• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


عید پاک یا جشن ایستر چه روزی است؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱/۲۶   تعداد بازدید : 189150   گروه مطلب : فرهنگ و هنر


عید پاک مهمترین روز تعطیل مسیحیان می باشد

عید پاک که مهمترین روز تعطیل مسیحیان می باشد، جشنی است که به اعتقاد آنان حضرت مسیح (ع) پس از آنکه به صلیب کشیده شد، دوباره زنده گشت و برخاست. این جشن بیکران نیز نامیده می شود، چراکه همانند دیگر جشن ها، در روز مشخصی از سال اتفاق نمی افتد. مسیحیان غربی، عید پاک را در اولین یکشنبه بعد از ماه کامل و پس از شروع بهار که در 21 ماه مارس است، جشن می گیرند. به این ترتیب عید پاک بین 22 ماه مارس تا 25 ماه آوریل می باشد. مسیحیان ارتدوکس برای محاسبه زمان این روز از گاه ‌شماری ژولینی استفاده می کنند که به این ترتیب معمولاً عید پاک را یک و یا دو هفته پس از مسیحیان غربی که از تقویم میلادی استفاده می نمایند، جشن می گیرند. 

عید پاک مهمترین روز تعطیل مسیحیان می باشد

ریشه دقیق نام این جشن مذهبی دقیقاً مشخص نیست. برخی از منابع معتقدند که واژه ایستِرن (نام انگلیسی عید پاک) از اِاوستِر، الهه بهار و باروری ژرمن ها گرفته شده است. دیگر گزارشات رد واژه ایستِرن را به اصطلاح لاتین هفته سفید ربط داده اند. که مرجعی باستانیست برای هفته ایستِرن و لباس های سفیدی که در آن زمان کسانی که تعمید می شدند به تن داشتند. به واسطه ترجمه غلط، این اصطلاح بعدها به عنوان اِسوستاروم در زبان آلمانی خیلی قدیمی ظاهر شد که بالاخره در انگلیسی به ایستِر تبدیل گشت. در زبان اسپانیایی به عید پاک پاسکوآ و در زبان فرانسوی به آن پاک می گویند که ریشه آنها نیز از یونانی و لاتین واژه های پاسکا و پاسا گرفته شده است.     

عید پاک مهمترین روز تعطیل مسیحیان می باشد

عید پاک مهمترین روز تعطیل مسیحیان می باشد

عید پاک در واقع بر خلاف شواهد که یک روز است، کل یک فصل از سال در کلیسای مسیحیت می باشد. مسیحیان پس از 40 روز روزه داری در شب عید پاک به استقبال این روز می روند. ایام روزه از چهارشنبه خاکستری (هر چهار شنبه بین 4 فوریه تا 10 مارس) آغاز و در نیمه شب شنبه مقدس یعنی روز قبل از عید پاک به پایان می رسد. ایام روزه یادآوری دوره ای می باشد که حضرت عیسی قبل از پیامبری به تنهایی در بیابان سپری کرده است. روز قبل از روزه داری به عنوان ماردی گرا و یا سه شنبه چرب شناخته می شود که آخرین روز غذا خوردن و شادی پیش از شروع مراسم روزه داری می باشد. 
آیا می دانستید که سالانه بیش از 90 میلیون شکلات خرگوشی برای عید پاک درست می شود؟

عید پاک مهمترین روز تعطیل مسیحیان می باشد






عید پاک مهمترین روز تعطیل مسیحیان می باشد

یکی از نماد عید پاک تخم مرغ های رنگ شده و نماد دیگرش خرگوش است. به اعتقاد مردم خرگوش ها در روز عید پاک به لانه مرغ ها رفته و تخم مرغ های آنان را می دزدند. به همین علت مردم با رنگ کردن تخم مرغ ها و پنهان نمودن آنها سعی در جلوگیری از این حرکت خرگوش ها دارند. 

عید پاک مهمترین روز تعطیل مسیحیان می باشد

ایسترِ بانی یا خرگوش عید پاک به مانند بابانوئل یکی از شخصیت های جذاب در بین کودکان است. کودکان بر این باورند که ایستِر بانی تخم مرغ های روز عید را درجایی پنهان کرده و بچه ها سبد به دست به دنبال این تخم مرغ ها می گردند و پس از پیدا کردن آنها که اغلب از شکلات می باشند، آنها را در بین خود تقسیم می کنند.

عید پاک مهمترین روز تعطیل مسیحیان می باشد

شاید بخواهید بدانید که چرا برای این مراسم از تخم مرغ استفاده می شود. در فرهنگ مسیحی و البته بسیاری از کشورهای دنیا تخم مرغ نماد شروع یک زندگی جدید است. همانند جوجه پرندگان که با شکستن تخم مرغ و خارج شدن از آن زندگی جدیدی را آغاز می کنند. از این رو مردم پیروزی زندگی بر مرگ که همان زنده شدن حضرت مسیح (ع) است و شروع بهار را با این فلسفه پیوند داده و در این مراسم به همین منظور از تخم مرغ استفاده می کنند.

عید پاک مهمترین روز تعطیل مسیحیان می باشد






نظرها

  • 1 1

    عید پاک همیشه اولین یکشنبه از عید پسح کلیمیان است

  • 2 1

    بسیار جذاب و جالب بود . با تشکر از مطالب شما

    • 1 0

      سلام جواد جان، سپاسگذاریم

  • 0 2

    Thanks for your mail . it's good to hear that

  • 2 0

    متن شما بسیار مفید بود. This was so good

    • 0 0

      سلام رعنا جان، ممنون. لطف دارید.

  • 0 0

    عالی و مفید بود مررسی

  • 0 0

    سلام ممنون از مطالب بسیار عالی یک سوال روز Thanksgiving یا روز Erntedankfest چه روزی هستش آیا تو ایران هم این روز جشن گرفته می‌شود ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید