• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 اکتشاف مهم باستان شناسی در ترکیه آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۳/۲/۳۰   تعداد بازدید : 528   گروه مطلب : دیدنی ها


با 10 اکتشاف مهم باستان شناسی در ترکیه آشنا شوید

منطقه ای که اکنون به نام ترکیه شناخته می شود یکی از غنی ترین مکان های خاورمیانه برای سفرهای باستان شناسی و تاریخی است. این مکان اتفاقات جالب زیادی را به خود دیده است و میزبان تمدن های بزرگ زیادی بوده است که بسیاری از آنها چیزهای باورنکردنی را به جا گذاشته اند که هنوز هم می توان آنها را دید. این منطقه میزبان برخی از محبوب ترین قدرت های جهان باستان از جمله قدرت های رومی، یونانی، لیدیایی و هیتی بود. حتی فراتر از دنیای باستان، منطقه ای که اکنون به نام ترکیه شناخته می شود، تاریخی دارد که به دوران ماقبل تاریخ می رسد. امروزه برخی از مهم ترین اکتشافات باستان شناسی تاریخ در این کشور انجام شده است که در صدر فهرست قرار دارند.

10. آفرودیسیا: معروف به شهر باستانی عشق
آفرودیسیا یک شهر یونان باستان بود که به نام الهه زیبایی و عشق، آفرودیت نامگذاری شده است. آفرودیسیا ابتدا یک شهر یونانی بود، اما در نهایت تحت امپراتوری روم قرار گرفت و به دلیل مجسمه های چشمگیر خود مشهور شد. امروزه، بازدیدکنندگان شهر هنوز هم می توانند معبد چشمگیر آفرودیت و برخی ویرانه های دیگر از دوران یونان باستان و روم را ببینند.
تاریخ کشف: 1904

10. آفرودیسیا: معروف به شهر باستانی عشق


9. پرگامون: یکی از کلیساهای آسیا که در کتاب مکاشفه ذکر شده است
پرگامون یک شهر یونان باستان بود که از سال 281 قبل از میلاد تا 133 قبل از میلاد به عنوان پایتخت پادشاهی پرگامون شناخته می شد. در این مدت، شهر رونق گرفت و به یکی از مهمترین شهرهای یونان در عصر هلنیستی تبدیل شد، جایی که بسیاری از سازه های چشمگیر از جمله یک کتابخانه و تعدادی معابد تاریخی ساخته شد. این شهر به زودی به پایتخت ایالت روم آسیا تبدیل و همچنین در این دوره شکوفا شد و شاهد ساخت بناهای چشمگیر بسیاری بود. پرگامون همچنین به عنوان یکی از هفت کلیسای آسیا شناخته می شود که در کتاب مکاشفه به آن اشاره شده است.  امروزه پرگامون محل بقایای یونانی، رومی، بیزانسی و عثمانی است.
تاریخ حفاری: از 1871 تا به امروز

9. پرگامون: یکی از کلیساهای آسیا که در کتاب مکاشفه ذکر شده است


8. معبد آرتمیس: یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان
معبد آرتمیس در افسوس است، اما باید به طور جداگانه به آن اشاره کرد، چرا که این سازه چیزی است که این شهر را در دنیای باستان بسیار محبوب کرده بود. این معبد در حدود 550 سال قبل از میلاد توسط کرزوس ساخته شد و به آرتمیس، الهه یونانی شکار، تقدیم شد. پس از چندین قرن، آنتی پاتر صیدون، شاعر یونان باستان که آن را در فهرست عجایب هفتگانه جهان باستان گنجانده بود، از آن بازدید کرد. هنگامی که گوت ها در سال 262 قبل از میلاد به افسوس حمله کردند، معبد آرتمیس ویران شد و امروزه تنها ویرانه های معبد در شهر باستانی افسوس در نزدیکی شهر مدرن سلجوک در ترکیه دیده می شود.
تاریخ کشف: 1869

8. معبد آرتمیس: یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان


7. شهر زیرزمینی درینکویو: این شهر زیرزمینی میزبان 20 هزار نفر بود
در سال 1963، مردی در شهر درینکویو در حال بازسازی بخشی از خانه خود بود که حفره ای را کشف کرد که به یک تونل منتهی می شد. این تونل در نهایت کاوش و مشخص شد که یک شهر زیرزمینی به عمق 85 متر است که دارای کارخانه شراب سازی، اتاق هایی برای اصطبل و انبار، کلیساها، اتاق های غذاخوری و حتی یک مدرسه مذهبی است. در دوران اوج خود، این شهر حدود 20 هزار نفر را در خود جای داده بود و اعتقاد بر این است که توسط فریگی ها در حدود 700 سال قبل از میلاد ساخته شده است.
تاریخ کشف مدرن: 1963

7. شهر زیرزمینی درینکویو: این شهر زیرزمینی میزبان 20 هزار نفر بود


6. هیراپولیس: در سراسر جهان باستان به عنوان یک مرکز اسپا شناخته شده است
هیراپولیس یک شهر آبگرم باستانی بود که در قرن هفتم قبل از میلاد به عنوان یک شهر فریگی تاسیس شد. این شهر در نهایت قبل از اینکه رومیان آن را فتح کنند، تحت سلطه یونانیان قرار گرفت. این شهر در طول تاریخ خود به دلیل چشمه های آب گرم زیبای خود مکانی برای استراحت باقی ماند و در دوران رومیان محبوبیت بیشتری یافت. ویرانه‌ های شهر امروزی را می‌ توان در پاموکاله ترکیه پیدا کرد و شامل یک حیاط خانه قرن یازدهمی، دروازه‌ های عظیم باستانی، یک تئاتر رومی، معبدی اختصاص داده شده به آپولو و یک گورستان بزرگ حاوی مقبره‌ های مردم محبوب از جمله فیلیپ است.  
تاریخ حفاری: 1887

6. هیراپولیس: در سراسر جهان باستان به عنوان یک مرکز اسپا شناخته شده است


 شهر بولو ترکیه، شهری با زیبایی های طبیعی بیکران



5. ساردیس: زمانی پایتخت امپراتوری لیدیا بود
در دوران باستان، ساردیس پایتخت قدرتمند امپراتوری لیدیا بود که در آن طلا و نقره در تعداد زیادی ضرب می شد. این دوره در حدود قرن هفتم قبل از میلاد بود، زمانی که پادشاهان لیدیایی مانند کرزوس بر این سرزمین حکومت کردند. این شهر در نهایت تحت سلطه ایرانیان، یونانی ها و سپس رومی ها قرار گرفت و پس از آن رو به زوال رفت و سرانجام در حدود سال 1402 پس از میلاد متروک شد. از سال 1910 تا 1914، این شهر کشف و حفاری شد تا انبوهی از مکان‌ های لیدیایی، یونانی و رومی باستان را نشان دهد.
تاریخ کشف مدرن: 1910

5. ساردیس: زمانی پایتخت امپراتوری لیدیا بود


4. افسوس: یکی از بهترین شهرهای یونانی-رومی حفظ شده در تاریخ
افسوس زمانی یکی از مهمترین شهرهای یونان باستان بود. این شهر که در قرن 10 قبل از میلاد تاسیس شد، دارای تاریخ غنی است که از دوره لیدیا تا دوران یونان و روم را در بر می گیرد. امروزه اینجا محل بسیاری از مکان‌ های یونان و روم باستان است، از جمله کتابخانه سلسوس، معبد آرتمیس و یک تئاتر رومی که می‌ تواند تا 24 هزار تماشاگر را در خود جای دهد. از سال 50 پس از میلاد، افسوس یک مرکز مهم مسیحی بود زیرا پولس رسول سالها در این شهر زندگی کرد و از آنجا سفرهای تبلیغی را آغاز کرد. ویرانه های چندین کلیسا امروزه در این شهر دیده می شود.
تاریخ حفاری: 1863 - 1869 و 1895

4. افسوس: یکی از بهترین شهرهای یونانی-رومی حفظ شده در تاریخ


3. هاتوشا: پایتخت زیبای امپراتوری قدرتمند هیتی ها
هاتوشا شهری باستانی در ترکیه است که پایتخت امپراتوری باستانی هیتی ها بوده است. اگرچه تاریخ این منطقه به هزاره ششم قبل از میلاد می رسد، زمانی که برای اولین بار انسان در آن ساکن شد، اما در حدود 1650 قبل از میلاد به شهر و پایتخت امپراتوری هیتی تبدیل شد. هاتوشا به ویژه به دلیل سازماندهی شهری دیدنی و ویرانه های به خوبی حفظ شده اش که برای اولین بار در سال 1834 کشف شد، قابل توجه است. امروزه، این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و اکتشافات جالبتری هنوز در آنجا انجام می شود.
تاریخ کشف: 1834

3. هاتوشا: پایتخت زیبای امپراتوری قدرتمند هیتی ها


2. تروی: سایت یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ
کشف شهر باستانی تروی در سال 1871 یکی از مواردی بود که دنیای باستان شناسی را تکان داد. اعتقاد بر این است که این شهر محل وقوع جنگ تروا بوده و آن را به یکی از بزرگترین میدان های جنگ در جهان تبدیل کرده است. این شهر محل زندگی شاهزاده افسانه ای هکتور بود که برای دفاع از شهرش در برابر ارتش قدرتمند یونان که با برخی از بهترین جنگجویان یونان باستان از جمله آشیل، آژاکس، اودیسه و غیره آمدند تا حد مرگ جنگید. در حالی که جنگ تروا (که به عقیده برخی تخیلی است) ممکن است بخش کوچکی از تاریخ این شهر باشد، این چیزی است که آن را امروزه محبوب کرده است. ویرانه های این شهر باستانی امروزه در هیسارلیک استان چاناکاله ترکیه دیده می شود.
تاریخ کشف: 1871

2. تروی: سایت یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ


1. گوبکلی تپه: قدیمی ترین مکان مذهبی شناخته شده در جهان
از زمان کشف آن در دهه 1960، گوبکلی تپه به عنوان یکی از قدیمی ترین ویرانه های جهان شناخته شده است. مشخصه این سایت بناهای مدور ساخته شده از سازه های سنگی عظیم است و گمان می رود که یک مکان مذهبی بوده است. قدمت این مکان بین 9500 سال تا 8000 سال قبل از میلاد یا تقریبا 11000 سال پیش است که آن را به قدیمی ترین معبد شناخته شده ای تبدیل می کند که تاکنون در جهان کشف شده است.
تاریخ کشف مدرن: 1963

1. گوبکلی تپه: قدیمی ترین مکان مذهبی شناخته شده در جهان


منبع: thetravel 





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

معرفی 5 مکان مقرون به صرفه برای زندگی کوچ نشینی دیجیتال در آسیا

به دنبال مکانی مقرون به صرفه برای زندگی به عنوان یک کوچ نشین دیجیتالی هستید؟ با ارزان‌ترین نقاط مهم کوچ نشینی دیجیتال در آسیا آشنا شوید! بسیاری از محبوب ترین مقاصد کوچ نشینی دیجیتالی در جهان ارزان نیستند. حتی در آسیا، جایی که می‌ توانید ارزان‌ ترین شهرها را برای کوچ نشینی دیجیتالی پیدا کنید، باید بدانید کجا را جستجو کنید.

متن کامل مقاله

معرفی 15 کشور تاریخی برای بازدید در جهان

خود را در سفری به خیابان‌ های باستانی رم تصور کنید، جایی که داستان‌ های گلادیاتورها و کولوسئوم باشکوه در انتظار شماست! حضور الهام‌ بخش اهرام مصر را احساس کنید و از شگفتی‌ های مهندسی که امتحان خود را در گذر زمان پس داده‌ اند حیرت زده شوید. در این مقاله، ما به بررسی 15 کشور تاریخی برای بازدید در جهان خواهیم پرداخت.

متن کامل مقاله

با 10 اکتشاف مهم باستان شناسی در ترکیه آشنا شوید

منطقه ای که اکنون به نام ترکیه شناخته می شود یکی از غنی ترین مکان های خاورمیانه برای سفرهای باستان شناسی و تاریخی است. امروزه برخی از مهم ترین اکتشافات باستان شناسی تاریخ در این کشور انجام شده است که در صدر فهرست قرار دارند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید