• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


از بهترین موزه های جهان در تور مجازی گوگل بازدید کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱/۲۰   تعداد بازدید : 5119   گروه مطلب : دیدنی ها


از بهترین موزه های جهان در تور مجازی گوگل بازدید کنید

ویروس کرونا علت خانه نشین کردن همه مردم دنیا در این روزهاست. تمام هتل ها و همچنین مکان های دیدنی سراسر جهان که در تمام طول سال مملو از گردشگران مشتاقی از گوشه و کنار این کره خاکی بوند و تا به حال خود را خالی ندیده نبوده اند، هم اکنون توسط دولت ها تعطیل شده اند تا بلکه از شیوع این ویروس موذی و همه گیر جلوگیری کنند. حال که مجبوریم در خانه بمانیم چه کارهایی می توان انجام داد؟ سالها پیش یعنی در اول فوریه سال 2011 شرکت گوگل با ابتکار موسسه فرهنگی گوگل و همکاری 17 موزه بین المللی از جمله گالری تیت لندن، موزه هنر متروپولیتن نیویورک و فلورانس تصمیم گرفت کاری نو و جدید را آغاز کند و برای کسانیکه به هر دلیلی قادر نیستند از جاذبه های دیدنی در اقصی نقاط دنیا دیدن کنند، چاره ای اندیشید که اتفاقا با بازتاب خوبی هم مواجه شد. در این پروژه که در آن زمان پروژه هنر گوگل نام داشت (بعدها به فرهنگ و هنرهای گوگل تغیر نام داد)، کاربران می توانستند در وب سایتی مجزا با استفاده از تور گالری مجازی در هر یک از موزه های بین المللی شریک تنها با یک کلیک در آن قدم بزنند. در تاریخ سوم آوریل 2012 گوگل طی بیانیه ای اعلام کرد که به منظور توسعه این پروژه آماده امضای توافق نامه مشارکت با 151 موزه و سازمان هنری از 40 کشور جهان می باشد. این توسعه شامل آثاری از مؤسساتی نظیر گالری هنر انتاریو، کاخ سفید، گالری هنر راک استرالیا در دانشگاه گریفیت، موزه هنرهای اسلامی دوحه و موزه هنر هنگ کنگ بود. همچنین شرکت گوگل ورژن دوم این وب سایت را با امکانات جدید گوگل پلاس (Google+) شامل بالا رفتن قابلیت جستجو و یک سری ابزار آموزشی را نیز راه اندازی کرد. این پلتفرم در حال حاضر به هجده زبان از جمله انگلیسی، ژاپنی، اندونریایی، فرانسوی، ایتالیایی، لهستانی و پرتغالی موجود است.
پس حال که مجبوریم به خاطر سلامتی خود و عزیزانمان در مقابله با ویروس کرونا در خانه بمانیم به شما پیشنهاد می کنیم به مشهورترین موزه ها و مکان های دنیا بروید و از آثار زیبا و اعجاب انگیز آنها به صورت رایگان دیدن کنید. 

1- موزه آکروپولیس، یونان (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
موزه آکروپولیس یک موزه خاص باستان شناسیست که خانه بیش از سه هزار آثار باستانی مشهور از آکروپولیس، قابل توجه ترین ذخیره طبیعی این شهر باستانی می باشد. این موزه بزرگترین موزه یونان و مهمترین موزه جهان در ارتباط با آثار باستانی یونان باستان است که در منطقه تاریخی ماکریانی، جنوب شرقی سنگ آکروپولیس واقع شده است. موزه آکروپولیس داستان زندگی این سنگ را از دوران ماقبل تاریخ تا پایان دوران باستان بیان می کند.   

موزه آکروپولیس، یونان


2- موزه هنر متروپولیتن، نیویورک (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
موزه هنر متروپولیتن، هنر را از سراسر جهان با بیش از 5000 سال قدمت برای همگان به ارمغان می آورد تا آن را تجربه کرده و از آن لذت ببرند. این موزه در سه مکان نمادین یعنی خیابان پنجم مت، مت بروئر (Met Bruer) و مت کلویسترز Met Cloisters در شهر نیویورک قرار دارد. میلیون ها نفر نیز به صورت آنلاین از آن بازدید می کنند.
از آنجا که این موزه در سال 1870 تاسیس شد، همیشه به دنبال این بوده است که بیش از یک گنجینه از آثار نادر و زیبا باشد. هنر، بوسیله نمایشگاه ها و رویدادها هر روز در گالری های این موزه زنده می شود، که هم ایده های جدید و هم ارتباطات غیر منتظره را در زمان و فرهنگ آشکار می کند. 

موزه هنر متروپولیتن، نیویورک


مجموعه گالری ملی لندن شامل بیش از 2300 اثر، از جمله بسیاری از آثار مشهور مانند پرتره آرنولفینی متعلق به ون ایک، آینه ونوس متعلق به ولازکز، تمرر جنگ متعلق به ترنر و گل های آفتابگردان متعلق به ون گوگ است. در این موزه تمامی سنت های اصلی نقاشی اروپای غربی از هنرمندان اواخر قرون وسطا و رنسانس ایتالیا گرفته تا امپرسیونیست های فرانسه نیز نشان داده شده است.

3- نگارخانه ملی لندن


4- موزه تاریخ هنر، وین (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
موزه تاریخ هنر در وین که در کاخ زیبایی قرار دارد یکی از مهمترین موزه های جهان می باشد و دارای منابع غنی از آثار هنری هفت هزار ساله مصر باستان تا اواخر قرن 18 است. این موزه به دستور امپراطور فرانتس ژوزف من ساخته شده که اغلب اشیا و آثاری که در آن به نمایش گذاشته شده است مربوط به دودمان هابسبورگ می باشد. خود بنای موزه نیز همانند دیگر موزه های معروف و مهم جهان به تنهایی یک اثر هنریست. دیواره های داخل کاخ ها با طلا، سنگ های مرمر، گچ و نقاشی های بسیار زیبایی تزئین شده و بر روی دیوار بالای طاقی ها پرتره هنرمندان مشهوری به چشم می خورند که آثارشان در این موزه زیبا به نمایش در آمده است. 

4- موزه تاریخ هنر، وین


کاخ سفید بیش از 200 سال، چیزی بیش از خانه روسای جمهور و خانواده های آنها بوده است و در سراسر جهان، به عنوان سمبل ریاست جمهوری، دولت رئیس جمهور و ایالات متحده شناخته می شود. کاخ سفید تنها اقامتگاه خصوصی رئیس دولت است که بصورت رایگان برای عموم باز است. 

5- کاخ سفید، واشنگتن


کاخ ورسای در طول 30 سال گذشته به عنوان میراث جهانی یونسکو، یکی از بهترین دستاوردهای هنر فرانسه در قرن هفدهم بوده است. این کاخ، خانه شکار سابق لوئیز سیزدهم بود که توسط پسرش لوئیز چهاردهم تغییر و گسترش یافت تا محل دربار و دولت فرانسه در سال 1682 باشد. تا زمان انقلاب فرانسه، سلسله ای از پادشاهان جای یکدیگر را گرفتند و هرکدام به نوبه خود کاخ را زینت دادند، از جمله تالار آینه ها، ساختمان های بزرگ پادشاه، باغ ها و موارد بسیار دیگری. کاخ ورسای یکی از پر بازدیدترین اماکن فرهنگی امروز جهان است. 

6- کاخ ورسای، پاریس


"این تالار به خودی خود به عنوان یکی از شاهکارهای غیرقابل انکار خلاقیت بشر، نه تنها در قرن بیستم بلکه در کل تاریخ بشریت است." این گزارش ارزیابی کارشناسی به کمیته میراث جهانی یونسکو در سال 2007 است.
ظرافت و زیبایی خانه اپرای سیدنی، با ترکیبی از تاثیرات آثار باستانی و مدرن آن را به یکی از شناخته شده ترین ساختمان های قرن بیستم تبدیل کرده است. همانطور که فرانک گری، داور جایزه پریتزکر (Pritzker Prize) در هنگام اعطای بالاترین جایزه معماری در سال 2003 گفت: اوتزون این ساختمان را خیلی بهتر از زمان خود و بسیار فراتر از فناوری موجود ساخت، ساختمانی که باعث تغییر چهره کل کشور شد. 

7- تالار اپرای سیدنی


موزه تیت بریتانیا که از سال 1897 تا 1932 به عنوان گالری ملی هنر بریتانیا و از سال 1932 تا 2000 به عنوان گالری تیت شناخته می شد، یک موزه هنری در میلبانک (Millbank) در شهر وست مینستر لندن است. این موزه در کنار تیت مدرن، تیت لیورپول و تیت سنت ایوس، بخشی از شبکه تیت در گالری های انگلیس است. موزه تیت قدیمی ترین گالری شبکه است که در سال 1897 افتتاح شد و مجموعه قابل توجهی از هنر انگلستان را از زمان تئودور شامل می شود. این موزه بویژه دارای مجموعه بزرگی از آثار جی.ام.دبلیو ترنر می باشد، که کلیه مجموعه های خود را وقف آن کرده است. موزه تیت یکی از بزرگترین موزه های بریتانیا می باشد. 

8- موزه تیت، لندن


 رازهای جالب درباره موزه ها که حتما باید بدانید



9- گالری اوفیزی، فلورانس (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
گالری اوفیزی (Uffizi) که بدون شک بزرگترین آثار هنری رنسانسی ایتالیایی در جهان را به نمایش می گذارد، توسط جورجیو واساری در سال 1560 برای کوزیمو د مدیچی اول طراحی شد تا آثار استادان اعظم دوک نشین بزرگ توسکانی را در خود جای دهد. با گذشت زمان، ایوان سرپوشیده طبقه بالا به نمایشگاهی از مجموعه سلسله ای مجسمه های باستانی، آثار هنری و آثار مصنوعی تبدیل شد.

9- گالری اوفیزی، فلورانس


10- موزه اورسی، پاریس (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
این موزه در مرکز پاریس در کنار رود سن، روبروی باغ تویلری، در ایستگاه راه آهن سابق اورسی که برای نمایشگاه جهانی 1900 ساخته شده بود، قرار دارد. بنابراین خود بنا می تواند به عنوان اولین اثر هنری دیده شود. موزه اورسی مجموعه آثار هنری متعلق به سال های 1848 تا 1914 را به نمایش می گذارد.

10- موزه اورسی، پاریس


11- موزه ون گوگ، آمستردام (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
موزه ون گوگ در آمستردام بزرگترین مجموعه آثار هنری وینسنت ون گوگ (1853-1890) در جهان را در خود جای داده است. این مجموعه دائمی شامل بیش از 200 نقاشی اثر وینسنت ون گوگ، 500 نقاشی از هنرمندان دیگر و بیش از 750 اثر ادبی می باشد. همچنین در این موزه نمایشگاه هایی با موضوعات مختلف از تاریخ هنر قرن نوزدهم به نمایش گذاشته شده است.  

11- موزه ون گوگ، آمستردام


12- موزه بریتانیا، لندن (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
موزه بریتانیا که در سال 1753 تاسیس شد و درب های خود را در سال 1759 به روی بازدیدکنندگان گشود، نخستین موزه ملی بود که کلیه زمینه های دانش بشری را در بر می گرفت و برای بازدید کنندگان سراسر جهان باز بود.
مجموعه قابل توجه موزه بریتانیا شامل بیش از دو میلیون سال از تاریخ و فرهنگ بشری است و همه ساله نیز بیش از 6 میلیون بازدید کننده دارد. آثار جهانی مشهور این مجموعه شامل سنگ روزتا، مجسمه های پارتنون و مومیایی های مصری هستند.

12- موزه بریتانیا، لندن


13- گالری ملی هنر، واشنگتن (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
هر اثر در مجموعه گالری ملی هنر از لحظه الهام شروع شده است. این آثار برای شما الهام بخش چه چیزی خواهند بود؟ آثار شاهکار برجسته در اینجا تنها بخش کوچکی از بیش از 150 هزار مجسمه، هنرهای تزئینی، آثار چاپی، نقاشی ها، عکس ها و نقاشی های مجموعه دائمی گالری را نشان می دهد. در کنار هم، آنها تصویری پر جنب و جوش از قدرت و دامنه خلاقیت انسان را به نمایش می گذارند. 

13- گالری ملی هنر، واشنگتن


14- موزه ارمیتاژ، سن پترزبورگ (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
موزه ارمیتاژ یکی از بزرگترین موزه های جهان است. این نمایشگاه شامل بیش از 3 میلیون اثر به نمایندگی از دوران باستان، اروپای غربی، خاورمیانه، روسیه و بسیاری از دوره ها، کشورها و مناطق دیگر می باشد. تاسیس این موزه به سال 1764، یعنی زمانی که کاترین بزرگ مجموعه بزرگ نقاشی های اروپای غربی را خریداری کرد باز می گردد. این موزه شامل پنج ساختمان است که در مرکز تاریخی سن پترزبورگ در سد خاکی نوا (Neva) واقع شده است. 

14- موزه ارمیتاژ، سن پترزبورگ


15- موزه هنر اسلامی، دوحه (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
ساختمان این موزه همچون یک گوهر معماری در کنار آب نمای پارک میا قرار دارد که پس از ورود شاهکارهای هنر اسلامی نمایان می شوند. در این موزه آثاری نظیر آثار فلزی، سرامیکی، چوبی، شیشه ای، جواهرات و منسوجاتی که از سه قاره جهان جمع آوری شده اند و قدمت آنها به قرن هفتم تا نوزدهم میلادی باز می گردد، به نمایش گذاشته شده است. 

15- موزه هنر اسلامی، دوحه


16- موزه ملی آمستردام (برای ورود به تور مجازی کلیک کنید)
رایکس، موزه ملی هلند است. از شاهکارهای مشهور آن در دوران طلایی هلند می توان به میلک مید (Milkmaid) اثر ورمایر و ساعت شب رامبراند اشاره کرد. خود موزه رایکس نیز یک شاهکار است و مجموعه های آن در یک ساختمان خیره کننده با طراحی داخلی شگفت انگیز ارائه شده اند. 8000 اثر در 80 گالری، داستان 800 ساله هنر و تاریخ هلندی را از قرون وسطی تا موندریان روایت می کنند. همه ساله بیش از 2.5 میلیون بازدید کننده در سنین مختلف به هلند سفر می کنند تا احساس زیبایی و حس زمان را در این موزه تجربه کنند.

16- موزه ملی آمستردام


منبع: Google Arts & Culture




نظرها

  • 0 0

    بسیار عالی

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید