• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


تماشایی ترین و جالب ترین ایستگاه های قطار در جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۳/۲۹   تعداد بازدید : 11755   گروه مطلب : ترین ها

ترمینال گرند سنترال (Grand Central Terminal)، نیویورک
ایستگاه گرند سنترال ساخته شده در سال 1913، بنایی زیبا با طراحی استادانه می باشد که بیانگر تاریخ یک راه آهن است. این ایستگاه با داشتن تعداد بیش از 44 سکو، رکورد دار بیشترین سکوهای ممکن در میان ایستگاه های سرتاسر جهان است و این موضوع باعث شده که این محل، صحنه تصویر برداری فیلم های محبوب و مشهور زیادی نظیر مردان سیاه پوش، راه کارلیتو، پسران بد و پدر خوانده باشد. اینها همگی دلایلی هستند که این ایستگاه را بیشتر شبیه به یک جاذبه گردشگری کرده اند. تازه داخل این محل کلی دیدنی وجود دارد که در این مورد می توان به بار کَمپبِل آپارتمِنت (Campbell Apartment cocktail bar)، گالری ویسپِرینگ (Whispering Gallery) که درست روبه روی رستوران اویستِر بار (Oyster Bar) قرار دارد و همینطور یک بازار مواد غذایی اشاره نمود.

ترمینال گرند سنترال (Grand Central Terminal)، نیویورک


ایستگاه سَنت پانکراس اینترنشنال (St Pancras International)، لندن
فرآیند ساخت این شاهکار هنری که براساس معماری گوتیک طراحی شده، سال 1868 به اتمام رسید و همین چند سال پیش بود که مورد بازسازی قرار گرفت. سر در ساختمان این محل در حقیقت بلندترین سازه در میان تمامی ایستگاه های قطار انگلستان می باشد و در ساخت چنین بنای تماشایی و قوسی شکل، از مقدار باورنکردنی شیشه و آهن استفاده شده است. این ایستگاه عریض ترین سازه جهان است که کل پهنای آن از یک تکه عظیم تشکیل شده است. برای همین توصیه می شود تا پیش از رفتن به هتل سنت پانکراس رِنِیسانس (St Pancras Renaissance Hotel) که در داخل این ایستگاه قرار دارد، سرتان را بالا بگیرید و نگاهی به عظمت این بنا بیندازید.

ایستگاه سَنت پانکراس اینترنشنال (St Pancras International)، لندن


ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید (Estacion de Madrid Atocha)، مادرید
بزرگ ترین ایستگاه راه آهن شهر مادرید در سال 1851 گشایش یافت. نمای ساختمان این ایستگاه بی شک زیباست اما تماشایی ترین ویژگی آن در اصل در درونش قرار دارد. این جاذبه داخلی یک میدان وسیع می باشد که با انواع گیاهان، گل های گرمسیری و حتی لاک پشت های نادر پر شده است. هدف از ساخت این میدان عظیم بر فراز چنین ایستگاهی، بزرگداشت یاد قربانیانی است که به شکلی غم انگیز در حادثه بمب گذاری ایستگاه قطار مادرید در سال 2004 جان خود را از دست دادند.

ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید (Estacion de Madrid Atocha)، مادرید


پایانه چاتراپاتی شیواجی (Chhatrapati Shivaji Terminus)، شهر بمبئی
پایانه ای که در ابتدا به نام پایانه ویکتوریا (Victoria Terminus) شناخته می شد، در سال 1888 با یک معماری به سبک گوتیک ساخته شد و حالا یکی از معدود قطب های قطاری دنیاست که سازمان یونسکو هم آن را به رسمیت شناخته است. این ایستگاه پر رفت و آمد در طول روز پذیرای بیش از 3 میلیون مسافر است و حتی در فیلم میلیونر زاغه نشین و همینطور در مستندی که از شبکه بی بی سی 2 پخش شد نیز حضور پر رنگی داشته است.

پایانه چاتراپاتی شیواجی (Chhatrapati Shivaji Terminus)، شهر بمبئی


ایستگاه شینجوکو (Shinjuku Station)، ژاپن
شاید این ایستگاه در نگاه اول جزو بناهای چشم نواز این لیست نباشد، اما شینجوکو هم به دلایل کاملاً منطقی ای در فهرست زیباترین ایستگاه های قطار جهان راه پیدا کرده است. روزانه نزدیک به 3.5 میلیون نفر از این ایستگاه استفاده می کنند و همین شده که به یکی از شلوغ ترین قطب های حمل و نقلی جهان بدل شده است. این ایستگاه تعداد 36 سکو و بیش از 200 مورد خروجی دارد.

ایستگاه شینجوکو (Shinjuku Station)، ژاپن


ایستگاه قطار سائو بنتو (Estacao de Sao Bento)، شهر پورتو (Porto)
برجسته ترین ویژگی که در مورد ایستگاه قطار سائو بنتو می توان ذکر نمود، چینش کاشی کاری های درونی آن می باشد که صحنه هایی از تاریخ کشور پرتغال را به تصویر کشیده اند. این کاشی کاری اثر هنرمندی به نام خورخه کولاکو (Jorge Colaco) می باشد و نمایش دهنده رویداد هایی نظیر نبرد والدِوِز (Battle of Valdevez) و همینطور تسخیر شهر سئوتا (Ceuta) هستند. خود این ایستگاه در سال 1916 شروع به کار کرد.

ایستگاه قطار سائو بنتو (Estacao de Sao Bento)، شهر پورتو (Porto)


پایانه حیدرپاشا (Haydarpasa Terminal)، استانبول
پر هیاهوترین ایستگاه اروپای شرقی، پایانه حیدرپاشا می باشد که فضای فوق العاده زیبایی را در کنار آب برای خودش اشغال کرده است. این ایستگاه در سال 1872 گشایش یافت. برای خرید آنلاین تور استانبول می توانید به لیست تورها در سایت توریستگاه مراجعه نمایید.

پایانه حیدرپاشا (Haydarpasa Terminal)، استانبول


ایستگاه قطار کوه تانگولا (Tanggula Mountain Railway Station)، ناحیه تبت
در ارتفاع 5068 متری از سطح دریا، مرتفع ترین ایستگاه قطار در جهان یعنی ایستگاه تانگولا حضور دارد. این ایستگاه بر سر راه خط ریلی چینگزانگ (Qingzang) که از استان چینگهای (Qinghai) تا شهر لهاسا (Lhasa) امتداد پیدا کرده قرار دارد. چندین سال قبل یکی از نویسندگان روزنامه انگلستانی تلگراف (Telegraph) به نام فیونولا مک هاف (Fionnuala McHugh) سفر ریلی 6 هزار 400 کیلومتری را از هنگ کنگ به سمت شهر لهاسا شروع کرد و در این میان توقفی را هم در ایستگاه کوه تانگولا داشت.

ایستگاه قطار کوه تانگولا (Tanggula Mountain Railway Station)، ناحیه تبت


ایستگاه قطار هَوبت بانهوف (Hauptbahnhof)، برلین
ایستگاه جدید التاسیس شهر برلین در سال 2006 افتتاح شد. سازه این ایستگاه از نوع اسکلت عظیم فولادی و شیشه می باشد و بر روی دو سطح متفاوت بنا شده است. روزانه 1800 قطار در این ایستگاه متوقف می شوند و تعداد 350 هزار مسافر از آن عبور می کنند.

ایستگاه قطار هَوبت بانهوف (Hauptbahnhof)، برلین


ایستگاه قطار یاروسلاوسکی (Yaroslavsky Station)، شهر مسکو
یکی از 9 مورد ایستگاه قطار حال حاضر شهر مسکو در کشور روسیه، ایستگاه خاص و متفاوت یاروسلاوسکی می باشد که نقش پایانه غربی راه آهن سراسری سیبری (Trans-Siberian Railway) را ایفا می کند. درب های این ایستگاه اولین بار در سال 1862 گشوده شدند و در طول این سال ها چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. برای مشاهده بهترین قیمت تور مسکو در فصل تابستان اینجا را کلیک نمایید.

ایستگاه قطار یاروسلاوسکی (Yaroslavsky Station)، شهر مسکو


ترسناک ترین و هیجان انگیز ترین تجربه های قطار سواری در دنیا



ایستگاه قطار هلسینکی سنترال (Helsinki Central)، فنلاند
یکی از مکان هایی که جزو نشان های منحصر به فرد در پایتخت کشور فنلاند است، ایستگاه متروی هلسینکی سنترال می باشد که به داشتن لباسی مزین به پوشش گرانیتی، برج ساعت و دو جفت مجسمه که نمای خارجی آن را قبضه کرده اند شهرت خاص و عام به خود گرفته است. این ایستگاه در سال 1862 افتتاح شد و همه روزه نزدیک به 200 هزار مسافر برای رفت و آمد خود از آن استفاده می کنند.

ایستگاه قطار هلسینکی سنترال (Helsinki Central)، فنلاند


ایستگاه قطار کوالالامپور (Kuala Lumpur Railway Station)، مالزی
پایه های بنای ایستگاه قطار کوالالامپور در سال 1910 برپا شدند و سازه آن به داشتن طراحی تلفیقی از معماری غربی و شرقی، همواره مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است. بازدید کنندگان این ایستگاه شانس این را خواهند داشت تا در هتل هِریتِج اِستِیشِن (Heritage Station Hotel) که در داخل این بنا واقع شده اقامت داشته باشند. شما می توانید بهترین قیمت تور کوالالامپور را در سایت توریستگاه مشاهده و خرید نمایید.

ایستگاه قطار کوالالامپور (Kuala Lumpur Railway Station)، مالزی


ایستگاه قطار کانازاوا (Kanazawa Station)، ژاپن
ایستگاه فضایی و آینده گرای کانازاوا در استان ایشیکاوا (Ishikawa) واقع در کشور ژاپن قرار دارد و کلاً زیر یک سقف بلند و عظیم بنا شده است. دروازه توزومی (The Tsuzumi Gate) سال 2005 ساخته شد و از آن زمان تا به امروز در این ایستگاه پابرجا مانده است. در داخل این ایستگاه یک مرکز خرید بزرگ و همینطور تعداد 7 سکو وجود دارد.

ایستگاه قطار کانازاوا (Kanazawa Station)، ژاپن


ایستگاه اوسوایا (Ushuaia)، آرژانتین
این ایستگاه قطار جنوب فوئِگویی (Fuegian) در ابتدا فقط برای نقل و انتقال زندانیان شهر اوسوایا استفاده می شد، اما پس از تعطیل شدن زندان در سال 1947، انحصاراً، برای خط راه آهن این کشور خدمت می کند. این ایستگاه که نام آن به زبان محلی به معنای "ایستگاه انتهای دنیاست"، در فاصله 8 کیلومتری از شهر اوسوایا قرار دارد و برای خودش به یک جاذبه توریستی پر طرفدار تبدیل شده است.

ایستگاه اوسوایا (Ushuaia)، آرژانتین


ایستگاه گار دی نور (Gare du Nord)، پاریس
ایستگاه گار دی نور با یک اختلاف بسیار زیاد عنوان شلوغ ترین ایستگاه قطار اروپا را یدک می کشد و هر ساله شاهد استفاده 190 میلیون مسافر است. این ایستگاه رسماً در سال 1846 افتتاح شد و حالا یکی از قدیمی ترین ها در میان رقبای دیگر است. نمای پر ابهت بنای این ایستگاه به دست ژاک هیتورف (Jacques Hittorff) طراحی شده است. مسافران راه آهن سریع السیر یورو استار (Eurostar) می توانند در لندن سوار قطار بشوند و در این ایستگاه از آن پیاده شوند.

ایستگاه گار دی نور (Gare du Nord)، پاریس


ایستگاه قطار یونیون (Union Station)، شیکاگو
این ایستگاه قطب بزرگ تمامی قطارهایی هستند که مابین ایالت های مختلف قاره آمریکا سفر می کنند و اگر شما هم با این قطار مشغول عبور از شهر شیکاگو هستید، یادتان باشد که حتماً در این ایستگاه از قطار پیاده شوید و نگاهی به عظمت آن بیندازید. این ایستگاه تقریباً به شکل کامل در زیر زمین قرار دارد و وسعتی به اندازه نه و نیم بلوک از فضای شهر را به خود اختصاص داده است. سالن گریت هال (The Great Hall) در قسمت مرکزی این ایستگاه یکی از چشمگیرترین ویژگی های آن محسوب می شود. چنین سالنی متشکل از یک دهلیز با ارتفاع بیش از 33 متری است که بر روی آن سقف منحنی شکل با نور پردازی شب قرار دارد.

ایستگاه قطار یونیون (Union Station)، شیکاگو


ایستگاه قطار خیابان فلیندِرز (Flinders Street Station)، ملبورن
شلوغ ترین ایستگاه شهر ملبورن با بین از 100 هزار مسافری که روزانه از آن عبور می کنند، در خیابان فلیندِرز قرار دارد و یکی از اصیل ترین سازه های شهر به حساب می آید. کار ساخت این بنا در سال 1909 به اتمام رسید و زمانی که هر کدام از قطارها در آن توقف می کند، به یکی از خوش عکس ترین منظره های شهر تبدیل می شود.

ایستگاه قطار خیابان فلیندِرز (Flinders Street Station)، ملبورن


ایستگاه قطار آنتورپ سنترال (Antwerpen-Centraal Station)، بلژیک
بنایی که به دلیل ابعاد عظیم الجثه سازه اش به نام ایستگاه کلیسای جامع شناخته می شود، آنتورپ سنترال نام داشته و به عنوان ایستگاه اصلی قطار در بلژیک، به دست معمار اهل بروخه به نام لوئیس دولاسونسری (L Delacenserie) بنا شد. در این ایستگاه یک گنبد عظیم و تعداد 8 مورد برج کوچک تر که شش تای آنها در طول دهه 1950 میلادی نابود شدند حضور دارند. برج های آسیب دیده و همینطور تعدادی دیگر از زینتی های موجود در این محل نظیر مجسمه یک شیر، در سال 2009 از نو بازسازی شدند. نمای داخلی این محل به داشتن دکوراسیونی لوکس شهرت دارد و بالغ بر 20 نوع سنگ و سنگ مرمر متفاوت در ساخت آن استفاده شده است. 

ایستگاه قطار آنتورپ سنترال (Antwerpen-Centraal Station)، بلژیک


ایستگاه راه آهن لوز (Luz)، شهر سائو پائولو (Sao Paulo)
این ایستگاه که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شد، پیش از منتقل شدن و دوباره سر هم شدن در این شهر برزیلی، در اصل در شهر گلاسکو (Glasgow) پایه ریزی و مونتاژ شده بود. بنای این ایستگاه کم کم رو به زوال و نابودی می رفت و آنجا بود که مردم محلی پی به عظمت آن بردند و پروژه نوسازی بزرگی را در دهه 90 میلادی به راه انداختند تا جان تازه ای به آن بدهند. همچنین این ایستگاه برای داشتن موزه ای از زبان پرتغالی مورد ستایش قرار می گیرد.

ایستگاه راه آهن لوز (Luz)، شهر سائو پائولو (Sao Paulo)


ایستگاه قطار هوآ هین (Hua Hin)، تایلند
به عنوان یکی از کهن ترین ایستگاه های کشور تایلند، سالن انتظار پر زرق و برق اصلی ترین ویژگی ایستگاه هوآ هین می باشد که چهره ای خاص و کاملاً متفاوتی به آن بخشیده است.

ایستگاه قطار هوآ هین (Hua Hin)، تایلند


منبع: telegraph.co




نظرها

  • 0 0

    Dear Mr/ Mrs greeting very good . very nice thanks for yr trying. have a good time.

    • 0 0

      Thanks Alireza jan for your support

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید