، لائوس  Kuang Si Falls, Laos
آبشارهای کوانگ شی، یک مجموعه سه تایی از آبشار است که حدود 29 کیلومتر در لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang) جاری هستند. آبشار اصلی حدود 70 متر ارتفاع دارد. برای دستیابی به این محل، مسیرهای پیاده روی مختلفی وجود دارد که از میان پوشش گیاهی همیشه سبز و در امتداد نهرها و استخرهای فیروزه ای رنگ با آب شفاف عبور می کند. توریستها همچنین می توانند روستاهای اطراف و مصنوعات سنتی آنها را ببینند و یا در آبگیرهای فیروزه ای شنا کنند. این مکان نه تنها زیباست بلکه بسیار مقرون به صرفه برای گردشگران بین المللی به حساب می آید بطوریکه هر شخص تنها با پرداخت 10 دلار که شامل هزینه حمل و نقل هم می شود می تواند به این مکان سفر کند.

1- آبشارهای کوانگ شی، لائوس  Kuang Si Falls, Laos


منبع: worldatlas





نظرها

  • 0 0

    عالی فقط نمیشه دانلودش کرد

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید