• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


ده ساحل زیبای پرتغال که از نظرها پنهان مانده اند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۶/۲۲   تعداد بازدید : 13502   گروه مطلب : دیدنی ها


ده ساحل زیبای پرتغال که از نظرها پنهان مانده اند

نزدیک پورتو
1. پرایا فورته دو پاچو (Praia Forte do Paço) در ویانا دو کاستلو (Viana do Castelo)
در شمال غرب پرتغال در منطقه ویانا دو کاستلو، یک ساعت به سمت شمال پورتو، تپه های جنگلی به سواحل مخفی و آرامی می رسد که پرایا فورته دو پاچو از همه آنها زیباتر است. ۸۰۰ متر ساحل شنی این منطقه نام خود را از خرابه ای در نزدیکی همین محل گرفته که در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده و حتی در تابستان هم خلوت و آرام است. امواج صخره ای، استخرهای طبیعی کم عمقی زیر تخت سنگ ها به وجود می آورد که با تابش خورشید، گرم و دل چسب می شود. در آن حوالی کافه ساحلی وجود ندارد بنابراین با خودتان وسیله های لازم را بیاورید. 

برای اقامت کجا برویم؟
کاسا دیجوئوآ اینس (Casa D’João Enes) با ۱۳ اتاق که در سه ساختمان قدیمی متعلق به قرن هفدهم واقع شده است به همراه اتاق ها، استخر، باغ و چشم اندازی به دریا مکانی ایده آل برای شما به حساب می آید. این ساختمان ها ۴ کیلومتر از فورتو دو پاچو و ۱۵ دقیقه پیاده تا ساحل فاصله دارند.
قیمت اتاق های دو نفره از ۶۵ یورو و خانه های دربستی که مناسب ۴ تا ۶ نفر هستند از ۲۰۰ یورو شروع می شوند.

پرایا فورته دو پاچو (Praia Forte do Paço) در ویانا دو کاستلو (Viana do Castelo)


2. تپه های سائو جاکینتو (Dunas de São Jacinto) در آویرو (Aveiro)
آویرو یک منطقه روستایی است که در یک طرفش دریا قرار دارد و در طرف دیگرش کوه های سرا دا فریتا (Serra da Freita)، آرستال (Arestal) و کارامولو (Caramulo) را می بینید. تپه های سائو جاکینتو در غرب آویرو و تقریباً یک ساعت ونیم به سمت جنوب پورتو قرار دارند و محل زندگی پرندگان بسیاری می باشند. این تپه ها تحت حفاظت هستند و به همین علت 8 کیلومتر شنزار های سفید این منطقه دست نخورده و بکر باقی مانده است. این ساحل جذاب توسط جنگل های کاج محصور شده و هیچ محافظ یا کافه ای در آن نزدیکی وجود ندارد، اما راه های جنگلی که به این ساحل منتهی می شوند، قدم زدن در این منطقه را راحت تر کرده اند. در این مکان مراقب مارماهی ها و پرندگان شکاری باشید.

برای اقامت کجا برویم؟
در ساو جاکینتو اردوگاهی در جنوبی ترین نقطه ساحل وجود دارد. اقامت در این اردوگاه شبی 3 یورو برای افراد بالغ و 1.8 یورو برای کودکان بین 5 تا 9 سال است. اما اگر خواستید در یک اقامتگاه راحت بمانید به اقامتگاه های جنگلی بی اند سی (Be & See) در اوار (Ovar) بروید. هزینه اقامت در این مکان از 90 یورو برای هر شب شروع می شود و اگر 4 نفر باشید 125 یورو به ازای هر شب باید بپردازید. همچنین صبحانه هم به صورت رایگان برایتان سرو می شود. اقامتگاه های جنگلی یک اتاق خواب برای تماشای پرندگان دارند که تخت های تاشو و آشپزخانه و دستشویی هم در آن تعبیه شده است. 

 تپه های سائو جاکینتو (Dunas de São Jacinto) در آویرو (Aveiro)


نزدیک لیسبون
3. ساحل بالیل (Praia do Baleal) در پنیچه (Peniche)
ساحل بالیل یک منطقه شگفت انگیز است که با یک ساعت رانندگی به سمت شمال لیسبون به آن می رسید. سپس یک جاده چهار کیلومتری، ساحل شنی پنیچه را به قسمت اصلی شهر وصل می کند. سنگ هایی که در دریا وجود دارند باعث آرامش و سکون در این ساحل شده اند و در میان صخره ها استخرهای طبیعی به وجود آمده است. برای کاوشگران خرچنگ ها و دیگر جلبک ها و جانداران دریایی جالب خواهند بود. برای هیجان بیشتر دو کیلومتر در امتداد ساحل به شمال بروید، جاییکه به صخره های آهکی و غارهای دریایی می رسید. مجموعه ای از کافه های ساحلی و رستوران هایی که غذای دریایی تازه سرو می کنند در اطراف پنیچه وجود دارد.

برای اقامت کجا برویم؟
برای رزرو یک آپارتمان و یا ویلا به بالیل سرف کمپ بروید که در نزدیکی ساحل قرار دارد. همچنین گزینه دیگری  نیز برای اقامت وجود دارد و آن هم ساختمان متعلق به قرن نوزدهم میلادی به نام کوینتا دو جونکال است که اتاق ها و تخت های بزرگ عتیقه و چشم اندازی به دریا دارد. یک ماشین هر روز میهمانان را به ساحل می برد و بر می گرداند.
هزینه اقامت اتاق های دو نفره از 60 یورو شروع می شود. 

ساحل بالیل (Praia do Baleal) در پنیچه (Peniche)


4. ساحل آدراگا (Praia da Adraga) در پارک ملی سینترا کاسکایس (Sintra-Cascais Natural Park)
نیم ساعت به شمال لیسبون بروید به تپه های سینترا خواهید رسید. قلعه های تاریخی که در میان جنگل محصور شده اند به وفور دیده می شود و پس از گذر از این قلعه ها به صخره ها می رسید. در تابستان های گرم، این صخره ها، سایه دل چسبی به وجود می آورند. غار کوچکی نیز در اطراف ساحل وجود دارد. این ساحل اغلب اوقات خلوت است. نزدیک آن نیز رستورانی وجود دارد که غذاهای دریایی تازه سرو می کند. با 5 کیلومتر پیاده روی از این منطقه در امتداد صخره ها به جنوب کابو دا روکا (Cabo da Roca) می رسید که غربی ترین بخش اروپا محسوب می شود.

برای اقامت کجا برویم؟
سالتی وِی هاوس (Salty Way House) تنها 3 کیلومتر با آدراگا فاصله دارد و بین ساحل و کوه ها واقع شده است. در کنار این اقامتگاه باغ های زیبایی وجود دارد که مناسب شب زنده داری و آتش روشن کردن است. بعدها می توانید از خاطرات کوهنوردی و گشت و گذار خود تعریف کنید زیرا این اقامتگاه میان کوه ها و دریا قرار دارد.
هزینه اقامت به مدت یک هفته در این خانه 180 یورو است، همچنین امکان اقامت برای مدت کوتاه تر هم وجود دارد. 

ساحل آدراگا (Praia da Adraga) در پارک ملی سینترا کاسکایس


آلنتجو (ALENTEJO)
5.  ساحل آمالیا (Praia da Amália) در بریژئو (Brejão)
کوستا ویسنتینا (Costa Vicentina) در جنوب غربی آلنتجو یک منطقه پر از پرتگاه های صخره ای، صومعه ها، ویرانه های باستانی و سواحل آرام و خلوت است. از میهمان خانه هرداد آمالیا (Herdade Amália) در نزدیکی روستای آزنها دو مار (Azenha do Mar village) مسیر را به طرف ساحل آمالیا دنبال کنید. آبشار آب شیرین به داخل حوضچه شنی می ریزد و یک محل مناسب برای آب تنی به وجود می آورد. این صخره های سیاه و سفید منظره زیبایی به ساحل می بخشد. این منطقه نام خود را از شخصیت محبوبی به نام آمالیا رودریگز گرفته است که یک پرتقال فروش بود و زمانیکه به یکی از موزیستین های محبوب پرتغال تبدیل شد، در این منطقه شنا کرده است. کافه سنترال محل مناسبی برای خوردن ماهی کبابی و سالاد هشت پا است. ساحل در مسیر روتا ویسنتینا قرار دارد و دارای 400 کیلومتر مسیر پیاده روی است که زمانی در مسیر ماهیگیران و دزدان قرار داشته. مسیر را از آزنهاس دو مار طی کنید و 3 کیلومتر بعد به مناظر ساحلی بکر با چشم اندازی به کوه های مونچیکو می رسید.

برای اقامت کجا برویم؟
با پنج دقیقه رانندگی از ساحل آمالیا به کرو دا فونتینها (Cerro da Fontinha) در بریجاو به اقامتگاه هایی به سبک قدیمی دسترسی خواهید داشت. یک استخر داخل باغ کنار اقامتگاه وجود دارد و غذای محلی، پنیر تازه، شیر و نان برای صبحانه در اختیار میهمانان قرار داده می شود.
قیمت اتاق های دو نفره از 75 یورو شروع می شود.

ساحل آمالیا (Praia da Amália) در بریژئو (Brejão)


شانزده ساحل دور افتاده با طبیعت فوق العاده زیبا در اروپا



آلگاروه (ALGARVE)
6. ساحل سانتا (Praia da Santa) در سالیما (Salema)
در غرب پرتغال، آلگاروه بخشی از پارک ملی آلنتجو است و محل مناسبی برای گردشگرانی که به دنبال مکان های بکر و خلوت می گردند می باشد. از سالیما در امتداد مسیر صخره ای به غرب بروید، تا به حوضچه های کوچک برسید. 10 دقیقه پیاده روی از این حوضچه ها شما را به ساحل سانتا و ساحل فیگورا (Praia da Figueira) می رساند که زیر ویرانه های قلعه های قدیمی قرار دارد. به دنبال رد پای دایناسورهایی بگردید که 125 میلیون سال پیش آنجا زندگی کرده اند. علاقمندان به تاریخ هم به دنبال قلعه آلمادنا (Fortaleza de Almádena) بگردند که خرابه های سنگی به رنگ زرد و رو به دریا است که در 5 کیلومتری سالیما قرار دارد و در آن کمان های عربی و بازمانده کلیسایی متعلق به قرن هفدهم میلادی دیده می شود. سواحل دا سانا و فیگورا تقریباً بکر و دست نخورده باقی مانده اند اما ساحل سالیما نسبتاً شلوغ تر هستند و تعدادی کافه و رستوران در آن وجود دارد. 

برای اقامت کجا برویم؟
سالیما اکو کمپ (Salema Eco Camp) زیبا و سرسبز است و در نزدیکی ساحل واقع شده است. فعالیت های ماجراجویانه اطراف این کمپ وجود دارد و اگر بخواهید می توانید در اطراف ساحل آپارتمان اجاره کنید. 
هزینه چادرهای کمپ از 2.5 یورو برای بزرگسالان و 1.25 یورو برای کودکان، ماشین از 2 یورو و اجاره اتاق و آپارتمان از 35 یورو برای هر 2 الی 3 نفر شروع می شود.

ساحل سانتا (Praia da Santa) در سالیما (Salema)


7. غار دریایی بناگیل (Benagil) در آلگاروه غربی (West Algarve)
این منطقه پر از صخره های ماسه سنگی آلگاروه غربی با غارهای مخفی و تونل های منتهی به حوضچه های آبی است. غار دریایی بناگیل در حقیقت یک تپه آبی است که نور خورشید از طریق سوراخی که در سقف آن وجود دارد به داخل می تابد. بازدیدکنندگان تنها از طریق دریا به این غار دسترسی خواهند داشت که یا از طریق شنا کردن باید به آن برسند و یا با قایق های کوچکی که در ساحل اجاره داده می شوند. صبح زود بهترین زمان برای بازدید از این غار است زیرا نور طلایی خورشید به درون غار می تابد. با 100 متر دیگر شنا کردن به غار دیگری در ساحل کوریدورا (Praia da Corredoura) می رسید. بناگیل در فصل های گردشگری شلوغ می شود. در اطراف ساحل کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارند اما رستوران سول مار (Sul Mar) در یک کیلومتری این تپه غذاهای محلی را در محیطی دنج و آرام سرو می کند.

برای اقامت کجا برویم؟
مونتینو (Montinho) یک اقامتگاه دنج با صبحانه و تخت خواب و سه اتاق خواب است که روی یک تپه در نزدیکی ساحل قرار دارد و استخری کوچک را نیز در داخل خود جای داده است.
هزینه اقامت در اتاق دو نفره از ۱۴۰ یورو شروع می شود.

غار دریایی بناگیل (Benagil) در آلگاروه غربی (West Algarve)


8. ساحل سنهورا دا روچا (Praia da Senhora da Rocha) در آلگاروه غربی
یک کلیسا روی قبرستانی قدیمی رو به سمت ساحل سنهورا دا روچا (Senhora da Rocha) قرار دارد. با 30 دقیقه رانندگی به شرق پورتیمو (Portimão) به این منطقه می رسید. ساحل توسط صخره های عظیم ماسه ای احاطه شده است که با تابش آفتاب به رنگ نارنجی در می آیند. دسترسی به ساحل آسان است و از طریق تونلی سر پوشیده که آن را به پرایا نوا در سمت دیگر وصل می کند به ساحل می رسید. صدها پوسته گل یخی در سراسر شن و ماسه ساحل پراکند شده است. از این ساحل محافظت می شود و بنابراین اطراف آن کافه و رستوران نیز وجود دارد.

برای اقامت کجا برویم؟
کوینتا دا فیگویرینا (Quinta da Figueirinha) در ۱۴ کیلومتری سیلورز اقامت گاهی در داخل مزرعه است که میان باغ های زیتون ساخته شده و در انتهای باغ هم یک کافه وجود دارد. 
هزینه اجاره یک شب ویلا ۳۲ یورو است. 

ساحل سنهورا دا روچا (Praia da Senhora da Rocha) در آلگاروه غربی


9. ساحل باریل (Praia do Barril) در جزیره تاویرا (Ilha da Tavira)
تپه های آفتابی جزیره در آلگاروه شرقی حدودا 40 دقیقه با ماشین از فارو (Faro)  فاصله دارد. این تپه ها بخشی از پارک ملی ریا فورموسا را تشکیل می دهند و منطقه از دریای آزاد را محافظت می کنند. مسیر پیاده روی در میان درخت های کاج بر روی نمک و ماسه، شما را به جزیره می رساند که ساحل آن 11 کیلومتر امتداد دارد. نزدیک رستوران ها کمی شلوغ است اما درسمت غربی جزیره آرامش بیشتری وجود دارد. این ساحل طبیعت دوست با شن های سفید خیره کننده، مناسب گذراندن تعطیلات و ریلکسیشن است. 

برای اقامت کجا برویم؟
پارکو کمپیسمو دا ایلها دی تاویرا (Parque de Campismo da Ilha de Tavira) یک کمپ آرام و دوستانه است که توسط تپه ها احاطه شده. اجاره چادرها شبی 7 یورو است و به ازای هر فرد بالغ 4 یورو اضافه و به ازای هر کودک 2 یورو اضافه باید پرداخت کنید. اگر می خواهید در اقامتگاه های لوکس تری بمانید به هرداد دا کورته (Herdade da Corte) در 15 کیلومتری شمال غرب تاویرا بروید. این اقامتگاه لوکس اتاق پذیرایی بزرگ، محلی برای آتش روشن کردن و شومینه و سونا با چشم اندازی به دره های جنگلی دارد. هزینه اجاره این مکان 120 یورو می باشد.

 ساحل باریل (Praia do Barril) در جزیره تاویرا (Ilha da Tavira)


آزور (AZORES)
10. کانیروس و پونتا دا فراریا (Caneiros and Ponta da Ferraria) در ساو میگوئل (São Miguel)
صخره های سیاه به یک منطقه وسیع آتشفشانی می رسد که جزیره آتلانتیک کوچک ساو میگوئل را احاطه می کند. در شمال غربی منطقه به کانیروس (Caneiros) می رسید که سنگ هایی شش ضلعی از گذاره های خنک شده آتشفشانی، را تشکل داده اند که شبیه به گذرگاهی بزرگ بوده و استخر های طبیعی را به وجود آورده اند که به دریا می رسد. ده کیلومتر به جنوب کانیروس بروید تا به آب های گرم برسید که گفته می شود خواص درمانی دارند. برای یک استراحت دنج و رویایی عصرها به این منطقه بیایید و زیر آسمان، غروب ستاره ها را تماشا کنید. رستوران های خوبی در کنار ساحل وجود دارد. رستوران ترماس و فراریا (Termas da Ferraria) غذاهای محلی سرو می کنند.

برای اقامت کجا برویم؟
ویلای وارزی (Várzea) یک خانه دنج است که ۳ کیلومتر از استخرهای فراریا فاصله دارد و در روستای وارزی واقع شده است. چهار سویئت در این روستا برای اقامت گردشگران وجود دارد. 
هزینه اجاره اتاق ها در این مکان از ۱۵۰ یورو شروع می شود.

کانیروس و پونتا دا فراریا (Caneiros and Ponta da Ferraria) در ساو میگوئل (São Miguel)


منبع: theguardian





نظرها

  • 0 0

    داغ دل تازه نکنید . این مناظر واسه خاوریها و آقا زاده ها ساخته شده است . شعار مرگ بر آمریا هم واسه ما ساخته شده است .

  • 0 0

    من که نفهمیدم کجای این سواحل قشنگ بودند

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید