• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با زیباترین شهرهای جهان آشنا شوید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۷/۸   تعداد بازدید : 1654   گروه مطلب : ترین ها


با زیباترین شهرهای جهان آشنا شوید (قسمت دوم)

شهرها معمولا به جای زیبایی، دارای فرهنگ و هیجان هستند، با این حال بسیاری از قطب های شهری جهان با زیباترین روستاها و چشمگیرترین شگفتی های طبیعی رقابت می کنند. این ها شهرهای زیبا با محیطی خیره کننده، معماری اعجاب انگیز و نقاط دیدنی هستند که برای قرن ها پابرجا بوده اند. از شهرهای قدیمی رنگارنگ گرفته تا خطوط افق زیبای مدرن، با ما یک تور مجازی از زیباترین شهرهای جهان را تجربه کنید.

بوینس آیرس، آرژانتین
بوینس آیرس یک مجموعه باشکوه شهری است که برای درک زیبایی های ان بیش از حد وسیع و متنوع است، هر چند لذت واقعی در جزئیات است. برخی از مناطق مانند مرکز شهر با بلوارهای وسیع، میدان های تزیین شده و خانه های اپرای زیبا دارای حس اروپایی متمایزی هستند. محله های زیبای آن مانند پالرمو مملو از بوتیک ها و غذاخوری های مستقل است. در حالی که لابوکا ((La Boca، در تصویر، یک ترکیب رنگی شاد است، به ویژه در کامینتو، یک موزه در فضای باز با خانه های نقاشی شده، مجسمه ها و نقاشی های دیواری، که در اطراف یک خط راه آهن متروکه ساخته شده است. 

بوینس آیرس، آرژانتین


سانتا باربارا، کالیفرنیا، ایالات متحده
سانتا باربارا با افتخار میراث اسپانیایی خود از جمله سختمان های با سقف قرمز و دیوارهای سفید وعمارت های اسپانیایی که در بالای شهر قرار گرفته است را حفظ می کند. این شهر همچنین در یک مکان بسیار زیبا واقع شده است و از تپه های آرام در داخل شهر تا سواحل طلایی در کنار ساحل اقیانوس آرام امتداد دارد. نقاط برجسته آن عبارتند از اسکله استیرنز، که وارد بندر می شود، و منطقه فانک، محله ای از انبارهای تغییر کاربری داده که اکنون به عنوان گالری، بوتیک و تولید نوشیدنی از آن استفاده می شود. 

سانتا باربارا، کالیفرنیا، ایالات متحده


هوی آن (Hội An)، ویتنام
مرکز تاریخی هوی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و دلیل آن مشخص است. عصرهای این شهر وقتی فانوس های ابریشمی که از ویترین هر مغازه آویزان شده اند روشن می شوند و درخشش گرمی را به خیابان های پر پیچ و خم و پوشیده از خزه می بخشند، بسیار جذاب است. نور در میان ساختمان های قدیمی تزئین شده، با حکاکی های ماهی کپور و اژدها می رقصد و در رودخانه تنبل توئون (Thuồn) منعکس می شود. 

هوی آن (Hội An)، ویتنام


نیواورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده 
اگرچه این شهر پر از نقاط جذاب است، اما نمی توان ادعا کرد که محله فرانسوی چیزی است که واقعاً نیواورلئان را متمایز می کند. این ناحیه تاریخی به خوبی حفظ شده، قطب زندگی شبانه و مرکز خرید شهر است و موسیقی در خیابان های سنگ فرش شده و مغازه های عتیقه فروشی پر از گنجینه آن جریان دارد. از خانه های تفنگ ساچمه ای و سبک کرئول با رنگ های چشم نواز گرفته تا هتل هایی با بالکن های دارای نرده مشبک و مناره های زیبای کلیسای سنت لوئیس، هر بنای این منطقه شایسته مورد توجه قرار گرفتن است.

نیواورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده

 
کچیکان (Ketchikan)، آلاسکا، ایالات متحده
در جنوبی ترین بخش شمالی ترین ایالت ایالات متحده، کچیکان قرار دارد که مرکز مجموعه ای کوچک از خانه های چوبی است که بر روی رودخانه کچیکان کریک قرار گرفته اند. این شهر به دلیل میراث بومی خود (عمدتاً تلینگیت و هیدا) شهرت دارد و یکی از بهترین مکان ها برای دیدن چوب های حکاکی شده و نقاشی شده با رنگ روشن در محیط مخصوص به خود است. این محیط زیبا پر از جنگل های سرسبز چشمگیر، دره های ایجاد شده بر اثر یخچال طبیعی و کوه های در حال ظهور درست در خارج از شهر است. 

کچیکان (Ketchikan)، آلاسکا، ایالات متحده


شهر کبک، کبک، کانادا 
شهر کبک با قلعه ای که در قلب آن است تعریف می شود و این شهر قدیمی مستحکم پر از خیابان های سنگ فرش شده، خانه های با سقف فرانسوی و مجسمه های برجسته است. بیشتر ساختمان ها (به خوبی حفظ شده) متعلق به قرون 17 و 18 هستند، اما چاتو فرونتناک (Château Frontenac) متعلق به دهه 1890 نگین همه این بناها است و امروزه تبدیل به یک هتل لوکس شده است. خیابان ها و کوچه های زیبای آن واقعا شگفت انگیز و بهترین مکان برای گشت و گذار است. 

شهر کبک، کبک، کانادا


هوبارت، تاسمانی، استرالیا 
مانند دیگر بخش های جزیره ایالت تاسمانی، هوبرت نسبت به دیگر شهرهای اصلی استرالیا حس متفاوتی دارد و سواحل ماسه سفید آن با کوه های سر به فلک کشیده و خیابان های وسیع و نسیم های در حال وزش آن، هر کسی را مجذوب خود می کند. کونانی (یا کوه ولینگتون) با ارتفاع ۱۲۷۱ متر در بالای شهر قرار دارد و دارای چشم اندازهای باشکوهی از این شهر در امتداد رودخانه درونت است. سواحل با شکوه طلایی نیز در اینجا وجود دارد. 

هوبارت، تاسمانی، استرالیا


تاورانگا (Tauranga)، نیوزلند
تاورانگا با داشتن سواحل بی نقص، هنرهای خیابانی رنگارنگ و پارک های سبز پر از درختان نخل، یک شهر ساحلی خنک و عالی است. اما این مائوآئو (کوه مائونگانوی)، یک آتشفشان خاموش پیش آمده تا بیرون خلیج است که این منطقه را واقعا متمایز می کند. مسیرهای پیاده روی آن تا قله ادامه دارد و دارای چشم اندازهای پانوراما از سراسر شهر است که تا سواحل ماسه سفید و اقیانوس آرام امتداد می یابد. 

تاورانگا (Tauranga)، نیوزلند


لهاسا (Lhasa)، تبت 
شهر مقدس، محل خدایان و مرکز بودیسم تبتی، لهاسا چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اما سخت است که با اولین نگاه به کاخ پوتالا یا دیدن اشتیاق زائرانی که در مسیر بارخور در اطراف معبد جوخانگ در کوچه های پیچ در پیچ و خوش بو قدم می زنند، حرکت نکنید. شاید اینجا مرتفع باشد، اما به نظر می رسد لهاسا چیز جادویی در دل خود دارد. این ها خیره کننده ترین کاخ های جهان هستند.

لهاسا (Lhasa)، تبت


 با زیباترین شهرهای جهان آشنا شوید (قسمت اول)



 
سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده
سان فرانسیسکو بیشترین بهره را از جایگاه ویژه خود در اطراف خلیج سانفرانسیسکو برده است. این شهر دارای اسکله های پیش رفته در آب و فضاهای سبز از جمله پرسیدیو (Presidio) است، پارکی وسیع و متنوع در یک پایگاه نظامی سابق که درست در کنار طاق های قرمز رنگ پل گلدن گیت واقع شده است. اما بقیه شهر نیز با خانه های رنگی بسیار شگفت انگیز خود جذاب است، از جمله خانه های معروف نقاشی شده ویکتوریایی در کنار میدان آلامو، (در تصویر) که مانند یک ردیف کیک های عروسی در خیابان های گیج کننده به هم چسبیده اند. 

سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده


کیوتو، ژاپن
کیوتو با معابد، زیارتگاه ها و کاخ شاهنشاهی خود، در فرهنگ ژاپنی جایگاه ویژه ای دارد. اگرچه مرکز آن نسبتا مدرن است، ولی اماکن تاریخی شهر مانند همیشه فریبنده و زیبا هستند. آرشیاما در این شهر است، جایی که باغ های بامبو و پاگوداها وجود دارد. هیگاشیاما، دارای درختانی با شکوفه گیلاس خم شده بر روی کانال و معابد نیز در دامنه کوهپایه قرار گرفته است. و گیون و پونتوچو، جایی که گاهی می توان گیشا را از ماشیای سنتی (چایخانه ها) بیرون آورد و از خیابان های باریک بازدید کرد. 

کیوتو، ژاپن


نووک (Nuuk)، گرینلند
نووک، پایتخت یکی از بکرترین مکان های جهان، به نظر می رسد که همیشه در حال آماده شدن برای زمستان است یا اینکه از قبل برای رسیدن آن آماده شده است. در تابستان، خانه های چوبی نقاط روشن قرمز، صورتی و نارنجی را به منظره ای از چمن سبز، صخره های سیاه و دریای چشمگیر آبی اضافه می کنند. در زمستان، آن ها در برابر لایه ضخیم برف سفید، آب سفید و تخته سنگ های خاکستری روزهای تقریبا بدون آفتاب ظاهر می شوند. تابستان همچنین بهترین زمان برای دیدن شفق های قطبی سبز یا نورهای شمالی است. 

نووک (Nuuk)، گرینلند


شانگهای، چین
برای بسیاری شانگهای تنها یک معنا دارد: باند (یک منطقه ساحلی و یک منطقه حافظت‌شده تاریخی در مرکز شهر شانگهای). این تفرجگاه در امتداد رودخانه به سمت آسمان خراش های پودونگ امتداد می یابد که در شب به طرز خارق العاده ای روشن می شوند. این یک کلان شهر بزرگ، جذاب و جسور است. اما چند منطقه وجود دارد که تضاد نسبتاً کم و مسالمت آمیزی با این شهر بزرگ تقریباً درخشنده و بی پروا دارد. منطقه انحصاری قدیمی فرانسه به ویژه بسیار جذاب است، در حالی که این شهر قدیمی دارای بالاترین تراکم معابد در شانگهای است.

شانگهای، چین


استرلینگ، اسکاتلند، انگلستان
به نظر می رسد استرلینگ در تلاش است همه توجهات را به بلندترین نقطه خود جلب کند، کل شهر قدیمی چشم ها را به سمت قلعه چشمگیر استرلینگ و یک پله بالاتر از آن بنای نئوگوتیک والاس می دوزد. این منطقه در میان مناطق کشاورزی و کوه های پوشیده از جنگل قرار دارد و دروازه ای زیبا به سمت ارتفاعات است. خیابان های شیب دار و سنگفرش شده آن دارای ساختمان های سنگی مستحکم همراه با عمارتی قدیمی و گاهی فرسوده است که به سبک گوتیک طراحی شده اند. 

استرلینگ، اسکاتلند، انگلستان


یوگیاکارتا (Yogyakarta)، اندونزی
یوگیاکارتا با وجود اینکه یک کلان شهر بزرگ و وسیع است، سنت ها، میراث و هنرهای پررونق خود را حفظ کرده است. در قلب آن کاخ سلطان (کراتون)، به همراه چندین محل اقامت دیگر پادشاه در اطراف شهر قرار دارد. اکثر ساختمان ها به سبک سنتی جاوه ای هستند، اما برخی از آن ها از سبک های اروپایی و چینی نیز تاثیر گرفته اند. بنای تامان ساری که یک مجموعه حمام سلطنتی است به طور خاص مسحور کننده می باشد و این مکان تا حدی ویران شده، نقطه کانونی یک منطقه مسکونی جذاب است. 

یوگیاکارتا (Yogyakarta)، اندونزی


رم، ایتالیا
هسته تاریخی رم که مملو از آثار باستانی و پیازاهای زیبا است، باید یکی از فریبنده ترین نقاط جهان باشد. کولوسئوم زیبا، ستون های نمادین و خامه ای پانتئون، فواره مشهور تروی (Trevi) و بی شمار میدان جذاب دیگر، همه در این شهر وجود دارند. این شهر در گوشه و کنار خیابان های خود آنقدر مملو از زیبایی و مناظر نمادین است که با برخی از بهترین موزه های جهان (که برخی از آن ها نیز در اینجا هستند) رقابت می کند.

رم، ایتالیا


سنت آگوستین، فلوریدا، ایالات متحده
شهر قدیمی سنت آگوستین که بیشتر به شهرهای مدیترانه ای نزدیک است تا جذابیت های تجاری اورلاندو، دارای ساختمان های استعماری اسپانیایی، خیابان های نخل دار و مسیرهای سنگفرش شده است. سنت آگوستین به عنوان قدیمی ترین شهرک اروپایی مسکونی در ایالات متحده شناخته می شود که توسط اسپانیایی ها در سال 1565 تأسیس شد، این ساختمان ها و بناهای تاریخی واقعا جذاب هستند. اما اینجا هنوز فلوریدا است، بنابراین طبیعتاً ماسه های باشکوهی وجود دارد که زیبایی این شهر را تکمیل می کند. 

سنت آگوستین، فلوریدا، ایالات متحده


پرت (Perth)، استرالیای غربی، استرالیا
آفتابی بودن پرت و شیوه زندگی با محوریت فعالیت های فضای باز به اندازه کافی جذاب است. اما موقعیت این شهر غربی استرالیا که در امتداد رودخانه سوان و سواحل اقیانوس هند قرار دارد، واقعاً آن را متمایز می کند. سواحل و پارک های به خوبی حفظ شده، آسمان خراش های جذاب که در آب منعکس می شوند و شگفتی های معماری مانند برج ناقوس، بر جذابیت این شهر می افزاید.

پرت (Perth)، استرالیای غربی، استرالیا


لیون، فرانسه
زیباترین قسمت لیون شهر قدیمی آن به نام ویوکس لیون (Vieux Lyon) است، جایی که به راحتی می توان در خیابان های باریک که با بناهای قرون وسطایی و رنسانس احاطه شده اند و با ترابول های متمایز شهر که کنار هم قرار گرفته اند گم شد. این کوچه ها و تونل های سرپوشیده که در اصل برای محافظت از کارگران ابریشم در برابر باران ساخته شده اند، فوق العاده زیبا هستند. اما برای درک واقعی شهر، به نمای وسیع تری نیاز دارید. از قسمت بالای تپه فورویه (Fourvière) و باسیلیک نوتردام، کل شهر با خانه های دارای سقف قرمز رنگ در زیر آن ظاهر می شود و کوه های آلپ در افق قابل مشاهده است. 

لیون، فرانسه


پورتلند، مین (Maine)، ایالات متحده
جاذبه های زیبا و با ابهت پورتلند با توجه به موقعیت شهرکه  درست بر روی آب است، جلوه بیشتری دارد. بلوار باکستر با چشم اندازهای زیبا در سراسر خلیج کاسکو امتداد دارد، در حالی که ساحل بندر قدیمی ترکیبی از تاریخ دریانوردی، اسکله های ماهیگیری و انبارهای تبدیل شده است که رستوران ها و مغازه های امروزی را در خود جای داده است. درست در خارج از شهر، پارک فورت ویلیامز دارای مناظر زیبای کارت پستالی از فانوس دریایی قرن هجدهمی پورتلند هد لایت است.

پورتلند، مین (Maine)، ایالات متحده


منبع: loveexploring





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید