• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شهرهای کوچک رویایی در جهان که هیچوقت نمی خواهید آنها را ترک کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۱۱   تعداد بازدید : 14818   گروه مطلب : دیدنی ها


شهرهای کوچک و پر زرق و برق

خیابان های شلوغ و پر سر و صدا، جاده های پر ازدحام که حتی در نیمه شب هم ترافیک سنگین در آن جریان دارد، کافه های شبانه و مراکز تفریحی که صدای زیاد موسیقیشان فرار از شلوغی را برای مردم سخت می کند. با این حال در دنیا هنوز هم شهرهای کوچک فراوانی وجود دارند که دارای ویژگی های متفاوتی هستند. آنها گردشگران را با مناظر شگفت انگیز، معماری خاص و شیوه زندگی مخصوصشان به خود جذب می کنند. این روستاها را می توان در نقاط مختلف دنیا پیدا کرد. جمعیت مردم در این شهرهای مینیاتوری گاهی اوقات به هزار نفر هم نمی رسد که باعث می شود گردشگرانی که می خواهند در یک مکان دنج و ساکت به استراحت بپردازند، به این شهرها جذب شوند. هر کدام از شهرهای موجود در این مقاله باعث می شوند که بخواهید برای همیشه در آنها زندگی کنید و یا اینکه حداقل سفری پر از آرامش به آنها داشته باشید.


شهر یانگشاو (Yangshuo) در کشور چین
شهر یانگشاو یکی از آن شهرهاست، جایی که همه می خواهند برای همیشه در آن بمانند. این شهر با کوه های بلند و چشم اندازهایی بی نظیر مکانی ایده آل به شمار می آید که در ماه های گرم سال مملو از گیاهان متنوع بوده و کاملا سرسبز به نظر می رسد. بسیاری از مردم، یانگشاو را برای مناظر افسانه ای و زیبایش تحسین می کنند. در این مکان و در میان صخره های بلند آهکی مسیرها و رودهای پر سرعت با آب های بسیار تمیز و شفاف جریان دارند. شهر زیبای یانگشاو در میان طرفداران فعالیت های بیرون از خانه بسیار محبوب است. همه ساله علاقمندان به صخره نوردی نیز به این مکان می آیند. گردشگران در اینجا فرصتی برای قدم زدن در مناظر زیبا و یا دوچرخه سواری را نیز دارند.
این شهر با چشم اندازهایی خارق العاده بر روی کناره های رود لی (Li) و در نزدیکی شهر گویلین (Guilin) قرار گرفته است و مساحتی حدود 1428 کیلومتر مربع دارد. نزدیک به 310 هزار نفر به طور مداوم در این شهر زندگی می کنند. بر اساس اطلاعات تاریخی، اولین روستای کوچکی که در نزدیکی مکان قرار گیری این شهر وجود داشته، حدود 2000 سال پیش ساخته شده است. با گذر زمان این روستا تبدیل به شهری بزرگ و پر رونق شده و مردمانش به کشاورزی و ماهیگیری مشغول هستند. امروزه، یانگشاو یک مرکز جهانی برای گردشگری است. مسافران از سراسر دنیا می آیند تا مناظر کوهستانی و افسانه ای این شهر را تحسین کنند.
بسیاری از گردشگرانی که تنها یکبار برای مسافرت به این شهر آمده اند، تصمیم به ماندن در اینجا را گرفته اند. در شهر یانگشاو تعداد زیادی هتل کوچک و رستوران وجود دارد که توسط مهاجران اداره می شوند. همچنین در شهر یانگشاو گردشگران از فعالیت های زیادی لذت می برند، آنها درباره جاذبه های طبیعی و معماری می آموزند و حتی می توانند بر روی رودخانه لی سوار قایق های بامبویی شوند. این شهر دارای چندین مدرسه صخره نوردی نیز هست. حتی افراد تازه کار و مبتدی نیز می توانند با آموزش هایی که ارائه می شود در این نوع سرگرمی ها شرکت کنند.

شهر یانگشاو (Yangshuo) در کشور چین


شهر بلد (Bled) در کشور اسلوونی
شهر زیبای بلد در اسلوونی در نزدیکی مرز اتریش و ایتالیا قرار دارد. جاذبه اصلی این شهر باستانی یک قلعه است که زمان ساختش به اوایل قرن 11 میلادی باز می گردد. قلعه بلد بر روی یک صخره 130 متری واقع شده است باید بدانید که این صخره از بالا بر روی دیگر جاذبه های موجود در منطقه دریاچه بلد تسلط دارد.

شهر بلد (Bled) در کشور اسلوانی


روستای جیوفن (Jiufen) در کشور تایوان
در تایوان شهر فریبنده جیوفن وجود دارد که گردشگران را با فضای خارق العاده اش تسخیر می کند. این شهر حقیقتا تاریخی جالب توجه دارد، سال ها پیش شهر جیوفن برای گروهی از معدن چیان طلا به عنوان یک اقامتگاه کوچک بنا شده بود. در آن زمان این مکان معدن های متعددی داشته که مردم زیادی در آنها مشغول به کار بوده اند. اما در هنگامی که طلا تمام شد، مردم محلی خانه هایشان را ترک نکردند و بعد از چند سال، این شهر تبدیل به یک مرکز گردشگری پر رونق شده که هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر می کنند.

روستای جیوفن (Jiufen) در کشور تایوان


روستای هال‌اشتات (Hallstatt) در کشور اتریش
روستای زیبای هال‌اشتات در کوه های آلپ اتریش مخفی شده است. این شهر بطور دقیق تر در سواحل دریاچه قرار دارد و با اینکه مسیر رسیدن به آن نسبتا سخت است، سالانه هزاران توریست را به خود جذب می کند. یکی از جاذبه های اصلی این مکان معدن نمک هال‌اشتات است که یکی از قدیمی ترین معادن نمک در دنیا به شمار می آید و بیش از 3000 سال پیش ساخته شده است. در قرن 19، تحقیقات باستان شناسی بر روی منطقه امروزی شهر و اطرافش شروع شد. در حین حفاری دانشمندان نشانه هایی از بیش از 2000 قبر یافتند که قدیمی ترینشان مربوط به عصر آهن بود. این کشف منحصر به فرد باعث شد تا هال‌اشتات به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپایی شناخته شود.

روستای هال‌اشتات (Hallstatt) در کشور اتریش


شهر ریوماجیوره (Riomaggiore) در کشور ایتالیا
شهر ریوماجیوره در ایتالیا می تواند لقب یکی از زیباترین مکان های دنیا را تصاحب کند. این شهر در ساحل استان لا اسپنزیا (La Spenzia) ساخته شده و با آسودگی روی صخره ها قرار دارد. این مکان به علت خانه های کوچکش که دارای رنگ های مختلف هستند، در میان گردشگران معروف شده است. یکی از دیگر دلایل جذب مسافران، منظره شگفت انگیز کوهستانی این منطقه است. در شهر ریوماجیوره گردشگران به زیباترین سواحل ایتالیا نیز دسترسی دارند که توانسته اند زیبایی اصلی شان را حفظ کنند.

شهر ریوماجیوره (Riomaggiore) در کشور ایتالیا


شهر کوخم (Cochem) در کشور آلمان
شهر کوخم در آلمان و در کناره های رود موزل (Moselle) قرار دارد. طرفداران استراحت در مکان های دور از دسترس و ساکت قطعا عاشق این مکان خواهند شد. مساحت این شهر حدود 21 کیلومتر مربع است و حدود 4900 نفر ساکن دائمی دارد. جاذبه اصلی شهر کوخم قلعه سلطنتی قدیمی آلمانی آن است که در پای تپه قرار گرفته است. شما می توانید در سرازیری های تپه، تاکستان های معروف موزل را بیابید. در این مکان انواع میوه های برای تولید نوشیدنی های مختلف محلی با دستورالعمل های قدیمی تولید می شود.

شهر کوخم (Cochem) در کشور آلمان


روستای ونگ وینگ (Vang Vieng) در کشور لائوس (Laos)
ونگ وینگ در لائوس یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک ترین مکان های دنیاست. ونگ وینگ به عنوان یک اقامتگاه برای جوانان شناخته می شود. تعداد زیادی مکان برای فعالیت های پر جنب و جوش شبانه، کافه و دیگر مجموعه های تفریحی در کنار خیابان اصلی ساخته شده اند. بیش از 170 هزار گردشگر از سراسر دنیا برای تفریح به این مکان می آیند.

روستای ونگ وینگ (Vang Vieng) در کشور لائوس (Laos)


شهر شیراکاوا-گو (Shirakawa-Go) در کشور ژاپن
شیراکاوا-گو در ژاپن یکی از معدود شهرهای ژاپنی است که توانسته برای صدها سال جذابیت های تاریخی خودش را حفظ کند. در این شهر با مساحت 356 کیلومتر مربعی، حدود 1600 نفر زندگی می کنند. خصوصیت اصلی شیراکاوا-گو معماری منحصر به فردش است. حتی امروزه هم می توانید خانه های کوچک مردم محلی را در اینجا مشاهده کنید‌، چراکه ساختمان ها دقیقا به همان شکلی هستند که 200 سال پیش بوده اند.

شهر شیراکاوا-گو (Shirakawa-Go) در کشور ژاپن


جذاب ترین شهرهای کوچک اتریش را بشناسید



شهر سمورو لاوانگ (Cemoro Lawang) در کشور اندونزی
یکی از کوچکترین و زیباترین شهرهای اندونزی شهر سمورو لاوانگ است. این شهر در نزدیکی آتشفشان برومو (Bromo) قرار دارد و دلیل شهرتش نیز همین می باشد. گردشگران در قالب تورهای گردشگری که به نشان دادن مناظر این منطقه می پردازند، به این شهر می آیند. بسیاری از مسافران شب را در این مکان می گذرانند تا بتوانند هنگام طلوع خورشید در کنار کوه ها و آتش فشان ها قدم بزنند و لذت ببرند.

شهر سمورو لاوانگ (Cemoro Lawang) در کشور اندونزی


شهر شینیای (Xinyi) در کشور چین
در چین شهری شگفت انگیز به نام شینیای وجود دارد که نامش را از رودی که در نزدیکی اش جاری می باشد گرفته است. این مکان با مناظر مرموز و کمیابش مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند. اصلا اتفاق عجیبی نیست که مراسم میس یونیورس (Miss Universe) سال های زیادی است که در اینجا برگزار می شود. این شهر با سواحل خالی اش که به صورت رویایی ای خوش منظره هستند و همچنین باغ های زیبایش پذیرای گردشگران می باشد. شهر شینیای تعداد زیادی هتل و رستوران مجلل دارد که حتی سختگیرترین مسافران را هم راضی می کند.

شهر شینیای (Xinyi) در کشور چین


دهکده پوزیتانو (Positano) در کشور ایتالیا
دهکده های زیبای فراوانی در کشور ایتالیا یافت می شوند که دهکده بی نظیر و زیبای پوزیتانو نیز در بین آنهاست. جاذبه اصلی این شهر رنگارنگ کلیسای سانتا ماریا آسانتا (Santa Maria Assunta) است که عتیقه ای مقدس را که تمام دنیا آن را می شناسند در خود نگه می دارد و آن هم تندیس مدونای سیاه (The icon of the black Madonna) است. داستان ها و افسانه های زیادی با این تندیس مرتبط هستند. بر اساس یکی از آنها، چند صد سال قبل دزدان دریایی که این شی با ارزش را دزدیده بودند، در راهشان با طوفانی خطرناک مواجه شدند. این دزدان دریایی صدایی اسرار آمیز شنیدند که به آنها دستور داد تا تندیس را به نزدیک ترین کلیسا ببرند و این گونه بود که این تندیس از پوزیتانو سر در آورد. زائران بسیاری به این مکان می آیند تا رو به تندیس شگفت انگیز مدونای سیاه تعظیم کنند.

دهکده پوزیتانو (Positano) در کشور ایتالیا


روستای کاکورتوک (Qaqortoq) در کشور گرینلند
در گرینلند، طرفداران سفر به جاهای غیر معمول می توانند به شهر مینیاتوری کاکورتوک بیایند. بعد از تحقیقات باستان شناسی، دانشمندان توانستند به این نتیجه برسند که اولین سکونتگاه که در مکان فعلی این شهر قرار داشته، بیش از 4000 سال پیش ساخته شده است. بسیاری از گردشگران شهر کاکورتوک را به علت خانه های رنگارنگ و عجیبش می شناسند. در منظره تپه ای و برفی این منطقه، این خانه ها مانند مهره هایی رنگی هستند که بر روی یک رومیزی سفید پخش شده اند.

روستای کاکورتوک (Qaqortoq) در کشور گرینلند


شهر لیونو (Livno) در کشور بوسنی و هرزگوین
در بوسنی و هرزگوین شهر قدیمی لیونو قرار دارد. اولین سکونتگاهی که در آنجا به وجود آمد مربوط به 4000 سال پیش است. مدتی بعد، رومی ها در اینجا ساکن شدند. امروزه این شهر مرکز اجتماعی طایفه ای با جمعیتی بیشتر از 10 هزار نفر است. اولین باری که از لیونو نام برده شده در اواخر قرن 9 میلادی بود. این شهر در زمان حکومت عثمانی ها به اوج معروفیت رسید.

شهر لیونو (Livno) در کشور بوسنی و هرزگوین


شهر گورمه (Goreme) در کشور ترکیه
گورمه شهری خاص است که شهرتش بسیار فراتر از مرزهای ترکیه گسترش یافته. دلیل شهرت جهانی این مکان آرایش سنگی اش می باشد. هنگام فرمانروایی رومی ها، اولین مهاجران خانه هایشان را در این مکان و از سنگ تراشیدند. به دلیل استقامت و دوام سنگ ها، خانه های متعددی توانسته اند برای هزار سال دوام بیاورند و هنوز هم قابل سکونت باشند و مردم در آنها زندگی کنند. گردشگران زیادی از سراسر جهان به شهر گورمه می آیند تا این سکونتگاه عجیب را تحسین کنند. برای سفر به کشور ترکیه و بازدید از شهر گورمه می توانید بهترین قیمت تور استانبول را در توریستگاه مشاهده کرده و آنلاین رزرو نمایید.

شهر گورمه (Goreme) در کشور ترکیه


اقامتگاه تنبی (Tenby Resort) در کشور انگلستان
شهرهای کوچک و زیبای زیادی در بریتانیا وجود دارند که در میان آنها محبوب ترین مقصد گردشگران تنبی است. این شهر در خلیج کارمارتن و در جنوب ولز قرار دارد و اقامتگاه کناردریایی محبوبی به شمار می آید. درحالی که این شهر حدود 4900 نفر جمعیت دارد، تعداد گردشگرانی که هر سال به این مکان زیبا می آیند بیش از ده برابر این عدد است.

اقامتگاه تنبی (Tenby Resort) در کشور انگلستان


منبع: orangesmile





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید