• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با زیباترین شهرهای جهان آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۷/۶   تعداد بازدید : 1382   گروه مطلب : ترین ها


با زیباترین شهرهای جهان آشنا شوید (قسمت اول)

شهرها معمولا به جای زیبایی، دارای فرهنگ و هیجان هستند، با این حال بسیاری از قطب های شهری جهان با زیباترین روستاها و چشمگیرترین شگفتی های طبیعی رقابت می کنند. این ها شهرهای زیبا با محیطی خیره کننده، معماری اعجاب انگیز و نقاط دیدنی هستند که برای قرن ها پابرجا بوده اند. از شهرهای قدیمی رنگارنگ گرفته تا خطوط افق زیبای مدرن، با ما یک تور مجازی از زیباترین شهرهای جهان را تجربه کنید.

ریودوژانیرو، برزیل
این فقط کارناوال شگفت انگیز و رنگارنگ ریو نیست که باعث می شود ریو در لیست ما قرار بگیرد، موقعیت ساحلی و مناظر کوهستانی و چشم انداز کلی، این شهر را در بین زیباترین مقاصد جهان قرار می دهد. دیدنی های مهم شهر شامل ساحل کوپاکابانا و ایپانما و تفرجگاه سیاه و سفید و ماسه ای زیبا می شود که از روی قله گرانیتی کوه سوگارلوف و مجسمه مسیح رهایی بخش، که با آغوش باز در بالای کوه کورکوادو (Corcovado) قرار دارد، قابل مشاهده است. 

ریودوژانیرو، برزیل


بروژ (Bruges)، بلژیک
ابعاد کوچک و زیبایی بی نظیر بروژ می تواند کمی غیرواقعی به نظر برسد، مانند یک کارت پستال کلاسیک که واقعی شده باشد یا شاید یک شهر اسباب بازی، که البته با رایحه سیب زنی سرخ کرده و کرپ های شیرین بهتر هم می شود. مشخصه های این شهر مسیرهای سنگ فرش شده، کانال ها، مناره های قرون وسطایی و پل های حلقه ای است. زندگی همیشه در اطراف میدان های این شهر جریان دارد. بروژ، تحت تسلط تالار گوتیک قرن 14 شهر و بازاری قرار دارد که محل یکی از مشهورترین آثار دیدنی شهر، ناقوس قرون وسطایی (برج ناقوس) است.

بروژ (Bruges)، بلژیک


مسقط، عمان
مسقط شهری خیره کننده است که تقریباً 40 کیلومتر در حاشیه خلیج عمان امتداد دارد. در کنار ساختمان های مدرن مجللی مانند کاخ العالم و خانه اپرای رویال، این شهر محل برخی از مناطق تاریخی جذاب نیز می باشد. سوق مطرح یک بازار رنگارنگ و حیرت آور است، در حالی که معماری سنتی عربی قدیمی مسقط، جذابیت جاودانه ای به آن بخشیده است. اما جواهر تاج مسقط، مسجد جامع سلطان قابوس است، بنایی شگفت انگیز که از طلای درخشان، کاشی های فیروزه ای پویا و مرمر سفید رنگ ساخته شده است.

مسقط، عمان


دوبرونیک (Dubrovnik)، کرواسی
شهر قدیمی قرن سیزدهمی دوبروونیک بیشتر شبیه یک تندیس بزرگ است تا یک شهر. از پشت بام های زرد عسلی رنگ آن گرفته تا جاده های عریض و مرمرین آن، تقریباً آنقدر زیباست که نمی توان باور کرد واقعیت داشته باشد. دیوارهای سنگی ضخیم و زیبا این قسمت را راهروهایی در بر می گیرد که از هر طرف چشم اندازهای عالی، از تپه های دارای هتل و خانه گرفته تا دریای آدریاتیک با آب های یاقوتی رنگ که مملو از جزایر سرسبز است را ارائه می دهد. 

دوبرونیک (Dubrovnik)، کرواسی

یورک، یورکشایر شمالی، انگلستان، بریتانیا
یورک تاریخچه جالبی دارد و زمان تاسیس این شهر که به دست رومیان انجام شد به سال 71 پس از میلاد می رسد. اگر چه هنوز بخش هایی از شهر باستانی رومی وجود دارد، اما چشم نوازترین نقاط دیدنی آن، از یورک مینستر به سبک گوتیک گرفته تا بقایای چشمگیر قلعه یورک، مربوط به قرون وسطا هستند. در قلب آن نیز استون گیت (Stonegate) قرار دارد که با مغازه ها و کافه های مستقل احاطه شده است و یک جاده رومی نیز در زیر آن قرار دارد. خیابان شامبلز با نام شگفت انگیز خود یکی دیگر از خیابان های جذاب است که در آن خانه های نیمه چوبی قرار دارد که متعلق به قرن 14 می باشند. 

یورک، یورکشایر شمالی، انگلستان، بریتانیا


خیوا، ازبکستان
ایتچان کالا (شهر داخلی خیوا) که توسط دیوارهای قرن دهمی احاطه شده است، دارای مجموعه ای منحصر به فرد از بناهای تاریخی است که بینشی جذاب از معماری اسلامی آسیای میانه ارائه می دهد. اما بیش از هر بنای تاریخی مانند منار کوچک کالتای، کاخ مجلل توش هوولی یا مقبره پهلوان محمود با کاشی های تزئین شده، حیرت انگیزترین ویژگی ایچان کالا این است که چگونه حفظ شده است. به نظر می رسد خیابان های دارای دیوار کاهگلی و خانه های حیاط دار آن به شدت تحت تأثیر زندگی مدرن قرار گرفته است. 

خیوا، ازبکستان


سیدنی، نیو ساوت ولز، استرالیا
سیدنی با زیبایی بی نظیر خود، از فضاهای سبز و سواحل آن گرفته تا معماری باورنکردنی اش، مانند نگینی در میان شهرهای زیبای جهان می درخشد. زندگی در آبراه طبیعی بندر سیدنی جریان دارد، جایی که پل بندر سیدنی و خانه اپرا برای جلب توجه با یکدیگر رقابت می کنند. مناظر اطراف نیز با خیابان های مرکز خرید سنگفرش شده، گذرگاه های ویکتوریایی و تعدادی پارک، به همان اندازه زیبا هستند. می توانید سواحل زیبا، از خلیج های کوچک در اطراف بندر گرفته تا بوندی نمادین را در این قسمت مشاهده کنید. 

سیدنی، نیو ساوت ولز، استرالیا


برگن (Bergen)، نروژ
اگرچه برگن در هر فصلی زیبا است، اما زیبایی این شهر وقتی روزها کوتاه می شوند و برف ها روی هم جمع می شود خود را نشان می دهد. خانه ه0ای رنگارنگ آن در دامنه کوه ها به نظر می رسد در برابر سرما دور هم جمع شده اند و تصویر آن ها در آب های زلال دریای شمال کاملا منعکس می شوند. تله کابین فلویبانن ((Fløibanen به سمت کوه فلوین ((Fløyen حرکت می کند تا چشم اندازی وسیع از شهر را ارائه دهد. برگن ممکن است به عنوان دروازه ورود به آبدره ها شناخته شود، اما زیبایی های زیاد آن در داخل شهر نیز یافت می شود. 

برگن (Bergen)، نروژ


گالوی (Galway)، جمهوری ایرلند
شهرستان گالوی به طور مرتب در لیست زیباترین نقاط ایرلند قرار می گیرد، بنابراین تعجبی ندارد که شهر اصلی آن نیز شگفت انگیز باشد. هسته قدیمی شهر هنوز مورد استفاده قرار می گیرد و مسیر کروان نمونه خوبی از خیابان های باریک قرون وسطایی، سنگ فرش شده و دارای طاق است. کلاداغ Claddagh))، منطقه ماهیگیری که قدمت آن به قرن پنجم بر می گردد، در غرب شهر قرار گرفته و دارای کلبه های رنگارنگ ماهیگیران و چشم اندازهای باشکوه از آب های اطراف است.

گالوی (Galway)، جمهوری ایرلند


پراگ، جمهوری چک
معماری و زیبایی طبیعی در پراگ به شکل فوق العاده ای گرد هم آمده است، به ویژه در جایی که طاق سنگی قرون وسطایی پل چارلز بر روی رودخانه وسیع ولتاوا گسترده شده است. این شهر "شهر صد گلدسته" لقب گرفته است، هرچند آنقدر پر از کلیساها و برج های گوتیک است که مطمئناً باید تعداد بیشتری داشته باشد. یکی از زیباترین قسمت ها میدان قدیمی شهر با معماری باروک و ساعت نجومی متحرک و پیچیده است. 

پراگ، جمهوری چک
اودیپور، هند
از بین همه شهرهای زیبای راجستان، اودیپور شاید زیباترین شهر باشد. این شهر که به عنوان شهر دریاچه ها شناخته می شود، تقریباً به نظر می رسد که روی آب شناور است و ساختمان های آن رویایی هستند. این شهر عاشقانه که با قله های دندانه دار احاطه شده است، دنیایی مستقل و مملو از کاخ ها، دژها و هاولیس (عمارت هایی که در اطراف حیاط ساخته شده اند) است. نمادین ترین ساختمان آن شهر قصر است، بزرگترین مجموعه سلطنتی راجستان، شامل 11 قصر خیره کننده مشرف به دریاچه پیچولا Pichola است.

اودیپور، هند


پورتو، پرتغال
هرچند لیسبون بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، اما دومین شهر بزرگ پرتغال، به ویژه به دلیل قرار گرفتن در منطقه قرون وسطایی ریبیرا، بسیار زیبا و با نشاط است. در اینجا، خانه های چند صد ساله تجار و دریانوردان در خیابان های سنگ فرش شده قرار دارند و به نظر می رسد گردن خود را روی یکدیگر قرار داده اند تا منظره رودخانه دورو را تماشا کنند. در واقع، کل شهر با پل های بزرگ آن بر روی رودخانه متمرکز شده است، از پل دو طبقه پونته د دام لوییس (Ponte de Dom Luís I) گرفته تا پل مدرن پونته د سایو جایو (Ponte de São João) که در میان مشهورترین دیدنی های شهر هستند.

پورتو، پرتغال


 ریکیاویک (Reykjavík)، ایسلند
از مجموعه خانه های رنگارنگ گرفته تا کلیسای معروف و تقریباً فرازمینی لوتران، هالگریمسکرکجا (Hallgrímskirkja) در ، همه چیز اینجا بی نظیر است. بیشتر شهرها دارای ساختمان های کم ارتفاع است که باعث می شود کوه اسجا (Esja) که اغلب در ماه های گرمتر سال هم پوشیده از برف است، حضور چشمگیرتر و تأثیرگذارتری در کنار آب داشته باشد. 

 ریکیاویک (Reykjavík)، ایسلند


ادینبورگ، اسکاتلند، انگلستان
مسیرهای سنگفرش شده شیب دار ادینبورگ، معماری نئوکلاسیک و باغ های زیبا، همه حکایت از گذشته غنی ابن شهر دارند. اما جنب و جوش و پویایی در پایتخت اسکاتلند وجود دارد که آن را جذاب تر از یک موزه در فضای باز می کند. زیبایی آن، از شهر قدیمی قرون وسطایی و شهر نسبتا جدید جورجی (Georgian New Town) تا تاج جواهرنشان (در محل نگهداری جواهرات سلطنتی کشور) و قلعه ادینبورگ در بالای تپه، بسیار قابل توجه است. زیبایی این شهر با ماسه سنگی های عسلی رنگ خود، تخت آرتور، بلندترین قله ادینبورگ و بنای یادبود کارلتون هیل (تصویر) نمایان می شود. 

ادینبورگ، اسکاتلند، انگلستان


کورک (Cork)، جمهوری ایرلند
جذابیت و زیبایی کورک وصف ناپذیر است. خیابان های قرون وسطایی با تراس های رنگارنگ کنار رودخانه، خیابان های سنگفرش شده جرجی و انبارهای ویکتوریایی در کنار معماری مدرن بسیار دیدنی هستند. به نحوی که این مجموعه ها تاریخی و سبک های مختلف گرد هم آمده اند، یک منظره شهری زیبا و واقعاً منحصر به فرد ایجاد شده که با هر منظره اروپایی دیگری رقابت می کند. بنابراین جای تعجب نیست که ساکنان آن بسیار مهمان نواز بوده و به خانه های خود افتخار می کنند. کورک یکی از ویژگی های سفر جاده ای وحشی آتلانتیک (Wild Atlantic Way road trip) است.

کورک (Cork)، جمهوری ایرلند


نیویورک سیتی، نیویورک، ایالات متحده
افق همه شهرها شبیه یکدیگر نیستند. مناظر زیبا، جذاب و درخشان منهتن، یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین چشم اندازهای جهان است. این شهر در هر نوری، از تلالو کم رنگ سپیده دم تا غروب خورشید و بعد از تاریکی، هنگامی که چراغ های روشن شهر بر روی رودخانه وسیع هادسون می درخشد، بسیار زیبا به نظر می رسد. زیبایی آن به همین جا ختم نمی شود، از فضای سبز باشکوهی که در مرکز پارک است و کابل های معروف پل بروکلین گرفته تا سنگ قهوه ای معروف شهر، هر اینچ به طرز باورنکردنی زیبا است. برای شهری که هرگز نمی خوابد بد نیست. 

نیویورک سیتی، نیویورک، ایالات متحده


کاسکو (Cusco)، پرو
کاسکو چیزی بیش از تنها یک دروازه ورود به ماچو پیچو است. یکی از قدیمی ترین شهرهای همواره مسکونی در قاره آمریکا، خیابان های شیب دار و سنگفرش شده اش مملو از ساختمان های مستعمراتی اسپانیایی با حیاط های پر از گل و گیاه است که همه در پس زمینه کوه های آند قرار دارند. محل اینکاها شانه به شانه عمارت ها و کلیساهای کاتولیک قرار دارد، در حالی که در منطقه سان بلاس، مسیرهای باریکی بین کلیساهای کوچک و کارگاه های صنعتگران وجود دارد. 

کاسکو (Cusco)، پرو


کیپ تاون، آفریقای جنوبی
هیچ شکی وجود ندارد که کیپ تاون زیباترین شهر در جنوب آفریقا است. در قلب آن، چه به معنای واقعی کلمه و چه به صورت خیالی، کوه تیبل (Table Mountain) قرار دارد که قله مسطح آن دارای چشم اندازهای باز از سراسر این کلان شهر است. در این شهر ساحلی اقیانوس اطلس سواحل ماسه سفید و خانه های گران قیمت وجود دارد، اما تنوع بیشتری در قسمت بالایی مرکز شهر به چشم می خورد. اکثر بناهای تاریخی شهر نیز دارای معماری هستند که ریشه های مختلف آفریقایی، آسیایی و اروپایی دارند. 

کیپ تاون، آفریقای جنوبی


ایرکوتسک (Irkutsk)، روسیه
ایرکوتسک به خاطر ساختمان های تاریخی به خوبی حفظ شده، که ترکیبی فریبنده از سبک های معماری مختلف از جمله باروک و سبک سنتی سیبری و موری را نشان می دهد، مشهور است. تعداد ساختمان های مذهبی خیره کننده آن از جمله کلیسای جامع اپیفانی ((Epiphany طراحی شده به سبک شیرینی زنجبیلی، کلیسای بسیار روشن کازان و کلیسای ناجی به تنهایی حیرت آور هستند. مسیرهای پیاده روی و هوای سرد در اطراف دریاچه بایکال (70 کیلومتر) خارج از شهر، با این همه زیبایی و جسارت در تضاد است. 

ایرکوتسک (Irkutsk)، روسیه


ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا
دریا، جنگل، کوه: شهرهای زیادی وجود ندارد که توانسته باشند چنین مکان های متنوع و زیبایی را یکجا جمع کنند. چشم انداز چشم نواز شهر ونکوور در لبه خلیج امتداد می یابد و تصویری زیبا در برابر کوه های جنگلی و اغلب پوشیده از برف ایجاد می کند که با پل های معلق و تله کابین تکمیل می شود. فضاهای سبز شگفت انگیز و محله های تاریخی مانند گاستاون، با گالری ها و مغازه هایی در ساختمان های ویکتوریایی، مانند پازلی تکه تکه این شهر جذاب را تکمیل می کنند.

ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا


منبع: loveexploring





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید