• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


101 آتشفشان افسانه ای در شرقی ترین قلمرو کشور روسیه

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۶/۲۵   تعداد بازدید : 13089   گروه مطلب : دیدنی ها


101 آتشفشان افسانه ای در شرقی ترین قلمرو کشور روسیه

در اینجا تقریباً هیچ خبری از گردشگر و بازدید کننده نیست. زیبایی بی حد و مرز بسیاری از این جزایر مرزی متعلق به گشت های پراکنده نظامی، ماهیگیران محلی و حیات وحش بی باک آن می باشد. این منطقه یکی از شرقی ترین نقاط کره زمین می باشد و می توان گفت که درست بر روی لبه صفحه اورآسیا (Eurasian) قرار گرفته است. درست بر روی خطی در میان آب های اقیانوس آرام جا خشک کرده. اینجا دنیای گم شده ای می باشد که جزایر دور افتاده آن به کلی از یادها رفته اند. 
جزایر کوریل متشکل از 100 آتشفشان بر روی 56 جزیره است که از 40 آتشفشان آن هنوز هم دود بلند می شود. در این میان تنها 7 جزیره قابل سکونت می باشند که دارای جمعیتی در حدود 20 هزار نفر هستند. این 7 جزیره متعلق به کشور روسیه است و برای ورود به آنها نیاز به اجازه مخصوصی می باشد. امکان سفر به صورت مستقل به برخی از جزایر زیبای خالی از سکنه این منطقه تقریباً صفر است، مگر اینکه کسی پیدا شود که صاحب یک قایق شخصی یا یک بالگرد و البته یک بودجه هنگفت باشد.
از آنجایی که بسیاری از این مناظر شگفت انگیز از دسترس بسیاری از افراد خارج هستند، در این مطلب به برخی از تصاویری که به لطف آقای یوجین کَسپِرسکی که آنها را در سفر خصوصی برنامه ریزی شده خود با قایق به این منطقه تهیه کرده پرداخته شده است. اطلاعات و تصاویر سرگرم کننده ای که هر کدام داستان خاصی دارند و همگی در این مطلب جمع آوری شده اند. برای سفر به کشور روسیه می توانید تور سن پترزبورگ را با بهترین نرخ در سایت توریستگاه به صورت آنلاین رزرو نمایید.



اُوشاشیر (Ushishir) در بخش مرکزی از جزایری که مانند زنجیر به هم متصل شده اند
اُوشاشیر (Ushishir) در بخش مرکزی از جزایری که مانند زنجیر به هم متصل شده اند، قرار گرفته است و جزیره ای خالی از سکنه و کاملاً غیر قابل دسترس می باشد که دارای منظره ای باور نکردنی است.



تصویری از مجمع الجزایری به شکل کمان
این مجمع الجزایر به شکل کمانی از کوه های آتشفشانی هستند که از شبه جزیره کامچاتکا (Kamchatka) تا جزیره هوکایدو (Hokkaido) واقع در کشور ژاپن، در مسافتی به طول 1300 کیلومتر در کنار هم قرار گرفته اند.



منظره ای که شباهت بسیاری به کوفته برنجی های رول شده دارد
منظره ای که شباهت بسیاری به کوفته برنجی های رول شده دارد. دهانه قدیمی این آتشفشان حالا شبیه به خلیجی خوش عکس در آمده و همچنین با دو کوه مخروطی شکل کوچک تزیین شده است. در یک سمت این جزیره اقیانوس آرام و در سمت دیگرش هم دریای اَخوتسک (Sea of Okhotsk) قرار گرفته است.



این جزایر در طول قرن گذشته دستخوش تغییرات متعددی شده اند
این جزایر در طول قرن گذشته دستخوش تغییرات متعددی شده اند. کشور ژاپن همچنان ادعا می کند که برخی از این جزایر شرقی که به عنوان مناقشه جزایر کوریل شناخته می شوند از آن او می باشد. سال هایی که با رنگ قرمز مشخص شده اند نشان دهنده مرزهای قدیمی میان کشور روسیه و ژاپن هستند. 
این اینفوگرافی تصویر اصلی از جزایر کوریل بوده و همچنین تصویر ماهواره ای از جزیره اُوشاشیر است که توسط سازمان ناسا و از طریق مرکز فضایی ناسا جانسِن تهیه شده است.



یکی از دهانه های آتشفشانی در جزیره سیموشیر
به سمت جنوب که پیش برویم، به یکی از دهانه های آتشفشانی در جزیره سیموشیر (Simushir) می رسیم.



تصویری تهیه شده به وسیله مرکز فضایی ناسا جانسِن
جزیره سیموشیر متشکل از چندین آتشفشان به هم متصل است و به خانه ای برای بقایای یک پایگاه زیر دریایی مخفی در داخل قسمت شمالی این خلیج تبدیل شده است. تصویری تهیه شده به وسیله مرکز فضایی ناسا جانسِن.



اثر موزاییکی واقع در این پایگاه دریایی که متعلق به شوروی سابق بوده است
اثر موزاییکی (که شاید یک درب مخفی را پنهان کرده است) واقع در این پایگاه دریایی که متعلق به شوروی سابق بوده است. تصویر از هیئت اعزامی اُسترونیژییَن



گذرگاهی عظیم در طرف دیگری از کره زمین
ایرلند شمالی خانه ای برای ستون های طبیعی و بسیار مشهور بازالت می باشد که شباهت بسیاری به مسیرهای پیاده روی سنگ فرش شده مصنوعی داشته و در نزدیکی ساحل قرار گرفته اند. نام این دماغه کِیپ استولچَتی (Cape Stolbchaty) یا کالِم کَپ (Column Cape) است و در جزیره کوناشیر (Kunashir) واقع شده است.



تصویری از جزیره کوناشیر
تصویری از جزیره کوناشیر 


101 آتشفشان افسانه ای در شرقی ترین قلمرو کشور روسیه



جزیره کوناشیر که فاصله بسیار کوتاهی تا کشور ژاپن دارد
جزیره کوناشیر فاصله بسیار کوتاهی تا کشور ژاپن داشته و یکی از قابل دسترس ترین جزیره های مجمع الجزایر کوریل است که امکان سفر به آن نیز وجود دارد.



این مکان چیزی شبیه به شبکه تهویه هوای قسمت مرکزی کره زمین می باشد
نوارهای سفید رنگی که روی زمین های این منطقه به چشم می خورند و انگار توسط چنگال های بزرگ شخصیت افسانه ای ولوِرین (Wolverine) در فیلم ایکس مَن (X-Man) پاره پاره شده اند، در حقیقت میدانی از دهانه های آتشفشانی (خروجی گازها و بخارها) هستند که از نمای ارتفاع کوه آتشفشانی مِندِلیوا (Mendeleyeva Volcano) ثبت شده اند. این مکان چیزی شبیه به شبکه تهویه هوای قسمت مرکزی کره زمین می باشد.



دریاچه ای در قسمت دهانه آتشفشان گولوُنین
دریاچه ای در قسمت دهانه آتشفشان گولوُنین (Golovnin Volcano) که آن هم در جزیره کوناشیر قرار گرفته است.



تصویری از آتشفشان تیاتیا
این تصویر که باز هم در جزیره کوناشیر ثبت شده، آتشفشان تیاتیا (Tyatya  Volcano) را نشان می دهد. در این منطقه مخروطی شکل که شباهت بسیاری به یک کیک تازه پخته شده دارد، بقایای بالگردی به صورت معلق در میان آسمان و زمین دیده می شود که درسال 1983 دچار سانحه شد و پس از سقوط هیچ بازمانده ای نداشت.



نمایی از آتشفشان کرِنیتسِن
در اونِکوتان (Onekotan) جزیره ای در درون جزیره ای دیگر قرار دارد که آتشفشان کرِنیتسِن (Krenitsyn Volcano) نام دارد.



تصویری از چهره جزیره اونِکوتان به همراه مخروط آتشفشانی
تصویری از چهره جزیره اونِکوتان به همراه مخروط آتشفشانی آن که در میانه های دریاچه قرار گرفته است. این تصویر از فضا گرفته شده و توسط رصدخانه زمینی ناسا تهیه شده است.



جزیره شیکوتان (Shikotan) که  بسیار به کشور ژاپن نزدیک می باشد
جزیره شیکوتان (Shikotan) بسیار به کشور ژاپن نزدیک بوده و به عنوان زلاند نوی مجمع الجزایر کوریل شناخته می شود. اما در اینجا به هیچ عنوان خبری از گوسفند و صدای مخصوص این حیوان نیست.



ایتوروپ (Iturup) یکی دیگر از جزایر زیبای این منطقه است
ایتوروپ (Iturup) یکی دیگر از جزایر زیبای این منطقه است که شامل یک آتشفشان باشکوه به نام اَتسونوپیوری (Atsonupuri Volcano) می شود.



نمایی زیبا از جزیره ایتوروپ
نمایی زیبا از جزیره ایتوروپ



آیا واقعاً کسی اینجا بوده
آیا واقعاً کسی اینجا بوده؟ و یا اینکه در آینده به اینجا خواهد رفت؟

منبع: atlasofwonders




نظرها

  • 0 0

    انتخاب مكان و عكسها بي نظير است اما انتخاب كلمات و تشبيهاتي كه براي اين همه عظمت وزيبايي بكار رفته بسيار بي تناسب ،سطحي ، و نامربوط است ( كوفته يا كيك تازه ) و به زحمتي كه براي ديده شدن اين مكانهاي زيبا كشيده شده لطمه بزرگي زده و كار را به عدم موفقيت ميكشاند در اين راه لطفا از ذهن خلاق همكاران ديگر واز واژه هاي ناب كه در ادبيات زبان زيباي فارسي وجود دارد استفاده كنيد . بهر حال خسته نباشيد .

    • 0 0

      ممنون از راهنمایی و پیشنهاد خوبتون. حتما در آینده از کلمات بهتر و دقیق تری استفاده خواهیم کرد.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید