• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شهر بولو ترکیه، شهری با زیبایی های طبیعی بیکران

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱/۳۱   تعداد بازدید : 16523   گروه مطلب : ایده های سفر


اطلاعاتی درباره شهر بولو، ترکیه

شهر بولو که در منطقه دریای سیاه غربی واقع شده است، در مجاورت آنکارا، ساکارایا، کارابوک، بیلجیک، اسکی شهیر، دوزجه و چانکیری قرار دارد و دارای طبیعتی زیبا با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر است. موقعیت مکانی بولو در این واقعیت که امروزه مسیرهای گشت و گذار از آن عبور می کند سهم مهمی دارد، چرا که این شهر محل تقاطع دو شهر پر جمعیت ترکیه یعنی استانبول و آنکارا می باشد. شهر بولو با زیبایی های بیکران و ده ها اثر تاریخی که از گذشته تا به امروز در خود جای داده، سزاوار توجه است. بولو شامل زیبایی های طبیعی مانند دریاچه آبانت (Abant Lake)، دریاچه گلچوک (Golcuk Lake)، دریاچه گوینوک سونت (Goynuk Sunnet Lake)، دریاچه مودورنو سلوکلو (Mudurnu Suluklu Lake)، کیبرسجیک کاراگول (Kibriscik Karagol)، آلاداق بسپینارلار (Aladag Bespinarlar)، هفت دریاچه و گوکسو (Goksu) می باشد که در سال های اخیر مورد توجه و بازدید میهمانان خاورمیانه قرار گرفته است. بولو، که گفته می شود به معنی ترانه های عامیانه است، نامش برای نسل ها بر سر زبان ها بوده و همواره در حال معرفی ساختار خود بوده است. علاوه بر این، سرآشپزهای بولو منگن (Bolu Mengen) شهرت جهانی دارند. شهرت آشپزهای بولو منگن بر اساس آشپزخانه سلاطین می باشد. این شهر که بسیاری از تفرجگاه های مهم اسکی را نیز در خود جای داده است، به یک مرکز گردشگری زمستانی تبدیل شده و سهم بیشتری را در این منطقه به خود اختصاص داده است. در اینجا جاذبه های بولو را برای شما معرفی می کنیم.

مکان های تفریحی در بولو
پارک طبیعت آبانت (Abant) 
این پارک مکان تفریحی بسیار خوبی است که می توانید از زندگی شلوغ شهری دور شده و وارد یک فضای آرام شوید. صدها پوشش گیاهی بومی نیز در امتداد محیط دریاچه آبانت وجود دارد که می توانید هر رنگی از طبیعت را در آن پیدا کنید. این نمونه باشکوه از زیبایی های طبیعی بولو، در سال‌ های اخیر مورد توجه مسافران خاورمیانه ای قرار گرفته است و در صدر فهرست مکان های دیدنی شما در این شهر قرار می گیرد.

پارک طبیعت آبانت (Abant)


مقبره آکشمستین (Akşemsettin)
این مقبره که بنا به درخواست محمود فاتح ساخته شده، یکی از مهمترین مکان های بولو است. آکشمستین معلم محمود فاتح بوده و از اهمیت زیادی در تاریخ عثمانی برخوردار است. شما می توانید مقبره آکشمستین را که جایگاه بسیار مهمی در بین اماکن تاریخی بولو دارد، در فهرست مکان های دیدنی خود در بولو قرار دهید.

مقبره آکشمستین (Akşemsettin)


مسجد قاضی سلیمان پاشا
مسجد قاضی سلیمان پاشا متعلق به قرن 14 میلادی بوده و یکی از بهترین نمونه های معماری عثمانی است. این مسجد یک سازه نمونه در بین اماکن تاریخی بولو می باشد که می توانید در فهرست مکان های دیدنی خود در بولو قرار دهید.

مسجد قاضی سلیمان پاشا


دریاچه کارامورات (Karamurat)
این دریاچه جزو یکی از شگفتی های طبیعی بولو و به ویژه منطقه دریای سیاه است. دسترسی به دریاچه کارامورات بسیار آسان است و در اینجا می توانید انواع رنگ سبز را ببینید. این دریاچه که در آن ده ها ماهی وجود دارد و به ویژه برای افرادی که علاقمند به ماهیگیری در آخر هفته ها هستند، بسیار محبوب است. دریاچه کارامورات که نمونه بسیار خوبی از زیبایی های طبیعی بولو است، قطعا باید در فهرست مکان های دیدنی بولو قرار بگیرد. 

دریاچه کارامورات (Karamurat)


برج پیروزی (Victory Tower)
برج ظفر (Zafer) یکی از نمادهای بولو واقع در گوینوک (Goynuk) است. این بنای تاریخی که از زمان جمهوری تاکنون، بخشی از تاریخ بلو می باشد، با معماری خوب و زیبای خود به مرکز توجه تبدیل شده است. برج پیروزی یا ظفر از مهم ترین مکان های تاریخی بولو است و باید در فهرست مکان های دیدنی این شهر قرار بگیرد. 

برج پیروزی (Victory Tower)


فلات هاج جائیز (Haccagiz)
اگر می خواهید به یک تور فلات بروید، می توانید فلات هاج جائیز را به مکان های دیدنی بولو اضافه کنید که از نظر موقعیت مکانی و دسترسی به آن، ایده آل ترین نقطه است.

فلات هاج جائیز (Haccagiz)


 سفرهای شگفت انگیز جاده ای در ترکیه با چشم انداز های نفس گیر



پارک ملی گلچوک (Golcuk)
البته که بولو با زیبایی های طبیعی اش خودنمایی می کند و پارک ملی گلچوک یکی از مکان های محبوب در بین این زیبایی ها است. این پارک که به خوبی محافظت شده به عنوان گوشه ای از بهشت، سفری فراموش نشدنی را برای میهمانان به ارمغان می آورد. پارک ملی گلچوک، باید در صدر فهرست شما باشد. 

پارک ملی گلچوک (Golcuk)


خانه های سبن کایا (Seben Kaya Houses)
خانه های صخره ای با اهمیت تاریخی در منطقه سبن مکان هایی هستند که توسط تمدن فریجی برای حفاظت در منطقه ساخته شده است. در میان اماکن تاریخی بولو، خانه های سبن کایا در هر دوره از سال به طور مرتب مورد بازدید گردشگران محلی و خارجی قرار می گیرد. پس حتما باید آن را به فهرست مکان های دیدنی خود در بولو اضافه کنید.

خانه های سبن کایا (Seben Kaya Houses)


کارتالکایا و مرکز اسکی کارتالکایا (Kartalkaya)
مانند مرکز اسکی اولوداغ (Uludag)، مرکز اسکی پالاندوکن (Palandoken) و مرکز اسکی ارجییِس (Erciyes)، مرکز اسکی کارتالکایا یکی از محبوب ترین مناطق تعطیلات زمستانی در سال های اخیر بوده است. این پیست اسکی که محبوب اسکی بازان است، با امکانات مدرن و دامنه های مناسب، پایتخت گردشگری زمستانی می باشد. علاوه بر این، جنگل های کاج اطراف آن نیز هوای منطقه را تازه تر می کنند. این منطقه به عنوان یک نمونه مهم از زیبایی های طبیعی بولو، باید در فهرست دیدنی های بولو قرار بگیرد.

کارتالکایا و مرکز اسکی کارتالکایا (Kartalkaya)


پارک ملی یدیگولر (هفت دریاچه)
این پارک ملی که شامل هفت دریاچه بزرگ است با مساحت 550 هکتاری و درختان اکسیژن سازخود، آرامش خاطر را به میهمانان هدیه می دهد. طبیعت محافظت شده این شگفتی طبیعی برای آینده بسیار مهم خواهد بود.

پارک ملی یدیگولر (هفت دریاچه)


تپه مودورنو شهیریمان (Mudurnu Sehriman)
تپه شهیریمان در منطقه مودورنو واقع شده است و در یک مکان بسیار ایده آل قرار دارد که می توانید منظره ای پانوراما از منطقه را تماشا کنید. این ناحیه که مرتبا توسط علاقمندان به عکاسی بازدید می شود، اخیرا بیشتر شناخته شده است. اینجا می تواند گزینه ای دیگر از زیبایی های طبیعی بولو در فهرست شما باشد.

تپه مودورنو شهیریمان (Mudurnu Sehriman)


اقامت در بولو
برای اقامت خود در بولو می توانید هتل ها، خوابگاه ها و اقامتگاه های مختلفی را با توجه به بودجه خود پیدا کنید.
دریم آو هالیدی (Dream of Holiday) که یکی از شرکت های پیشرو در بخش لیزینگ در ترکیه است، با ویلاها و خانه های ویژه تعطیلات خود، در تمام مناطق شهر بولو و به ویژه در گریده، مودورنو، گوینوک، منگن، سبن، دورتدیوان، کیبریسجیک، آبانت و ینی چاعا (Yeniçağa)، با کیفیت ترین خدمات اسکان را با ارزان ترین قیمت ارائه می دهد.

اقامت در بولو


حمل و نقل در بولو
بولو از طریق جاده و به لطف تونل کوهستانی خود، به راحتی قابل دسترس است. از این شهر می توان با اتوبوس به استانبول، بورسا، آنتالیا، ازمیر و سایر شهرها به صورت روزانه سفر کرد. در بولو هیچ فرودگاهی وجود ندارد ولی از طریق جاده می توان به فرودگاه شهرهای استانبول و آنکارا دسترسی پیدا کرد.

حمل و نقل در بولو


منبع: dreamofholiday





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید