• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با شهرهای جذاب و باستانی در اروپا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۶   تعداد بازدید : 8320   گروه مطلب : دیدنی ها


با شهرهای جذاب و باستانی در اروپا آشنا شوید

باستان شناسان، تاریخی بودن این شهرهای زیبا که مربوط به قرون وسطی می شوند، را تایید کرده اند. به نوعی باید گفت شهرهایی که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت آزمون های باستانی بودن خود را سپری کرده اند.
قرون وسطی یکی از دوره های تاریخی برجسته و مهم اروپا به شمار می آید. در این دوره ساختمان هایی به سبک های معماری منحصر بفردی ساخته شده اند که هنوز هم  پا برجا می باشند. متاسفانه اکثر ساختمان ها و بناهای تاریخی در اثر عواملی همچون جنگ، زمین لرزه، غفلت مردم و خرابکاری ها از بین رفته اند، اما با این حال در برخی از شهرهای اروپایی، بناهای تاریخی به خوبی حفظ شده اند و هر ساله همین موضوع باعث جذب میلیون ها توریست برای بازدید از این مکان ها و تحسین هنرهای معماری قرون وسطی می شود.

15. دلفت (Delft) درکشور هلند
شهر دلفت در ایالت هلند جنوبی واقع است و فقط چند کیلومتر از شمال شهر روتردام فاصله دارد. دلفت به علت تاریخ غنی خود بسیار مشهور است و هر ساله گردشگران زیادی را که علاقمند به معماری های قرون وسطی و بناهای تاریخی هستند به خود جذب می کند. برخی از این بناهای تاریخی شامل کلیسای قدیمی (Oude Kerk)، کلیسای قرن سیزدهم (Nieuwe Kerk) و همچنین دروازه های شرقی است که در سال 1400 میلادی ساخته شده اند.

15. دلفت (Delft) درکشور هلند


14- شهر برگن (Bergen) در کشورنروژ
برگن شهری است که در سواحل غربی کشور نروژ واقع شده و باید بدانید که در حقیقت این شهر، دومین شهر بزرگ نروژ به شمار می آید. برگن دارای جمعیتی بالغ بر278 هزار نفر می باشد. در اطراف این شهر کوه هایی وجود دارند که به نوعی برگن را احاطه کرده اند و به همین خاطر، این شهر به شهر هفت کوهان نیز مشهور است. برگن در سال 1070 میلادی توسط پادشاه نروژ، اولاو کر (Olav Kyrre)، کشف شد و برای سال های متمادی به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شده بود. این شهر چندین ساختمان و بنای تاریخی از زمان قرون وسطی دارد که سالم مانده اند و صدمه ای ندیده اند. برای مثال می توان کلیسای خیابان ماری (Mary) را نام برد که در قرن دوازدهم ساخته شده است.

14- شهر برگان (Bergen) در کشورنروژ


13- شهر چستر (Chester) در کشور انگلستان
چستر یک شهر بسیار قدیمی می باشد که در ایالت چسیره (Chesire) انگلستان واقع شده است. این شهر با داشتن جمعیتی در حدود 332 هزار نفر، پرجمعیت ترین شهر در این منطقه به شمار می آید. چستر جزو معدود شهرهایی است که اکثر معماری آن با دیوارهای مستحکم ساخته شده و مصالح مورد استفاده در ساخت دیوارها نیز، سبب شده تا این شهر از گذشته های دور به خوبی حفظ شود و صدمات کمتری ببیند. چستر در سال اول میلادی به عنوان قلعه رومی تاسیس شد. این شهر بناهای تاریخی کمی دارد اما در عوض دارای ساختمان هایی است که از دوره ویکتوریا به جای مانده اند. قلعه چستر یکی از بناهای تاریخی مهم در این شهر است که تاریخچه آن نیز همچون مسابقات اسب سواری چستر، به قرن شانزدهم باز می گردد.

13- شهر چستر (Chester) در کشور انگلستان


12. شهر پتوی (Ptuj) در کشور اسلوونی
پتوی شهر کوچکی در منطقه شمالی اسلوونی است که جمعیتی در حدود 18 هزار نفر دارد. این شهر جزو یکی از شهرهای پربازدید کشور اسلوونی می باشد که به دلیل سالم ماندن بناهای تاریخی که در سراسر شهر وجود دارد، مشهور شده است. از جمله این بناها می توان به کلیسای پاریش (Parish) که در قرن چهاردهم ساخته شده اشاره کرد. این کلیسا با ساختار معماری قدیمی قرن نهم بنا شده است. بنای تاریخی اورفئوس (Orpheus)، قلعه پتوی و صومعه دومینیکان (Dominican) نیز جزو دیگر بناهای تاریخی مشهور این شهر هستند.

12. شهر پتوی (Ptuj) در کشور اسلوونی


11- شهر سیه نا (Siena) در کشور ایتالیا
سیه نا شهری است که در ایالت توسکانی (Tuscany) کشور ایتالیا واقع شده و بد نیست بدانید که این شهر، مرکز استان توسکانی در کشور ایتالیا  نیز است. سیه نا بسیار کوچک بوده و بطور نسبی جمعیتی بیش از 52 هزار نفر دارد اما با این وجود، یکی از مشهورترین شهرهای ایتالیا می باشد که سالانه بیش از 163 هزار نفر توریست و گردشگر از آن بازدید می کنند. از ویژگی های برجسته شهر سیه نا می توان به تاریخ غنی آن اشاره کرد که به همین دلیل، جزو یکی از مکان های باستانی با ارزش ثبت شده در یونسکو است. بناهای تاریخی به جای مانده از قرون وسطی در این شهر، به خوبی حفظ شده اند که از جمله آنها می توان به کلیسای جامع سیه نا که در قرن دوازدهم ساخته شده است و پیازا سالیمبنی (Piazza Salimbeni) اشاره کرد. همچنین کنیسۀ تاریخی سیه نا نیز یکی دیگر از این بناهای تاریخی می باشد .

11- شهر سیئنا (Siena) در کشور ایتالیا


10- شهر بروخه یا بروژ (Bruges) در کشور بلژیک
برخه شهری واقع در ایالت فلمیش (Flemish) بلژیک بوده و مرکز استان فلندرزغربی (West Flanders) نیز است. این شهر جمعیتی در حدود 120 هزار نفر را در خود جای داده است و مساحتی بالغ بر 140 کیلومتر مربع دارد. برخه دارای تاریخی بسیار غنی بوده و جالب است بدانید که این شهر در سال 2000 به خاطر دارا بودن بناهای باستانی و ساختمان های قدیمی به جای مانده از قرون وسطی، به عنوان میراث باستانی یونسکو ثبت شده است. از جمله این بناها می توان به کلیسای بانو آور (Our) و برج کلیسایی که در قرن سیزدهم ساخته شده اشاره کرد. حتی هم اکنون نیز از زنگوله بزرگ برج کلیسا در شهر استفاده می شود.

10- شهر بروژ (Bruges) در کشور بلژیک


9- شهر تولدو (Toledo) در کشور اسپانیا
شهر تولدو در مرکز اسپانیا واقع شده است و مرکز استان تولدو می باشد. این شهر به علت وجود دربار امپراتور مقدس، چارلز پنجم، تاریخی بسیار غنی دارد. شهر تولدو همچنین دارای مذهب بسیار عالی و فرهنگ برجسته ای است که به همین خاطر، به شهر سه فرهنگ معروف شده و صدها سال است که مردمانی با مذاهبی همچون یهودی، اسلامی و مسیحی را در خود جای داده. شهر قدیمی تولدو، جزو یکی از میراث جهانی باستانی یونسکو می باشد که در سال 1987 به علت دارا بودن بناهای تاریخی زیبا و ارزشمند که به خوبی حفظ شده اند، در این لیست  قرار گرفت. از جمله این بناها می توان از قلعه قرون وسطایی، کاستیلو دن سان سرواندو (Castillo de San Servando)، کلیسای جامع گوتیک (Gothic) و مقبره مقدس بیتریس سیلوا (Beatrice of Silva) نام برد.

9- شهر تولدو (Toledo) در کشور اسپانیا


8- شهرتالین (Tallinn) در کشور استونی
تالین بزرگترین شهر کشور استونی است و همچنین به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود. این شهر در خلیج فنلاند قرار گرفته و جزو یکی از شهرهایی است که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند. بناهای تاریخی موجود در این شهر به خوبی حفظ شده اند و به همین دلیل جذابیت خاص خود را دارند. شهر قدیمی تالین در اوایل قرن سیزدهم پایه گذاری و ساخته شده و هم اکنون نیز ساختمان های تاریخی بسیاری همچون کلیسای قرن شانزدهم خیابان اولاف (Olaf)، قعله قرون وسطایی تومپعا (Toompea)، که جزو بناهای تاریخ ملی استونی می باشد را در خود جای داده است. همچنین کلیسای شبح مقدس یکی دیگر از این بناهای تاریخی می باشد.

8- شهرتالیتن (Tallinn) در کشور استونی
7- شهر ابیدوس (Obidos) در کشور پرتغال
شهر ابیدوس در منطقه اوئسته سابرگیون (Oeste Subregion) کشور پرتغال قرار دارد. این شهر کوچک 3100 نفر جمعیت دارد و مساحت آن چیزی حدود 110 کیلومتر مربع است. با این حال، این شهر یکی از مناطق کم نظیر در کشور پرتغال می باشد که با دارا بودن بناهای تاریخی باقی مانده از قرون وسطی، گردشگران و بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می کند. از جمله این مکان ها می توان به قلعه اوبیدوس اشاره کرد. همچنین خیابانی که این قلعه در آن واقع شده از سبک های معماری سنتی بهره می برد و بهمین دلیل خود یک بنای تاریخی بزرگ محسوب می شود. قلعه اوبیدوس هر ساله در ماه ژوئیه و به مدت دو هفته، در بازار قرون وسطایی خود میزبان توریست هایی از سراسر جهان است. مردم بومی این شهر، سعی می کنند تا با پوشیدن لباس محلی و سنتی، محیط های قدیمی را برای بازدید کنندگان بازسازی کنند .

7- شهر اوبیدوس (Obidos) در کشور پرتغال


6- شهر پراگ (Prague) در کشور جمهوری چک
شهر پراگ در حال حاضر بزرگترین شهر جمهوری چک است و همچنین پایتخت ملی این کشور به شمار می آید. این شهر یک مقصد بزرگ و مشهور برای گردشگران می باشد که با دارا بودن تاریخ غنی، سالانه بیش از 6.4 میلیون بازدید کننده از سراسر جهان دارد. منطقه قدیمی پراگ را با عنوان پراها (Praha) می شناسند که پر از ساختمان های قدیمی و بناهای تاریخی مشهور است که از جمله آنها می توان به ستارنوا سیاگوگا که در سال 1270 ساخته شده، صومعه ستراهوو (Staronova Synagoga) که در سال 1149 ساخته شده است وهمچنین قلعه پراگ بزرگترین قلعه باستانی جهان، اشاره کرد. جالب است بدانید شهر قدیمی پراگ در سال 1992 در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

6- شهر پراگ (Prague) در کشور جمهوری چک


5- شهر اوهرید (Ohrid) در کشور مقدونیه
این شهر در حقیقت در دریاچه منطقه اوهرید، در کشور مقدونیه واقع شده است. اوهرید هشتمین شهر بزرگ مقدونیه است که جمعیتی بالغ بر 42 هزار نفر دارد. این شهر به دلیل داشتن بناهای باستانی و تاریخی خود در جهان مشهور است و از جمله این بناهای تاریخی می توان به یکی از قدیمی ترین دانشگاه های باختر، صومعه سرای پلااوسنیک (Plaosnik) و کلیساهای متعددی اشاره کرد. اوهرید از زمان های بسیار دور پایتخت مذهبی کشور مقدونیه بوده است، بطوری که شایعات در این مورد نشان می دهند که اوهرید 365 کلیسا داشت، یعنی یک کلیسا برای هرروز سال!

5- شهر اوهرید (Ohrid) در کشور مقدونیه


4- شهر دوبروونیک (Dubrovnik) در کشور کرواسی
دوبروونیک در منطقه دلماتیا (Dalmatia) و در مجاورت دریای آدریاتیک (Adriatic) در کشور کرواسی واقع شده است. این شهر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 42 هزار نفر، شهری نسبتا کوچک به شمار می آید. با این حال، این شهر یکی از مشهورترین مقاصد جذاب برای گردشگران در منطقه مدیترانه است. اولین نوشته و یادداشت در این شهر، در سال 1189 با خط، بان کولین (Ban Kulin) بود که کشف و ثبت شده است. به محض اینکه این شهر در قرن شانزدهم به عنوان پایتخت باستانی جمهوری راگوزا (Ragusa) تعیین شد، امتیازات بسیاری را به دست آورد. چندین بنای باستانی و ساختمان قدیمی از سالیان دراز تاکنون به خوبی در این شهر حفظ شده است که از جمله آنها می توان به چشمه اونوفریو (Onofrio) بزرگ و همچنین قدیمی ترین باغ جهان، یعنی باغ رستندو (Trsteno) اشاره کرد .

4- شهر دوبروونیک (Dubrovnik) در کشور کرواسی


3- شهر تورون (Torun) در کشور لهستان
تورون شهری است که در ناحیه شمالی کشور لهستان واقع شده و مرکز ویودشیپ (Voivodeship) به شمار می آید. این شهر یکی از مناطق قدیمی کشور لهستان است که در قرن سیزدهم پایه گذاری شده. قدیمی ترین ناحیه شهر، در سال 1997 در میراث جهانی یونکسو به ثبت رسیده است و از شانزدهم سپتامبر سال 1994، جزو یکی از بناها و شهرهای باستانی ملی و رسمی لهستان شناخته می شود. تورون هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و بازدید کنندگان در آن احساس حضور در قرون وسطی را خواهند داشت. تالار شهرداری قدیمی، قلعه تورون، کلیساهای جامع خیابان جان باتیست (Baptist) و خیابان جان اونجلیست از جمله برخی از مکان های جذاب تاریخی در این شهر هستند.

3- شهر تورون (Torun) در کشور لهستان


2- شهر کرکاسون (Carcassonne) در کشور فرانسه
شهر کارکاسون در منطقه اوکسیتانی (Occitanie) کشور فرانسه قرار دارد. این شهر با داشتن جمعیت 48 هزار نفری، نسبتاً کوچک است. با وجود این، کرکاسون یکی از مشهورترین شهرهای جهان و یکی از بهترین شهرهای باستانی و قدیمی اروپا است. با اقامت مردم در این شهر از دوره نتولثیک یعنی عصر حجر جدید، کرکاسون به شهری مشهور تبدیل شد و امروزه بناهای باستانی بسیاری در این شهر به جای مانده اند که از جمله آنها می توان به قلعه سیته ده کرکاسون (Cite de Carcassonne) اشاره کرد. این قلعه در میراث جهانی باستانی یونسکو نیز ثبت شده است. هزاران گردشگر هر ساله به علت تماشای معماری سنتی، زیبا و مستحکم این شهر از آن بازدید می کنند. مکان های جذاب تاریخی دیگری نیز در این شهر هستند که از جمله آنها می توان به قصر سلطنتی نازاریوس (Saints Nazarius) و کلسوس (Celsus) که مربوط به قرن دوازدهم و کلیسای جامع کرکاسون که مربوط به قرن سیزدهم می شود، اشاره کرد.

2- شهر کرکاسون (Carcassonne) در کشور فرانسه


1- نوردلینگن (Nordlingen) در کشور آلمان
نوردلینگ شهری است که در منطقه سوابی (Swabia) در شهر بایرن (Bavaria) کشور آلمان قرار دارد و یکی از شهر های مشهور و قدیمی این کشور به شمار می آید. این شهر جزو مراکز تمدن قدیمی در قاره اروپا است که 898 سال بعد از میلاد مسیح کشف شده و بیش از هزار سال قدمت دارد. نوردلینگ به زیبایی تمام بناهای باستانی خود را از قرن ها پیش حفظ کرده است. برای مثال می توان تالار شهرداری آن را نام برد که قدمت آن به قرن سیزدهم باز می گردد. همچنین، نوردلینگن یکی از سه شهر آلمان است که دیوارهای آن با معماری قرون وسطی ساخته شده اند.

1- نوردلینگن (Nordlingen) در کشور آلمان


منبع: worldatlas





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید