• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ شهر روسیه کشور سن پترزبورگ


موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ

نام مرکز دیدنی

State Hermitage Museum

نوع مرکز دیدنی

موزه تاریخی

کشور

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 10:30 تا 18, و در روزهای چهارشنبه و جمعه تا ساعت 21

نرخ قیمت ورودی

معمولی

متوسط قیمت بلیط

حدود 300 الی 700 روبل

آدرس

(No 2, Dvortsovaya Ploschad (Palace Square

می توان از موزه اِرمیتاژ به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های سن پترزبورگ و یکی از بزرگترین و معتبرترین موزه های جهان نام برد، موزه ای بسیار جذاب که سفر به روسیه و سن پترزبورگ بدون بازدید از آن لطفی ندارد. این موزه باشکوه بیش از 3000 آثار هنری غنی از شاهکارهای امپرسیونیسم و گنجینه های جذاب شرقی را در دل خود جای داده است. از ارمیتاژ به عنوان نماد سن پترزورگ و افتخار ملی روسیه یاد می شود، موزه ای شگرف که گفته می شود برای تماشای هر یک از قسمت های آن 11 سال زمان نیاز است. با توجه به تعداد زیاد دیدنی های این موزه، برخی از افراد ترجیح می دهند که با تور از ارمیتاژ دیدن نمایند تا از سازماندهی زمانشان و پیدا کردن تمام علاقمندی هایشان اطمینان حاصل کنند. 
موزه مشهور ارمیتاژ از شش ساختمان تشکیل شده، ساختمان هایی که در طی قرن های هجدهم و نوزدهم ساخته شده اند و از مهم ترین آنها می توان به کاخ زمستانی محل سکونت امپراطوری سابق، ارمیتاژ قدیم، ارمیتاژ و ارمیتاژ جدید اشاره کرد. این ساختمان ها مجموعه ای غنی از آثار فرهنگی و هنری جهان باستان اروپای غربی، روسیه، کشورهای شرقی و مجموعه های باستان شناسی را نمایش می دهد. از دیگر بخش های اصلی این موزه می توان به تئاتر و خانه رزرو (Reserve House) اشاره کرد.

ساختمان کاخ مِنشیکوف The Building of Menshikov Palace
کاخ منشیکوف به عنوان اولین ساختمان سنگی سن پترزبورگ بخش مهمی از تاریخچه شهر را در بردارد. ساخت و ساز این کاخ در سال 1710 آغاز شد و در سال 1727 بعد از انجام چند مرحله فرآیند ساخت به پایان رسید. در پروژه ساخت  این کاخ معمارانی متبحر و مشهور و هنرمندان اروپای غربی نظیر فرانچسکو فونتانا (Francesco Fontana)، یوهان گاتفرید شیدِل (Johann Gottfried Schädel)، دومنیکو ترتزینی (Domenico Trezzini)، بارتولومئو راسترلی (Carlo Bartolomeo Rastrelli)، گِئورگ ایوانوویچ ماتارنووی (Georg Johann Mattarnovi) و ژن باپتیست الکساندر لوبلون (Jean-Baptiste Leblond) دست داشتند. 
می توان از این کاخ به عنوان مثالی بارز از سبک معماری باروک نام برد، ساختمانی با ابعاد کوچک، تقارنی مشخص، سقف هایی بلند و پنجره های شیشه ای کوچک. دیوارهای بیرونی این ساختمان با ستون هایی تزئین شده اند و ورودی بسیار مجلل این کاخ شبیه دروازه های سنگی است. همچنین در بالای آن یک بالکن به چشم می خورد. اتاق های این کاخ با استفاده از سنگ مرمر، نقاشی هایی شگفت انگیز، مجسمه ها، آثار هنری حکاکی شده، کاشی های شیشه ای روسی، چرم های نقاشی شده و پارچه ها و پرده های گران قیمت مزین شده اند. الکساندر منشیکوف اولین فرماندار روسی بود که مجموعه ای از نقاشی ها، مجسمه ها، هنرهای کاربردی، کتاب ها و آثار هنری سکه شناسی را در کاخ شکوهمندش قرار داد.

ساختمان ستاد عمومی The General Staff Building
می توان از این ساختمان به عنوان یکی از معروف ترین بناهای معماری در سن پترزبورگ نام برد، ساختمانی شگرف که توسط معمار مشهور کارل ایوانوویچ روسی (K. I. Rossi) طراحی شد و در طی سال های 1820 تا 1830 بنا گردید. این بنا با توجه به ایده معماری مبنی بر یکی کردن دو ساختمان به کمک یک طاق نصرت ساخته شد، طاقی که از آن به عنوان نماد پروزی روسیه و افتخار نظامی این کشور در جنگ سال 1812 یاد می شود. در نمای این ساختمان سخت گیری خاصی به چشم می خورد، طبقه پایین آن به سبک روستایی طراحی شده، در حالیکه دیواره های دو طبقه بالاترش صاف و صیقلی هستند. قسمت شرقی این بنا جایگاه وزارت مالی، وزارت مور خارجه و چندین وزارتخانه دیگر امپراطوری روسیه بوده است. از سال 1917 این بنا توسط چندین نهاد و سازمان متفاوت نظیر اداره کارپردازی ارتش و کلانتری مردم برای مصالح خارجه اشغال شد. ساختمان ستاد عمومی ابتدا در قسمت غربی قرار داشت اما امروزه در محل مرکز فرماندهی ارتش نظامی غربی یافت می شود. پروژه نوسازی این مکان در سال 2008 آغاز گردید و در سال 2014 به پایان رسید. بعد از انجام این نوسازی ها مجموعه ای از هنرهای تزئینی روسی و اروپایی از مجسمه های و نقاشی های مربوط به قرن نوزدهم و بیستم و همچنین شگفتی های هنر معاصر در آن به نمایش گذاشته شد. 

ارمیتاژ بزرگ (قدیم)
ساختمان ارمیتاژ قدیم در طی سال های 1771 تا 1787 به دستور کاترین دوم در کناره های رودخانه نوا ساخته شد. از آنجاییکه این ساختمان از اِرمیتاژ کوچک بزرگ تر بود، نام ارمیتاژ بزرگ برای آن اتنخاب شد و قرار بود در ابتدا از آن به عنوان کتابخانه و مجموعه های کاخ استفاده شود. ارمیتاژ قدیم توسط معمار معروف یوری والتن (Yuri Velten) با هدف افزودن ساختمانی جدید به مجتمع کاخ ساخته شد. سادگی بیش از حد این ساختمان پیرو سبک کلاسیسم (سبک باستانی یونان و روم) در قرن هجدهم بود. در این ساختمان هیچ ویژگی مشخصی نظیر ستون یا دیوارهای ستون نما به چشم نمی خورد. اما به طور کلی سبک این ساختمان، کلاسیک شناخته می شود. قسمت پایینی آن بسیار عظیم و روستایی است اما قسمت بالای آن کمی کوچکتر طراحی شده که عظمت طبقه اول را متعادل می سازد. امروزه در ساختمان اِرمیتاژ بزرگ مجموعه ای از هنرهای ایتالیایی دوره رنسانس به نمایش گذاشته می شود. 

تئاتر اِرمیتاژ The Hermitage Theatre
تئاتر ارمیتاژ در سال 1783 به دستور کاترین دوم توسط معمار معروف جاکومو کوآرِنگی (Giacomo Quarenghi) طراحی و ساخته شد. در سال 1787 پروژه ساخت این بنا تکمیل گردید، سازه ای شگفت انگیز که می توان از آن به عنوان نمونه ای برجسته از سبک نئوکلاسیسم روسی مربوط به اواخر هجدهم نام برد. آمفی تئاتر این ساختمان دارای شش ردیف صندلی می باشد و دیواره های آن با سنگ مرمر مصنوعی و ستون هایی مزین به نقاب های نمایشی تزئین شده اند. صحنه این آمفی تئاتر با یک نرده از سالن جدا می شود و پشت آن چندین ردیف نیمکت و دو جایگاه کناری وجود دارد. از قرن هجدهم اجراهای تئاتر سنتی شدند و به عضوی مهم از جشنواره ها تبدیل گردیدند. اما امروزه نمایش ها در خود تئاتر و نمایشگاه ها در مرکز اجتماع برگزار می شوند. 

ارمیتاژ جدید The New Hermitage
می توان از ارمیتاژ جدید به عنوان اولین ساختمان روسیه که با هدف استفاده انحصاری برای موزه بنا گردید، نام برد. ساختمانی که به دستور امپراطور نیکولاس اول و هنر معمار معروف آلمانی لئو فن کلنتسه (Leo von Klenze) طراحی و ساخته شد. معماری که فعالیت خود را به صورت گسترده با هدف آوردن تصویری از معماری موزه در اورپا به روسیه و ساخت ارمیتاژ سلطنتی آغاز نمود. در انجام این پروژه عظیم کلنتسه از معمارانی متبحر نظیر نیکولای ایفیموف (Nikolay Yefimov) و واسیلی اِستیسوف (Vasily Stasov) را برای ایجاد تغییرات اساسی با هدف تطبیق سازه جدید با معماری های موجود در اطراف مامور کرد. از مهمترین مشخصه های ارمیتاژ جدید که در سال های 1842 تا 1851 ساخته شد، می توان به سبک تاریخی آن، ماندگاری ساختار و حفظ تعادل در حجم معماری اشاره کرد. ورودی موزه با ایوان شگفت انگیزش از اهمیت خاصی برخوردار است. ایوانی شگفت انگیز که با حکاکی هایی گرانیتی از شماتیک های اطلس، هنر دست مجسمه ساز معروف الکساندر تِرِبینیف (Alexander Terebenev) پشتیبانی می شود. این ساختمان همچنین با مجسمه ها، حجاری ها و نقوش برجسته از هنرمندان معروف، مجسمه سازان و معماران به نام، مزین شده است. طراحی و تم اِرمیتاژ جدید با توجه به آثاری که در آن به نمایش گذاشته می شوند، طراحی شده. به عنوان مثال طبقه همکف که جایگاه مجموعه ای از عتیقه جات، مجسمه ها و چندی کتابخانه است دارای سبک طراحی کلاسیک می باشد. مراسم افتتاحیه اِرمیتاژ جدید به عنوان اولین موزه هنری وسیه در تاریخ پنجم فوریه سال 1852 برگزار گردید. امروزه این مکان مجموعه ای از آثار هنری باستانی، نقاشی های اروپایی، مجسمه ها و آثار هنر تزئینی را در دل خود جای داده. 

ارمیتاژ کوچک The Small Hermitage
در مجاورت کاخ زمستانی ساختمانی دو طبقه به چشم می خورد، ساختمانی به نام ارمیتاژ کوچک که در فاصله بین سال های 1764 تا 1766 به دستور کاترین دوم توسط معمار به نام یوری والتن (Yuri Velten) ساخته شد. در واقع این ساختمان ترکیبی موفق از عناصر اواخر باروک و اوایل رنسانس را به تصویر می کشد. در طی سال های 1767 تا 1769 یک کلبه بر روی کرانه های رودخانه نوا توسط ژان باتیست (Jean-Baptiste) ساخته شد، کلبه ای دوست داشتنی با یک هال بزرگ، چندین اتاق نشیمن و یک نارنجستان برای استراحت و تمدد اعصاب ملکه. الگوی طراحی این ساختمان از سبک نئوکلاسیک، همان سبک معماری کاخ زمستانی نشات گرفته شده. امروزه ارمیتاژ کوچک میزبان برگزاری نمایشگاه های نقاشی اروپای غربی و آثار هنری و تزئینی است. همچنین ساعت معروف طاووس (Peacock Clock) نیز در این موزه نگهداری می شود. 

کاخ زمستانی The Winter Palace
می توان از این قصر زیبای قرون وسطایی به عنوان یک بنای قابل توجه با سبک معماری باروک در قرن هجدهم نام برد، بنایی شگرف که از آن به عنوان نمونه ای درخشان از ترکیب معماری و هنر دکوراسیون پلاستیکی یاد می شود. تمام نماهای این ساختمان توسط ستون هایی دو طرفه تزئین شده اند، ستون هایی که به سمت بالا قد برفراشته اند و مجسمه هایی را بر روی سقف، در آغوش خود جای داده اند. با قدم گذاشتن در این کاخ احساس وارد شدن به دوران امپراتوری سابق و شکوه و صلابت بی پایانش را با تمام وجود حس خواهید کرد. مکانی شگفت انگیز با ارائه مجسمه ها، آینه ها، نقاشی های زیبا و نقوش طلاکاری شده به سبک باروک که بازدید از آن برای اولین بار قطعاً نفس را در سینه تان حبس خواهد کرد. می توان از این کاخ به عنوان نماد سلطنتی روسیه نام برد، جاییکه برای 150 سال متوالی محل اقامت خانواده های سلطنتی بوده. در نوامبر سال 1917 بعد از به وقوع پیوستن انقلاب اکتبر، کاخ زمستانی به عنوان یک موزه درب های خود را به روی بازدیدکنندگان گشود. موزه ای که محل نگهداری و حفاظت از مجموعه ای غنی از نقاشی های اروپای و شرقی، مجسمه ها و آثار هنری تزئینی است. 

ساعت بازدید: علاقمندان به هنر می توانند روزانه از ساعت 10:30 تا 18 (آخرین پذیرش در ساعت 17:30) و در روزهای چهارشنبه و جمعه تا ساعت 21 (آخرین پذیرش در ساعت 20:30) از این موزه دیدن نمایند. لطفاً توجه داشته باشید موزه در روزهای دوشنبه و از اول ژانویه تا نهم مه تعطیل است. 

هزینه: هزینه تهیه بلیط برای ساختمان ستاد، کاخ زمستانی، کاخ منشیکوف و موزه کارخانه ظروف چینی پادشاهی (Museum of the Imperial Porcelain Factory) 700 روبل و هزینه تهیه بلیط ورودی برای بازدید از یکی از شاخه های موزه 300 روبل می باشد. بازدید از موزه در اولین پنجشنبه هر ماه و تاریخ هفتم دسامبر برای تمام بازدیدکنندگان رایگان است. 

نکته: نزدیک ترین ایستگاه مترو به این موزه ایستگاه مترو ادمیرالتیسکایا (Admiralteyskaya) می باشند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ

تفریحات نزدیک به موزه دولتی ارمیتاژ یا هرمیتاژ

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید