• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با زیباترین شهرهای جهان آشنا شوید (قسمت سوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۷/۱۲   تعداد بازدید : 1704   گروه مطلب : ترین ها


با زیباترین شهرهای جهان آشنا شوید (قسمت سوم)

شهرها معمولا به جای زیبایی، دارای فرهنگ و هیجان هستند، با این حال بسیاری از قطب های شهری جهان با زیباترین روستاها و چشمگیرترین شگفتی های طبیعی رقابت می کنند. این ها شهرهای زیبا با محیطی خیره کننده، معماری اعجاب انگیز و نقاط دیدنی هستند که برای قرن ها پابرجا بوده اند. از شهرهای قدیمی رنگارنگ گرفته تا خطوط افق زیبای مدرن، با ما یک تور مجازی از زیباترین شهرهای جهان را تجربه کنید.

مکزیکو سیتی، مکزیک
ممکن است بازدید از این شهر وسیع به دلیل وسعت زیادش کمی دشوار باشد. اما زیبایی آن به بهترین وجه در جزئیات آن آشکار می شود و حومه های جذابی مانند کویاکان (Coyoacán) سرسبز و سن آنجل آرامش بخش در آن وجود دارد. معماری شهر نیز با مکان های دیدنی از جمله  پالاسیو ناسیونال با طاق های پلکانی و راه پله با نقاشی دیواری از هنرمند معروف دیه گو ریویرا، که تاریخ پیچیده مکزیک را نشان می دهد بسیار جذاب است. فضاهای سبز، بناهای تاریخی و صحنه های هنری پررونق نیز جلوه زیبایی خاص خود را دارند. این ها رنگارنگ ترین مکان های جهان هستند.

مکزیکو سیتی، مکزیک


سنت جان، نیوفاندلند، کانادا
سنت جان یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی است که در اواخر قرن شانزدهم تأسیس شد. اما بیشتر تاریخچه آن در مورد شهری است که بیشتر شبیه یک شهر کوچک آرام به نظر می رسد. در امتداد آب نما و در مرکز شهر خانه هایی با رنگ های روشن و در لبه جنوبی بندر یک فانوس کوچک وجود دارد که بسیار چشمگیر است. دیدن منظره اطراف شهر و اقیانوس از سیگنال پوینت واقعا لذت بخش است.

سنت جان، نیوفاندلند، کانادا


 کمبریج، انگلستان، بریتانیا
اینجا محل یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که در قرن سیزدهم تأسیس شد، بنابراین جای تعجب نیست که خیابان های کمبریج مملو از بناهای تاریخی باشد. کتابخانه رن (Wren) در کالج ترینیتی، کلیسای کوچک کینگز کالج که در سال 1446 تأسیس شد و محوطه تودور کالج کوئینز وجود دارد. هر سه در امتداد رودخانه کم (Cam) قرار دارند و پیاده روی در امتداد بکس (The Backs)، منطقه ای کنار رودخانه که چندین دانشکده در اطراف آن قرار دارند، راهی عالی برای درک تراکم بی سابقه بناهای تاریخی در این شهر زیبا است.

 کمبریج، انگلستان، بریتانیا

 
سن پترزبورگ، روسیه
ارمیتاژ، کاخ زمستانی، کلیسای ناجی در خون، سن پترزبورگ تقریباً پر از ساختمان های نمادین است. این شهر چه پوشیده  ازبرف باشد و چه در طول جشنواره شب های سفید که معمولاً هر تابستان برگزار می شود، نورافشانی شود، دیدنی های بی نظیرش واقعاً مثال زدنی هستند. اما در اینجا جاذبه های آرامش بخش تری مانند پیاده روی کنار کانال، دیدن چشم اندازهای چشمگیر و زیبا بر روی دریای بالتیک و بازدید از کلیساها نیز وجود دارد.

سن پترزبورگ، روسیه

 
کارتاگنا، کلمبیا
کارتاگنا در سواحل کارائیب کلمبیا در دهه 1530 تأسیس شد و یکی از زیباترین شهرهای آمریکای لاتین است. شهر قدیمی محصور با دیوار، در مقابل بوکاگرانده مدرن و مرتفع، قسمت واقعاً خوش منظره و سرسبز کارتاگنا است. خیابان های باریک آن پر از کلیساها، حیاط های زیبا و خانه های رنگ آمیزی روشن شده است که بالکن آنها مملو از گیاهان می باشد.

کارتاگنا، کلمبیا


بارسلونا، اسپانیا
هر منطقه ای از پایتخت کاتالونیا چیزهای جدیدی برای نشان دادن دارد، اما این ساختمان های شهر هستند که واقعاً آن را به یاد ماندنی می کنند. خیابان های به هم متصل ایکسامپل (Eixample) با مسیرهای پر پیچ و خم لا پدرا (La Pedrera)، برج های چشمگیر کاسا دی لس پانکسس (Casa de les Punxes) و البته تاج جواهر نشان شهر، ساگرادا لافامیلیا (Sagrada Família)، جان دوباره می گیرند. شاهکار گائودی که به نظر می رسد از روی زمین برخاسته، باعث شده بارسلونا در بین زیباترین شهرهای جهان قرار بگیرد. 

بارسلونا، اسپانیا


چارلزتون، کارولینای جنوبی، ایالات متحده
چارلزتون مهد جذابیت و زیبایی است. این قدیمی ترین شهر در کارولینای جنوبی است که در سال 1670 تأسیس شد و هنوز حال و هوای یک شهر کوچک با خانه های رنگارنگ پیش از جنگ داخلی آمریکا و ایوان های سایه بان دار (اغلب با یک یا دو صندلی گهواره ای کامل) را دارد. خیابان های سنگفرش شده و بلوارهای مملو از درختان نخل آن به سمت تفرجگاه باتری و پارک ساحلی امتداد می یابند و بیشترین بهره را از موقعیت عالی شهر در بندر چارلزتون می برند.

چارلزتون، کارولینای جنوبی، ایالات متحده


لوبک، آلمان
طرفداران معماری گوتیک، عاشق لوبک در شمال آلمان هستند. این شهر پیشگام سبک گوتیک با آجرهای قرمز بود که تقریباً در همه جا و به ویژه در دروازه بزرگ شهر، هولستنتور (Holstentor) قابل مشاهده است. در داخل کوچه های زیبایی وجود دارد که تحت تاثیر خانه های چشمگیر، میدان های بزرگ با ساختمان های عمومی (راتایوس یکی از چشمگیرترین ها است)، حیاط های کوچک جذاب و کلیساهای برجسته و دیدنی قرار دارند.

لوبک، آلمان


بوداپست، مجارستان
پایتخت مجارستان در واقع دو شهر است، بودا و پست، که به یک شهر تبدیل شده اند و رودخانه دانوب این شهر را به دو قسمت تقسیم می کند. بوداپست از دیرباز یکی از مهمترین شهرهای اروپا بوده که زمانی هم پایتخت پادشاهی مجارستان بوده است. خیابان ها، میدان ها و حاشیه رودخانه، این تاریخ و عظمت را با برجسته ترین ویژگی های شهر مانند پل زنجیره ای زیشنی، قلعه باابهت بودا و ساختمان بی نظیر پارلمان مجارستان نشان می دهد. 

بوداپست، مجارستان


مراکش، مراکش 
این شهر رنگارنگ و پر هیاهو انتظارات هر بازدید کننده ای را برآورده می کند. مناظر مجلل و وسیع مراکش که با آرامگاه های زیبای سعدین، کاخ خیره کننده باهیا و جاردین ماژورل آبی و چشم نواز تزئین شده اند، در تضاد کامل با مدینه پرجنب و جوش، با کوچه های پر پیچ و خم و سوغات فروشی های پر رونق مملو از سفال سنتی، فانوس، منسوجات و جواهرات است.

مراکش، مراکش


با زیباترین شهرهای جهان آشنا شوید (قسمت سوم)



  
کلونیا دل ساکرامنتو، اروگوئه
کلونیا دل ساکرامنتو در همسایگی بوینوس آیرس مشهور در آرژانتین و در امتداد ریو دل پلاته، ممکن است در سیاره ای متفاوت، یا شاید متعلق به دوره ای متفاوت باشد. این شهر به خوبی حفظ شده که محله تاریخی (Barrio Histórico) آن توسط میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده جذابیت زیادی دارد. این محله دارای خیابان های سنگ فرش شده، خانه هایی با سقف های کاشی کاری شده و ساختمان های سنگی کم ارتفاعی است که ترکیبی منحصر به فرد از سبک های پرتغالی و اسپانیایی را نشان می دهد. عصرها مردم محلی معمولاً در کنار آب جمع می شوند تا خورشید در حال غروب، که شهر را با درخشش ملایم خود طلایی می کند تماشا کنند.

کلونیا دل ساکرامنتو، اروگوئه


مونیخ، آلمان
مونیخ، پایتخت بایرن، مملو از معماری باشکوه، فضاهای باز دیدنی و تعداد زیادی باغ است. مارینپلاتز نقطه کانونی این شهر است که با بناهای برجسته گوتیک احاطه شده است، اما ساختمان های به سبک باروک، رومانسک و حتی روکوکو نیز در مرکز شهر وجود دارد. باغ انگلیسی، فضای سبزی حتی بزرگتر از پارک مرکزی شهر نیویورک را در کنار این سازه های زیبا ارائه می دهد. 

مونیخ، آلمان


والتا، مالت
والتا یکی از کوچکترین پایتخت های اروپا و هر اینچ آن فوق العاده زیبا و دیدنی است. این شهر به دلیل معماری باروک خود مشهور است، اما در هر گوشه شهر از قلعه باابهت سنت المو و کلیسای جامع نئوکلاسیک سنت پل گرفته تا دروازه شهر با الگوی پیچیده و ساختمان مجلس، که هر دو توسط رنزو پیانو طراحی شده اند، شگفتی هایی برای دیدن وجود دارد. خیابان های پلکانی و سنگفرش شده پر از ساختمان های آهکی و بالکن های سرپوشیده رنگارنگ است که همگی در بالای خلیج آبی قرار گرفته اند. 

والتا، مالت


کلیولند، اوهایو، ایالات متحده
خانه راک اند رول در این شهر واقعا جذاب است. کلیولند با یک منطقه ساحلی زیبا که محل تالار مشاهیر راک اند رول است، بیشترین بهره را از نقطه باشکوه خود در دریاچه ایری می برد. بقیه شهر نیز با ساختمان های تاریخی خوب نگهداری شده از جمله آرکاد چشمگیر و مرکز خرید تزئینی سقف شیشه ای دهه 1890 در مرکز شهر بسیار زیبا است. 

کلیولند، اوهایو، ایالات متحده


داکار، سنگال
دشوار است تصمیم بگیرید در داکار از کجا بازدید کنید، شهری که جذابیت های یک شهر پر جنب و جوش را با جذابیت یک شهر ساحلی آرام در کنار هم ترکیب می کند. این شهر مملو از تاریخ و آثار معماری سنگی از جمله مسجد الوهیت با الگوی چشمگیر است. این سواحل و جزایر باشکوه است که واقعا داکار را متمایز می کند. ایل د نگور (Île de Ngor) با نخل ها و قایق های رنگارنگش آرامش بخش است، در حالی که ایل د گوره (Île de Gorée) بی شک به دلیل نقشش در تجارت برده های آتلانتیک، معماری زیبا و جامعه هنری نوظهور، مشهورترین محل است.

داکار، سنگال


هاوانا، کوبا 
شهر باشکوه هاوانا به دلایلی از جمله راه های وسیع که پر از ساختمان های روشن و فرسوده می باشد مشهور است. در این شهر لباس های شسته شده از بالکن های نرده فلزی آویزان شده است و گیاهان روی طاقچه ها و گاهی اوقات خارج از آن رشد می کنند. میدان های وسیع، کلیساهای زیبا و نقاشی های دیواری چشم نواز از دیدنی های این شهر است. هاوانا ترکیبی از عناصر مختلف است که به نظر می رسد با هم مرتبط نیستند، اما به نوعی همه چیز برای ایجاد چیزی فراموش نشدنی دور هم جمع شده اند. 

هاوانا، کوبا


ونیز، ایتالیا
جای تعجب نیست که ایتالیا چندین شهر در این لیست دارد و ما نمی توانیم ونیز را کنار بگذاریم. این شهر شمالی ساخته شده بر روی تالاب، مدت هاست که عاشقان، گردشگران و هنرمندانی را به خود جلب کرده است که جذب معماری منحصر به فرد آن شده اند. دیدنی های اصلی شهر شامل میدان سان مارکو (تحت تسلط کلیسای سنت مارک)، کاخ دوگس و پل ریالتو حلقه‌ ای است. اما در واقع زیبایی در هر گوشه، در هر میدان و هر کانال آن وجود دارد. 

ونیز، ایتالیا


شهر زنگبار، تانزانیا
شهر زنگبار پایتخت منطقه زنگبار است، یک منطقه نیمه خودمختار و جزیره ای کوچک در سواحل تانزانیا، بخشی از مجمع الجزایر که به دلیل سواحل ماسه سفید خود مشهور است. در هسته آن یک شهر سنگی قرار دارد که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. جذابیت آن نه در مناظر تاریخی بلکه در زیبایی و فضای کلی شهر نهفته است. پیچ و خم کوچه ها منجر به شلوغی بازار ادویه جات و مغازه ها و کافه های رنگارنگ می شود. قرن ها تاریخ و جنب و جوش زندگی مدرن در کنار هم در اینجا وجود دارد. 

شهر زنگبار، تانزانیا


پاریس، فرانسه
پاریس به عنوان مقصدی برای عاشقانه ها و عاشقان شناخته می شود، اما ظاهراً این خود شهر است که اغلب قلب بازدیدکنندگان را می رباید. بسیاری از زیبایی های آن از جمله بلوارهای وسیع و پیچ های رودخانه سن تا سازه کامل برج ایفل به طرز جسورانه ای در حال خودنمایی هستند. در موزه ها و گالری ها نیز موارد بیشتری نمایش داده می شود. پاریس در همه فصول دیدنی است، در تابستان می درخشد، در پاییز به رنگ طلایی در می آید و با برف های پودری درخشان می شود و در بهار هم صورتی می شود. 

پاریس، فرانسه


فلورانس، ایتالیا
ساختمان های تاریخی فلورانس، شبکه خیابانی پر پیچ و خم و غروب های باشکوه آن نشان می دهد که چرا شهر توسکانی به طور منظم به عنوان یکی از خیره کننده ترین شهرهای جهان انتخاب می شود. مکان های اصلی شامل کلیسای جامع شهر، دومو (Duomo) و گیپوز کمپانیل (Gippo's Campanile) یا برج ناقوس است که از بالای آن چشم اندازهای گسترده ای از سقف های قرمز خانه های شهر را می توان تماشا کرد. این شهر همچنین محل موزه ها و مجموعه های هنری باورنکردنی از جمله آثار لئوناردو داوینچی در گالری اوفیزی است.

فلورانس، ایتالیا

منبع: loveexploring





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید