• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


تصاویر حیرت انگیز که نشان می دهد عمان مقصد بعدی گردشگران لاکچری خواهد بود

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱/۳۰   تعداد بازدید : 11974   گروه مطلب : ایده های سفر


مسجد جامع سلطان قابوس


درست در جایی مابین امارات متحده عربی، عربستان سعودی و یمن، کشور عمان با تاریخی غنی و مناظری تماشایی حضور دارد. از کویر گرفته تا کوهستان هایی که تا لب خط ساحلی کشیده شده اند، همگی جزو دیدنی های این کشور هستند.

وزارت گردشگری کشور عمان به تازگی برنامه جدیدی را اعلام کرده که طی آن، صنعت گردشگری این کشور تا سال 2040 به منبع درآمد اصلی اش تبدیل خواهد شد. در این برنامه مشخص شده که تعداد 80 هزار اتاق اقامتی در قالب هتل، مهمان خانه و مجتمع هایی که دارای اتاق های یکپارچه توریستی هستند می بایست در سرتاسر این کشور احداث شود. برندهای لوکسی نظیر هتل های آنان تارا (Anantara Hotels) که همین حالا هم تعداد 2 اقامتگاه را در این کشور افتتاح کرده اند، مدعی شده اند که فرهنگ و موقعیت مکانی منحصر به فرد این کشور از جمله اصلی ترین عواملی می باشند که توریست ها را به سمت خود خواهند کشاند.

عمان که درب های خود را از دهه هشتاد میلادی به روی توریست ها باز کرده، هر ساله فصل اوج سفرهای خود را در میان ماه های اکتبر تا آوریل تجربه می کند در این زمان آب و هوایی مدیترانه ای این کشور کمی ملایم می شود و به هوای مطبوع 27 درجه می رسد.

مابین سواحل، تپه های شنی و سازه های چشم نوازش، عمان کشوری زیبا و فوق العاده تماشایی محسوب می شود. تصاویر این مطلب توسط تعدادی از اعضای یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس به نام EyeEm به ثبت رسیده که چند روزی را برای تماشای این کشور، در حال سفر بوده اند.



عمان تعداد بیشماری آثار باستانی تماشایی دارد

عمان تعداد بیشماری آثار باستانی تماشایی دارد که یکی از جالب ترین آنها، شهر باستانی قلهات (Qalhat)، اولین پایتخت این کشور است.



گنبدهای طلایی از نشانه های تماشایی در آسمان شهر مُطرح

گنبدهای طلایی از نشانه های تماشایی در آسمان شهر مُطرح (Muttrah) هستند. 



قلعه تاریخی نَزوی (Nizwa)

قلعه تاریخی نَزوی (Nizwa) در قرن هفدهم به دستور سلطان بن سيف اليعربی (Sultan Bin Saif Al Y'aribi) ساخته شده است.



این قلعه در فاصله حدود یک ساعت و نیمه از  شهر مسقط  قرار گرفته است

این قلعه در فاصله حدود یک ساعت و نیمه از پایتخت فعلی کشور عمان یعنی شهر مسقط (Muscat) قرار گرفته است.



مسجد جامع سلطان قابوس (The Grand Mosque)

مسجد جامع سلطان قابوس (The Grand Mosque) یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی آن است.



گنجایش این مسجد به اندازه 20 هزار نماز گزار است

گنجایش این مسجد به اندازه 20 هزار نماز گزار است.



تصاویری که با دیدنشان بلافاصله هوس سفر به تایلند خواهید کرد


تصاویری که با دیدنشان بلافاصله هوس سفر به تایلند خواهید کرد 



کویر الشرقیه (Sharqiya) یا رمال آل وهیبه (Wahiba Sands)

کویر الشرقیه (Sharqiya) که مردمان محلی آن را به نام رمال آل وهیبه (Wahiba Sands) می شناسند، یکی از زیباترین مناظر طبیعی در کشور عمان است. توریست ها می توانند زمان خود را در چادرهایی که در این کویر وجود دارد سپری کنند و یا اینکه با هدایت محلی ها راهی تورهای گردشگری بشوند.



تماشای منظره شن ها در هنگام غروب آفتاب

مادامی که یک روز از اقامت خود را به گشت و گذار اختصاص داده اید، به هیچ عنوان از تماشای منظره شن ها در هنگام غروب آفتاب غافل نشوید.



دمای هوای برخی از نواحی  به حدود 54 درجه سلسیوس می رسد

در طول فصول گرم سال دمای هوای برخی از نواحی کشور عمان به حدود 54 درجه سلسیوس می رسد. این وضعیت از ماه مه تا اکتبر به همین منوال است.



بنای تاریخی نمونه مشابهی با بخورهای عطر است

این بنای تاریخی نمونه مشابهی با بخورهای عطر است و جایگاه آن در پارک مشهور الریام (Riyam Park) واقع در شهر مسقط است.



جزایر مرجانی ديمانيات (Daymaniyat Islands)

کمی آن طرف تر از خشکی، جزایر مرجانی ديمانيات (Daymaniyat Islands) قرار دارند و این شرایط مهیا است تا بازدید کنندگان در اینجا مشغول شنا و غواصی بشوند.



ساحل شاطی (Shatti Beach)

ساحل شاطی (Shatti Beach) تنها یکی از هزاران جاذبه دیدنی عمان است که خط ساحلی بسیار وسیع 1700 کیلومتری را در اختیار دارد.



گودال آبی بیماه (Bimmah Sinkhole)

گودال آبی بیماه (Bimmah Sinkhole) هم یکی از مقاصد گردشگری مشهور برای آن دسته از گردشگرانی است که عاشق شنا کردن در آب های زلال و شفاف هستند. این گودال آبی در پارک هوية نجم (Hawiyat Najm Park) قرار دارد.



منبع: businessinsider 





نظرها

  • 0 0

    باسلام جالب است خداقصمت کند

    • 0 0

      سلام، ممنون. به امید خدا

  • 0 0

    نه شير شتر، نه ديدار عرب...

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید