• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


سفری جالب به جزیره کامیگوئین در کشور فیلیپین

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۸/۳   تعداد بازدید : 6902   گروه مطلب : دیدنی ها


نمایی از جزیره کامیگوئین
نمایی از جزیره کامیگوئین

نواری باریک از شن های سفید و بی نظیر که به آرامی در رخت خوابی از آب هایی شفاف قرار دارند و با رنگ فیروزه ای خود ساحل را نوازش می کنند. به نظر می رسد این موج های آرام تا ابد ادامه داشته باشند تا اینکه قله یک آتشفشان در میان شکاف ابرهای باریک پدیدار شده و به آرامی پهن می شود تا جاییکه بخشی از جزیره را در بر می گیرد. این جزیره کوچک در میان آسمان آبی، آب های بلوری و شفاف قرار دارد و مانند قطعه ای از بهشت به چشم می آید، به جزیره کامیگوئین (Camiguin) خوش آمدید.
کامیگوئین یک استان جزیره ای در کشور فیلیپین است که در دریای بوهول (Bohol) و حدود ده کیلومتری ساحل شمالی میندانوآ (Mindanao) قرار دارد و به علت دریاها و مناظر زیبایش معروف است. یکی از دوستانم به من توصیه کرده تا به سی اَند سان ریزورت (Sea and Sun Resort) سری بزنم، اقامتگاهی منحصر به فرد که هدف ساخته شدنش کمک به افراد نیازمند است. من نه تنها برای دیدن جزیره اشتیاق داشتم، بلکه می خواستم این اقامتگاه را نیز ببینم.

خانه های سی اَند سان ریزورت
خانه های سی اَند سان ریزورت


سی اَند سان ریزورت: جزیره کامیگوئین کشور فیلیپین
ماجرای ساخت سی اَند سان ریزورت پس از سفر دو دوست به نام ونچ تورکیلدسن (Wenche Thorkildsen) از نروژ و ادیت ویلامور (Edith Villamor) از فیلیپین به جزیره کامیگوئین شروع شد. با اینکه این جزیره زیبایی زیادی دارد، اما فقر نیز در آن به چشم می خورد.
این دو زن که فقر و نیازمندی مردم این جزیره را دیدند احساس کردند که باید کاری انجام دهند. بدین ترتیب سی اَند سان ریزورت شروع به کار کرد. این دو نفر از زیبایی طبیعی این جزیره استفاده کردند و تصمیم گرفتند یک اقامتگاه ساحلی بسازند تا هم بتوانند موسسه خیره خود را از نظر مالی تامین کنند و هم در جزیره شغل های بیشتری ایجاد نماید.  
این اقامتگاه در سال 2005 به صورت عمومی افتتاح شد و شامل پنج خانه ساحلی، یک چشمه آب معدنی و یک رستوران می شد. اکنون سی اَند سان ریزورت برای ده نفر شغل ایجاد کرده و تمام سود آن مستقیماً به موسسه خیره سی اَند سان می رسد، که با استفاده از این پول ها برنامه هایی مانند بورس تحصیلی و دیگر برنامه های توسعه جامعه را به اجرا در می آورند.

موسسه خیره بین المللی  تعداد زیادی از کودکان را به مدرسه می فرستد
موسسه خیره بین المللی اقامتگاه در هر سال تعداد زیادی از کودکان را به مدرسه می فرستد

به کمک سازمان سی اَند سان صدها دانش آموز راهی مدرسه شده اند و هم اکنون 40 نفر از آنان دوره دانشگاه خود را تمام کرده و فارغ التحصیل شده اند. این سازمان هم اکنون در حال همکاری برای فرستادن 44 دانش آموز به دبیرستان و 20 دانش آموز به دانشگاه است. این دانش آموزان نه تنها به مدرسه می روند، بلکه مهارت ها و ارزش های مهم زندگی را نیز می آموزند. سازمان سی اَند سان همچنین درب خانه شان را به روی 13 دانش آموز باز کرده اند که در آن دانش آموزان از محیطی خانوادگی و سالم بهره مند می شوند و مورد محبت و مهربانی قرار می گیرند.
اما اکنون میهمانان نیز می توانند به جزیره کامیگوئین سفر کنند و اقامت در هتلی منحصر به فردی را تجربه نمایند که چیزی بیشتر از آرامش و منظره ای زیبا را ارائه می دهد. هتل دریا و خورشید توانسته حس و حال بودن در یک اقامتگاه ساحلی مجلل را با صبحانه و تخت هایی مناسب ترکیب کند. میزبانان و خدمه این اقامتگاه برخورد بسیار دوستانه ای دارند و از تعامل با میهمانانشان لذت می برند. این امر باعث می شود جوی دوستانه و صمیمی در این مکان حاکم باشد. میهمانان هنگام اقامتشان احساس خواهند کرد که در خانه خود هستند. سی اَند سان ریزورت در تمام طول سال از میهمانان پذیرایی می کند.

صرف غذا در سی اَند سان ریزورت
 تجربه غذا خوردن در سی اَند سان ریزورت بی نظیر است. در این اقامتگاه از میهمانان در حالیکه در ساحل نشسته اند و از منظره عالی اقیانوس لذت می برند، با غذاهای سنتی و دلپذیر فیلیپینی پذیرایی می شود. میهمانان می توانند با خیال راحت غذایشان را میل کنند، چراکه هم ماهیشان تازه است و هم سبزیجاتشان از جای دوری نمی آیند، آشپزان این اقامتگاه سعی می کند از محصولات غذایی محلی و ارگانیک استفاده کند.
سرآشپز سی اَند سان ریزورت هیچ وقت در تهیه و پخت غذاهایی لذیذ که از مزه های محلی و محصولات تازه تشکیل شده اند، شما را ناامید نمی کند و غذاهایش غدد چشایی شما را شگفت زده می کنند و باعث می شوند تا شما هر بار دستور پخت آن غذا را از سرآشپز بپرسید. غذاها در واقع نصف تجربه غذاخوری را تشکیل می دهند. میهمان هایی که از غذاهای خانگی لذت می برند می توانند همزمان از منظره زیبای این منطقه نیز لذت ببرند که درست به اندازه خود غذا دوست داشتنی است. هیچ چیز مانند این نیست که در همان حالی که غروب آفتاب را تماشا می کنید، از غذاهای فیلیپینی عالی و میوه های تازه استوایی نیز لذت ببرید. حتی غذا خوردن در این اقامتگاه به تنهایی ارزش سفر به این جزیره را دارد. 

تصویری از رستوران سی اَند سان ریزورت
تصویری از رستوران سی اَند سان ریزورت


سفری به جزیره بونیر که رویای هر دوست دار طبیعت است



خانه هایی کنار دریا: جزیره کامیگوئین
این اقامتگاه هم اکنون دارای پنج خانه ساحلی کوچک می باشد که هر کدام یک بالکن با منظره ساحل دارند. همچنین هر خانه دارای دو اتاق خواب با تخت های دونفره می باشد که در صورت تمایل می توانید دو تشک جداگانه و یک نفره نیز تحویل بگیرید که مجموع این تشک ها در کل شش نفر را در خود جای می دهند.
این مکان موقعیتی عالی برای خانواده ها و گروه های بزرگ است. این خانه ها همچنین دارای حال و یک آشپزخانه کوچک می باشند تا افرادی که دوست دارند خودشان غذایشان را تهیه کنند، از آن استفاده نمایند. هزینه اجاره خانه های بزرگ برای هر شب حدود 93 دلار و هزینه اجاره خانه های کوچک نیز 83 دلار می باشد که این قیمت شامل تمیزکاری روزانه و لباس شویی نیز می شود. 

سی اَند سان ریزورت
سی اَند سان ریزورت

خوابیدن در این اتاق های دنج با هوای خنک ساحلی و صدای موج هایی که به ساحل برخورد می کنند می توانند بهترین تجربه خواب در تمام زندگیتان را برایتان به ارمغان بیاورد. بالکن ها نیز برای روزهایی که شما احساس تنبلی می کنید و حس انجام هیچ کاری را ندارید مناسب اند، چراکه می توانید با یک فنجان قهوه در آنها بنشینید و یک کتاب خوب مطالعه کنید و یا بیخیال کتاب شوید و فقط از منظره لذت ببرید. همچنین اگر خوش شانس باشید ممکن است با یک نسیم ملایم نیز مواجه شوید. اگر بگوییم که این خانه ها آرامش را به مرحله بعد منتقل می کنند، اغراق نکرده ایم. چه بخاطر هوای عالی و چه بخاطر عدم وجود سر و صداهای شهری، عدم احساس آرامش در این مکان کاری سخت است.

ساحل کامیگوئین
ساحل کامیگوئین


گشت و گذار در جزیره کامیگوئین
در حالیکه سی اَند سان ریزورت به تنهایی زیبا است، باز هم چیزهای بسیاری در این جزیره برای دیدن وجود دارند. یک روز وقت بگذارید و تمام چیزهایی که این جزیره برای ارئه دارد را ببینید. گشت وگذار و مشاهده کامل این جزیره کوچک با ماشین فقط دو ساعت طول می کشد و کارکنان اقامتگاه با کمال میل شما را با ماشین به مناظر دیدنی آن می رسانند.
در کنار قبرستان غرق شده توقف کنید تا این آرامگاه معروف را که در سال 1871 و به علت یک زلزله در زیر آب دفن شده را تماشا کنید. برای دیدن این قبرستان می توانید یک قایق اجاره کنید و به صلیبی که به عنوان یادبود ساخته شده است بروید یا با شنا کردن از نزدیک این قبرهای غرق شده را ببینید. همچنین ایده خوبی است تا به یکی از چشمه های سرد یا گرم فراوان موجود در این جزیره بروید و یا به آثار باستانی خوب نگهداری شده، مانند کلیسای قدیمی نگاهی بیاندازید.

نمایی جذاب از ساحل کامیگوئین
نمایی جذاب از ساحل کامیگوئین

اگر به سلامتی خود زیاد اهمیت می دهید، می توانید به کافه کندوی زنبور عسل بروید و کمی قهوه ارگانیک که یک بسته کاملش کمتر از 2 دلار قیمت دارد و یک میان وعده سالم نوش جان کنید. در آنجا حتی عسل ارگانیکی که در همین جزیره درست شده را نیز می فروشند. تا وقتی که از جزیره سفید (White Island)، که یک قایق سواری کوتاه با شما فاصله دارد، بازدید نکرده اید، سفر شما به کامیگوئین کامل نشده است.
این گران ترین گشت و گذار ممکن در این مکان است، که واقعا مقرون به صرفه بودن سفر به این جزیره را ثابت می کند، چرا که سفر رفت و برگشت برای قایق فقط ده دلار است. این جزیره که مانند الماسی مخفی می باشد، حتی با تجربه ترین ساحل دوستان را نیز شگفت زده می کند. فرقی نمی کند که می خواهید فقط پوستتان را برنزه کنید و یا در آب های تماماً شفاف اینجا شنا کنید، جزیره سفید بهترین گزینه برای هر دو حالت است.
شکی وجود ندارد که من روزی با دوستانم دوباره به اینجا سفر می کنم. همانطور که همه کارکنان برای شوخی می گویند، کامگوئین به معنی "دوباره بیا" است و من نیز حتماً دوباره به اینجا می آیم.

اگر به جزیره کامیگوئین سفر کردید
راحت ترین راه برای رسیدن به کامیگوئین، از طریق سیبو (Cebu) و با هواپیما است. پروازهای روزانه در فرودگاه بین المللی سبو توسط خطوط هوایی سیبو پسفیک (Cebu Pacific) در ساعت پنج و چهل و پنج دقیقه صبح انجام می شوند. اگر مجبور هستید تا یک شب در سیبو بمانید، هتل های مناسبی در آنجا وجود دارد، مانند هتل واترفرونت (Waterfront) که درست آن طرف فرودگاه قرار گرفته است. همچنین اگر قصد سفر به جزیره های دیگر را نیز دارید، می توانید از قایق هایی استفاده کنید که مسیر رفت و برگشت را از کامیگوئین تا بوهول و یا بلینگوئن (Balingoan) را طی می کنند.
وقتی به کامیگوئین می رسید، با ماشین به اقامتگاه خواهید رفت. اگر قصد خرید خوراکی و یا سوغاتی را نیز دارید فراموش نکنید تا با خود کمی پول نقد نیز بیاورید. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب و غذاهای سالم را فراموش نکنید!


منبع: goworldtravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید