• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 21 مورد از بهترین کارهایی که می توان در بوداپست انجام داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۶/۳۱   تعداد بازدید : 2491   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با 21 مورد از بهترین کارهایی که می توان در بوداپست انجام داد

بارهای خرابه و موسیقی تکنو، این شهر تفریحی را تغییر داده اند. با ما همراه شوید تا با بهترین کارهایی که می توانید در بوداپست انجام دهید آشنا شوید.
به سختی می توان جایی را پیدا کرد که قوانین سخت گیرانه کمتر و راحت تری از بوداپست مرکزی داشته باشد. در این شهر قوانینی برای ساعات رفت و آمد وجود ندارد و سالن های تفریحی به وفور در ساختمان ها پیدا می شوند و به راحتی می توانید در پیاده روها قدم بزنید و از غذاهای خیابانی لذت ببرید. همه این ها باعث می شود این یک شهر تفریحی و البته سرگرم کننده و جذاب برای گردشگران، جوانان، زوج ها و خانواده های آن ها باشد. به شما پیشنهاد می کنیم هر چه زودتر از این شهر تفریحی و پرهیاهو بازدید کنید.
چه قصد داشته باشید به یکی از بارهای شهر بروید و در آنجا لذت ببرید، یا به فروشگاه ها سر بزنید و غرق در تاریخ هابسبورگ در یک تور معماری شوید، بهترین کارها در بوداپست تمام وجود شما را به وجد خواهد آورد. آنچه که مشخص است این است که تا حد ممکن می توانید انرژی خود را تخلیه کرده و بدون شک در زمان بازگشت ناامید نخواهید بود. از بهترین مراکز آبگرم در فضای باز و زندگی های شبانه گرفته تا لذت خوردن بهترین غذاها در رستوران های شهر، در اینجا می توانید از وقت خود در پایتخت سرگرم کننده و دوست داشتنی مجارستان نهایت استفاده را ببرید.

1. زیمپلا کرت (Szimpla Kert)
چیست؟ وارد یک ساختمان بزرگ و ویران شده با یک حیاط باز و اتاق های تو در تو شوید، که با مبلمان منتخب، کارهای هنری جدید و آثار به یاد ماندنی و مدهوش کننده کمونیستی تزیین شده است. اینجا معروف ترین و باحال ترین "بار خرابه" شهر، زیمپلا کرت است. 
چرا به اینجا برویم؟ زمانی که زیمپلا کرت در سال 2001 در محله یهودیان افتتاح شد، استاندارد زندگی شبانه را تغییر داد و چندین بار به تقلید از آن برای ارائه تعریف یک شب حضور در بوداپست ایجاد شدند. اما این بار، به عنوان بار اصلی و بهترین بار شناخته می شود. حتما نوشیدنی های گیاهی و سنتی مجارستانی اینجا را امتحان کنید. 

1. زیمپلا کرت (Szimpla Kert)


2. سنگر ماهیگیر (Fisherman’s Bastion)
چیست؟ سنگر ماهیگیر بین سال های 1895 و 1902 برای بزرگداشت هزارمین سال تولد کشور مجارستان ساخته شده و یک تراس دیدنی و جذاب به سبک نئوگوتیک است که در ساحل بودای رودخانه دانوب، در تپه قلعه واقع شده است.
چرا به اینجا برویم؟ برای تماشای مناظر فراموش نشدنی در یک مکان افسانه ای، هیچ کجا بهتر از اینجا نیست. از یکی از برجک های تزیین شده بالا بروید و نگاهی به قایق های ماهیگیری بیاندازید که به آرامی در پایین رودخانه دانوب قرار گرفته اند. سپس در حالی که آن بالا هستید به یکی از مشهورترین شیرینی فروشی های شهر یعنی شیرینی پزی 200 ساله روسزورم (Ruszwurm Confectionery) بروید.

2. سنگر ماهیگیر (Fisherman’s Bastion)


3. حمام های آبگرم سچنیی (Szechenyi Spa Baths)
چیست؟ در طول روز، حمام های سچنیی واحه ای از آرامش در هیاهوی بوداپست هستند که مجموعه ای از درمان های آبگرم لوکس، سونا و ماساژ در یک ساختمان بزرگ و با ابهت قرن بیستمی ترکی می باشد. اما در یک شب آخر هفته اینجا به چیزی کاملا تفریحی تر تبدیل می شود؛ اسپارتی، که ترکیبی است از جشن و حمام آب گرم. 
چرا به اینجا برویم؟ اگر می خواهید هم لذت ببرید و هم تمیز شوید، در طول روز به سچنیی بروید. ولی اگر به دنبال یک شب هیجان انگیز هستید، صبر کنید تا شب برای اسپارتی فرا برسد. این ایده یک ترتیب دهنده میهمانی مشهور مجارستانی است، که شب های شاد و مفرح، موسیقی الکترونیکی زنده و هر چیز باحالی را ارائه می دهد. انتخاب باشماست.

3. حمام های آبگرم سچنیی (Szechenyi Spa Baths)


4. لانگوش (Langosh)
چیست؟ لانگوش یک میان وعده سنتی مجارستانی و یک نان سرخ شده و دایره ای شکل است که معمولا با لایه ای از پنیر خامه ای و سیر، سس بولونزی یا با گیاهان و نمک پوشیده می شود. بهتر است از یک فروشنده خیابانی یا از سالن میهمانی گزدو کورتیارد (Gozsdu Courtyard) در مرکز شهر آن را تهیه کنید، جایی که بهترین لانگوش خمیری و خوشمزه را در ساعات اولیه پخت آن می توانید امتحان کنید. 
چرا به اینجا برویم؟ اگر علاقه زیادی به نان سرخ شده و پنیر دارید مطمئن باشید که فقط یکی از این میان وعده های سنتی مجارستانی کافی نخواهد بود و دومی آن را هم سفارش خواهید داد.

4. لانگوش (Langosh)


5. سالن بازار بزرگ ( Great Market Hall)
چیست؟ سالن بازار بزرگ یک تونل بازسازی شده به سبک نئوگوتیک است که در آن می توانید بهترین محصولات محلی و صنایع دستی را پیدا کنید.
چرا به اینجا برویم؟ برای معماری فوق العاده، یا پیدا کردن برخی از سوغاتی های بی نظیر و نمونه ای از غذاهای خوشمزه و غیر معمول مجارستانی، از ترشی و سبزیجات تازه گرفته تا گوشت، غذاهای دریایی و غیره، که حتی فکر کردن به آن ها هم باعث می شود گرسنه شویم!

5. سالن بازار بزرگ ( Great Market Hall)


6. پل زنجیری (The Chain Bridge)
چیست؟ پل معلق و باشکوه بوداپست که سمت غرب (بودا) را به شرق (پست) این شهر متصل می کند، در سال 1849 بر روی رودخانه دانوب افتتاح شد. این پل که توسط یک مهندس انگلیسی طراحی و توسط یک اسکاتلندی ساخته شده، نمادی از غرور ملی و پیشرفت اقتصادی است.
چرا به اینجا برویم؟ این پل از نظر تاریخی مهم و از لحاظ معماری بسیار چشمگیر است و تنها 15 دقیقه طول می کشد تا از روی آن عبور کنید. بنابراین می توانید از تماشای منظره هایی که کیلومترها در دو طرف رودخانه امتداد دارند شگفت زده شوید و عکس های عالی بگیرید. همچنین در شب و هنگام روشن شدن چراغ ها، خارق العاده به نظر می رسد.

6. پل زنجیری (The Chain Bridge)


7. کفش های ساحل رودخانه دانوب
چیست؟ این یادبودی دلخراش برای 3500 نفری است که توسط فاشیست ها در بوداپست، در جنگ جهانی دوم کشته شدند.
چرا به اینجا برویم؟ این یادبود متاثر کننده، از 60 جفت کفش چدنی که توسط کان توگی و گیولا پائر در سواحل رودخانه دانوب طراحی شده است، یاد قتل عام 3500 شهروند غیرنظامی، از جمله 800 یهودی، که توسط شبه نظامیان صلیب شکسته در بوداپست کشته شده اند را گرامی می دارد. گروه های فاشیستی قبل از شلیک کردن و افتادن اجساد به درون رودخانه، به قربانیان دستور دادند که کفش های خود را در بیاورند. 

7. کفش های ساحل رودخانه دانوب


8. موزه فلیپر (Flippermúzeum)
چیست؟ موزه پین بال بوداپست، که دارای مجموعه ای از 115 دستگاه پین بال و 30 بازی دالانی مدرسه قدیمی است.
چرا به اینجا برویم؟ این موزه در یک زیرزمین بدون پنجره در بوداپست قرار گرفته است که تنها با چراغ دستگاه ها روشن می شود. این سالن پین بال هلا هیپستر (hella hipster) است و مشابه هیچ موزه دیگری که تاکنون دیده اید نیست. اینجا همچنین بزرگترین نمایشگاه تعاملی پین بال در اروپا است.

8. موزه فلیپر (Flippermúzeum)


9. کلیسای سنت استفان (St Stephen)
چیست؟ بزرگترین کلیسای بوداپست که می تواند 8500 نفر را در خود جای دهد و یکی از نمادین ترین سازه های مجارستان است.
چرا به اینجا برویم؟ دست راست مومیایی شده حامی کلیسا و نخستین پادشاه مجارستان، سنت استفان، در یک محفظه شیشه ای در سمت چپ محراب اصلی نگهداری می شود. اگر این نظر شما را جلب نمی کند، تنها نگاهی به معماری یادبود نئوکلاسیک بیاندازید. ویژگی اصلی کلیسا گنبد 96 متری آن می باشد که در قسمت داخلی با نقش برجسته های مذهبی تزیین شده است. 

9. کلیسای سنت استفان (St Stephen)


10. جزیره مارگارت (Margaret Island)
چیست؟ جزیره مارگارت مطمئنا چشمگیرترین فضای سبز بوداپست است و جزیره ای 2.5 کیلومتری از پارک های آرام در دانوب می باشد که از طریق دو پل از هر طرف به بودا و پست متصل شده است.
چرا به اینجا برویم؟ این جزیره ای آرام و خلوت است که عمدتا برای گشت و گذار رایگان می باشد. یک کتاب بردارید و از خواندن آن در باغ گل سرخ لذت ببرید یا در کنار آبشار باغ ژاپنی آفتاب بگیرید. همچنین یک آب نمای موزیکال دیدنی و جذاب در نزدیکی پل مارگارت وجود دارد که روزانه چهار بار فعال می شود و یک باغ وحش کوچک و چند کافه نیز وجود دارد. 

10. جزیره مارگارت (Margaret Island)


 تجسم زیبایی های کریسمس در بوداپست



11. محله یهودی ها (Jewish Quarter)
چیست؟ محله شلوغ یهودیان بوداپست (که به عنوان منطقه هفتم نیز شناخته می شود) باحال ترین منطقه شهر می باشد و پر از به روز ترین کافه ها، بارها و رستوران هاست.
چرا به اینجا برویم؟ با وجود نقاط باشگاهی محبوبی مانند زیمپلا کرت، و ایت بار اینستنت (eight-bar Instant) که اخیرا با فوگاس هاز (Fogas Ház) در هم ادغام شده اند و غذاهای بیرون بر را با موسیقی تکنو تا ساعت 6 صبح ارائه می دهد، شب های تفریحی از اینجا شروع شده و در اینجا نیز به پایان می رسند. محله یهودیان همچنین دارای بسیاری از بهترین مکان های غذاخوری شهر است. برای صرف میان وعده های 24 ساعته از استریت فود کاروان (Street Food Karavan)، که یک سالن غذاخوری درست در کنار زیمپلا کرت است یا کولوس (Kőleves)، که یک رستوران یهودی مجارستانی با منوی انتخابی است بازدید کنید.

11. محله یهودی ها (Jewish Quarter)


12. خانه ترور (House of Terror)
چیست؟ شماره 60 در خیابان آندراسی (Andrássy)، زمانی به عنوان مقر پلیس مخفی موجب ایجاد ترس بود، اما از سال 2002 این خانه شوم شهر موزه ای دلخراش و بزرگ را به یاد قربانیان رژیم های فاشیست و کمونیست در خود جای داده است.
چرا به اینجا برویم؟ این موزه دارای چهار طبقه است و شامل یک مجموعه عجیب می باشد که ترکیبی از تجهیزات با صفحه های نمایش تعاملی است که به شما امکان می دهد تا به گزارش های دست اول از بازماندگان گوش دهید. جذاب ترین قسمت آن زیرزمین است، جایی که زمانی حزب صلیب شکسته فاشیست، زندانیان سیاسی را در آن زندانی می کرد.

12. خانه ترور (House of Terror)


13. قلعه بودا (Buda Castle)
چیست؟ یک قلعه دیدنی متعلق به قرن سیزدهم که در بالای تپه قلعه واقع شده است.
چرا به اینجا برویم؟ قلعه بودا یک میراث جهانی یونسکو است و شامل گالری ملی مجارستان، موزه قلعه و کتابخانه ملی سچنیی نیز می شود. اینجا بهترین مکان فرهنگی است که می توان پیدا کرد. 

13. قلعه بودا (Buda Castle)


14. رودخانه دانوب (Danube)
چیست؟ شب هنگام با قایق به یک سفر آرامش بخش و یک ساعته بر روی رودخانه دانوب بروید. 
چرا به اینجا برویم؟ سواحل دانوب یک میراث جهانی یونسکو است و چه راهی بهتر، برای لذت بردن از مناظر بر روی قایق و در زیر ستارگان چشمک زن آسمان شب وجود دارد؟ سوار قایق شوید و همه جاذبه های گردشگری مهم بوداپست را با تاریک شدن هوا کشف کنید. این سفر برای زوج ها یا کسانی که یک مسافرت دریایی شبانه را دوست دارند ایده آل است. 

14. رودخانه دانوب (Danube)


15. کنیسه خیابان دوهانی (Dohány Street Synagogue)
چیست؟ کنیسه بزرگ بوداپست که در سال 1859 افتتاح شد، بزرگترین مکان عبادت یهودیان در اروپا و دومین کنیسه بزرگ جهان است.
چرا به اینجا برویم؟ معماری و دکوراسیون داخلی خیره کننده به تنهایی ارزش آن را دارند که به اینجا سفر کنید، اما بازدید از کنیسه بزرگ معروف به کنیسه تاباکگَس (Tabakgasse Synagogue) راهنمای بازدیدکنندگان برای تاریخ یهودیان در مجارستان نیز می باشد. در داخل می توانید بایگانی و موزه یهودیان مجارستان و همچنین درخت یادبود زندگی هولوکاست را پیدا کنید.

15. کنیسه خیابان دوهانی (Dohány Street Synagogue)


16. مازل توو (Mazel Tov)
چیست؟ بسیاری از رستوران های عالی در ساختمان های قدیمی نفس گیر در بوداپست قرار دارند. در طول تابستان، بسیاری از غذاخوری ها این فرصت را می دهند تا از غذاهای آن ها در حیاط های با هوای مطبوع یا تراس های دنج لذت ببرید. بهترین گزینه برای این کار مازل توو است. 
چرا به اینجا برویم؟ اینجا تراسی را پیدا می کنید که از همه تراس های دیگر بهتر است و می توانید همزمان مردم را تماشا کنید، کمی آفتاب بگیرید و از غذای خود نیز لذت ببرید. به گذرگاه پرهیاهوی گزدو (Gozsdu) در منطقه یهودیان بروید که یک تونل مرسوم است و دارای بارها و رستوران هایی است که بر روی سنگفرش هستند. برای یک تجربه غذاخوردن واقعا باحال، مازل توو یک بار خرابه سرسبز و جادار است و هفت روز هفته غذاهای خوبی را ارائه می دهد که حتی از غذاهای اسرائیلی / مدیترانه ای هم بهتر است. 

16. مازل توو (Mazel Tov)


17. پارک یادبود (Memento Park)
چیست؟ یک پارک در فضای باز که مجسمه ها، پلاک ها و یادگاری های مربوط به دوره کمونیست مجارستان را به نمایش می گذارد.
چرا به اینجا برویم؟ برخی از مجسمه های عظیم رهبران کمونیست مانند لنین، مارکس و انگلس را ببینید و درباره مجارستان تحت دیکتاتوری استالین، بیشتر بیاموزید. همچنین یک سینما وجود دارد که می توانید فیلم های تبلیغاتی قدیمی بسیار ناراحت کننده را در آن تماشا کنید.

17. پارک یادبود (Memento Park)


18. خانه مجلس (Parliament House)
چیست؟ یک تور 45 دقیقه ای در ساختمان مجلس ملی بوداپست، یکی از مشهورترین نقاط دیدنی شهر.
چرا به اینجا برویم؟ اتاق 691 ساختمان به خاطر معماری جدید گوتیک، تندیس های زینتی و نقاشی های زیبای خود مشهور است. با روایت یک راهنمای تور متخصص، می توانید در مورد تاریخ سیاسی بوداپست اطلاعات کسب کنید.

18. خانه مجلس (Parliament House)


19. تور دوچرخه سواری بوداپست
چیست؟ در یک تور دوچرخه سواری، با راهنمای سرگرم کننده و آموزنده مسافت 16 کیلومتری را در اطراف بوداپست طی خواهید کرد.
چرا به اینجا برویم؟ بوداپست شهری مناسب برای دوچرخه سواران بوده و دارای بسیاری از مسیرهای دیدنی و جاده های آزاد و بدون ترافیک است که می توانید با دوچرخه کشف کنید. یک تور دوچرخه سواری با راهنمای متخصص به شما این امکان را می دهد که بیشتر مکان های تاریخی شهر را ببینید، زیرا از نقاط دیدنی اصلی مانند قلعه واجاهونیاد (Vajdahunyad)، حمام های سچنیی و کلیسای سنت استفان عبور می کنید.

19. تور دوچرخه سواری بوداپست


20. راه آهن کوچک
چیست؟ راه آهن کوچکی که یک تله کابین کوتاه است و میدان آدام کلارک و پل زنجیره ای سچنیی را در سطح رودخانه به قلعه بودا در ارتفاعات متصل می کند.
چرا به اینجا برویم؟ راه آهن کوچک یک راه سرگرم کننده و آسان برای بازدید از قلعه بدون نیاز به بالا رفتن با پای پیاده است. این مسیر تنها 10 دقیقه طول می کشد و خوشبختانه (برای همه کسانی که رابطه خوبی با ورزش ندارند)، یک رفت و برگشت تنها 5.50 یورو برای بزرگسالان هزینه دارد. 

20. راه آهن کوچک


21. تور پیاده روی مخفی
چیست؟ یک تور که در آن به بازدید از برخی از دیدنی های عجیب و غریب و کمتر شناخته شده بوداپست خواهید رفت. 
چرا به اینجا برویم؟ قسمت پنهان بوداپست را با یک تور پیاده روی کشف کنید که شما را به باغ های خصوصی و آرامی می برد که معمولا برای عموم مردم بسته است. برای این تور به بیش از دو ساعت وقت آزاد نیاز خواهید داشت، اما داستان های دلربای راهنما برای خانواده ها و افراد علاقمند به درک عمیق تر از دانوب و شهر معجزه آسای در اطراف آن، بسیار شنیدنی است.

21. تور پیاده روی مخفی


منبع: timeout





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید