• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین شهرهای اروپایی برای سفرهای تک نفره

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۵   تعداد بازدید : 10550   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با 14 مورد از برترین شهرهای اروپایی برای مسافران تنها

اروپا یکی از بهترین مقصدها برای انجام سفرهای تک نفره است. طولانی نبودن زمان پرواز، زیر ساخت های گردشگری عالی و مردمی که خونگرم و صمیمی هستند، ما را بر آن داشت تا به معرفی 14 شهر که پیمودنشان به صورت تنها راحت می باشد بپردازیم.
نویسنده این مطلب در مورد دوران نوجوانی خود اینگونه می گوید که به همراه خانواده به یک سفر دور اروپا به وسیله اتوبوس رفتیم تا همه چیز را تماشا کنیم. در میانه های راه توقف های 15 دقیقه ای داشتیم تا جلوی مکان های نمادین شناخته شده ای مثل برج کج پیزا (Leaning Tower of Pisa) تا ایستگاه مرکزی قطار در شهر آمستردام (Amsterdam Central Train Station) از خودمان عکس بگیریم. اما حالا که به گذشته نگاه می کنم می بینم که واقعاً آنچنان که باید چیزی را ندیدیم.
در حالی که این آثار تاریخی هستند که می بایست برنامه سفرتان به اروپا را براساس تماشای آنها تنظیم کنید، اما نکته خیلی مهم تر در طول چنین سفری، این است که چگونه می خواهید از چنین مکان های دیدنی بازدید کنید. مورد دیگر اینکه جاذبه های دیدنی و فعالیت های تفریحی اروپا به قدری متنوع و پر تعداد هستند که اگر به ویژه قصد انجام سفر به صورت دسته جمعی را داشته باشید، ممکن است دچار دلزدگی شوید. به همین علت است که اروپا یکی از بهترین قاره ها برای انجام سفرهای تک نفره می باشد و مسافران تنها، بدین شکل می توانند تمامی دیدنی ها را بر طبق سلیقه خود تماشا کنند.
او اینگونه ادامه می دهد که یک تنه زمان های بسیاری را در کلان شهرهایی مثل لندن و پاریس، یا شهرهای عظیم تری مثل استکهلم، کپنهاگ، برلین، دوسلدورف، وین و یا شهرهای کوچک تری مثل بِرگِن (Bergen) سپری کرده ام. در این مسیر هر زمان که به خودم اجازه سرگردان بودن و گم شدن را می دادم، بهترین و خاطره انگیزترین لحظه های سفر برایم ثبت می شد. برای نمونه می توانم به عوض کردن دوربینم با دیگر مسافران تنها، وقتی که در جلوی منار مخروطی شکل و مرتفع کلیسای وُر فایزِس کیِ گه (Copenhagen’s Vor Frelsers Kirke) شهر کپنهاگ حضور داشتم اشاره کنم و یا زمانی که مشغول استراحت کردن در کنار استخرهای گرمابه تاریخی سِنترال بادِت (Centralbadet) واقع در شهر استکهلم بودم را مثال بزنم. در کنار استخر که بودم، مردمان بومی مختلفی هم از هر سن و سالی حضور داشتند.
موقعی که در جستوجوی ایده آل ترین مقصد برای خود هستید، اول به این فکر کنید که ترجیح می دهید به شهری بزرگ با سیستم حمل و نقل عمومی ساده سفر کنید تا به شما در تماشای مکان های دیدنی بیشتری کمک کند و یا اینکه علاقمندید به شهری کوچک بروید و با پای خودتان به گشت و گذار بپردازید. البته این را هم باید در نظر بگیریم که آیا به دنبال شهری پر از فعالیت های تفریحی هستیم و یا اینکه فقط می خواهیم یکجا لم بدهیم و استراحت کنیم.
مراقبت از خودتان هم همیشه امری ضروری است، حتی اگر در شهری باشیم که کم جرم و جنایت ترین موقعیت باشد. با این حال بسیاری از شهرهای اروپایی به داشتن امنیت بالا شهرت دارند تا به جای زیاد از حد فکر کردن در مورد نحوه رفتن به یکی از آنها، بتوان بیشتر بر روی خود آن محل تمرکز داشته باشیم.
با در نظر گرفتن تمامی این جوانب، در ادامه لیستی از تمام شهرهایی که خوش آمدگو ترین مقصدها برای مسافران تنها هستند را مطالعه خواهید کرد. همینطور با نحوه برنامه ریزی یک سفر بی نقص اروپایی بیشتر آشنا می شود.
 

14 - کپنهاگن
شاید سیستم متروی شهر کپنهاگن که مجهز به تنها دو خط می باشد، در نگاه اول کم و ناچیز به نظر برسد. اما به خوبی شما را به مقصدی که قصد کرده باشید می رساند (به ویژه مسیر فرودگاه به خود شهر) و به مانند یک جت، مسافران خود را به اطراف این شهر دانمارکی می رساند. برای رسیدن به مقصد هایی که در میانه های شهر قرار دارند هم می توان یک دوچرخه شهری (برخی از آنها به تازگی مجهز به رهیاب مسیر هم هستند) کرایه کرد و تمامی مسافت 390 کیلومتری از مسیر تعیین شده را پدال زد. جای تعجب نیست که کپنهاگن برترین شهر برای دوچرخه سواری در کل دنیا لقب گرفته است. 

کپنهاگن برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


عشق و عاشقی و داستان های رومانتیک را به کلی فراموش کنید چرا که "شهر نورها"، مکانی جادویی برای تک مسافران خودش است. اول از همه بررسی کنید که برای پاریسی شدن چه چیزهایی نیاز دارید. قدم زدن در مسیر خیابان شانزِلیزه (Champs Élysées)، سرگردان شدن در مسیرهای پر پیچ و خم تپه مون مارتر (Montmartre) و یا کاوش در میان سالن های موزه لوور (Louvre). یکی از محبوب ترین و تماشایی ترین مکان های شهر، سانت شاپِل (Sainte Chapelle) یا کلیسای دروازه بهشت است که شیشه های رنگین آن، به قدری دیدنی هستند که بسیاری از اینکه آن را در لیست مکان های دیدنی خود قرار می دهند به هیچ عنوان پشیمان نخواهند شد. به منظور پیدا کردن مکانی مناسب و رایگان برای اقامت شبانه، می توانید به عنوان یک تامبِل وید (Tumbleweed)، شبی را در کتاب فروشی انگلیسی شکسپیر اَند کامپِنی (Shakespeare and Company) سپری کنید. هزینه اقامت در این کتاب فروشی به ازای یک شب، این است که فقط داوطلب شوید و در طول روز کتابی را بخوانید و سپس یک صفحه از زندگینامه خودتان را به یادگار بنویسید. 

پاریس برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


12 – استکهلم
این پایتخت سوئدی حقیقتاً هر آنچه که فکر کنید را دارا است. شهر سنگفرش شده ای قدیمی با مسیرهایی که فقط پیاده ها می توانند از آنها گذر کنند، 57 پل که تعداد 14 جزیره این کشور را به هم متصل کرده اند، یک پارک تفریحی که قدمت آن به سال 1880 میلادی باز می گردد، گرمابه ای متعلق به سال 1904 و البته هنرمندانه ترین ایستگاه متروی زیر زمینی که هر کدام دارای چهره و رنگ و لعاب خاص خودشان هستند، همگی جاذبه های این شهر تلقی می شوند. برای همین اصلاً جای تعجب نیست که تورهای پیاده روی آزادانه این شهر، کلاً در تسخیر گردشگران تنهایی است که به دنبال یافتن تکه ای دوست داشتنی برای خودشان از این شهر بی جرم و جنایت هستند.

استکهلم برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


11 – بروخه (Bruges)
مادامی که در حال عبور از مسیر کانال های آب بودم و از زیر کانال های سنگی و کنار درختان بید گریانی که همگی در این شهر فلامانی (Flemish) حضور دارند عبور می کردم، تازه متوجه شدم آن کتاب هایی که داستان های "یکی بود یکی نبود" را نقل می کردند، واقعاً چه معنی می دادند. و در حالی که از بررسی فروشگاه ها و تماشای منظره ای که در میدان مارکت وجود داشت لذت می بردم، با زیباترین لحظه از حضورم در این شهر مواجه شدم. این لحظه زمانی بود که از عرض تالابی پر از قوهای معصوم عبور کردم و تا به حال در زندگی ام، چنین تصویری را از آنها ندیده بودم. چه جایی برای گشت و گذار می تواند بهتر از شهری باشد که شما را دعوت کند تا خودتان ستاره یک داستان ماجراجویانه افسانه ای باشید؟

بروخه (Bruges) برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


10 – دوبلین (Dublin)
روحیه با نشاط ایرلندی چیزی نیست که فقط متعلق به افسانه ها باشد. طبیعت خونگرم مردمان شهر دوبلین، همان ابتدا باعث می شود تا گردشگران حس کنند که در شهر خانگی خود حضور دارند. از آنجایی که بر اساس تحقیق سال گذشته دفتر اداره بیمه سفر (Post Office Travel Insurance)، اعلام شد دوبلین رتبه بالایی را در میان امن ترین شهرها کسب کرده است، برای همین مادامی که به گشت و گذار در قلعه چند صد ساله دوبلین (Dublin Castle) و یا کلیسای جامع سن پاتریک (St. Patrick’s Cathedral) می پردازید، می توانید تمامی تشویش های ذهنی و نگرانی هایتان را به کلی کنار بگذارید.

دوبلین (Dublin) برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


9 – ادینبرو (Edinburgh)
یکی از بهترین روش ها برای آشنایی با مردم در زمان هایی که به صورت تک نفره سفر می کنیم، این است که سمت یکی از جشن های در حال برگزار برویم. اینگونه می توان با گردشگران هم راه و مردمان بومی که علایق مشابهی دارند آشنا شد و البته شاید هیچکدام از شهرهای اروپایی به اندازه این پایتخت اسکاتلندی، استاد برگزاری فستیوال های مختلف نباشد. از برگزاری فستیوال های سنتی فیلم های جهانی (International Film Festival) و فستیوال های موسیقی جاز و بلوز (Jazz and Blues Festival) گرفته تا مراسم های دیدنی نظیر رژه سلطنتی ارتش ادینبرو (Royal Edinburgh Military Tattoo) و نمایش خیابانی ادینبرو فرینج (Edinburgh Festival Fringe)، خلاصه هر نوع جشنی را که تصور کنید فقط لیست کارهایی که باید در این شهر ساحلی پر از تپه انجام دهیم را طولانی تر می کنند.

 ادینبرو (Edinburgh) برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


8 – وین
عاشق تنها بودن و حس آزادی ای که شهر موسیقی در من ایجاد می کرد شدم. از یک طرف جرعه ای از قهوه می نوشیدم و تکه از کیک شکلاتی معروف تورته زاخا (sacher torte) را در کافه ای سنتی مزه مزه می کردم، از طرف دیگر هم در محوطه کاخ شون ‌برون (Schönbrunn Palace) پرسه می زدم و سپس به تماشای نمایشی در یک سالن اپرا رفتم. با در اختیار داشتن تعداد بالایی از بازدید کنندگان و روند رو به رشد طراحی بناهای دیدنی، پایتخت کشور اتریش سرشار از جذابیت های مختلفی است. به همین دلیل اصلاً جای تعجب ندارد که این شهر بر طبق مطالعه ای که سازمان مِرسِر (Mercer) در مورد مهاجران صورت داده، توانسته جایگاه مهمی را برای خود در میان یکی از پنج شهر امن برای انجام سفرهای تک نفره به ثبت برساند.

وین برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


آشنایی با 14 مورد از برترین شهرهای اروپایی برای مسافران تنها


7 – بِرگِن (Bergen)
این شهر کنار آبی و بسیار خونگرم نروژی، یکی از ایده آل ترین نقاط برای مسافرین تنها به حساب می آید. پیدا کردن خانه های چوبی بریگِن (Bryggen) که میراث جهانی سازمان یونسکو در این شهر هستند کار خیلی ساده ای است. در کنار آن بازار فضای باز فروش ماهی و همینطور قطار کابلی فلوی بانِن (Fløibanen) هم از جمله در دسترس ترین جاذبه های دیدنی می باشند. اما نقاط دیگری هم در حوالی اینجا هستند که رسیدن به آنها چالش برانگیز خواهد بود. در این مورد می توان به سوار شدن در تله کابین کوه اولریکِن (Mount Ulriken Cable Car) و رفتن به ترول هاوِن (Troldhaugen)، خانه آهنگساز مشهور یعنی اِدوارد گرِیگ اشاره کرد. وقتی در حال سپری کردن یک پیاده روی 20 دقیقه ای از میان حومه شهر بودم و هیچ علامتی را برای راهنمایی نمی دیدم، حس گم شدن پیدا کردم. اگر شما هم مثل من با چنین شرایطی رو به رو شدید، کمی صبر کنید تا به یکی از مردمان محلی بر بخورید، آنها با کمال مهربانی مسیر درست را به شما نشان خواهند داد.

بِرگِن (Bergen) برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


6 – هلسینکی (Helsinki)
به عنوان پایتخت یکی از شهرهای اروپایی که بالاترین رتبه را برای داشتن ایمنی و امنیت در وب سایت شاخص رفاه (Prosperity Index) کسب کرده است، هلسینکی از جمله مکان هایی است که جان می دهد برای کسب آرامش و استراحت کردن. من در اینجا علاقمند به یک دهکده کنار آبی عجیب و جالبی شدم که پر از غذاهای نوآورانه و فضاهای باز طبیعی بود (درست یک سوم این شهر را فضای سبز پوشانده است). آن دسته از افرادی که علاقمند به آب هستند هم حتماً زمانی را به گشت و گذار در میان 330 جزیره که همگی در یک مجمع الجزایر قرار گرفته اند اختصاص خواهند داد.

هلسینکی (Helsinki) برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


5 – برلین
برلین انگار در آن واحد هم جوان است و هم سالخورده، هم تاریخی است و هم مدرن و امروزی، هم کلاسیک است و هم پیشرفته. این شهر هنوز هم به طور مداوم در حال تغییر کردن است و کلی مکان دیدنی دارد که زیاد بودن تعدادشان، گنجاندن آنها در برنامه یک سفر را دشوار می کند. دویدن من در این شهر از هتل سیرکِس (Circus Hotel) شروع شد که ارائه کننده اتاق های تک نفره در قسمت هتل و خوابگاه می باشد. همچنین این هتل یک راهنما به نام سی ویکی (C-Wiki) را در اختیار میهمانان قرار می دهد که یک هدایت کننده ساده و روان به بهترین نقاط شهر است. بعد از آن به کمک این راهنما به راه افتادم تا در همان روز اول، بیشتر با این سرزمین آشنا شوم. کمی که جا افتادم، قادر بودم تا مسیر رسیدن به مکان های دیدنی همچون گالری قسمت شرقی دیوار برلین (Berlin Wall’s East Side Gallery) و دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate) را با دویدن طی کنم. غذای محبوب و تازه محلی من در اینجا سوسیس کاری (currywurst) بود که در طول مسیر آن را کشف کردم. 

 برلین برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


4 – ریکیاویک (Reykjavik)
با وجود کسب افتخار بزرگی همچون انتخاب شدن به عنوان صلح آمیزترین کشور اروپا از دید وب شاخص صلح جهانی (Global Peace Index) ایسلند جایی است که امنیت، کم رنگ ترین نگرانی مردمان ساکن در این جزیره می باشد. هزینه بلیط پرواز به این شهر در برخی از ماه های فصل تابستان که روشنایی روز به 21 ساعت می رسد، تا رقم 442 دلار پایین می آید. در حالیکه اقامت در خود پایتخت می تواند کمی گران تمام شود، اما راه هایی هم وجود دارد که بتوان نرخ ارز بالا را تا حدودی مهار کرد. دو شرکت وجود دارند که ارائه کننده تورهای رایگان پیاده روی در شهر هستند (حتی می توان با پرداخت 16 دلار به تور کنکاش در بارهای شهر رفت). قیمت یک تخت در خوابگاه ها از 27 دلار آغاز می شود و مشهور ترین غذا در این شهر، دکه های فروش بهترین سوسیس های شهر یا بای یارین بِزتسو پیسور (Baejarins Beztu Pysur) هستند که توسط افرادی مثل بیل کلینتون (Bill Clinton) و این اواخر هم توسط کیم کارداشیان (Kim Kardashian) شهرت بیشتری پیدا کرده اند.

ریکیاویک (Reykjavik) برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


3 – لوسِرن (Lucerne)
از جا پای مارک توآین، این داستان نویس مشهور که بگذاریم، به این شهر گردشگر دوست می رسیم که در بخش مرکزی کشور سوئیس و بر روی شمالی ترین راس از دریاچه لوسِرن قرار گرفته است. پل پوشیده شده و زیبا چَپِل (Chapel Bridge) و همینطور برج واتِر (Water Tower)  درست در قلب این شهر، در نوک کوهی آرام گرفته اند تا چنین شهر کوچکی، یک گریز بی دردسر برای تک مسافرانی باشد که برای اولین با به آن سفر می کنند. ایستگاه قطار در فاصله یک پیاده روی کوتاه از قسمت اولد تان (Old Town) قرار دارد و علاوه بر آن، پیاده هم که باشید می توانید به راحتی از تمامی قسمت های شهر بازدید کنید.

 لوسِرن (Lucerne) برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


2 – لندن
پیدا کردن قطارها در فرودگاه این شهر بسیار راحت است (خود من هم به هنگامی که از فرودگاه هیترو (Heathrow) به فرودگاه گاتوین (Gatwick) رسیدم، توانستم به راحتی قطارها را پیدا کنم). متروی شهر لندن دارای 270 ایستگاه است (که کمک بسیاری در سفرهای روزانه به من کرد و رسیدن به قلعه ویندزور (Windsor Castle) و سپس رفتن به لَوِندزدِن وارنِر بروز (Levensden’s Warner Bros) که تور بازدید از استودیو محل فیلم برداری هری پاتر است را خیلی آسان کرد) و رسیدن به هر کجا از این پایتخت انگلستانی را در کسری از ثانیه مهیا می کند. فرهنگ بالا و تعداد بی شمار بارها هم باعث می شود که پیدا کردن یک لیوان نوشیدنی راحت تر از چیزی باشد که تصور می کنید. در کنار بارهای محلی و به خصوص در امتداد وسیع منطقه ناتینگ هیل (Notting Hill) و یا نایتسبریج (Knightsbridge) که پر از بوتیک و مغازه است، به خوبی می توان غرق در خرید کردن شد. تازه بدون اینکه کسی دچار افسردگی برای یادگیری زبان تازه ای شود، می توان از زیبایی های یک شهر اروپایی نهایت لذت را برد.

لندن برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها


1 – پراگ (Prague)
بزرگی پایتخت کشور جمهوری چک به قدری جمع و جور است که می توان از پس بازدید از آن برآمد. دلیل اصلی این ویژگی، متمرکز بودن بزرگ ترین جاذبه های دیدنی آن در بخشی از شهر است که می توان پیاده به دیدن همه آنها رفت. فرقی نمی کند در کدام طرف از پل چارلز (Charles Bridge) اقامت داشته باشید، چرا که در هر صورت فقط چند قدم با اولد تان و قلعه پراگ (Prague Castle) فاصله دارید. هر دو قلعه به قدری دیدنی داشتند که برای هر کدام یک روز کامل زمان گذاشتم. چند قدم آن طرف تر از قلعه ها، قطار کابلی پِترین (Petřín) حضور دارد. خود من به واسطه آن توانستم بر فراز نوک تپه برسم و از تماشای مناظر نارنجی رنگ سقف خانه ها، کلیساهای باروک (Baroque) و بناهای دوران رنسانس (Renaissance) لذت ببرم. ولی مهم تر اینکه می توان در سراسر شهر، بلیط های ارزان قیمت کنسرت هایی که در سالن های منحصر به فرد و لوکس برگزار می شوند را از دکه ها خریدار کرد. یکی از این نمایش هایی که من هم به تماشای آنها رفتم، نمایشی بود که در کلیسای آینه کلِمِنتینوم (Clementinum’s Mirror Chapel) تماشا کردم.

پراگ (Prague) برترین شهر  اروپایی برای مسافران تنها

منبع: travelandleisure




نظرها

  • 0 0

    سلام.بسیار متشکرم از اشتراک گذاری تجربیات سفرتان به اروپا.گرچه شخصا متولد شیراز هستم که شهری زیباست اما واقعا احساس تاسف دارم که با این فرهنگ طولانی مدتمان در تاریخ چقدر مردمان بی فرهنگ و کشوری عجیب داریم.شخصا به زودی قصد سفر به اروپا با دوچرخه دارم تا بتوانم از زیبایی های مسیر راه لذت ببرم.باز هم تشکر میکنم از متنهای به اشتراک گذاشته شما

    • 0 0

      سلام محمدرضا جان، ممنون از شما. سفر بسیار خوبی را برای شما آرزومندیم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید