• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


ترسناک ترین و هیجان انگیز ترین تجربه های قطار سواری در دنیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۳۰   تعداد بازدید : 12182   گروه مطلب : ترین ها


قطارهای توریستی تِرِنا لاس نوبس

با توجه به نظر کارشناسان ترسناک ترین و هیجان انگیزترین سفرهای قطاری را می توانید در سرویس قطارهای توریستی تِرِنا لاس نوبس (Tren a las Nubes) که به معنی قطار در ابرها می باش و در سال 1932 در آرژانتین تکمیل شد، تجربه کنید. می توان از این قطار به عنوان یکی از بزرگترین سفرهای راه آهن جنوب آمریکا نام برد، سفری 16 ساعته که یک بار در هفته از شهر سالتا (Salta) آرژانتین شروع شده و در طی آن قطار مسافتی 435 کیلومتری را در مسیر رفت و برگشت طی می کند. این مسیر ابتدا در راستای اهداف اقتصادی طراحی و ساخته شد، اما هم اکنون منحصراً برای مزایا و اهداف توریستی از آن استفاده می شود. خطوط راه آهن از مزارع توتون، مراتع کم ارتفاع، 29 پل و 21 تونل عبور می کند و سپس از مسیری 4200 متری برای رسیدن به لِ پولواریا ویادوکت (La Polvorilla viaduct) بالا می رود، مسیری مرتفع که این خط ریلی را به سومین خطوط ریلی مرتفع جهان تبدیل کرده است.



گذرگاه وایت (White Pass)

گذرگاه وایت (White Pass) و جاده یوکان Yukon Road در کانادا و آمریکا با طول 108.6 کیلومتر به بندر اِسکاگ وِی (Skagway) واقع در جنوب غربی آلاسکا (Alaska) متصل می شود که می توان از آن به عنوان یکی از محبوب ترین بنادر برای توقف کشتی های گردشگری نام برد. این بندر با واگن های به وایت هورس (White Horse) که پایتخت استان یوکان است متصل می شود. ساخت خطوط راه آهن باریک در قسمت انتهایی گُلد راش (Gold Rush) در سال 1900 به پایان رسید. از ویژگی های این خطوط می توان به شیب هایی تند آن، پل ها و پیچ هایی تند که در میان صخره ها و کوه ها قرار دارند و مهم تر از همه چشم اندازهای دیدنی و جذاب به یخچال های طبیعی، کوه ها و آبشارها اشاره کرد.



مسیر راه آهن دِویل نوز (Devil' Nose)

مسیر راه آهن دِویل نوز (Devil' Nose) اکوادور در نَظیر دِل دیابلو (Nazir del Diablo) و مابین اَلاوزی (Alausi) در نزدیکی شهر آندیان (Andean) ریوباما (Riobama) و پالمیرا (Palmira) قرار گرفته و با طول بیش از 50 کیلومتر به سمت جنوب کشده شده است. حرکت لوکوموتیوهای قطار با سرعتی بسیار مناسب در این مسیر فرصت مناسبی را برای میهمانان و لذت بردن آنها از تماشای شگفتی های خیابان آتشفشان اکوادور فراهم می آورد. متاسفانه اخیراً استقرار مسافرین بر روی سقف قطار به منظور تماشای این شگفتی ها از فضایی باز ممنوع شده، اما یک ماشین روباز برای دستیابی به این هدف در نظر گرفته شده است. مسیر دِویل نوز تنها قسمتی کوچک از جاده گایاکولی (Guayaquil) و کوئیتو (Quito) می باشد.



مسیر راه آهن جورج تان لوپ (Georgetown Loop Railroad)

می توان از مسیر راه آهن جورج تان لوپ (Georgetown Loop Railroad) آمریکا با طول 5 کیلومتر به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد و جاذبه های توریستی برای بیش از یک قرن نام برد. مسیر سفرهای این خط ریلی از جورج تان کُلارادو (Colorado) به سمت شهر همسایه سیلور پولوم (Silver Plume) می باشد، سفری هیجان انگیز که در طی آن قطار از مسیری با ارتفاع 195 متر بالا می رود و در همین مسیر فرصت طلایی تماشای چشم انداز خیره کننده و نفس گیر به کوه های با شکوه از طریق قطار برای میهمانان فراهم خواهد شد. این سفر در فاصله بین ماه های مه تا دسامبر انجام می شود.



مسیر راه آهن فِلامزبانا (Flamsbana)

مسیر راه آهن فِلامزبانا (Flamsbana) با طول 21 کیلومتر از مایردال (Myrdal) در خط راه آهن اوسلو بِرگِن (Oslo- Bergen) نروژ به سمت بندر فِلَم (Flam) کشیده شده است. این مسیر شیب بسیار تندی دارد به همین دلیل برای عبور از آن از لوکوموتیوهای پنج ترمزه استفاده می کنند. این مسیر دارای 20 تونل می باشد که یکی از آنها مارپیچ است و دیگری با شیب 1 در 18 یکی از پر شیب ترین و تیزترین تونل های دنیاست. در طول این مسیر و در بعضی جاها جریان آبشار بر روی قطار می پاشد.



خط ریلی دِت (The Death Railway)

خط ریلی دِت (The Death Railway) یا مرگ در تایلند با طول 415 کیلومتر از بانگکوک تا میانمار (Myanmar) کشیده شده و وحشتناک ترین قسمت آن جایی است که تصویر پل دیوید لین (David Lean) بر روی رودخانه کِوای (Kwai) افتاده، مکانی دلهره آور که فیلم دِ رِیل وِی من (The Railway Man) با بازی کالین فِرت (Colin Ferth) در آن فیلم برداری شد. در حال حاضر می توان از تجربه قطار سواری در این مسیر باقی مانده به عنوان یکی از فعالیت های محبوب و مهیج برای گردشگران کانچانابوری (kanchanaburi) تا شمال شرقی و پایتخت تایلند و مسافرین بِلموند ایستِرن (Belmon 's Eastern) و اُورینتال اِکسپرس Oriental Express نام برد. لوکوموتیوهای قطار در طی این سفر از بین صخره های متعدد و پل های چوبی زهوار در رفته ای عبور می کنند.


راه آهن های کابلی شیب دار



خط ریلی کامبِرِیز و تولتِک سایِنس (Cumbres and Toltec Science)

خط ریلی کامبِرِیز و تولتِک سایِنس (Cumbres and Toltec Science) آمریکا در امتداد رشته کوه های جنوبی راکی قرار دارد. در طی ماه های فصل تابستان سفرهای این مسیر شروع می شود، سفرهای هییجان انگیز که مبدا آنها از چاما (Chama) در نیو مکزیکو (New Mexico) می باشد. در طی این سفرها قطار قبل از رسیدن به تولتِک جورج (Toltec George) از روی مسیر کامبریز یکی از مرتفع ترین خطوط ریلی جهان با پیچ های متعدد و تونل های زیادی عبور می کند تا به مقصد نهاییش اَنتونیدی (Antoniti) در کلورادو (colarado) برسد. 



بِرنینا اِکسپرس (Bernina Express)

بِرنینا اِکسپرس (Bernina Express) مرتفع ترین خط ریلی راه آهن است که از کوه های آلپ عبور کرده و با امکانات مهندسی بسیار شگفت انگیز به عنوان عضوی از سایت میراث جهانی یونسکو سفرهای بی نظیری را در مسیر بین چور (Chur) و تیرانو (Tirano) در سوئیس ارائه می دهد. در فصول تابستان از واگن های روباز برای عبور از این مسیر استفاده می شود. پس با انتخاب این سفر در فصل تابستان فرصت طلایی تماشای تونل ها و شگفتی های دره های عمیق را برای خود فراهم سازید و میزان هیجانات و ترشح آدرنالین را در خونتان افزایش دهید.



خط راه آهن خوش منظره کورنادو (Kuranda)

پروژه ساخت خط راه آهن خوش منظره کورنادو (Kuranda) استرالیا در سال 1891 تکمیل شد. در این خط ریلی سفری با مدت زمان 1 ساعت  45 دقیقه ای از کِرنز (Cairns) به سمت شهر کورنادو ارائه می شود. سفری هیجان انگیز که فرصت بی نظیر تماشای منظره های دیدنی و خارق العاده آبشارهای بَرون (Barron Falls) و دریای کورال (Coral Sea) واقع در قسمت غربی اقیانوس آرام برای میهمانان فراهم خواهد شد. در طی این مسیر یک بریدگی وجود دارد که از طریق آن پارک ملی بَرون جورج Barron Gorge National Park، آبشارهایی ماورایی و جنگل های گرمسیری و 15 تونل از طریق آن قابل دسترسی خواهند بود. 



پل پامبان (Pamban Bridge)

پل پامبان (Pamban Bridge) هندوستان در شهر راماشوارا (Rameswaram) و جزیره پامبان در سال 1914 افتتاح شد. این پل با طول 2.5 کیلومتر و 143 پایه و ستون به سرزمین اصلی هندوستان متصل می شود. هدف از ساخت این پل ایجاد مسیری مستقیم و نفس گیر برای سهولت در رفت و آمد مسافرانی که قصد دارند از شهر جِنای (Chennai) به راماشوارا بروند، می باشد. می توان از خود راماشوارا به عنوان یک مرکز مقدس هندو و مکانی محبوب برای زیارت نام برد.



خط ریلی اینیوینِس تِراسو ویکی (Inverness-Thurso/Wick railway)

سفرهای دِ فار نورث اِسپِر (The Far North Spare) در امتداد خط ریلی اینیوینِس تِراسو ویکی (Inverness-Thurso/Wick railway) قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی که می خواهند ساعت ها و حتی روزهایی را صرف تماشای بارش برف در طبیعت بکر کشور ساتِرلَند (Sutherland) و کِیتینِس (Caithness) کنند، خواهد بود. در جریان این سفر و در فرصت هایی مناسب احتیاجات و ملزومات مسافران توسط هلیکوپتر به این مکان آورده می شوند. با انتخاب این برنامه سفر هیجان انگیز تجربه ای خاطره انگیز از عبور از بزرگترین باتلاق اروپا و تماشای بکرترین مناظر بریتانیا و زیستگاه طبیعی گونه های کمیاب حیوانات مانند آهوهای کوهی، دانلین، مرغ گلدن و شاهین و قوش های کوچک اروپایی را برای خود رقم زنید.



دارجیلینگ هیمالییَن (Darjeeling Himalayan)

مسیرهای راه آهن کوهستانی هندوستان مانند دارجیلینگ هیمالییَن (Darjeeling Himalayan)، راه آهن کالکا شیملا (Kalka-Shimla) و راه آهن کوه های نیلگیری (Nilgiri Mountain Railway) به منظور خدمت رسانی در ایستگاه های تپه ای در طول دوران استعماری راج بریتانیا بنا شده اند و هنوز هم می توان از آنها به عنوان شاهکار مهندسی نام برد. تمام این خطوط از تپه های ناهموار عبور می کنند و راه آهن های دارجلینگ هیمالیا و کالکا شیملا در مسیر کوه های هیمالیا و رشته کوه های اطراف آن قرار دارند. گرچه قطارهای این خطوط از سطح ایمنی بالایی برخوردار نیستند و بسیار کند و آهسته حرکت می کنند اما در حقیقت دارای ویژگی های شگفت انگیزی می باشند.



ساخت قطارهایی با کیفیت به دست مردم

با اعتراض و مبارزه شدید مردم کامبوج (Cambodia) نسبت به شبکه راه آهن بسیار غیر قابل اعتماد و ضعیف این کشور، تصمیم به ساخت قطارهایی با کیفیت به دست خود مردم گرفته شد. در راستای رسیدن به این هدف فلسفه ساخت قطارهای بامبو برنامه ریزی شد. قطارهایی فوق العاده که در تهیه آنها از چوب درخت بامبو و قطعات بی مصرف و دور ریختنی استفاده شد. این ابتکار و اختراع خلاقانه و بی ادعای مردم کامبوج که با سرعت 40 کیلومتر در ساعت حرکت می کند، انرژی خود را از برق تولیدی از موتورهای کوچک می گیرد و توانایی سوار کردن مسافرین زیادی تا وزن ده ها تن را دارد. واگن های برقی این قطار با کوسن ها و بالشت ها نرم مزین شده اند و سفرهای یک ساعته گردشگری آنها از شهر باتِم بَنگ (Battambang) به مقصد دهکده شروع می شود. تنها مسئله ای که در اینجا باقی می ماند امکان برخود دو قطار در یک خط ریلی یکسان است که در صورت بروز چنین مشکلی، هر کدام از آنها که واگن کمتری دارند از مسیر خارج می شوند تا قطار دیگر عبور کند.



راه آهن های کابلی شیب دار

راه آهن های کابلی شیب دار برای افراد مبتلا به سرگیجه ساخته نشده اند و عبور از این مسیر برای این افراد مناسب نخواهد بود. برخی از معروف ترین مسیرهای کابلی در کشورهای سوئیس، استرالیا، آلمان، انگلستان و ژاپن یافت می شوند. راه آهن کابلی والپِرِیزو (Valparaiso) در شهر رنگارنگ شیلی می تواند مثالی مناسب برای این مسیرها باشند. مسیر راه آهن متعادل کننده آب های لینتون و صخرهاب لینمَوت The water-balanced Lynton and Lynmouth Cliff Railway در شمال دِوون (Devon) یکی دیگر از مسیرهای کابلی شناخته شده بریتانیا می باشد.

منبع: telegraph.co





نظرها

  • 0 0

    هم جالب هم خطرناک اما اوج هیجان خدا از بلا حفظکنه هم قطار هم سرنشینان را امین

  • 0 0

    زیبایی مسیر برای یک توریست و مسافر هر از گاهی بسیار زیبا و هیجان انگیز خواهد بود . چون دارای طبیعتی زیبا و مناظر بدیع میباشد ولی از نقطه نظر پیمایش راه بسیار کند و رعب آور خواهد بود که مسافت 435 کیلومتر را در مدت زمان 16 ساعت بپیمائید . این یعنی دلواپسی و دلهره مضاعف.در صورتیکه سفر باید مفرح باشه . شاد باشید

    • 0 0

      سلام هادی جان، مرسی از نظرتون

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید