• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 9 دلیل مهم برای سفر به آذربایجان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۶/۶   تعداد بازدید : 8541   گروه مطلب : ایده های سفر


دلایلی برای سفر به آذربایجان

آذربایجان، کشوری زیبا در منطقه اوراسیا است که دارای میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوان بوده و این منابع حتماً باعث می شود که شما از خود بپرسید، چرا افراد بیشتری به این کشور سفر نمی ‌کنند. کشور آذربایجان برای افرادی که دوست دارند به مکان‌ های خاص و کمتر دیده شده سفر کنند بسیار مناسب است. سبک معماری، مردم بومی، طرز لباس پوشیدن، غذا و فرهنگ این کشور ترکیبی خارق‌ العاده از شرق و غرب می باشد، ترکیب فرهنگ و طرز زندگی ایرانی، ترکی و شوروی باعث شده که شما نتوانید جای دیگری را مانند این مکان، پیدا کنید.
هم اکنون قصد داریم تا لیستی از دلایل سفر به این کشور را برای شما بازگو کنیم. برای سفر به کشور آذربایجان و بازدید از شهر باکو می توانید بهترین قیمت تور باکو را در توریستگاه مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

1. طبیعت دست نخورده
فرقی نمی کند چه موقع قصد سفر به آذربایجان را دارید، این کشور چه در زمستان، تابستان و یا بهار ارزش سفر را دارد. افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند، حتماً باید این کشور را به لیست سفرشان اضافه کنند، چراکه مناظر زیبا و حیرت آور بسیار زیبایی در منطقه قفقاز وجود دارد که از تماشای آنها شگفت زده خواهید شد. این کوه ‌ها در زمستان سفید و قهوه ‌ای هستند و زیبایی با ابهتشان خیره کننده می باشد. در میان این کوه ‌های زیبا، آبشار‌ها و چشمه‌ های یخ زده ای نیز وجود دارد که اکثراً پنهان هستند، اما پیدا کردنشان ارزش زحمتی که می‌ کشید را دارد. همچنین تجربه تماشای آبشارها و رودخانه‌های یخ‌ زده نیز بسیار عالی و باور نکردنی است و ارزش دیدن دارند. همچنین از دریاچه های یخ‌ زده ای نظیر دریاچه ای که در شهر قبله (Gabala)  قرار دارد، نیز دیدن کنید. 
در فصل بهار، این دریاچه ‌ها به رنگ سبز در می‌ آیند و حتماً نفستان از دیدن آنها بند می ‌آید.

طبیعت دست نخورده آذربایجان


2. پیست‌های اسکی
شاه داغ (Shahdag) مکانی عالی و تضمین شده برای اسکی سواری‌ های کوتاه است. درباره سرزمینی زمستانی و حیرت ‌آور فکر کنید که دارای شلوغی کمتر و قیمت ‌هایی پایین تری نسبت به پیست اسکی‌ های معروف در سراسر دنیاست. فرقی نمی کند که  سنتان چقد باشد یا با چه کسانی سفر می کنید، این مکان گزینه ‌ای عالی برای شماست. 
از میان مکان های تفریحی و اقامتگاه ‌های اصلی این شهر می توان به هتل شاه داغ اند اسپا (Shahdag Hotel and Spa)، هتل زیرو (Zirve)، پارک شَلِه (Park Chalet) و کاخ پیک (Pik Palace) اشاره کرد. این مراکز گزینه‌ هایی عالی برای اسکی، کاوش در کوه ‌های قفقاز و سواری گرفتن از اسکی لیفت ‌هایی است که هر کدام مناظر متفاوتی دارند.

پیست‌های اسکی آذربایجان


3. باکو
اینکه بسیاری از افراد از باکو به عنوان پاریس قفقاز یاد می کنند کاملاً درست است. پایتخت جمهوری آذربایجان که با نام ‌های باکی و شهر بادها نیز شناخته می شود، دارای بلوارهایی است که در اطرافشان ساختمان هایی به سبک معماری بیوکس (Beaux) ساخته شده‌ اند. همچنین  در این شهر یک مسیر در کنار دریای خزر وجود دارد که برای پیاده روی ‌های طولانی بسیار مناسب است.
اگر به باکو سفر کردید، حتماً از خیابان نظامی (مخصوصاً شب ها)، ایچِری شِهِر (Icheri Sheher) یا همان شهر قدیمی، میدان آبنماها، مِیدن تاور (Maiden Tower) یا همان قلعه دختر و برج‌ های شعله (Flame Towers) دیدن نمایید. بد نیست بدانید که قلعه دختر یکی از مکان هایی است که به عنوان میراث یونسکو ثبت شده است. این شهر همچنین تعدادی از مکان‌ های دیدنی معاصر مانند مرکز فرنگی حیدر علیف (Heydar Aliyev Center) که توسط معمار معروف عراقی زها حدید بنا شده و برج‌ های شعله را نیز در خود جای داده است.
در ضمن یک منبع از گاز طبیعی به نام یانار داگ (Yanar Dag) نیز در تپه ‌ای در شمال باکو قرار دارد. این منبع همیشه در حال سوختن است و به همین دلیل این کشور به نام سرزمین آتش نیز معروف است. زرتشتیان در زمان‌ های قدیم در این مکان به عبادت می ‌پرداختند.

شهر باکو در کشور آذربایجان


4. شکی (Sheki)
شکی شهری کوچک در شیب کوه‌ های بزرگ قفقاز است. این شهر دارای معماری غنی اسلامی، تاریخ جاده ابریشم و غذاهایی خوش طعم می باشد. یکی از اشتباهاتی که اکثر گردشگران می کنند، بازدید نکردن از این شهر زیبا، سحرآمیز و جذاب است.
از مکان ‌های دیدنی شکی می توان به کاروانسرا، کاخ خان ‌های شکی (خان سرا) و شیرینی فروشی‌ های محلی اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم اگر به این مکان سفر کردید سوپ پیتی (piti) را نیز امتحان کنید، سوپی که دارای نخود و گوشت بره است و در رستوران ‌های محلی سرو می شود. پس از آن بهتر است کمی قدم  زدن در خیابان‌ های شهر شکی را هم تجربه کرده و از مناظر اطراف لذت ببرید.

شهر شکی (Sheki) در کشور آذربایجان


5. روستاها
روستاهای دورافتاده آذربایجان واقعاً زیبا هستند و تنها گردشگرانی که بسیار مصمم اند، توانایی بازدید از آنها را دارند. البته این موضوع باعث شده که این مکان‌ ها برای گردش همچنان بکر و دست نخورده باقی بمانند. شاید ساکنین این روستاها به زبان انگلیسی مسلط نباشند، اما آنها یکی از مهمان نواز‌ترین مردمی هستند که در دنیا می توانید پیدا کنید.
برخی مردم روستای خینالک (Xinaliq) نیز زندگی ‌شان را از طریق پذیرایی و اجاره دادن اتاق ‌های خانه‌ شان به گردشگران و فروش غذا و گرداندن گردشگران در روستا می گذرانند. منبع درآمد دیگر آنها نیز دامداری و کشاورزی است. اگر مردم این روستا شما را به صرف غذاهایی مانند سیب زمینی، پنیر، شیر و نان دعوت کردند، حتماً دعوتشان را قبول کنید چرا که تمام غذاهای آنها ارگانیک و سالم هستند. مخصوصاً محصول سیب زمینی آنها که بسیار لذیذ است.

روستاهای کشور آذربایجان


6. مردم
بله، باز هم مردم. مردم آذربایجان مهمان نواز، مهربان و کنجکاو هستند تا بدانند که گردشگران از کدام کشور می ‌آیند و همیشه از دیدن گردشگران خوشحال می شوند.
اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند اما خیلی از آنها به زبان روسی مسلط هستند. قابل تحسین ‌ترین چیز درباره مردم آذربایجان این است که با اینکه معاشرت با خارجی ‌‎ها برایشان سخت است، اما سعی می کنند تا از هر طریق ممکن به شما کمک کنند.

مردم کشور آذربایجان
 

بهترین کارها و تفریحات برای تجربه سفری به یادماندنی در باکو



7. کشور آذربایجان توریستی نیست
این کشور از نظر گردشگری در حال رشد است اما آذربایجان هنوز به صورت آزاردهنده شلوغ نشده، مخصوصاً شهرهایی که با باکو فاصله دارند بسیار خلوت هستند. گردشگران در این مکان ‌ها زیاد دیده نمی شوند و اکثراً توریست‌ هایی از کشورهای عربی به اینجا می آیند. این گردشگران سفرشان را به مقاصد آرام و دنجی مانند باکو و شاه داغ محدود می کنند.
البته این موضوع خبری خوب برای افرادی است که ترجیح می دهند از راه ‌های فرعی به گشت و گذار بپردازند. بطور خلاصه این بدان معناست که فرصت‌ های زیادی برای گشت و گذار، تجربه و مطالعه کردن فرهنگ آنها در سکوت و آرامش وجود دارد.

کشور آذربایجان توریستی نیست


8. قبوستان (Gobustan)
از میان مجموع 800 گِل فشان موجود در دنیا، 350 عدد از آنها در کشور آذربایجان قرار دارند. حال به هم زن است؟ نه واقعاً. تماشای آنها بسیار شگفت انگیز است. گِل فشان ‌ها می توانند گِل و گازهای هیدروکربنی بسیاری را با فشار از خود خارج کنند. آنها همچنین به عنوان چاه ‌های اکتشافی عمل می کنند و اطلاعات زیادی درباره تشکیل نفت و گاز به ما می دهند. بهترین نکته این است که آنها در قبوستان قرار دارند، جایی که فاصله زیادی با باکو ندارد.
این مکان همچنین به خاطر نقاشی ‌های ماقبل تاریخ موجود در غار‌ها و پتروگلیف ‌های فراوانش معروف است. از این رو عاشقان تاریخ حتماً باید این مکان را در برنامه سفر خود قرار دهند. قبوستان که یکی از میراث جهانی یونسکو است دارای بیش از 600 سنگ نوشته از  5000  تا 40000 سال قبل می باشد.

قبوستان (Gobustan) در کشور آذربایجان


9. غذاها
غذاها و شیوه آشپزی آذربایجانی‌ ها شما را ناامید نمی کند. پس هنگام اقامتتان در آنجا از غذاهای اصیل غافل نشوید. به برخی از غذاهایی که پیشنهاد می شود حتماً امتحان کنید توجه نمایید.

پیتی: این غذا سوپی است که دارای گوشت بره و نخود می باشد. این خوراک محبوب که بیشتر در شهر شکی طرفدار دارد ممکن است شامل فندوق و سیب زمینی نیز شود.

غذای پیتی در کشور آذربایجان

کباب‌ ها: این کباب ‌ها که از انواع گوشت‌ های خرد شده، گوشت مرغ، ماهی و سبزیجاتی مانند گوجه، پیاز و قارچ درست می شوند، در سراسر دنیا طرفدار دارند، اما اینکه در آذربایجان باشید و کباب مخصوص آنها را امتحان نکنید واقعا مایه شرمساری است.

کباب‌ های کشور آذربایجان

دلمه: این غذا در سراسر خاورمیانه طرفدار دارد و پخته می شود. اما در آذربایجان دلمه کمی متفاوت است و مزه منحصربفردی دارد. این غذا در آذربایجان شامل برگ کلم و یا برگ مو که با گوشت خرد شده، برنج و سبزیجات دیگر پر شده است می‌ باشد. تفاوت این دلمه با دلمه های معمولی دیگر در استفاده زیاد از سبزیجات در آن است.

دلمه های کشور آذربایجان

پلو یا پیلاو: این غذا که پر از زعفران، دارچین و ادویه‌ های دیگر است، با گوشت و مرغ  و سبزیجات پخته می شود. در یک کلام می توان گفت که این غذا بسیار لذیذ است.

پلو یا پیلاو در کشور آذربایجان

لوانگی (Lavangi): لوانگی نیز غذای خوشمزه دیگری است که از مرغی تشکیل شده که با سبزیجات و گردو پر شده است.

لوانگی (Lavangi) در کشور آذربایجان

باقلوا: این دسر لذیذ از لایه‌ های خمیری که بینشان عسل و آجیل قرار دارد درست شده و یک شیرینی عالی محسوب می شود.

باقلوا در کشور آذربایجان


شما باید به آذربایجان سفر کنید، این سفر، سفری مقرون به صرفه است. مکان ‌های زیادی در دنیا پیدا نمی شوند که هم خاص باشند و هم ارزان پس این فرصت را از دست ندهید. آذربایجان مقصدی خوب برای مردم عادی به شمار می آید.
هنگام تجربه فرهنگ اصیل این سرزمین عجیب حسی عالی به شما دست می ‌دهد که به همین دلیل بهتر است که یک مسافر باشد نه یک توریست.
نمی توان منکر این نکته شد که مکان‌ هایی جذاب برای سفر وجود دارند که تبدیل به مکان‌ هایی شلوغ و پر از گردشگر شده‌اند، اما هنوز هم با وجود شلوغی جذاب هستند. گاهی اوقات چیزی که ما به آن نیاز داریم یک بلیط یک طرفه به کشور یا شهری است که دوستانمان هنوز درباره آن چیز نمی دانند یا برای آن برنامه ریزی نکرده ‌اند.


منبع: wonderslist




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید