• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


زیباترین عبادتگاه های جهان را بشناسید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۰/۲۱   تعداد بازدید : 2213   گروه مطلب : ترین ها

پناهگاه لاس لاخاس، نارینو، کلمبیا
بارزترین ویژگی این کلیسای کاتولیک، موقعیت آن است. این سازه سنگی خاکستری بر روی یک دره جنگلی در ارتفاع 46 متری بالای یک رودخانه قرار گرفته است. داستان آن یکی از معجزات و شگفتی هایی است که در سال 1754 آغاز شد، زمانی که یک مادر و دختر از طوفان به اینجا پناه آورده بودند، تصویری از مریم باکره را روی صخره ها دیدند. بر اساس این داستان، دختری که لال و ناشنوا بود در اینجا قدرت تکلم و شنوایی خود را بدست آورد. پس از شنیدن این معجزه، یک مرد نابینا 10 سال از عمر خود را صرف جمع آوری پول برای ساختن کلیسایی در آن نقطه کرد و پس از آن بینایی او بازگشت. با الهام از این شگفتی ها، این کلیسای سرگیجه آور در نهایت بین سال های 1916 و 1949 ساخته شد.

پناهگاه لاس لاخاس، نارینو، کلمبیا


معبد معلق هنگشان، داتونگ، چین
هیچ چیز عادی در مورد این معبد خارج از داتونگ در استان شانشی چین وجود ندارد. این معبد در حقیقت به سه مذهب مختلف کنفوسیوس، تائوئیسم و بودایی تعلق دارد و همگی در اینجا گرامی داشته می‌شوند و کنده‌ کاری‌ ها و مجسمه‌ های اختصاص داده شده به هر یک از این مذاهب در سرتاسر سازه‌ های پاگودا مانند یافت می‌ شود. این معبد به کنار کوه هنگشان چسبیده است و از این رو "معلق" نام گرفته است. اعتقاد بر این است که این معبد توسط راهب لیائو ران در اواخر سلسله وی شمالی (386-534) ساخته شده و توسط تیرهایی که در صخره قرار گرفته اند در جای خود نگه داشته شده است. 

معبد معلق هنگشان، داتونگ، چین


کلیسای جامع سنت باسیل، مسکو، روسیه
کلیسای جامع سنت باسیل پر از لوستر، نقاشی‌ های دیواری، کنده‌ کاری‌ ها و نقاشی‌ های گران‌قیمت است. با این حال محتوای آن تحت الشعاع فضای رنگارنگ دیوانه‌ کننده بیرون آن است. نماد میدان سرخ، که رسما کلیسای جامع مبارک واسیلی نامیده می‌ شود، در اواسط قرن شانزدهم ساخته شد و مانند بستنی‌ های گیلاس زیبا و خوشمزه این منطقه، زیبا و قدیمی است. این بنا از کلیسای ارتدکس روسیه مصادره شد و در سال 1929 به عنوان بخشی از دکترین الحاد دولتی اتحاد جماهیر شوروی سکولار شد. 

کلیسای جامع سنت باسیل، مسکو، روسیه


مسجد جامع شیخ زاید، ابوظبی
مشخص کردن زیباترین جنبه مسجد جامع شیخ زاید که در سال 2007 تکمیل شد، واقعا دشوار است. ممکن است زیباترین بخش مناره‌ های بلند نافذ یا 80 گنبد مرمری آن باشند که سقف را تشکیل می‌دهند. شاید هم ستون‌ های طلایی یا مرمر سفید خالص آن باشد که شاهکار اسلامی مدرن را می‌ سازد. حتی می تواند لوسترهایی باشد که در نمازخانه اصلی می درخشند یا طرح های گل دقیقی که روی زمین نقش بسته اند. همه اینها در کنار هم، این مسجد را در میان زیباترین ساختمان های جهان قرار می دهد.

مسجد جامع شیخ زاید، ابوظبی


معبد پو (Wat Pho)، بانکوک، تایلند
معبد پو به عنوان «معبد بودای دراز کشیده» شناخته می‌ شود، چرا که در واقع این بودای طلایی افقی است و ابعاد آن 46 در 15 متر است. این محل وسیع پر از استوپاهای (بناهای یادبود) رنگارنگ و غرفه‌ هایی است که دو تا از آنها معمولا برای تمرین باستانی ماساژ تایلندی استفاده می‌ شوند.

معبد پو (Wat Pho)، بانکوک، تایلند


کلیسای جامع سویل، سویل، اسپانیا
کلیسای جامع سویل بزرگترین کلیسای جامع گوتیک جهان و به طور کلی یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است. در حالی که اندازه آن به تنهایی حس عظمت را القا می کند، حتی یک دهم یا یک صدم اندازه آن هم منظره ای تماشایی خواهد داشت. این کلیسا در کنار مجموعه کاخ آلکازار، بین سال‌ های 1434 و 1517 بر روی بقایای مسجد اصلی شهر ساخته شد و مناره اصلی بخشی از برج ناقوس گیرالدا را تشکیل می‌ دهد.

کلیسای جامع سویل، سویل، اسپانیا


مسجد شیخ لطف الله، اصفهان، ایران
این مسجد زیبای ایران دارای ویژگی های معروف است. هر سانتیمتر از سطح آن به قدری دارای جزییات و خیره کننده است که به نظر می رسد بخشی از صورت فلکی آسمانی است. این شاهکار اوایل قرن هفدهم که به عنوان عبادتگاه خصوصی شاه عباس اول و زنان دربارش ساخته شد، ظاهرا حدود 20 سال طول کشید تا تکمیل شود. در حالی که  آرایه موزاییک‌ های آن دارای رنگ‌ های فیروزه‌ ای، سرمه‌ ای، بنفش، سبز و طلایی شگفت‌انگیز است، کاشی‌ های ظریف گنبد در نورهای مختلف تغییر رنگ می‌ دهند.

مسجد شیخ لطف الله، اصفهان، ایران


معبد میناکشی امان، مادورای، هند
تصور صبر و فداکاری لازم برای ایجاد یک عبادتگاه با چنین سطح فوق العاده ای از جزئیات دشوار است. معبد میناکشی امان به خاطر برج هایش معروف است که هر کدام از آنها با هزاران مجسمه سنگی کوچک و رنگارنگ خدایان، شیاطین و حیوانات مزین شده است. این معبد در ابتدا توسط هندوهای تامیل بومی جنوب شرقی هند ساخته شد و اولین بار در قرن هفتم نام آن ذکر شد. این معبد در سال 1310 توسط فاتحان اسلامی ویران و 250 سال بعد بازسازی شد.

معبد میناکشی امان، مادورای، هند






مسجد الاقصی، بیت المقدس
مسجد الاقصی متعلق به قرن هشتم، یکی از مقدس‌ ترین مساجد اسلام است و در شهر قدیمی اورشلیم قرار دارد. در حالی که زیبایی آن، از گنبد نقره ای اش گرفته تا دیوارهای صخره ای به رنگ عسلی غیرقابل انکار است، اما این مسجد منبع دائمی اختلاف بین اسرائیل و فلسطین بوده است. این مکان در داخل کوه معبد (که جمعیت یهودی آن را به این نام می‌ شناسند) یا پناهگاه نجیب (نامی مه مسلمانان برگزیدند)، یکی از محله‌ های مورد بحث قرار دارد.

مسجد الاقصی، بیت المقدس


معبد پا سورن (Wat Pha Sorn) کائو (Kaew)، کائو کو، تایلند
«معبد روی یک صخره شیشه‌ ای» که در سال 2004 تکمیل شد، بر فراز قله‌ ای در ناحیه کائو کو در شمال تایلند قرار دارد و یکی از چشمگیرترین سازه‌ های این کشور است. طراحی آن منحصر به‌ فرد است و درون معبد بوداهای سفید چینی در کنار هم قرار گرفته‌ اند و اندازه‌ های آن ها به ترتیب کاهش می یابد. این پاگودای به شکل گل نیلوفر آبی، در پنج طبقه با مجسمه‌ ای شیشه‌ ای در مرکز قرار دارد، در حالی که این مکان با میلیون‌ ها کاشی موزاییک و آثار سفالی تزئین شده است.

معبد پا سورن (Wat Pha Sorn) کائو (Kaew)، کائو کو، تایلند


مسجد شاه جهان، ووکینگ، انگلستان، انگلستان
ظاهر رنگی اولین مسجد هدفمند شمال اروپا در ووکینگ که کمی خارج از لندن قرار دارد، واقعا جذاب است.  رنگ های سبز و فیروزه ای در برابر پس زمینه سفید روشن خودنمایی می کنند. این مسجد در سال 1889 به عنوان مرکز مؤسسه شرقی توسط دکتر لایتنر طراحی شد، زبان شناسی که از والدین یهودی در مجارستان متولد شد و پس از کار در هند تحت حاکمیت بریتانیا به اسلام گروید. زیبایی چشمگیر این مسجد و به ویژه گنبد آن، بر طراحی مساجد بعدی تاثیر زیادی گذاشت. 

مسجد شاه جهان، ووکینگ، انگلستان، انگلستان


کلیسای جامع عروج باکره، تاشکند، ازبکستان
ترکیبی شگفت‌ انگیز از دیوارهای مرمر سفید، تزیینات آبی رنگ گل ذرت و گنبدهای طلاکاری شده، این کلیسای جامع ارتدکس روسی را به طور قطع در بین زیباترین کلیساهای جهان قرار می‌ دهد. این کلیسا در سال 1879 در محل بیمارستان نظامی شهر ساخته شد اما در دهه 1930 به عنوان بخشی از یک کمپین ضد مذهب شوروی برای عبادت بسته شد. پس از جنگ جهانی دوم، کلیسا دوباره بازگشایی شد و اکنون کلیسای اصلی ارتدکس در پایتخت ازبکستان است.

کلیسای جامع عروج باکره، تاشکند، ازبکستان


کلیسای جامع سنت پاتریک، ملبورن، استرالیا
نمای آجر زغالی کلیسای جامع سنت پاتریک به اندازه کافی چشمگیر است، اما این فضای داخلی با سقف های هشتی، موزاییک های کف و پنجره های بلند با شیشه های رنگی است که واقعا خیره کننده است. کلیسای جامع نئوگوتیک که بین سال های 1940 و 1858 ساخته شده، بلندترین و بزرگترین کلیسای استرالیا است و در سال 1974 توسط پاپ پل ششم به عنوان یک کلیسای کوچک تعیین شد. در طول روز، نور خورشید از پنجره های قوسی شکل وارد می شود و کلیسا را غرق در نور می کند و آن را تبدیل به کلیسایی حتی زیباتر می کند. 

کلیسای جامع سنت پاتریک، ملبورن، استرالیا


مسجد حسن دوم، کازابلانکا، مراکش
بزرگترین مسجد مراکش با حیاط‌ های کاشی‌ کاری شده رواق‌ هایش و مناره‌ های سر به فلک کشیده‌اش که ادعا می‌ کند با 200 متر ارتفاع بلندترین مسجد جهان است، بسیار زیباست. نمای بیرونی با موزاییک های سبز تزئین شده است و ساختمان سبک موری را با زیبایی ظریفی همراه می کند. این مسجد برای مقاومت در برابر زلزله ساخته شده است و در لبه ساحل اقیانوس اطلس قرار دارد و شبیه زیباترین فانوس دریایی جهان است.

مسجد حسن دوم، کازابلانکا، مراکش


کلیسای جامع سنت پل، لندن، انگلستان
این مکان معروف مرکز لندن زیبایی اساطیری در درون و بیرون خود دارد. اما چیزی در مورد نحوه نمایان شدن این پل هزار ساله که بر روی رودخانه تیمز قرار گرفته وجود دارد که واقعا صدها سال تاریخ آن را در دل خود جای داده است. قدمت ساختمان فعلی به سال 1675 باز می گردد و ساخت آن مربوط به پس از آتش سوزی بزرگ لندن می شود که کلیسای جامع قبلی را با خاک یکسان کرد. با این حال اینجا هزاران سال مکانی برای عبادت بوده است. در تاریخ معاصر، سنت پل محل تشییع جنازه سر وینستون چرچیل و عروسی شاهزاده چارلز با لیدی دایانا اسپنسر بود.

کلیسای جامع سنت پل، لندن، انگلستان


معبد همه ادیان، کازان، روسیه
این سازه رنگارنگ که درست خارج از کازان در جنوب غربی روسیه قرار دارد، یکی از غیرمعمول ترین مکان های عبادت در جهان است. معبد همه ادیان که توسط هنرمند فقید ایلدار خانوف در دو دهه گذشته ساخته شده است، عناصر معماری بسیاری از بناهای مذهبی از جمله کنیسه یهودی، پاگودای چینی و کلیسای ارتدکس را در خود جای داده است. ساختمان معبد با رنگ‌ های روشن دارای پنجره‌ هایی با شیشه‌ های رنگی است، در حالی که در داخل موزاییک‌ های زنده، مجسمه‌ ها و نقاشی‌ های دیواری به مقدسین هر دینی تقدیم شده است. 

معبد همه ادیان، کازان، روسیه


منبع: loveexploring





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید