• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


یازده معبد فریبنده مایاها در سال 2020 که شما را در زمان به عقب می برند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۶/۳   تعداد بازدید : 2939   گروه مطلب : دیدنی ها


با 11 معبد فریبنده مایاها در سال 2020 که شما را در زمان به عقب می برند آشنا شوید

یکی از بزرگترین تمدن های پیش از کلمبیا، تمدن مایاها است که در آمریکای مرکزی گسترش یافت و شامل کشورهای امروزی گواتمالا، بلیز، السالوادور، جنوب مکزیک و غرب هندوراس می شد. یک دوره زمانی بین سال های 250 تا 900 میلادی در تقویم مایاها، که شاهد اوج شهرنشینی و معماری باشکوه بود. مهمترین بناهایی که در همه شهرها یافت می شود، معابد مایاها بوده و واقعا مکان های باشکوهی برای دیدن هستند. در ادامه با محبوب ترین معابد مایاها و پیشینه آن ها آشنا خواهید شد!

11 معبد مشهور مایاها
اگر در حال برنامه ریزی یک سفر تاریخی برای کشف معابد مایاها در سال 2020 هستید، قبل از اینکه نقشه معابد مایاها را بردارید و بیش از هر زمان دیگری دچار سردرگمی شوید، این فهرست که شامل معروفترین معابد مایاها است را مرور کنید تا برای سفر خود بهتر برنامه ریزی کنید.
• ال کاستیلو (EL Castillo) – تینوم (Tinum)
• هرم مجیشن - اوکسمال (Uxmal)
• معبد کتیبه ها - پالنک (Palenque)
• معبد روزالیلا (Rosalila) - کوپان رویناس (Copan Ruinas)
• کالاکمول (Calakmul) - تینوم
• تیکال (Tikal) - گواتمالا
• هرم ایکسموجا (Ixmoja) - کوبا (Cobá) 
• زونانتونیچ (Xunantunich) – بلیز (Belize)
• سازه 33 یاسچیلان (Yaxchilan) - چیاپاس (Chiapas)
• سازه B1-1 تاسومال (Tazumal) - السالوادور
• معبد عالی (The High Temple) - بلیز

1. ال کاستیلو - تینوم
چیچن ایتزا (Chichen Itza) به عنوان یک شهر، پیش از کلمبیا در تمدن مایاها، مقصد مهمی در مناطق کم ارتفاع شمالی مایا در مدت دوره های اواخر کلاسیک (حدود 600 - 900 میلادی) تا کلاسیک پایانی (800 - 900 میلادی) و تا اوایل دوره پس از کلاسیک (حدود 900 - 1200 میلادی) بود. از ال کاستیلو معمولا به عنوان معبد کوکول کان (Kukulcan) نیز یاد می شود، که یک هرم پله ای آمریکای میانه است و در بالای محل باستان شناسی چیچن ایتزا در ایالت یوکاتان مکزیک قرار دارد. این بنا در زمانی بین قرن نهم و دوازدهم میلادی ساخته شده است و همچنان یکی از معابد بسیار مقدس مایاها در مکزیک است.
محل: تینوم - یوکاتان 
ساعت بازدید: از ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر

1. ال کاستیلو - تینوم


2. هرم مجیشن (Pyramid Of The Magician) - اوکسمال
یکی دیگر از گوهرهای باستانی تمدن مایاها در جایی قرار دارد که امروزه به نام کشور مکزیک شناخته می شود. اوکسمال یک شهر باستانی مایاها در دوره کلاسیک بود. طبق گفته مورخان و باستان شناسان، بیشترین ساخت و سازها در اینجا اتفاق افتاد، هنگامی که اوکسمال بین سال های 850 تا 920 میلادی به پایتخت دولت دوره اواخر کلاسیک مایا تبدیل شد. هرم مجیشن یک هرم پله ای آمریکای میانه است و با نام های دیگری همچون هرم کوتوله (Pyramid of Dwarf)، کاسا ال آدوینو (Casa el Adivino) و هرم طالع بین (Pyramid Soothsayer) نیز شناخته می شود. با این حال، این هرم بعد از سال 1000 میلادی متاسفانه در وضعیت بدی قرار گرفت و حتی با فتح یوکاتان توسط اسپانیا، غارت شد. این یکی از معابد مایاها در مکزیکو سیتی است که باید در مدت زمان اقامت خود در این کشور حتما از آن بازدید کنید. 
محل: اوکسمال - یوکاتان
ساعت بازدید: از ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر

2. هرم مجیشن (Pyramid Of The Magician) - اوکسمال


3. معبد کتیبه ها (Temple Of The Inscriptions) - پالنک
پالنک که به عنوان معبد خورشید مایاها نیز از آن یاد می شود، یک معبد تاریخی است که قدمت آن به سال 226 قبل از میلاد تا 799 میلادی باز می گردد. وضعیت این معبد طی سال ها بدتر شده و در نهایت در جنگل درختان سدر، ماهون و چیکو جذب شد. با این حال، بسیاری از باستان شناسان اقدام به حفاری و مرمت این مکان کردند. تاریخ معبد مایاها برای این سازه بسیار جالب است زیرا در ابتدا اینجا به عنوان یک بنای یادبودی برای احترام به درگذشت کینیچ جناب پاکال (K’inich Janaab 'Pakal) ساخته شد که در قرن هفتم بر پالنک فرمانروایی می کرد. 
محل: پلانک - چیس (Chis)
ساعت بازدید: از ساعت 9 صبح تا 5:30 عصر

3. معبد کتیبه ها (Temple Of The Inscriptions) - پالنک


4. معبد روزالیلا - کوپان
از میان معابد بسیار زیاد مایاها در هندوراس، معبد روزالیلا همچنان یکی از مقدس ترین و پربازدید ترین آن ها می باشد. این معبد در کوپان، یک شهر باستانی متعلق به مایاها قرار دارد که در هندوراس امروزی واقع شده است و دارای یک طراحی گچبری خیره کننده در محل ورودی است. نکته منحصر به فرد در مورد روزالیلا این است که این معبد توسط مایاها نابود نشد، بلکه با دقت زیر خاک دفن شده و به صفحات گچبری آن رنگ سفید زده شد. 
محل: کوپان رویناس - هندوراس
ساعت بازدید: از ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر

4. معبد روزالیلا - کوپان


5. کالاکمول - تینوم
یکی دیگر از مکان های محبوب مایاها که در داخل جنگل ها در کامپچه (Campeche) پنهان شده است، یکی از بزرگترین شهرهای مایاها می باشد که تقریبا با 6500 سازه باستانی کشف شده است. کالاکمول تقریبا 54 متر ارتفاع دارد و یکی از معابد مایاها است که حتما باید از آن بازدید کنید. 
محل: تینوم - کامپچه
ساعت بازدید: از ساعت 8 صبح تا 5 عصر

5. کالاکمول - تینوم


 با 10 مورد از معروف ترین معابد یونان آشنا شوید



6. تیکال - گواتمالا
حتما نمایش بازی معبد محبوب مایاها، اسطوره های معبد پنهان (Legends of the Hidden Temple) را تماشا کرده اید و به یاد می آورید که مجذوب مناظر آن شدید! مکانی را تصور کنید که هزار بار جذاب تر از آن باشد و آن تیکال است. این معبد در جنگل های بارانی پست شمال گواتمالا واقع شده است، جایی که می توان بسیاری از بناهای ترمیم شده را پیدا کرد که توسط جنگل پنهان شده اند. به بالای قله بروید تا یک نمای واقعا پانوراما را از آنچه که به عنوان معبد جگوار مایاها معروف است را تجربه کنید.
محل: تیکال - گواتمالا
ساعت بازدید: از ساعت 6 صبح تا 6 عصر

6. تیکال - گواتمالا


7. هرم ایکسموجا - کوبا
کوبا، شهر باستانی مایاها در شبه جزیره یوکاتان، کوینتانا رو (Quintana Roo)، مکزیک واقع شده است و این مکان مرکز کانون بسیاری از معابر سنگی جهان مایاهای باستان است. این معبد دارای حکاکی ها و مجسمه های بسیاری است که زندگی تشریفاتی و وقایع مهم دوره اواخر کلاسیک تمدن آمریکای میانه را ثبت کرده است. در این مکان معابد هرمی بزرگ زیادی وجود دارد و بلندترین آن ها به نام ناچو مال گروپ (Nohoch Mulgroup) است و تقریبا 24 متر ارتفاع دارد.
محل: Carretera Federal Tulum 307, 77793 Cobá, Q.R.
ساعت بازدید: از ساعت 8 صبح تا 5 عصر

7. هرم ایکسموجا - کوبا


8. زونانتونیچ - بلیز
زونانتونیچ به معنای "دوشیزه سنگ" یا "زن سنگی" در زبان مایاها ترجمه شده است و این گوهر تاریخی در بزرگراه غربی روی رودخانه دهکده سن خوزه سوکوتز (San Jose Succotz) واقع شده است. با استفاده از یک قایق از ساعت 8 صبح تا 5 عصر هر روز می توانید به این معبد بیایید. این یکی از محبوب ترین معابد مایاها در بلیز است و باید از آن بازدید کنید. 
محل: سن خوزه سوکوتز - بلیز
ساعت کار: از ساعت 8 صبح تا 5 عصر

8. زونانتونیچ - بلیز


9. سازه 33 یاسچیلان - چیاپاس
یاسچیلان، یک شهر باستانی مایاها در ساحل رودخانه یوسوماسینتا (Usumacinta) بوده و در چیاپاس مکزیک امروزی واقع شده است. در دوره اواخر کلاسیک، یاکسچیلان یک دولت قدرتمند مایاها و یک قدرت غالب در منطقه بود. این سازه به عنوان یک شاهکار سنگی توصیف شده است و به احتمال زیاد به افتخار جگوار پرنده چهارم (Bird Jaguar IV) ساخته شده است.
محل: تیاپاس
ساعت کار: از ساعت 8 صبح تا 5 عصر

9. سازه 33 یاسچیلان - چیاپاس


10. سازه B1-1 تاسومال - السالوادور
تاسومال یکی دیگر از مکان های باستان شناسی مایاها واقع در چالچوپا (Chalchuapa) در السالوادور است، که یک مجموعه معماری بوده و در مجموعه بزرگتر شهر باستانی قرار گرفته است. این سازه بر روی یک سکوی پایه ساخته شده است که توسط بوگز به عنوان سکوی بزرگ شناخته می شد و قبل از رسیدن به ابعاد نهایی خود، سه بار بازسازی شد.
محل: کال تاسومال (Calle Tazumal) - چالچوپا - السالوادور
ساعت کار: از ساعت 9 صبح تا 4 عصر

10. سازه B1-1 تاسومال - السالوادور


11. معبد عالی - بلیز
معبد عالی در لامانای (Lamanai) یک مکان باستان شناسی آمریکای میانه بوده و اعتقاد بر این است که زمانی شهر بزرگی از تمدن مایاها بوده است. این منطقه در شمال بلیز واقع شده و به دلیل حضور بلند مدت خود در سه هزاره شناخته می شود، که از اوایل دوره پیش از کلاسیک مایا آغاز شده و پس از دوره های استعماری اسپانیا و انگلیس تا قرن بیستم ادامه می یابد.
محل: بلیز
ساعت کار: از ساعت 8 صبح تا 4:30 عصر

11. معبد عالی - بلیز


منبع: traveltriangle





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید