• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 15 مورد از بهترین مقاصد دیدنی پرتغال

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۲۶   تعداد بازدید : 6116   گروه مطلب : ایده های سفر


مقاصد دیدنی پرتغال

گردشگری در پرتغال سوار بر امواج موفقیت بوده و با وجود این محبوبیت، همچنان بعنوان یکی از بهترین مقصدهای ارزشمند، پیشتاز است. این کشور تمام ویژگیها را داراست: فرهنگ غنی، هنر مدرن، مناظر خیره کننده و مردمی خونسرد و راحت گیر با رفتاری بسیار دوستانه. از زمانیکه خط هوایی اصلی کشور تاپ پرتغال (TAP Portugal)، برنامه پروازهای خود را به 5 روز در هفته افزایش داده، بازدید و سفر به آن نیز راحتتر شده است.

1- مادیرا (Madeira)      
باقدم زدن در مادیرا حس جوانی را آغاز کنید. این جزیره نیمه گرمسیری یکی از مکانهای به روز شده برای کوهنوردی در پرتغال است. گذراندن روزهای گرم در کنار ساحل و خوردن غذاهای هیجان انگیز نیز میسر می باشد و همچنین پایتخت آن فونچال (Funchal) یکی از بهترین جشنهای شب سال نو در دنیا را ارائه می دهد که در آن حال و هوای جشنی بدون سرما را دریافت می کنید. اگر برای سال نو موفق به حضور در این جزیره نشدید مشکلی نیست زیرا بازدید از جزیره اصلی یا جزایر همجوار و کوچک آن همیشه برنامه ریزی خوبی می باشد. پورتو سانتو (Porto Santo) جاییست که علاقمندان به ساحل، یکی از زیباترین محوطه ماسه ای پرتغال را خواهند یافت. از دیگر دیدنیهای مادیرا و جزایر کوچکتر آن، می توان به خانه ای که زمانی متعلق به کریستف کلمب (Christopher Colombus) بوده، موزه کریستیانو رونالدو بنام سی آر سون (Museu CR7) و موزه نوشیدنی مادیرا اشاره کرد. 

1- مادیرا (Madeira)


2- پورتو (Porto)    
دومین شهر بزرگ پرتغال را از دست ندهید. ممکن است این شهر شباهت زیادی به پایتخت داشته باشد بخصوص از نظر قدمت، ساختمانهای رنگی در دو طرف خیابانهای تپه ای و مجاورت در کنار رودهای اصلی، اما پورتو نیمه مخالف و مکمل لیسبون (Lisbon) است. در حالیکه لیسبون روشن و آفتابی است، پورتو با فرهنگ و تمدن خود می درخشد. پیشنهاد می شود که دوستداران کاشیهای آزولیوس (azulejos) پرتغال، ایستگاه راه آهن سائوبنتو (São Bento) را ازدست ندهند چراکه کاشی کاریهای خیره کننده ای را به نمایش می گذارد و دیوارها را به کار هنری خاطره انگیزی تبدیل کرده است. تعداد باغ ها، قصرهای قرون وسطایی و کلیسا ها کم نیست و شیوه آشپزی، اغلب بهترین غذاهای این کشور را معرفی می کند. این شهر به نوشیدنی معروف خود نیز شناخته شده است. تاکستانهای پورتو اطراف دره دورو (Douro Valley) را تزیین می کند.

2- پورتو (Porto)

 
3- لیسبون (Lisbon)   
پایتخت همچنان در راس برنامه های سفر گردشگران قرار دارد و بازدیدکنندگان معمولا توان انتظار برای خوردن شیرینی تارت اصیل پرتغال را ندارند. یکی از انواع باکالها (bacalhau dishes) را امتحان کنید و پیاده روهای مفروش با موزاییک سنتی یعنی کالکاداس (calcadas) را کشف نمایید. علیرغم توسعه صنعت گردشگری، هزینه بازدید از این شهر زیاد نیست و هنوز هم یکی از آرامترین و مقرون به صرفه ترین مراکز اروپا می باشد. بازدیدکنندگان می توانند انتظار جاده های باریک و مارپیچ و همچنین نقاط دیدنی فوق العاده ای را داشته باشند. در این شهر پیاده روی شبانه نیز توصیه می شود. در آلفاما (Alfama) رایحه خوش و نوای دل انگیز در رستورانهای دنج خیابانهای سنگفرش شده پر پیچ و خم، جریان دارد. چیادو (Chiado)، محله ای با قدیمی ترین کتابفروشی دنیا و یا شب زنده داری در بوهوچیک بایرو آلتو (boho-chic Bairro Alto) را نیز از دست ندهید. آب و هوای عالی و فراوانی نور بدین معنیست که زمان نامناسب برای بازدید از لیسبون وجود ندارد.

3- لیسبون (Lisbon)


4- اریسیرا (Ericeira)  
موج سواری یکی از جاذبه های اصلی پرتغال است و اریسیرا یک دهکده کوچک ماهیگیری با شهرت بزرگ برای کسب این تجربه می باشد. همچنین راه رسیدن به آن از لیسبون راحت است و با اینکه این شهر ساحلی، نزدیک به پایتخت نیست اما یکی از شلوغترین شهرها می باشد. به هرحال نشستن در امتداد صخره های حاشیه ساحلی و تماشای موج سواران و یا موج سواری تنها فعالیت این منطقه نیست، رستورانهای اریسیرا بدلیل لذت تازگی و خوشمزگی غذای دریایی، در نقطه اوج قرار دارند.

4- اریسیرا (Ericeira)


5- آلگارو (Algarve)   
آلگارو یکی از بهترین مکانها با ترکیبی از هوای گرم، تورهای کوهنوردی، سواحل محبوب و جامعه مدنی مد روز برای رفتن است. هر یک از شهرهای اصلی مثل آلبوفیرا (Albufeira)، لاگوس (Lagos)، ویلامورا (Vilamoura) و پورتیما او (Portimão) ارزش دیدن را دارند و یک سفر آخر هفته، هر کسی را متقاعد می کند که بهشت، بر روی زمین وجود دارد. گنجینه هایی از آبهای شفاف جواهر گونه و صخره های مسحور کننده مثل ساحل کامیلو (Camilo Beach) در لاگوس در امتداد این منطقه گسترده شده است. اگر نیاز به مسیریابی دارید و به زبان پرتغالی صحبت نمی کنید، جای نگرانی نیست چون امروزه خیلی از اهالی الگارو انگلیسی زبان هستند تا پرتغالی، بخصوص در اطراف آلبوفریا و ویلامورا. مکانهای دیدنی بی شماری برای هر آنکه بدنبال راه گریزی از تجمع گردشگران پرتغال است، وجود دارد. چندی از آرامترین شهرها، شامل ساگرس (Sagres)، تاویرا (Tavira) و الجزور(Aljezur) می باشند.

5- آلگارو (Algarve)


6- آلنتجو (Alentejo)   
با بازدید از منطقه آلنتجو از جمعیت به دور باشید. مرکز این شهر، اِوُرا (Évora) یکی دیگر از نقاط دوست داشتنی با یک فرهنگ غنی و طبیعت رمزآلود است که آنرا مکانی مناسب برای هالوین می سازد. به ویژه زمانیکه با دیوارهای پوشیده از جمجمه کلیسا (Capela dos Ossos) روبرو می شوید. داخل وروی دیوارهای این کلیسای قرن شانزدهمی در حدود 5000 جمجمه انسان وجود دارد. البته که توریستها نباید دیگر مکانهای تاریخی مثل معبد رومی (Roman Temple) یا کلیسای اِوُرا را از دست بدهند و از دیدن منحصر به فردترین هتل آلنتجو غافل شوند. اِوُرا و روستاهای اطراف آن، برای پناه بردن به طبیعت ایده آل هستند. مکانی که امکان مخفی شدن در آن و لذت بردن از مواد غذایی واقعی و نوشیدنی فوق العاده وجود دارد.

6- آلنتجو (Alentejo)


7- سینترا (Sintra)    
هانس کریستین آندرسن (Hans Christian Andersen) معروفترین نویسنده داستانهای افسانه ای کودکان، زمانی در خانه ای در جنگل سینترا زندگی می کرد و بازدیدکنندگان متعجب هنوز هم هنگام کوه پیمایی و سرازیر شدن از قصرها و قلعه های شهر به این خانه سر می زنند. زندگی در خود داستانهای افسانه ای، همانند آندرسن کمبودی در خلاقیت تصورات ذهنی به وجود نمی آورد. قرار داشتن در حدود 30 کیلومتر از لیسبون، رسیدن به سینترا را آسان کرده است و سفر یک روزه ای عالی را می سازد، هر چند ممکن است ترجیح بدهید که دو یا سه روز را به دیدن جزییات اختصاص دهید. از قصر خیال انگیز قرن نوزدهمی پنا (Pena) گرفته تا قصر زیبای مونسریت (Monserrate) و قلعه قرون وسطایی مورز (Moors)، شهر غرق در احساس است و ذهن را به مکانهای تخیلی همانند کاملوت (Camelot) یا وستروس (Westeros) منتقل می کند.

7- سینترا (Sintra)


 ده ساحل زیبای پرتغال که از نظرها پنهان مانده اند



8- ابیدوس (Óbidos)      
صحبت از قلعه ها شد، نظرتان در مورد شهری در حصار دیوارهای قلعه چیست؟ فریبنده، خوش منظره و عاشقانه، ابیدوس مکانی عالی برای بردن دوربین و یا گوشی هوشمندتان است تا صفحه اینستاگرامتان را رنگین کند. انتظار دیدن گروهی از خانه های سفید در قاب گلهای درخشان و مغازه های مخصوص سوغاتی برای گردشگران را داشته باشید. مزه نوشیدنی جینجای (Ginja de Óbidos) این شهر را از دست ندهید و همچنین نوشیدنی گیلاس که بعضی وقتها در فنجان قهوه سرو می شود. این نوشیدنی یکبار بعنوان هدیه ازدواج پادشاهان پرتغالی به ملکه های خود تقدیم شد و بعد از آن، شهر این معروفیت را بعنوان یکی از عاشقانه ترین مقصدهای پرتغال گسترش داد. همچنین ابیدوس عنوان شهر دوستداران کتاب را به دلیل هتل خیره کننده لایبرری من (Literary Man Hotel) دارد.

8- ابیدوس (Óbidos)


9- سرادااسترلا (Serra da Estrela)    
رسیدن به این مقصد کمی مشکل است اما هنوز هم ارزش تلاش را دارد. تمام کشور پرتغال ساحلی نیست و سرااسترلا مقر بلندترین قله های اقلیم پرتغال است (بلندترین در کل پرتغال در جزیره پیکو (Pico Island)، آزورس (Azores) قرار دارد). دوستداران طبیعت باید توجه داشته باشند که رشته کوههای دورافتاده سرادااسترلا موارد بی شماری برای دیدن و انجام دادن دارد و تنها مکان اسکی در زمستان است. این بخش با وجود تعداد کم روستاهای کوچک در سال 2017 یکی از عجایب هفتگانه  پرتغال شد. کوههای دست نیافتنی و طبیعت آن از جاذبه های اصلی هستند اما دوستداران غذا از عسل و خامه خانگی و همچنین پنیر پرمایه که در آنجا درست می شود، لذت خواهند برند.

9- سرادااسترلا (Serra da Estrela)


10- کویمبرا (Coimbra)    
در مرکز کشور شهری قرار دارد که بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به اکثر شهرهای دیگر جذب می کند. کویمبرا مقر تعداد زیادی از ویرانه های رمی و قرون وسطایی است و مرکز تاریخی، که یکبار بعنوان پایتخت کشوراعلام شد. در بین بیشترین جاذبه های توریستی دیده شده، دانشگاه کویمبرا قرار دارد که یکی از قدیمی ترین موسسات پر کار و جویای نام در دنیاست. اما بزرگترین دلیل شهرت آن، کتابخانه آن می باشد. سبک باروک کتابخانه جوانینا (Bibgioteca Joanina) بارها بعنوان یکی از زیباترین کتابخانه های دنیا ثبت شده است.

10- کویمبرا (Coimbra)


11- سائو میگوئل (São Miguel)   
تقریبا در نیمه راه بین خط ساحلی آمریکایی و پرتغالی، مجمع الجزایر آزورین (Azorean) وجود دارند که تمام جزایرش ارزش دیدن را دارند. بزرگترین جزیره، سائو میگوئل است که دسترسی هوایی به آن آسانترین راه است و موارد بی شماری برای دیدن در این نوار سبز حاصلخیز برای کسب تجربه وجود دارد. مسیرهای کوهنوردی، آبشار و دریاچه های دوقلو زیبایی که تالاب هفت شهر (Lagoa das Sete Cidades) نامیده می شوند تنها آغاز این راه می باشد. اما یک توصیه، از دست ندادن فورناس (Furnas) است. این دهکده کوچک مکانیست که بازدیدکنندگان می توانند تجربه نیمه روشن قدرت آتشفشانی و از طرفی دیگر مکانی برای استراحت و آشپزی با طبیعت و چشمه های آب گرم و غنی از مواد معدنی و طبخ در حفره هایی بنام کالدیراس (caldeiras) را داشته باشند.

11- سائو میگوئل (São Miguel)


12- مونسانتو (Monsanto)    
خواهان سفر در زمان هستید؟ بعد از دیدن بخشهای قدیمی پرتغال، برای مسافران هیچ چیز بهتر از بازدید پرتغالیترین دهکده این کشور نیست که در طول 100 سال بشدت تغییر کرده است. این الماس پنهان بطور وسیع ناشناخته مانده و خصوصیات ویژه آن در هنگام ورود واضح خواهد بود. این دهکده در اطراف و زیر تخته سنگهای عظیمی ساخته شده است.

12- مونسانتو (Monsanto)


13- پارک ملی پندا گرس (Peneda-Gerês National Park)   
تنها پارک ملی پرتغال همین پارک است که در مینهو (Minho) منطقه ای که به زیبای اش معروف است، قرار دارد. جنگلهای بلوط، جاده های باریک به سبک رمی با نشانه های کهن، پلها و آبشار از دیدنیهای این پارک هستند. در بخشهایی از پارک چادر زدن مجاز است و استخرهای طبیعی امکان شنا در ماههای گرم را مهیا می کند. این پارک یکی دیگر از مکانهای بینظیر برای دستیابی به کوهنوردی و همچنین تماشای پرندگان می باشد. 

13- پارک ملی پندا گرس (Peneda-Gerês National Park)


14- گویماراس (Guimarães)  
اگر وقت اضافه دارید، از آن برای دیدن اولین پایتخت کشور استفاده کنید. در قرن دوازدهم، آفونسوی اول (Afonso I) نخستین پادشاه پرتغال، در محل تولد خود حکمرانی می کرد. از آن زمان تا به امروز، شهرت و اسم مستعار شهر به مکان تولد پرتغال (The Birthplace of Portugal) به تصویب رسیده است و گردشگران می توانند قلعه ای که پادشاه و دیگر شخصیتهای تاریخی، زمانی در آن ساکن بودند را ببینند. دسترسی به گویماراس با ماشین و اتوبوس به آسانی میسر است و تنها 50 کیلومتر از پورتو فاصله دارد.

14- گویماراس (Guimarães(


15- براگا (Braga)   
برگا چهارمین شهر بزرگ پرتغال است که از تلاقی قدمت و مدرنیته با هم تشکیل شده است. اینجا یکی از قدیمی ترین ها در کشور با نیروی جوان و قویست. در واقع برگا عنوان جوانترین مرکز اروپایی را در سال 2012 دریافت و دانشجویانی از دانشگاه مینهو را جذب کرده است. این شهر با فراوانی کافه، مغازه، رستوران و بار حقیقتا شهری زنده و پرجنب وجوش می باشد، اما بخاطر بخش مذهبی اش نیز شناخته شده است. علاوه بر کلیسای محلی که قدیمی ترن در کشور می باشد کلیسای حیرت انگیز بم جیزس د مونته (Bom Jesus do Monte) مامنی مذهبی است که با دیگر کلیساها متفاوت می باشد و بروی تپه و در جنگل قراردارد. این کلیسا با باغها احاطه شده و بازدیدکنندگان می توانند از پلکانی با ارتفاع 116 متر بالا رفته و ازمنظره خیره کننده لذت ببرند.

15- براگا (Braga)


منبع: theculturetrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید