• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


21 شگفتی اضافه شده به لیست یونسکو در سال 2016

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۸/۹   تعداد بازدید : 12174   گروه مطلب : دیدنی ها


21 شگفتی تازه اضافه شده  به لیست میراث جهانی یونسکو  در سال 2016

یک سال دیگر در حال سپری شدن است و فرصت آن رسیده تا نگاهی به مجموعه ای از شگفتی های بین المللی اضافه شده به فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو بی اندازیم. در میان 21 مورد از دارایی هایی که به تازگی به این لیست افزوده شده اند، چندین مورد بسیار برجسته به چشم می خورند که شامل سنگ نوشته ویرانه های شهر متروکه آنی (Ani) در کشور ارمنستان، بقایای بسیار زیبای شهر نان مادول (Nan Madol) واقع در مجمع الجزایر مایکرونیژا (Micronesia) و مجسمه های عظیم سنگی فلات اِنِدی (Ennedi) در کشور چَد (Chad) می شوند.

چشم اندازی از یک اثر هنری سنگی واقع در کشور چین
زوجَنگ هو آشِن (Zuojiang Huashan)، چشم اندازی از یک اثر هنری سنگی واقع در کشور چین است. صخره این کوه پر زرق و برق، بومی از نقاشی های 2000 ساله می باشد.


منطقه باستانی شهر آنی
منطقه باستانی شهر آنی با در اختیار داشتن بقایایی که روی خطوط مرزی کشور ترکیه ایستاده، پایتخت قدیمی و قرون وسطایی کشور ارمنستان می باشد. حضور چنین نامزدی در این لیست، شاید بتواند پایانی بر داستان های غم انگیزی از تخریب و نابودی بر اثر تهاجم، زلزله، وحشیگری و بی توجهی باشد.


غارهای پیچیده گورام (Gorham) واقع در دهکده ی جلب طارق
غارهای پیچیده گورام (Gorham) واقع در دهکده ی جبل طارق، با وجود چنین شکل و شمایل عجیبی اما باز هم هیچ ارتباطی به شخصیت بتمن ندارد. این مکان برای مدت زمان بیش از صد هزارسال، خانه ای برای انسان های اولیه یا همان نئاندرتال ها (Neanderthals) بوده است.


منطقه باستانی فیلیپی (Philippi) در بخش شمالی کشور یونان
منطقه باستانی فیلیپی (Philippi) در بخش شمالی کشور یونان قرار گرفته است. بقایای یک تماشاخانه بزرگ و یک قصر سلطنتی متعلق به مسیحیان، تمام دیدنی هایی هستند که از زمانی که این شهر در عصر باشکوه هلنیستی (Hellenistic) قرار داشت باقی مانده است.


پامپولها مادِرن اِنسامبِل (Pampulha Modern Ensemble)
احتمالاً نام پامپولها مادِرن اِنسامبِل (Pampulha Modern Ensemble)، در ابتدا شبیه به نام گروه موسیقی پامپولها که به سبک باسا نوآ فعالیت می کردند، به نظر برسد. ولی در حقیقت این پروژه ترکیبی از چند ساختمان نوین گرایانه و پیچیده است که توسط معمار برزیلی به نام آسکار نیمایِر (Oscar Niemeyer) در سال 1940، در حوالی یک دریاچه مصنوعی واقع در شهر بِلو هوریزونته (Belo Horizonte) واقع در کشور برزیل توسعه یافته اند.


منطقه آنتی کوئِرا دُلمِنز (Antequera Dolmens)
منطقه آنتی کوئِرا دُلمِنز (Antequera Dolmens) در نزدیکی شهر مالاگا (Malaga) واقع در جنوب کشور اسپانیا، شامل سه آثار تاریخی خرسنگی به نام های مِنگا (Menga)، ویِرا دُلمِنز (Viera dolmens)، تولِس آو اِل رومِرال (Tholos of El Romeral) و همچنین دو آثار تاریخی طبیعی به نام های پِنیا دِلوس اِنامورادُس (Peña de los Enamorados) و اِل تورکِل (El Torcal) می شوند.


منطقه میراث فرهنگی آنتیگوا نِی وال داک یارد
منطقه میراث فرهنگی آنتیگوا نِی وال داک یارد (Antigua Naval Dockyard) و سایر آثار باستانی مربوطه. اینجا یک بندر طبیعی و فوق العاده کارآمد برای نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا بود تا بتواند کشتی های خود را در برابر طوفان هایی که در آنتیگوا و باربودا (Antigua and Barbuda) رخ می داند، محافظت کنند.


شهر نان مادول یک مرکز مصنوعی چشمگیر برای برگزاری مراسم های تشریفاتی
شهر نان مادول یک مرکز مصنوعی چشمگیر برای برگزاری مراسم های تشریفاتی بود که توسط تخته سنگ های غول آسای بازالت بنا شده است. این بنا تا سال 1628 در جزیره پون پِی (Pohnpei) که متعلق به ایالات فدرال مایکرونیژا (Federated States of Micronesia) است همچنان وجود خارجی داشت.


منطقه باستانی نَلاندا مَهَوی هارا
منطقه باستانی نَلاندا مَهَوی هارا (Nalanda Mahavihara) یا همان دانشگاه نَلاندا، یک موسسه آموزشی باقی مانده از سده هفتم پیش از میلاد مسیح تا سال 1200 عصر حاضر می باشد. امروزه این بنا در یکی از ایالت های کشور هند به نام بیهار (Bihar) قرار دارد.


21 شگفتی اضافه شده  به لیست  یونسکو  در سال 2016



سنگ قبرهای قرون وسطایی استِکی
سنگ قبرهای قرون وسطایی استِکی (Stećci Medieval Tombstones)، شامل گورستانی با حکاکی های اصیل و بکری است که خطوط مرزی قدیم پادشاهی بوسنی را دنبال می کنند. این کتیبه ها در میان 28 قبرستان تقسیم شده اند و بیشتر آنها، در کشور بوسنی و هرزگوین قرار دارند. با این حال تعدادی از این سنگ نوشته ها نیز در کشورهای کرواسی، مونته نگرو و صربستان نیز یافت می شوند.


 معماری لو کوربوزیه (Le Corbusier)
اثر معماری لو کوربوزیه (Le Corbusier). یا شاید باید این سوال را پرسید که چرا معماری شهرهای ما پس از جنگ جهانی دوم، تا این حد زشت شدند.


قنات ایرانی یک اثر هنری هوشمندانه از علم مهندسی
قنات ایرانی یک اثر هنری هوشمندانه از علم مهندسی می باشد و از ابتدای هزاره اول پیش از میلاد مسیح، شروع به توسعه یافتن کرد. قنات ها متشکل از تونل های زیر زمینی و مخازنی هستند که برای آبیاری زمین های خشک از آنها استفاده می شده است.


عیاشی کوسه ها در اعماق مجمع الجزایر رویاخیخدو
عیاشی کوسه ها در اعماق مجمع الجزایر رویاخیخدو (Revillagigedo Archipelago). اینجا جایی است که چهار جزیره آتشفشانی در سمتی از کشور مکزیک که اقیانوس آرام در آنجا حضور دارد و سرشار از زندگی و حیات وحش می باشد قرار دارند.


جنگل های نخستین در استان هوبِی شِنونگ جیا
جنگل های نخستین در استان هوبِی شِنونگ جیا (Hubei Shennongjia) و واقع در مرکز کشور چین، مناطقی هستند که دارای تنوع زیستی عظیمی می باشند.


کویر لوت در کشور ایران
کویر لوت در کشور ایران، یکی از خشک ترین و گرم ترین نقاط بر روی کره زمین می باشد و چشم اندازی را در اختیار دارد که مدام در حال تغییر کردن است.


پرتگاه میستِیکِن پوینت (The Mistaken Point)
پرتگاه میستِیکِن پوینت (The Mistaken Point) واقع در جزیره نیوفاندلند (Newfoundland) و لابرِدور (Labrador) از کشور کانادا. این مکان به این دلیل حائز اهمیت بسیاری است که از فسیل هایی نگهداری می کند که با ما، از تاریخ زندگی و شکل و شمایل موجودات بزرگ تر و پیچیده تری سخن می گویند.


پارک ملی سَنگِنِب مِرین (Sanganeb Marine National Park)
پارک ملی سَنگِنِب مِرین (Sanganeb Marine National Park)، خلیج دانگِناب (Dungonab Bay ) (دانگِناب نام حیوان تصویر بالایی است که درست شبیه به یک جاروبرقی در زیر دریا می باشد) و پارک ملی موکاوار آیلند مِرین  (Mukkawar Island Marine National Park)، همگی در کشور سودان قرار دارند.


وِستِرن تیئِن شان (Western Tien-Shan)
وِستِرن تیئِن شان (Western Tien-Shan) که نام دیگر آن کوه آسمان (Mountain of Heaven) می باشد، به عنوان یکی از بزرگ ترین محدوده ها شناخته شده و در میان سه کشور قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان وسعت پیدا کرده است.


پارک ملی کانگ چِنزونگا (Khangchendzonga National Park)
پارک ملی کانگ چِنزونگا (Khangchendzonga National Park) درست در میانه رشته کوه های هیمالیا و در محدوده شمال کشور هند قد برافراشته است.


منطقه اَوار (Ahwar) در جنوبی ترین قسمت از کشور عراق
منطقه اَوار (Ahwar) در جنوبی ترین قسمت از کشور عراق، پناهگاهی برای گونه های مختلف زیستی بوده و تنها بازمانده از چشم اندازی است که زمانی متعلق به شهرهای بین النهرین بوده است. بعد از در اختیار داشتن چنین نام های طولانی ای، بقایای باستانی سه شهر سومری (Summerian) به نام های شهر اسطوره ای اُر (Ur)، شهر اُرِک (Uruk) و شهر اِریدو (Eridu) و همینطور چهار سرزمین مرطوب، از جمله سایر متعلقات این منطقه می باشند.


فلات اِنِدی مَسیف (Ennedi Massif)
فلات اِنِدی مَسیف (Ennedi Massif)، یک سرزمین خشک از صخره های سنگی فوق العاده تماشایی در کشور چاد است. نام دیگر این منطقه، قلب مرده آفریقا است.

منبع: atlasofwonders




نظرها

  • 0 0

    عالی بود دست مریزاد

    • 0 0

      ممنون کیوان جان

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید