• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شهر های کمتر شناخته شده که بازدید از آنها سرشار از شگفتی می باشد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۵/۹   تعداد بازدید : 5210   گروه مطلب : دیدنی ها


شهر هایی که هرگز فکر سفر به آنها به ذهنتان هم خطور نکرده

شاید به ندرت پیش بیاید که برجسته ترین جامعه شهرنشینی یک کشور، پایتخت آن نباشد. هر چند نمونه هایی معروف نظیر ریو دو ژانیرو، بارسلونا و سیدنی از این قاعده مستثنی هستند. این مقاله به معرفی 13 مورد از برترین شهرهای دوم جهان برای تجربه تعطیلاتی لذت بخش می پردازد، گزینه هایی الهام بخش که می توانند شما را به گذشتن از پاریس و سفر به مارسی راضی کند. 

پلوودیو (Plovdiv)، بلغارستان
اولین و البته اصلی ترین عامل جذابیت پلوودیو، قدیمی بودنش است. رابرت نوردن (Robert Nurden) آن را اینگونه توصیف می کند، شهری کهن با آبشارهایی دوست داشتنی و سه تپه جادویی. پلوودیو، بازمانده هایی از یونان و تراکیان را در آغوش خود گرفته و از 400 خانه با چارچوب چوبی متعلق به قرن نوزدهم میزبانی می کند، خانه هایی که به تازگی بازسازی شده اند. از دیگر جاذبه های شگرف این شهر می توان به آمفی تئاتر فوق العاده اش اشاره کرد، آمفی تئاتری برجسته که جذابیت خاصی به این شهر بخشیده. 

چگونگی دسترسی: پرواز مستقیم رایان ایر از استانستد (Stansted).


پلوودیو (Plovdiv)، بلغارستان


گراتس (Graz)، اتریش
پاول وید درباره گراتس اینگونه می نویسد: مقصدی عالی برای تعطیلات آخر هفته. گراتس جاذبه های با ارزش و باستانی شگرفی را در دل خود جای داده و یک شهر قدیمی با معماری گوتیک، رنسانس و باروک می باشد که به لطف داشتن ساختمان های معاصر اروپایی از جذابیت خاصی برخوردار شده. برای تماشای زیباترین چشم اندازهای شهر به اشلوس برگ (Schlossberg) بروید و نظاره گر یکی از دلرباترین مناظر عمرتان شوید. از گشت و گذار در جزیره واقع در میان پل معروف و البته عجیب غریبی که دو طرف رودخانه مور (Mur River) را به هم متصل می کند، لذت ببرید و با صرف غذا و نوشیدنی در بارهای 400 ساله آن خاطراتی به یاد ماندنی را برای خود رقم زنید. غذاهایی خوشمزه که با توجه به دستورالعمل های خانگی و سفارشات مادربزرگ ها توسط سرآشپزهای مدرن امروزی تهیه شده اند. البته گالری هنر کونست هاوش (Kunsthaus) جزو جاذبه هایی است که در هنگام سفر به گراتس بازدید از آن را به هیچ وجه نباید از دست داد. 

چگونگی دسترسی: گرچه پرواز مستقیمی به مقصد گراتس وجود ندارد اما خطوط هوایی اتریش دارای پروازهایی از لندن، مونیخ، فرانکفورت به مقصد وین می باشد. شرکت لوفت هانزا نیز از طریق فرانکفورت یا وین نیز پرواز دارد. مقصد تمام این پروازها وین خواهد بود و وین هم از طریق قطار به گراتس دسترسی دارد.

گراتس (Graz)، اتریش


آنتورپ (Antwerp)، بلژیک
می توان از آنتورپ به عنوان یکی از غنی ترین شهرهای اروپا نام برد، شهری که بر اساس نظریه مورخان عمده ثروتش را از هنرش بدست آورده. میدان های آن خیره کننده اند و کلیساهای بی نظیرش با هنرهای بی بدیل مزین گردیده اند. یک جامعه هنری پرطرفدار در پشت کمیسیون های پرتره و نقاشی های مذهبی رشد کرده اند. در میان این نقاشان متولد شده، آموزش داده شده و رشد یافته در این مکان نام گاسرت (Gossaert) خودنمایی می کند، موضوع اصلی و هدف پس نگرانه برای افتتاح گالری ملی در لندن. از دیگر چهره های معروف شکوفا شده در آنتورپ می توان به فرانس هال، دیوید تنیرس، جوردنز (Jordaens)، بروگل، پیتر پل روبنس و ون دایک (Van Dyke) اشاره کرد. آنتورپ به عنوان یکی از فریبنده ترین بازمانده های فرهنگی و شهرهای با ارزش اروپا مقصدی بسیار مناسب برای تجربه تعطیلاتی کوتاه مدت به شمار می رود.

چگونگی دسترسی: دسترسی به این مکان با استفاده از سیستم قطار تندرو یورواستار امکان پذیر می باشد. هزینه بلیط های یک طرفه آن از 34.5 یورو شروع می شود. از دیگر راه های دسترسی می توان به پرواز از طریق شهر اشاره کرد. 

آنتورپ (Antwerp)، بلژیک


اسپلیت (Split)، کرواسی
می توان از اسپلیت، دومین شهر بزرگ کرواسی به عنوان یک الماس ساحلی گرانقدر نام برد، الماسی با ارزش که ترکیبی شگرف از آرایش شش گوشه ای همانند کندوی زنبور عسل را همراه با یک ساحلی چند ملیتی با خطوط رویش نخل و شبه جزیره جادویی مرجان ارائه می دهد. جاییکه می توان در آن سواحل شناور منتخب آراسته شده با نخل های مخروطی و بیشه زارهای زیتون را یافت. لیندا کوکسن درباره اسپلیت این چنین می نویسد: در قلب شهر قدیمی شهری منحصربه فرد درون شهر دیگری به چشم می خورد، شهری که در آن استحکاماتی از کاخ سابق رومی که برای امپراطور دیوکلسین وجود دارد. 

دسترسی: دسترسی به این شهر از طریق پرواز مستقیم شرکت های هواپیمایی ایزی جت و ویز ایر امکان پذیر خواهد بود.

اسپلیت (Split)، کرواسی


پورتو (Porto)، پرتغال
آدریان بریج، پورتو را اینگونه توصیف می کند: شهری جذاب با قلب قرون وسطایی، حال و هوایی امروزی، کلیساهای ورقه طلایی شکوهمند و دومین شهر شلوغ پرتقال که بازدید از آن در هر زمان از سال علی الخصوص در ماه های آوریل و مه امکان پذیر است. بارش های زمستانی طراوت و نشاط خاصی را به شهر می بخشند و روح تازه ای را در کافه ها و رستوران های مجاور رودخانه دورو (Douro River) و مناطق ساحلی می دمد. پورتو شهری است متراکم که می توان برای 36 ساعت متوالی در آن لذت برد. جی کی رولینگ، نویسنده معروف این شهر را زمانیکه در آن زندگی و تحصیل می کرد، کشف نمود. چیز الهام بخشی در آن وجود دارد که شما را وسوسه خواهد کرد.

چگونگی دسترسی به آن: شرکت های هواپیمایی نظیر بریتیش ایرویز، ایزی جت، رایان ایر و تاپ پرتغال دارای پروازهای مستقیم از لندن به پورتو می باشند.

پورتو (Porto)، پرتقال


آکوریری (Akureyri)، ایسلند
آکوریری در نقشه ایسلند دقیقا در جهت مخالف پایتخت این کشور قرار گرفته و به نوعی دروازه شمالی آن به شمار می رود، شهری زیبا با هوایی پرطراوت تر از قسمت های جنوبی. آکوریری با خیابان هایی کوچک اما جذاب و دوست داشتنی و ساختمان هایی رنگارنگ نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند و روح آنها را با نوازش دادن تغدیه می نماید. از جاذبه های برتر این شهر می توان به بندر عجیب و ظریف آن، مرکز فرهنگی هوف ((Hof، موزه موتور سیکلت و شمالی ترین زمین گلف 18 حفره ای جهان اشاره کرد. 

دسترسی: شرکت های هواپیمایی واو ایر، ایزی جت، ایسلند ایر و بریتیش ایرویز دارای پرواز مستقیم به ریکیاویک (Reykjavik) می باشد. دسترسی به آکوریری از طریق شرکت ایر ایسلند امکان پذیر خواهد بود. لطفا به تفاوت بین فرودگاه بین المللی کفلاویک (Keflavík) و ریکیاویک دقت کنید. زیرا در برخی موارد ترانسفر نیاز است. 

آکوریری (Akureyri)، ایسلند


اسپو (Espoo)، فنلاند
گرچه اسپو بخشی از قلمرو پایتخت هلند به شمار می رود و آن را از حومه غربی شهر هلسینکی (Helsinki) اتخاذ کرده اند اما با این حال این شهر دارای نهادی مستقل و هویتی مشخص می باشد. می توان از موزه های هنرهای مدرن این شهر به عنوان بزرگترین موزه کشور نام برد، موزه ای جذاب که میزبان آثاری شگرف از هنرمندان فنلاندی نظیر ویله اندرسون (Ville Andersson) و سوزانا گوتبرگ (Susanna Gottberg) می باشد. این شهر به عنوان دروازه ای رو به پارک ملی نوکسیا (Nuuksio National Park) مجموعه ای وسیع از جنگل های سرسبز، دریاچه ها، جاده های جذاب و البته گوزن های شمالی دوست داشتنی را در دل خود جای داده.

چگونگی دسترسی به آن:  دسترسی به این شهر از طریق پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز از هلسینکی امکان پذیر خواهد بود. همچنین شرکت هواپیمایی فن ایر از نروژ نیز به مقصد اسپو دارای پرواز مستقیم است.

اسپو (Espoo)، فنلاند


 آشنایی با 9 مکان شگفت انگیز کمتر شناخته شده دراستانبول که باید دید



سالونیک (Thessaloniki)، یونان
سالونیک به عنوان دومین شهر بزرگ یونان مرکز مقدونیه باستان به شمار می رود، شهری کهن با قدمتی مربوط به سال 315 قبل از میلاد که به دلیل داشتن ساختمان های غنی، کلیساها و بناهای ارزشمند و دیواره ها و قلعه های شگرف از آن به عنوان یک موزه روباز یاد می شود. وندی گومرسال سالونیک را اینگونه توصیف می کند: بهشتی برای دوستداران تاریخ. از برجسته ترین جاذبه های آن می توان به دیوار بیزانس و ساختمان مدور رومی اش اشاره کرد، ساختمانی که مدتی از آن به عنوان آرامگاه شهدا نیز استفاده می شد و از پیکر مقدس آنها حفاظت می نمود. آگورا باستان (Ancient Agora) از دیگر جاذبه های این شهر می باشد، جاییکه میزبان سینماهای اودئون یا تئاتری است که از آن برای نمایش های تابستانی استفاده می شد. در این شهر باستانی جاذبه های دیگری نظیر کاخ گالریوس (Palace of Galerius) و قلعه هفت برج (Seven Towers) نیز به چشم می خورد. البته در میان این آثار باستانی برج سفید (White Tower) با قدمتی کهن و مربوط به قرن پانزدهم خودنمایی می کند، این برج با ارتفاع 34 متری در گذشته یک زندان و اتاق شکنجه به شمار می رفت. 

چگونگی دسترسی به آن: شرکت های هواپیمایی رایان ایر و ایزی جت هر دو دارای پرواز مستقیم از لندن می باشد. شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز در حال راه اندازی پرواز مستقیم از لندن به مقصد سالونیک در آوریل سال آینده خواهد بود. 

سالونیک (Thessaloniki)، یونان


دبرسن (Debrecen)، مجارستان
می توان از دبرسن به عنوان دومین شهر بزرگ مجارستان و البته جایگاه ساختمان های مذهبی مجلل نام برد، ساختمان هایی باشکوه که قدمت آن به سال های 1805 و  1824 باز می گردد. از موزه هنرهای والای دری (Deri) به عنوان یکی از برجسته ترین جاذبه های این شهر و جایگاه مجموعه ای از کارهای هنری برتر از هنرمندان و نقاشان مجاری نظیر میهلی مانکاکسی (Mihaly Munkacsy) می باشد. از اصلی ترین پارک های آن می توان به ناگردو (Nagyerdo) اشاره کرد، یک فضای پوشیده از برگ های پرزرق و برق. در هنگام سفر به دبرسن بازدید از کتابخانه آکوآ هود (aqua-hued) و عکسبردای از کالج کلوینیشت (Calvinist College) را به هیچ وجه فراموش نکنید. 

چگونگی دسترسی به آن: شرکت هواپیمایی ویز ایر از لوتون (Luton) دارای پرواز مستقیم به مقصد دبرسن می باشد.

دبرسن (Debrecen)، مجارستان


گوتنبرگ (Gutenberg)، سوئد
زو جانسون (Zoe Johnson) درباره این شهر چنین می نویسند، گوتنبرگ از نظر شکوه و جلال دست کمی از استکهلم ندارد، شهری جذاب که ترکیبی متمایز از ماشین آلات سنگین، معماری نئوکلاسیک و صحنه های هنرهای معاصر نوپا را در دل خود جای داده، شهری که اخیرا موفق به کسب عنوان قابل معاشرت ترین شهر دنیا شده. دومین شهر بزرگ سوئد با تنوع و گوناگونی بی نظیری در واقع برترین مقصد اسکاندنیاوی به شمار می رود. در هنگام سفر به این شهر جادویی بازدید از هنرهای خیابانی دوست داشتنی، آهن آلات سنگین و صرف غذاهای دریایی بی نظیر آن را به هیچ وجه فراموش ننمایید. 

چگونگی دسترسی: شرکت های هواپیمایی رین ایر و بریتیش ایرویز از نروژ به مقصد گوتنبرگ دارای پرواز مستقیم می باشد.

گوتنبرگ (Gutenberg)، سوئد


آرهوس (Aarhus)، دانمارک
از این شهر در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا یاد شده، جاناتان لوری درباره آن می گوید: قدم زدن بر روی پشت بام های موزه هنر آروس ارهوس (ARoS Aarhus Art Museum) یکی از مشهورترین جاذبه های این شهر، بسیار شگرف و دوست داشتنی است. البته جذابیت های فریبنده این شهر به همین جا ختم نمی شود و بهترین کتابخانه شهر، رستوران های سه ستاره مایکلین، کوچه های سنگ فرش قرون وسطایی و خانه های نیمه الواری همراه با کافه ها و فروشگاه های برتر و جذابی را می توان در آن یافت. 

چگونگی دسترسی به آن: شرکت هواپیمایی رین ایر دارای پرواز مستقیم از لندن به مقصد آرهوس می باشد.

آرهوس (Aarhus)، دانمارک


کاوناس (Kaunas)، لیتوانی
کاوناس دومین شهر بزرگ لیتوانی و پایتخت سابق این کشور به شمار می رود، شهری جذاب و پرهیاهو با خانه های قدیمی نیمه الوار، جاذبه های فرهنگی و حومه های ییلاقات جذاب. در فاصله ای نه چندان دور تا سواحل دریای بالتیک، تورهای گردشگری ارائه می شود، تورهایی که با هدف ردیابی مرزهای بلوک شرقی قدیمی انجام خواهند شد. 

چگونگی دسترسی به آن: شرکت های هواپیمایی رین ایر و ویز ایر از لندن دارای پرواز مستقیم به مقصد کاوناس می باشد.

کاوناس (Kaunas)، لیتوانی


دوگوپیلس (Daugavpils)، لتونی
شهر دوگوپلیس دومین شهر بزرگ لتونی به شمار می رود، شهری جذاب که عمده محبوبیتش را مدیون قلعه های دوست داشتنی است. مرکز هنری مارک روتکو (Mark Rothko Art Centre) و بازنیکو کالنس (Baznicu kalns) در چهار کلیسا آن قرار گرفته اند. 

چگونگی دسترسی به آن: خطوط هواپیمایی ویز ایر، رین ایر، ایربالتیک و بریتیش ایرویز دارای پرواز مستقیم از ریگا (Riga) به مقصد لتونی می باشند. همچنین دسترسی به این شهر از طریق قطار و با پیمودن مسیری سه ساعته امکان پذیر خواهد بود. 

دوگوپیلس (Daugavpils)، لتونی


منبع: telegraph.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید