• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 13 مکان مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۷/۱۹   تعداد بازدید : 1052   گروه مطلب : ایده های سفر


با 13 مکان مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا آشنا شوید

اگر رویاهای بزرگی برای سفر به اروپا دارید، اما نگران این هستید که حساب بانکی شما خیلی پر نیست، نگران نباشید. برای هر شهر گران قیمت، ده ها مکان جذاب و به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه وجود دارد که با کسری از قیمت تمام جذابیت های اروپایی را ارائه می دهند. لیوبلیانا، پورتو، بوداپست و حتی برلین، این شهرها همه فرهنگ غنی، معماری خیره کننده و غذاهای خوشمزه ای دارند که در پایتخت های گران قیمت اروپا پیدا می کنید، اما برای مسافران با بودجه محدود عالی هستند.
شما حتی می توانید به برخی از بهترین (و گران قیمت ترین) مقاصد اروپا بدون خالی کردن جیب خود سفر کنید، فقط باید بدانید که چگونه پول خود را بدون قربانی کردن تجارب خود پس انداز کنید. مسافران اغلب می‌ توانند در پروازهای ایالات متحده به شهرهای بزرگ مانند پاریس یا لندن، تخفیف بگیرند و پس از ورود، حمل‌ و نقل در اروپا می‌ تواند بسیار مقرون به صرفه‌ تر باشد. شهرهای بزرگ نیز طیف گسترده ای از اقامتگاه ها را ارائه می دهند، بنابراین مطمئنا می توانید چیزی را متناسب با بودجه خود پیدا کنید. حتی می توانید با مراجعه به بازارهای محلی در هزینه غذا صرفه جویی کنید. به هر حال، خریدن یک بطری نوشیدنی، نان تازه و پنیر از بازار پاریس، تجربه صرف یک غذای فراموش نشدنی را هنگام پیک نیک در زیر برج ایفل رقم می زند.
ممکن است از تعداد موزه‌ ها، کلیساها و جاذبه‌ های دیگری که بازدید از آنها رایگان یا ارزان است تعجب کنید. مطمئن شوید که روزهای ورودی رایگان (اغلب یک روز در ماه) یا کارت‌ های گردشگری که ورود به جاذبه‌ های متعدد را با یک هزینه ثابت ارائه می‌دهند بررسی می کنید. (هزینه هر جاذبه برنامه ریزی شده ای که می خواهید از آن بازدید کنید را پیش از موعد حساب کنید تا مطمئن شوید واقعا ارزش بازدید را دارد.)
کاهش بودجه به این معنا نیست که کیفیت سفر خود را قربانی کنید. در واقع، هرچه کمتر خرج کنید، کمتر از فرهنگ محلی جدا می شوید. اقامت در یک خانه کشاورزی کاهگلی ایرلندی، دیدن استادان قدیمی در رم، یا خوردن میان وعده در میان غذاهای خاص اسپانیایی فقط ترفندهای یک مسافر صرفه جو نیست، آنها چیزهایی هستند که تعطیلات رویایی از آنها ساخته شده است.
در اینجا برخی از مقاصد برتر برای تعطیلات مقرون به صرفه اروپایی (و نکاتی برای صرفه جویی در هزینه پس از ورود) آورده شده است.

باواریا
برای یک تعطیلات ارزشمند در اروپا، مستقیما به بایرن بروید. در برگ کولمبرگ (Burg Colmberg)، یک قلعه‌ قرن چهاردهمی که روی صخره‌ ای بر فراز یک روستای کوچک قرار گرفته، اتاقی رزرو کنید. این قلعه مجموعه‌ ای متنوع از اتاق‌ ها را ارائه می‌دهد که در میان راهروهای پر پیچ و خم، پله‌ های مخفی و گوشه‌ های دنج برای نشستن قرار گرفته‌ اند. حتما از قلعه بی نظیر و دیدنی نویشوانشتاین (Neuschwanstein Castle) بازدید کنید که به شکلی باشکوه در بالای یک کوه قرار گرفته است. زمانی را به گشت و گذار در هونشوانگو (Hohenschwangau) اختصاص دهید، قلعه‌ای که در واقع «شاه دیوانه» لودویگ دوم در آن زندگی می‌ کرده است. در مورد دوم انبوهی از نبردها بر روی یک برآمدگی کوچکتر در دره پایین اتفاق افتاده است. اگرچه این قلعه شکوه و جلال نویشوانشتاین را ندارد، که لودویگ دوم هرگز زنده نماند تا کامل شدن آن را ببیند، ولی این کمبود را با حس راحتی و تاریخ خود جبران کرده است. 

باواریا مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


آپولیا
معماری نمادین آپولیا که "پاشنه" چکمه ایتالیا است، ترلو ماقبل تاریخ است، یک خانه استوانه ای سفید رنگ با سقفی مخروطی شکل که انبوهی از سنگ های خاکستری دارد. در هیچ کجای دیگر نمی توان مجموعه ترولی (خانه های سنتی ایتالیایی) بیشتر از شهر آلبروبلو تحت حفاظت یونسکو پیدا کرد، جایی که کل محله‌ ها با این سازه‌ ها ساخته شده‌ اند و کارآفرین محلی هتل ترولایدیا (Trullidea) ده‌ ها خانه متروکه را تعمیر کرده و به بازدیدکنندگان اجاره داده است. ترولوی اجاره‌ ای که در تابستان‌ ها خنک و با شومینه‌ های دنج خود در زمستان گرم می شود، به شما امکان می‌ دهد مانند مردم محلی با هزینه‌ ای کمتر از هزینه هتل‌ های لوکس توریستی در شهر زندگی کنید. آیا می خواهید زندگی در ساحل آمالفی را قبل از افزایش قیمت ها و وجود مکان های گران قیمت ببینید؟ شبه جزیره جنگلی گارگانو آپولیا بین ایتالیایی های آفتاب دوست محبوب است، که به طرز خوشحال کننده ای در نقشه گردشگری وجود ندارد.

آپولیا مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


بوداپست
بوداپست پایتخت مجارستان، تمام جذابیت های مقاصد محبوب اروپایی را با کسری از قیمت ارائه می دهد. ساختمان پارلمان مجارستان و سنگر ماهیگیر تنها چند مورد از جاذبه‌ های بی‌ نقصی هستند که در شهر مشاهده می‌ کنید و همچنین اقامتگاه‌ های مقرون به صرفه، وعده‌ های غذایی و تفریحات شبانه را نیز خواهید یافت. حتی حمام‌ های آب گرم معدنی معروف شهر که قدمت برخی از آنها به بیش از 100 سال قبل می‌ رسد و دارای معماری زیبایی هستند نیز می‌ توانند مقرون به صرفه باشند.

بوداپست مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


اندلس
برای دور شدن از سواحل سوزان و شلوغ کوستا دل سول، به گشت و گذار در امتداد مسیر پوئبلوس بلانکوس (Pueblos Blancos) با تور دارای راهنما بروید. این رشته از دهکده‌ های سفیدپوش روی صخره، از شهر موری آرکوس دلا فرونترا (Arcos de la Frontera) در امتداد سیرا د گرازالما (Sierra de Grazalema) تا روندا، با خیابان‌ های پر پیچ و خم قرون وسطایی خود بر فراز دره‌ای 150 متری امتداد دارد. برای تماشای معماری زیبا، تماشای رقص فلامنکو و لذت بردن از تاپاهای کلاسیک، در نزدیکی سویا، پایتخت اندلس اقامت کنید.

اندلس مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


برلین
برلین دارای جذبه دوران جنگ سرد، معماری معاصر و صحنه های پررونق گالری و رستوران است. با توجه به مرزهای چند ملیتی شرق تا غرب خود، جای تعجب نیست که این شهر به پایتخت فرهنگی اروپای مرکزی تبدیل شده است. این شهر مقصدی است که همچنان افراد خلاق و مسافران زیرک را به خود جذب می کند. سفر خود را به برلین در منطقه شیک Mitte (یا "میانه") آغاز کنید، چرا که برای دسترسی به مکان‌ های مهمی مانند رایشتاگ و پوتسدامر پلاتز راحت تر است.

برلین مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


بث و کوتس وولدز (Bath and the Cotswolds)
دهکده های جذاب کوتس وولدز به نظر می رسد که مستقیما از دل یک افسانه بیرون آمده اند دهکده های چیپینگ کمپدن (Chipping Campden)، استو آن د وولد (Stow-on-the-Wold)، و بورتون آن د واتر (Bourton-on-the-Water) از زیباترین آنها هستند. اگرچه مسافرخانه‌ ها و میخانه‌ هایی در این شهرهای کوچک وجود دارد، اما ما پیشنهاد می‌کنیم در بث، شهری عجیب که قدمت آن به دوران روم می‌ رسد بمانید، چرا که اقامتگاه‌ های متنوعی دارد. زمانی که آنجا هستید، از رویال کرسنت، پل پولنی، بت ابی و البته حمام های تاریخی رومی دیدن کنید. بهتر از همه این است که بث با قطار کمتر از دو ساعت از لندن فاصله دارد و تجربه یک سفر آخر هفته از شهر را آسان می کند.

بث و کوتس وولدز مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا
استانبول 
موزه‌ های بزرگ دولتی استانبول ممکن است ورودی‌ های زیادی دریافت کنند، اما موزه موزاییک قصر بزرگ، درست در پشت مسجد آبی در مجاورت بازار آراستا، تنها 30 لیر ترکیه (یعنی حدود 4 دلار) قیمت دارد. این صحنه‌ های موزاییکی لذت‌ بخش از شکار، اسطوره‌ ها، نبرد حیوانات و زندگی روزمره در دوران باستان، مانند پسران سوار بر شتر، یا مردی که بزش را می‌ دوشید، زمانی کف حیاط بزرگ قصر کنستانتین کبیر را پوشانده بود، کاخ بزرگی که در دوران خود کنستانتین کبیر و ژوستینیانوس اول (قرن چهارم تا اوایل قرن ششم) ساخته شد. هنگام سوار شدن به کشتی، حتی می‌ توانید با قیمتی مقرون به صرفه بین قاره‌ ها سفر کنید.

استانبول  مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


لیوبلیانا (Ljubljana)
به تور شاهکارهای معماری استعداد برجسته محلی، ژوزه پلکنیک بروید که سبک جدایی طلبانه هنر نو را که در وین آموخته بود برای بازسازی شهر زادگاهش (از طریق پراگ) به خانه خود آورد و در کنار خط فکری خاص خود استفاده کرد. مانند گائودی در بارسلونا، پلکنیک ساختمان‌ های خود را با کوچک‌ ترین وسایل آنها طراحی کرد، مانند دستگیره‌ های درب پگاسوس در ورودی کتابخانه ملی و دانشگاه. پلکنیک آثار خود را در همه جای شهر، از بازار مرکزی گرفته تا دو دهانه کناری پل سه گانه نمادین لیوبلیانا تا خاکریزهای پر از کافه رودخانه لیوبلیانیکا به جا گذاشت (پلکنیک بیدهای مدور و صنوبرهای نوک تیز را برای تقلید از گنبدها و مناره‌ های پراگ کاشت). این شهر همچنین دارای تعدادی رستوران باورنکردنی و مقرون به صرفه است و می توانید برای یک سفر یک روزه با اتوبوس عمومی (با هزینه ای ناچیز) به دریاچه بِلِد در همان نزدیکی بروید.

لیوبلیانا مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


ساحل دالماسی
از جزیره آفتابی هوار (Hvar) بگذرید و به دهکده قرون وسطایی محصور در جزیره کورکولا در دریای آدریاتیک بروید، که ظاهرا خانه مارکوپولو است. کورکولا بیشتر یک مقصد سفر یک روزه است و این بدان معناست که جمعیت گردشگران با غروب آفتاب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و بنابراین کسانی که باقی می مانند می توانند در کافه ها استراحت کنند و در کوچه های باریک قدم بزنند. در حالی که هر شهر قدیمی در اروپا دارای یک منطقه تاریخی به نام شهر قدیمی است، اسپلیت دارای مرکز شهری است که در واقع در دل ویرانه های یک قصر رومی باستان بنا شده است. هنگامی که امپراتور دیوکلتیان امپراتوری روم را در سال 305 پس از میلاد تجزیه کرد، یک قصر مجلل در ساحل کرواسی ساخت تا زندگی خود را به عنوان حاکم نیمه شرقی امپراتوری سپری کند. 1700 سال پس از آن، ویرانه های ساختمان عظیم او توسط مردم محلی مستعمره شد، ساختمان ها به خانه های شهری قرون وسطایی تبدیل شدند و مقبره امپراتور به کلیسای جامع تبدیل شد.

ساحل دالماسی مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


پاریس
آیا می خواهید غذاهای فرانسوی افسانه ای را با بودجه کم تجربه کنید؟ میانه‌ های ظهر را انتخاب کنید چرا که بسیاری از کافه‌ ها و رستوران‌ ها منوهای ارزان‌ تری را هنگام ناهار ارائه می‌ دهند. پیک نیک همیشه در پاریس ایده خوبی است. برای بررسی گزینه های (معمولا) زیاد پنیر و نوشیدنی، به بازار بروید یا یک کرپ ساده اما خوشمزه را از یک غرفه بخرید. اگر قصد دارید از برترین موزه ها و جاذبه های شهر نورها دیدن کنید، ممکن است بخواهید از موزه پاس پاریس بازدید کنید. با یک بار هزینه (بسته به تعداد روزهایی که خرید می کنید)، می توانید به مکان های توریستی برتر مانند طاق پیروزی، سنت شاپل، پانتئون، لوور، موزه رود و غیره وارد شوید و بلیط را نادیده بگیرید. 

پاریس مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


ایرلند غربی
از رفتن به کمربندی کِری مملو از اتوبوس تور برای همسایه شمالی اش اجتناب کنید؛ کانتی کلر محل صخره‌ های دیدنی موهر است که بیش از 210 متر از سطح امواج خروشان اقیانوس اطلس ارتفاع دارند؛ منظره آهکی فرسایش یافته عجیب و غریب بورن (Burren)، جایی که مقبره‌ های تخته‌ ای ماقبل تاریخ مانند خانه‌ های مینیاتوری بر روی زمین‌ های صخره‌ ای قرار گرفته‌ اند و دولین، دهکده‌ ای که در چشم بهم زدنی آن را از دست می‌ دهید و به مقصدی محبوب برای موسیقی سنتی سلتیک تبدیل شده است. میخانه‌ های محلی ایستگاه‌ های مناسب عصر برای صرف غذاهای دلچسب (و معمولا مقرون به صرفه) ایرلندی و اگر خوش شانس باشید، شنیدن موسیقی زنده هستند.

ایرلند غربی مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


رم
رم بیش از 900 کلیسا دارد که همگی رایگان هستند و آثار هنری و معماری بزرگی از افرادی از جمله رافائل، برنینی، کاراواجو، برامانته و پینتوریکیو را به نمایش می‌ گذارند. البته این فقط فهرست کوتاهی از هنرمندانی است که در یک کلیسا، یعنی سانتا ماریا دل پوپولو که کمتر بازدید شده است وجود دارد. دیدنی‌ های نمادین دیگر، مانند فواره تروی، پله‌ های اسپانیایی و میدان‌ های معروف رم، همگی رایگان هستند و برخی از موزه‌ ها روزهای ورود رایگان را ارائه می‌ دهند، بنابراین وب‌ سایت‌ های آنها را برای جزئیات بیشتر بررسی کنید.

رم مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


پورتو
لیسبون و پورتو پرتغال از جمله شهرهای اروپایی مورد علاقه خوانندگان Travel + Leisure هستند و پس از بازدید، متوجه خواهید شد که چرا محبوب هستند. در پورتو، بازدیدکنندگان می‌ توانند از معماری آرت دکو و بندر سیپ لذت ببرند و این شهر مناسب برای پیاده‌ روی را با پای پیاده و بدون صرف هزینه زیاد کشف کنند. به علاوه، یک سفر یک روزه به دره دورو، یک منطقه تاکستانی زیبا در امتداد رودخانه دورو ارزش سفر را دارد.

پورتو مکانی مقرون به صرفه برای بازدید در اروپا


منبع: travelandleisure





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید