• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


قلعه ها و کاخ های بی نظیر در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۵/۲۶   تعداد بازدید : 17517   گروه مطلب : دیدنی ها


قلعه روکا کالاشییو در کشور ایتالیا
قلعه روکا کالاشییو
تصویری از روکا کالاشییو، قلعه ای قرون وسطایی در استان لاکوئیلا، در ناحیه اَبروتزو در کشور ایتالیا.


قلعه پانِمونی در لیتوانی
قلعه پانِمونی
قلعه قرن هفدهمی پانِمونی در لیتوانی، پس از مرمت و نوسازی در سال 2013 افتتاح شد.


قلعه کوئِرینی در یونان
قلعه کوئِرینی، یونان 
این قلعه تاریخی، چشم اندازی رو به شهر شُوره در جزیره آستیپالیا دارد. این جزیره متعلق به کشور یونان بوده و در جنوب شرقی دریای اِژه قرار گرفته است.


هاوا ماحال یا قصر بادها در هند
هاوا ماحال یا قصر بادها، هند
هاوا ماحال واقع در جِیپور هند، در غروب آفتاب می درخشد. این بنا به قصر بادها نیز معروف است.


آناپجی در پارک ملی گیانگجو کره جنوبی
آناپجی، کره جنوبی
آناپجی در پارک ملی گیانگجو قرار گرفته است و به آن آناپ پاند نیز می گویند. این بنا به مجموعه کاخ های امپراطوری شیلا تعلق دارد.


قلعه لیندیس فارن در  انگلستان
قلعه لیندیس فارن، انگلستان 
این قلعه قرن شانزدهمی، در منطقه نورث آمبِرلَند و در جزیره هالی قرار دارد و در آن زمان به عنوانی دژی در برابر حمله اسکاتلندی ها و وایکینگ ها استفاده می شد. این قلعه در مرتفع ترین بخش جزیره و بر روی تپه ای که از سنگ های بازالت تشکیل شده و بیبلو نام دارد، بنا شده است.


کاخ شوئِرین در آلمان
کاخ شوئِرین، آلمان 
این قلعه  قرن دهمی، در حال حاضر محل استقرار پارلمان دولتی مِکلِنبورگ – فُورپومِن می باشد. عده ای بر این باورند که پیتِرمِنشِن، روح سرگردان این بنا، همچنان در راهروهای کاخ پرسه می زند.


تیرومالای نایاکار ماحال در هند
تیرومالای نایاکار ماحال، هند
این کاخ متعلق به قرن هفدهم است و در مادورِی هندوستان قرار دارد و در حال حاضر مسئولیت حفاظت از این بنای ملی به عهده اداره باستان شناسی تامیل نادو می باشد. 


نارین قلعه در شهر میبد،  ایران
نارین قلعه، ایران
این قلعه خشت و گِلی در کشور ایران و در شهر میبد واقع شده است. از آنجایی که افراد محلی این قلعه را به محل ریختن زباله تبدیل کرده اند، آینده این بنا با خطر روبروست.


قلعه نِئو هاوُس در آلمان
قلعه نِئو هاوُس، آلمان 
این قلعه به سبک ویزِر رِنِسانس ساخته شده و در گذشته محل استقرار اسقف های حاکم شهر پادِربورن بوده است. تاد رایت عکاس این عکس نوشته است: "اغلب ساعات روز، آسمان به شدت ابری بود و وقتی که می خواستیم شهر را ترک کنیم ابرها کنار رفتند و با تابش آفتاب، زیبایی های این قلعه برای دقایقی آشکار شدند."


قلعه ها و کاخ های  بی نظیر در سراسر جهان



قلعه سَنت اَنجِلو در  ایتالیا
قلعه سَنت اَنجِلو، ایتالیا
قلعه استوانه ای شکل سَنت اَنجِلو در رُم ایتالیا، چشم اندازی رو به رودخانه تیبِر دارد و در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.


اِشپِل بَوند در   آلمان
اِشپِل بَوند در نُوی شوآن اِشتاین، آلمان 
این قلعه قرن نوزدهمی در بایرن آلمان، الهام بخش طراحی بسیاری از قلعه ها در انیمیشن های کمپانی والت دیزنی بوده است.


قلعه کیلخون در  اسکاتلند
قلعه کیلخون، اسکاتلند
گاهی اوقات دسترسی به قلعه کیلخون یا دژ صخره باریک، به دلیل بالا آمدن سطح آب لاخ آئو در منطقه آرگایل اَند بییوت اسکاتلند امکان پذیر نیست.


تاج لِیک پَلِس در هند
تاج لِیک پَلِس، هند
تاج لِیک پَلِس، یک هتل مجلل در بنایی سنگی به وسعت چهار جریب است که در لِیک پیکولا در اودِیپور هند واقع شده است. در عکس بالا این هتل را که در آفتاب صبحگاهی می درخشد مشاهده می کنید. تاج لِیک پَلِس در خلال سالهای 1743 تا 1746 ساخته شده است.


بیلتمور اِستِیت، ایالات متحده آمریکا
بیلتمور اِستِیت، ایالات متحده آمریکا
این عمارت به وسعت 8000 جریب در منطقه بلو ریج مَونتِینز در کارولینای شمالی واقع شده است. این بنا که توسط جورج وَندِر بیلت ساخته شده، بزرگترین ملک مسکونی شخصی در ایالت متحده آمریکا می باشد.


قلعه اِلیِن دونِن در اسکاتلند
قلعه اِلیِن دونِن، اسکاتلند
ابرهای تیره و آبهای ساکن، فضایی خاص و فراموش نشدنی را در اطراف قلعه اِلیِن دونِن در منطقه هایلَندز غربی اسکاتلند به وجود آورده اند. 


جاهانگیر ماحال در هند
جاهانگیر ماحال، هند 
این کاخ، بنایی شناخته شده برای افراد محلی و گردشگران خارجی است. 


شاتو دو لیلِت در  فرانسه
شاتو دو لیلِت، فرانسه 
این قلعه یکی از قلعه های متعدد در ناحیه لوآر وَلی در مرکز فرانسه است و در زمان های گذشته میزبان هنرمندان معروفی همچون کَمیل کِلودِل و اُوگوستو غُودَن بوده است. 


ارگ کریم خانی در  ایران
ارگ کریم خانی، ایران 
این ارگ زیبای قرن هجدهمی، متعلق به یکی از پادشاهان ایران به نام کریم خان بوده است. این بنا به مساحت تقریبی یک جریب، در یکی از شهرهای باستانی جنوب غربی ایران به نام شیراز واقع شده است.


قلعه لوآررِه در  اسپانیا
قلعه لوآررِه، اسپانیا
تپه هایی سرسبز، اطراف قلعه لوآررِه را احاطه کرده اند. بخش اعظم این قلعه در طول قرن های یازدهم و دوازدهم میلادی ساخته شده است. 


منبع: nationalgeographic





نظرها

  • 2 0

    عالی بود ممنون

    • 1 0

      خواهش می کنم. لطف دارید

  • 0 0

    مرسی از به تصویر کشیدن کاخ ها و مناظر زیبای تاریخی و کهن اما من از همینجا به اطلاعات دقیق شما درخصوص این بنا ها شک کردم زیرا عکس دو بنا را تکرار کرده بودید که متاسفانه هر کدام از آنها شرح متفاوتی داشت که بنای سفید رنگ بات سقف های شیربونی و دوطرف کنبدی شکل آبی رنک رو یه بار به نام قعله سبک رونساسن در آلمان و یه بار هم با عنوان عمارت 8000 جریب در امریکا که بزرگترین ملک شخصی می باشد نام بردید و بنای مخروبه ای هم در کشور اسکاتلند دوباره و به شرح متفاوت و عکس واقعای و فتوشاپ ارسال کردید

    • 0 0

      سلام حمید جان، بسیار ممنون از تذکرت. اشتباه در وارد کردن مقاله پیش آمده بود که پس از تذکر شما تصحیح شد

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید