• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 دریاچه یخ زده برای باور زیبایی زمستان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۹/۲۴   تعداد بازدید : 13490   گروه مطلب : دیدنی ها


معرفی 10 دریاچه یخ زده  برای باور زیبایی زمستان

این واقعیت وجود دارد که کریسمس در تمامی قسمت های جهان، یک کریسمس سفید پوش و برفی نیست. در کشور آمریکا هم چنین حقیقتی وجود دارد و حدوداً 75 درصد از جمعیت این کشور، امسال تا روز بیست و پنجم دسامبر شاهد افزایش دما تا مرز 15 درجه سانتی گراد خواهند بود. ولی قبل از اینکه امید به دیدن برف و یک زمستان سرد را از دست بدهید، خوب است نگاهی به چند نمونه از دریاچه های جهان بیندازیم که با برف پوش شدن و یخ زدن، زیبایی بیشتری پیدا می کنند.
1 - دریاچه آبراهام (Abraham Lake)، کانادا
دریاچه کانادایی آبراهام در طی زمستان به مراتب زیباتر از سایر فصول به نظر می رسد. در این زمان لایه قطوری از یخ به همراه حباب هایی در زیر آن، یک اثر بصری خیره کننده ای را به وجود می آورند. در حقیقت این حباب ها، بسته های به دام افتاده ای از گاز قابل اشتعال متان هستند که از تجزیه مواد کف این دریاچه به وجود می آیند. فصل بهار زمانی است که با آب شدن یخ، این حباب ها شروع به ترکیدن می کنند.

دریاچه آبراهام (Abraham Lake)، کانادا


2 - دریاچه بایکال (Lake Baikal)، روسیه
تقریباً همه چیز در مورد دریاچه بایکال عجیب و غریب است. بایکال کهن ترین و قدیمی ترین دریاچه (عمق آن در برخی نقاط به بیش از 1.6 کیلومتر هم می رسد) کره زمین می باشد و یک پنجم تمامی آب های شیرین در حال حرکت جهان را در اختیار خود دارد. جدا از رزومه برجسته آن، این دریاچه به هنگام زمستان به سرزمین عجایب منجمد شده ای بدل خواهد شد. قالب های یخی دندانه دار و هندسی شکلی که در این دریاچه به وجود می آیند، صحنه نمایشی برای حضور ماهی ها و خوک های دریایی خواهد بود.

دریاچه بایکال (Lake Baikal)، روسیه


3 – یوکور سارلون (Jökulsárlón)، ایسلند
دریاچه یخ بسته یوکور سارلون و ساحل منجمدش، به دلیل داشتن شن های آتشفشانی سیاه رنگ و قالب های یخ زده ای که با هر موج، ساحل آن را شستشو می دهند، به عنوان یکی از عجایب کشور ایسلند شناخته می شود. این نقطه از کره زمین به هنگام درخشش و بازتاب دادن شفق های قطب شمال، چندین برابر بیشتر از همیشه دیدنی می شود.

یوکور سارلون (Jökulsárlón)، ایسلند


4 – دریاچه بلو پاند (Blue Pond)، جزیره هوکایدو (Hokkaido)، ژاپن
جزیره ژاپنی هوکایدو یک تصویر کارت پستالی کوچک و دست نخورده از انواع زیبایی های زمین شناسی است. آتشفشان، پارک های ملی و کلی دریاچه همگی در این جزیره به وفور یافت می شوند. اما این زمستان است که این جزیره را بیشتر از هر زمان دیگری مبهوت کننده می کند. یکی از مثال زدنی ترین زیبایی ها در اینجا، حوضچه آسمانی رنگِ بلو پاند است که درختان برافراشته و آب های نیلگون آن، پدید آورنده لایه های یخ در هم پیچیده می باشند.
 
دریاچه بلو پاند (Blue Pond)، جزیره هوکایدو (Hokkaido)، ژاپن


5 – دریاچه سوپریور (Lake Superior)، ایالت ویسکانسین (Wisconsin) 
به هنگامی که دما به شدت افت می کند و یخ های دریاچه سوپریور سر سخت می شوند، غارهای ماسه ای شکل موجود در جزایر آپوستِل (Apostle Islands) که در ایالت ویسکانسین قرار دارند، دچار یک دگرگونی جادویی می شوند. در این زمان نهرها و آبشارهایی که به طور معمول از این سازه ها سرازیر هستند، به یکباره یخ می زنند. در نتیجه این غارها با روکشی عظیم از یخ های سوزنی شکل پوشانده می شوند. در صورتی که هوا به اندازه کافی سرد باشد، این امکان وجود دارد که گردشگران قدم زنان از میان دریاچه عبور کنند و خود را به غارهای یخی برسانند. 

دریاچه سوپریور (Lake Superior)، ایالت ویسکانسین (Wisconsin)


معرفی 10 دریاچه یخ زده  برای باور زیبایی زمستان



6 – دریاچه گرِی (Grey Lake)، شیلی 
منطقه پاتاگونیا (Patagonia) واقع در قسمت جنوبی کشور شیلی، یکی از عظیم ترین نواحی خالی از سکنه جهان است که خیره کننده ترین دریاچه های آبی رنگ و یخچال های طبیعی را درون خود جای داده است. اما یخچال طبیعی گرِی و دریاچه مکمل آن، عاملان اصلی هستند که منحصراً همه را محو زیبایی خود می کنند. هر دوی این یخچال طبیعی و دریاچه که در پارک ملی تورِس دِل پاینِ (Torres del Paine National Park) قرار گرفته اند، به مانند پدیده ای پولادین به رنگ های آبی و خاکستری هستند.

دریاچه گرِی (Grey Lake)، شیلی


7 – دریاچه لوئیز (Lake Louise)، کانادا 
به مانند شرایط مشابهی که در دیگر دریاچه های یخی جهان حاکم است، دریاچه لوئیز نیز توسط کوهستان های تنومند احاطه و با آب های زلال و آبی رنگ پر شده است. به محض اینکه آب این دریاچه منجمد می شود، این منطقه به نقطه ای عالی برای ماجراجویی تبدیل می شود. هر ساله صدها هزار نفر از بازدید کنندگان، به تماشای این زمین بازی رفته و با اسکی کردن، اسکیت روی برف، سورتمه سواری و فعالیت های دیگر از کشوری به کشور دیگر می روند.

دریاچه لوئیز (Lake Louise)، کانادا


8 – کوه داگلاس (Mount Douglas)، آلاسکا
کوه داگلاس آتشفشانی مخروطی شکل و پوشیده از لایه های مختلف است که در جنوب کشور آلاسکا واقع شده و به لطف دریاچه ای که در دهانه قله آن قرار دارد، شهرت بسیاری پیدا کرده است. این دریاچه چیزی از یک مرکز اسپا که ارائه کننده روش های درمانی است کم نداشته و چه بسا رنگ چشم نواز آبی و مخلوط بخار و یخ آن، خیلی زیباتر از هر مرکز اسپای دیگری به نظر می رسد. در حالی که دمای این آب معمولاً در میان 60 الی 70 درجه است، ولی شدت اسیدی بودن آن به قدری بالاست که احتمالاً کاری می کند تا بازدید کنندگان، نشستن در وان حمام اتاق هتل خود را به آن ترجیح بدهند. البته اگر دشواری بالا رفتن از یک ارتفاع 7000 هزار پایی برای رسیدن به این دریاچه در نظر گرفته نشود.

کوه داگلاس (Mount Douglas)، آلاسکا


9 – دریاچه میشیگان (Lake Michigan)، ایالت ایلی نوی (Illinois)
آن دسته از افرادی که جرات تحمل سرمای طاقت فرسایی که شهر شیکاگو در طول فصل زمستان با آن دست و پنجه نرم می کند را دارند، بد نیست سری به دریاچه شگفت انگیز میشیگان که در این زمان کاملاً یخ پوش می شود بزنند. تکه های خرد شده یخ که بر روی این دریاچه شناور هستند، افزون کننده زیبایی بی حد و حصر خط امتداد یافته یکی از زیباترین دریاچه های جهان می باشند.

دریاچه میشیگان (Lake Michigan)، ایالت ایلی نوی (Illinois)


10 – دریاچه اِلِری (Ellery Lake)، کالیفرنیا
آب های شفاف و زلال، منظره ای از منطقه مسکونی آلیپن و فاصله نه چندان زیاد با پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite)، دریاچه اِلِری را به یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای برپا کردن چادر و ماهیگیری تبدیل می کند. با شروع بارش برف و افت شدید دمای هوا، ممکن است فعالیت های تفریحی که در فضای باز این دریاچه انجام می شوند کمی کاهش یابند. اما سطح آینه مانند این دریاچه چیزی است که افراد را از دور به مکث و ستایش زیبایی آن باز خواهد داشت. 

دریاچه اِلِری (Ellery Lake)، کالیفرنیا


منبع: cntraveler




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید