• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بزرگترین شهر قرون وسطایی تاریخ هنوز در ترکیه وجود دارد

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸   تعداد بازدید : 265   گروه مطلب : دیدنی ها


بزرگترین شهر قرون وسطایی تاریخ هنوز در ترکیه وجود دارد

اروپا در طول قرون وسطی تحولات و تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته و بسیاری از رسوم مردم معاصر نیز از آنجا سرچشمه گرفته است. افسانه های شگفت انگیز از همه چیز استفاده کرده اند، از شوالیه های زره پوش گرفته تا قلعه های باشکوه، دربارهای سلطنتی و حتی شجاع دل. بسیاری از شهرهای اروپایی پس از پایان این دوره تاریخی باورنکردنی توانسته اند معماری، ظرافت و درخشش قرون وسطایی خود را حفظ کنند.
بسیاری از جاذبه‌ های قرون وسطایی برای بازدید در اروپا وجود دارد که به خوبی حفظ شده‌ اند، از شهرهای قدرتمند محصور بین دیوارها گرفته تا دهکده‌ های کوچک با قلعه‌ ها و ساختمان های گوتیک. افِسوس یکی از برجسته ترین و بزرگترین شهرهای قرون وسطایی جهان، یکی از مهم ترین شهرهای باستانی ترکیه است. گنجاندن آن در فهرست میراث جهانی یونسکو در سال 2015 به عنوان گواهی بر ارزش فرهنگی و تاریخی آن است.
بقایای این کلان شهر باستانی را می توان بین روستاهای زیبای Selcuk و Sirince و تنها در 80 کیلومتری شهر ساحلی معروف ازمیر در داخل کشور یافت. در اینجا همه چیز در مورد این بزرگترین شهر قرون وسطایی تاریخ آورده شده است که امروزه در ترکیه وجود دارد. 


افسوس وسطی یک شهر باستانی مهم بود
تاریخ افسوس از قرن دهم قبل از میلاد آغاز شد
اگرچه افسوس از دوران نوسنگی به عنوان یک شهر وجود داشته است، اما در دوران امپراتوری روم به عنوان پایتخت آسیای صغیر اهمیت زیادی پیدا کرد. افسوس، به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای قرون وسطایی جهان گسترش یافت و شکوفا شد و به دومین شهر مهم در امپراتوری روم تبدیل شد.
ساکنان آن عمدتا تحصیلکرده و مرفه بودند و سازه‌ های با طراحی دقیق آن شور و اقبال و خوش شانسی ساکنان خود را ارج می‌ نهاد. امروزه گردشگران به اینجا سفر می کنند تا شاهد میراث تاریخی قابل توجه این شهر باشند.
زمانی که یونانیان معبد مشهور آرتمیس را که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان است ساختند، این شهر به شهرت رسید. اگرچه در حال حاضر تنها یک ستون از آن معبد باقی مانده است، بنا بر گزارش ها ستون اصلی بسیار بزرگ و باشکوه بوده است.
در اثر تحولات شهر، افسوس در سال 133 قبل از میلاد توسط رومیان اداره شد و در 27 قبل از میلاد پایتخت آسیای صغیر شد. این یک نقطه عطف در تاریخ شهر در نظر گرفته می شود، چرا که افسوس رشد کرد و بعد از روم به دومین شهر مهم امپراتوری روم تبدیل شد.
افسوس همچنین مکان مهمی در تاریخ مسیحیت از زمان سنت جان تا مریم مقدس بوده است. سنت جان انجیل خود را در اینجا نوشت و همچنین سنت پل "اولین نامه به کورینتیانس" را در این مکان نوشت. یکی از محبوب ترین مقاصد در افسوس کلیسای سنت مری است که تصور می شود آرامگاه مریم باشد.
افسوس، یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرهای رومی، در حال حاضر در حال حفاری و مطالعه است. شکوه و عظمت این شهر تاریخی باعث شگفتی بازدیدکنندگان از این مکان خواهد شد.

افسوس وسطی یک شهر باستانی مهم بود

افسوس باستان شهری عظیم و شلوغ بود
از قبل از میلاد تا پس از میلاد، جمعیت افسوس به 300 هزار نفر افزایش یافت
ده برابر بزرگتر از پمپی، افسوس در طول اوج شکوفایی خود در قرن دوم پس از میلاد بزرگترین کلان شهر آسیای صغیر بود. در یک مقطع زمانی، افسوس 124.3 کیلومتر مربع را پوشش می داد و 300 هزار نفر جمعیت داشت.
پایتخت حکومتی امپراتوری مقدس روم، رم بود، اما مرکز اقتصادی آن افسوس بود. این آخرین بندر در جاده ابریشم و شلوغ ترین بندر آسیای صغیر بود.
مساحت افسوس: 124.3 کیلومتر مربع
جمعیت: 300,000


 جاذبه های شگفت انگیز ناشناخته در ترکیه که عضو یونسکو هستند



امروز در افسوس چه چیزی برای دیدن وجود دارد؟
مسافران می توانند ویرانه های قرون وسطایی را در افسوس امروزی ببینند
گردشگران می توانند یک تور داشته باشند و یکی از بزرگترین شهرهای قرون وسطایی جهان را که آثار باستانی زیادی در آن باقی مانده است، کاوش کنند.

تئاتر باستانی
با گنجایش 25000 نفر، گفته می شود که تئاتر باستانی در فضای باز و باشکوه در افسوس، بزرگترین تئاتر در دوران باستان بوده است. شواهد نشان می دهد که پس از استفاده از آن برای نمایش های تئاتر، برای نبردهای گلادیاتورها استفاده می شد.
هزینه ورودی به افسوس: 700 لیر (24.23 دلار آمریکا) برای هر نفر

امروز در افسوس چه چیزی برای دیدن وجود دارد؟


خانه مریم مقدس 
رویای آن کاترین امریش این بود که خانه مریم مقدس در افسوس به رسمیت شناخته شود. کلمنس برنتانو نویسنده آلمانی که کتابی در این باره نوشته، شرح مفصلی از خانه مریم مقدس را از یک راهبه فلج شنید که هرگز به افسوس نرفته بود.
کشیشان و مورخین ازمیر پس از خواندن تفسیر او در سال 1891، عمارتی کوچک را کشف کردند که با توصیفات امریش مطابقت داشت. بنا بر یافته‌ های باستان‌ شناسی، قدمت این خانه ساده به قرن ششم پس از میلاد بر می‌ گردد، در حالی که پایه‌ های آن مربوط به قرن اول پس از میلاد باز می گردد که نشان می‌دهد این خانه توسط شخصی تعمیر شده است.
از زمان نامگذاری رسمی این خانه به عنوان زیارتگاه کاتولیک رومی در سال 1896، محبوبیت آن به عنوان مقصدی برای زائران افزایش یافته است. این شهر همچنین به یکی از جاذبه های اصلی بزرگترین شهر قرون وسطایی جهان، افسوس در ترکیه تبدیل شده است.
هزینه ورودی: 250 لیر (8.65 دلار آمریکا)

امروز در افسوس چه چیزی برای دیدن وجود دارد؟

 اودئون
یکی از بزرگترین شگفتی های معماری آتن باستان اودئون است، یک تئاتر سرپوشیده کوچک که توسط پابلیوس ودیوس آنتونیوس و همسرش در حدود 150 پس از میلاد ساخته شده است. در اودئون که محل برگزاری کنسرت و نمایش بود، برای حدود 1500 نفر صندلی وجود داشت.
ستون های گرانیتی قرمز به سبک کورنتی ساختمان را نگه می دارند و پله های منتهی به صحنه هنوز قابل مشاهده هستند.

بهترین زمان برای بازدید از افسوس
بهترین زمان برای سفر به افسوس بهار یا پاییز است
یکی از بهترین کارهایی که گردشگران می توانند در ترکیه انجام دهند، بازدید از افسوس، یکی از بزرگترین شهرهای قرون وسطایی جهان است. با بیش از 1.5 میلیون گردشگر در هر سال، ویرانه های باستانی افسوس در لیست گردشگری بسیاری از مسافران به این کشور خیره کننده وجود دارد.
اگرچه ماه های تابستان بهترین فصل هستند، اما این ماه ها بسیار گرم هستند. آپریل، می، سپتامبر و اکتبر بهترین ماه ها برای بازدید از افسوس در فصل پاییز و بهار هستند.
بهتر است هر چه زودتر از افسوس بازدید کنید. هر روز کشتی های تفریحی به بندر کوش آداسی می رسند و صدها گردشگر روزانه را به ویرانه های باستانی می آورند.
ساعت باز شدن افسوس: 8:00 صبح
بهترین زمان برای بازدید از افسوس: ماه های بهار و پاییز
در حالی که امروزه این مکان با نام دیگری (Selcuk) شناخته می شود، افسوس هنوز هم شکوه قرون وسطایی خود را حفظ کرده است و مسافران می توانند در تمام طول سال از آن بازدید کنند.

بهترین زمان برای بازدید از افسوس


منبع: thetravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید