• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چه سوغاتی هایی به عنوان یادگاری از روسیه به خانه بیاوریم؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۱   تعداد بازدید : 9948   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


چه چیزی به عنوان یادگاری از روسیه به خانه بیاوریم؟

روسیه کشور تنوع است، کشوری جذاب با مردمانی خونگرم و میهمان نواز. عمدتاً بهترین راه برای ماندگار کردن یک سفر خرید سوغاتی از آن مکان به عنوان یادگاری است. تا حرف سفر به روسیه به میان می آید شاید در ذهنتان سوغاتی های مرسوم این کشور مانند عروسک ماتروشکا و ساز بالالایکا متصور می شود. اما این مقاله با معرفی سوغاتی های دیگر کشور روسیه شما را در شناخت و انتخاب بهتر کمک می کند تا بتوانید از سفر خود لذت بیشتری ببرید و دست خالی نزد دوستان و آشناهایتان بازنگردید. برای سفر به کشور روسیه و خرید سوغاتیهای یادگاری، بهترین قیمت تور مسکو را در توریستگاه بیابید و آنلاین خرید نمایید.

1- روسری و شال های پاولوفسیکی 
روسیه در فصل زمستان شاهد سرمایی نفس گیر است، به همین دلیل خانم ها در این فصل سرد کشور روسیه با پوشیدن شال و روسری های پشمی خود را از سرما محافظت می کنند. شال هایی پشمی و بسیار گرم که منبع تولید آنها شهر پاولوفسیکی پوساد است. شهری با فاصله ای بسیار دور و تولید کننده روسری ها و شال های پشمی از سال 1795 تا کنون. تا مدت ها تولید روسری و شال در این شهر به صورت سنتی  انجام می شد اما بعدها این تولیدات شکل صنعتی به خود گرفت و شهرت جهانی یافت. از جذاب ترین ویژگی این روسری و شال ها می توان به استفاده از الگوهای زیبا در طراحی آنها اشاره کرد. این روسری ها دارای عرض بسیار زیادیند از این رو می توان از آنها به عنوان پتو در هنگام تماشای فیلم، نوشیدن قهوه و کتاب خواندن استفاده کرد. می توان از پاولوفسیکی پوساد به عنوان تولید کننده شال برای آقایان نیز نام برد. تولیداتی که خرید آنها از طریق اینترنت یا فروشگاه های برند موجود در مسکو میسر خواهد بود. به عنوان مثال یکی از این فروشگاه ها در نزدیکی تئاتر چخوف (Chekhov theatre) در خیابان کامرجِرسکی (Kamergersky side-street) قرار دارد.

1- روسری و شال های پاولوفسیکی


2- بیلِ اوفسکِیه پاستیلا Belyovskaya pastila
طعم منحصربه فرد این سوغات شیرین شما را مات و متحیر می کند. سوغاتی که از قرن نوزدهم در شهر بیلِ اُوُ (Belyovo) در نزدیکی شهر تولا (Tula) تهیه می شود. این شیرینی منحصر به فرد روسی پاستیلا نام دارد و مواد اولیه تهیه آن سیب خشک و مخلوط سفیده تخم مرغ و شکر می باشد. شیرینی بسیار خوشمزه و وسوسه انگیزی که طعم تقریباً ترشی دارد، طعمی به یادماندنی که مزه آن برای همیشه زیر زبانتان می ماند. این سوغاتی هیجان انگیز در فروشگاه های برند سراسر مسکو یافت می شود. به عنوان مثال یکی از این فروشگاه ها در مرکز مسکو در خیابان پیات نیتسکی (Pyatnitsky side-street) و در نزدیکی ایستگاه متروی نووکوزنتسک (Novokuznetskaya) قرار دارد.

2- بیلِ اوفسکِیه پاستیلا Belyovskaya pastila


سیاحت در گنجینه های روسیه: آشنایی با 7 مورد از عجایب کشور روسیه



3- اسباب بازی چِبوراشکا (Cheburashka toy)
می توان از چبوراشکا به عنوان یک قهرمان کارتونی در روسیه نام برد، شخصیتی که توسط نویسنده کودکان ادوارد اِسپِنسکی (Eduard Uspensky) خلق شده و امروزه سمبل المپیک تیم این کشور می باشد. این موجود خنده دار و زیبا با گوش هایی بسیار بزرگ شبیه خرس دوست شخصیت تمساح جِنا (Gena) در فیلم ها و کتاب هاست. این شاهکار دوست داشتنی و خوش یمن برای چهار دور متوالی بازی های المپیک سمبل تیم روسیه است و در ژاپن نیز به محبوبیت بالایی دست یافته تا جاییکه در سری انمیشن های ژاپنی به نمایش گذاشته می شود. خرید این عروسک جذاب و جاودانه از طریق اینترنت و یا فروشگاه های زنجیره ای معروف دِسکی میر (Detsky mir) امکان پذیر خواهد بود. اما بهترین راه همان خرید اینترنتی است.

3- اسباب بازی چِبوراشکا (Cheburashka toy)


4- لباس با نماد روسیه
اگر می خواهید برای یکی از عزیزانتان که به خوبی با علایق و سلیقه اش آشنا هستید سوغات بخرید، قطعاً بهترین انتخاب لباس خواهد بود. با برگزاری المپیک زمستانی سال 2014 در شهر سوچی (Sochi) روسیه پوشیدن لباس های دارنده لوگوی رسمی این المپیک در این کشور بسیار محبوب شد. موج این محبوبیت تنها در میان توریست های خارجی وجود ندارد بلکه در میان مردم روسیه نیز به چشم می خورد. لباس هایی که تحت لیسانس و تولید کمپانی روسوی بوسکو (Russian company Bosco) می باشند. خرید این لباس ها از طریق وب سایت این کمپانی یا فروشگاه های خودش امکان پذیر خواهد بود. یکی از این فروشگاه ها در ابتدای خیابان توروسکای (Tverskaya street) قرار دارد.

4- لباس با نماد روسیه


5- سرامیک های گژل (Gzhel) 
می توان از سرامیک های گژل به عنوان یکی از سوغاتی های جذاب روسیه نام برد، نوعی سرامیک سنتی روسی که در روستای گژل در حومه مسکو تولید می شود. بدون شک افرادی که با سفال معروف دلفت (Delf pottery) آشنایی دارند سفال گژل را بسیار شبیه به آن و بدون اغراق همتای آن می دانند. بر روی این سفال ها طراحی هایی به کمک رنگ آبی و سفید در ظاهر اسباب بازی و مجسمه انجام می شود. طرح هایی نفیس که نمایانگر هنر ظریف صنعتگران روسی است. برای خرید سفال های اصلی گژل حتماً به فروشگاه میر سِلی Mir Gzeli در خیابان (Kozhevnicheskaya) مراجعه نمایید. سفال های ارزان تری نیز با ارزش پایین ترین نسبت به این سفال ها یافت می شود.

5- سرامیک های گژل (Gzhel)


منبع: visitrussia





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید