• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چرا باید در این دهکده ماهیگیری در مارسی به گشت و گذار بپردازید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۱۷   تعداد بازدید : 5721   گروه مطلب : دیدنی ها


 روستای ماهیگیری در مارسی

برای پیدا کردن ساحل مخفی بی دز سنجس (Baie des Singes) و دهکده کوچک لس گودز (Les Goudes) که گویی در آن زمان برای ماهیگیران متوقف شده و مردمانش هنوز هم از روش های سنتی برای ماهیگیری استفاده می کنند، مارسِی (Marseille) در فرانسه را زیر و رو کنید.


در لس گودز گم شوید
اگر تنها چهل دقیقه جاده ساحلی ای را بپیمایید که از بندر قدیمی مارسی (Marseille’s Old Port) می گذرد، به دهکده ماهیگیری لس گودز می رسید. در زبان فرانسوی اصطلاحی وجود دارد که محلی ها آن را استفاده می کنند و می گوید: خودت را در لس گودز گم کن (va te jeter aux Goudes)، چراکه لس گودز این حس را به شما می دهد که در آخر دنیا قرار دارید. این دهکده ماهیگیری کوچک دورترین نقطه ای است که می توانید از طریق جاده ساحلی قبل از اینکه به کلونک (Calanques)، شگفتی طبیعی فرانسه برسید، به آن بروید. 

نمایی از بی دز سنجس
نمایی از بی دز سنجس


بی دز سنجس یا همان خلیج میمون 
در یک گردش روزانه ایده آل، شما باید از دهکده لس گودز بگذرید و ماشینتان را در دورترین جای ممکن و در جاده پارک کنید. البته بعد از جاده فقط صخره و آب وجود دارد. این منطقه پارک کردن ماشین مانند یک کابوس است، چراکه در آن فضای زیادی برای پارک وجود ندارد، پس باید زودتر از دیگران به آنجا بروید. مسیری کوچک که به سمت شرق می رود و از سنگ ها می گذرد تا به دریا برسد را پیدا می کنید. آن مسیر را دنبال کنید تا به خلیج میمون برسید. خلیج میمون یک کوه کوچک و رویایی است که در یک طرفش آب هایی بسیار عمیق وجود دارد که به دریا راه دارند و در طرف دیگرش یک ساحل کوچک، ملایم و درخشان به چشم می خورد. رسیدن به این ساحل کار آسانی نیست، اما ارزشش را دارد. کودکان نیز می توانند به اینجا بیایند اما مطمئن شوید که کفش هایی مناسب برای رد شدن از روی سنگ ها داشته باشند.

ابتدای مسیر پیاده روی به ساحل مخفی بی دز سنجس
ابتدای مسیر پیاده روی به ساحل مخفی بی دز سنجس


رستوران خصوصی در خلیج میمون
اگر بیست دقیقه با دقت راه بروید و زمین نخورید، دو انتخاب پیش روی شما قرار می گیرد. یکی از آنها این است که پایین رفته و به رستوران خلیج میمون بروید. اگر توانایی مالی اش را دارید می توانید یک صندلی آفتاب گیری را به قیمت 15 یورو و برای یک روز اجاره کنید. از این صندلی ها فقط 20 عدد موجود می باشد پس بهتر است که آنها را از قبل رزرو کنید. پس از آن نیازی ندارید تا جای دیگری بروید، چراکه می توانید برای ناهار ماهی تازه بخورید و مانند پادشاهان با سالادها جشن بگیرید و همچنین از نوشیدنی های محلی و دسرهای عالی لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که اگر قصد دارید کمتر هزینه کنید، در کنار حوض ماهی نخرید، زیرا ممکن است بسیار گران تمام شود. البته سالادها قیمت بسیار مناسبی دارند و هر کدام حدود 20 یورو به فروش می رسند. با توجه به این نکته که در لبه دنیا و بهشت قرار دارید این مبلغ بسیار معقول است. همچنین می توانید از محل آفتاب گیریتان در کنار این ساحل کوچک به شنا بپردازید و با بچه هایتان به ساخت قلعه های شنی مشغول شوید.

نمایی از بی دز سنجس
نمایی از بی دز سنجس که از آب دریا به وسیله یک دیوار طبیعی صخره ای محفوظ مانده است


معرفی شهرهایی که از دهکده به ابر شهرهای مدرن امروزی تبدیل شده اند



ساحل عمومی در خلیج میمون
اگر نمی خواهید برای صندلی های آفتاب گیری و غذا پولی بپردازید، بجای اینکه پایین و به سمت رستوران بروید، باید راه را ادامه داده و بالا بروید. پس از کمی جلو رفتن می توانید زیر پایتان ساحل عمومی را مشاهده کنید و وارد آن شوید. پس از آن می توانید از مناظر حیرت آور لذت برده و شنا کنید که بجز انرژی که صرف کرده اید هیچ هزینه دیگری ندارد. تمام وسایل مورد نیازتان را با خود ببرید چرا که به جز رستوران، از همه چیز دور است. مردم در خلیج میمون از کوه دور شده و در کانال اصلی دریا شنا می کنند، که ما به شما این کار را توصیه نمی کنیم، چراکه اکنون دریا متلاطم است و همچنین یک کانال بزرگ قایقرانی نیز برای گردشگرانی که قصد بازدید از کلونک را دارند در اینجا ایجاد شده است.

روستای لس گودز در مارسی
روستای لس گودز در مارسی


لس گودز برای پیش غذا و غروب آفتاب
اواخر بعد از ظهر شما احتمالاً می خواهید که به لس گودز برگردید. البته هنوز هم می توانید ماهیگیران سنتی را در اینجا تماشا کنید که چندین نسل در این منطقه سکونت داشته اند. در منظره پشت این روستا چند پناهگاه جنگی  وجود دارد که در جنگ جهانی دوم ساخته شده اند. البته اکنون  ورود به بعضی هایشان نیز امکان پذیر است. همچنین شایعاتی در میان مردم محلی  وجود دارد که می گویند این پناهگاه ها توسط  فرانسوی ها ساخته نشده اند و نازی ها آنها را ساخته اند. یک طرف این روستا ساحلی کوچک قرار دارد و اگر خوش شانس باشید می توانید در طرف دیگر آن اتفاقات جالبی را نیز مشاهده کنید. از جمله این رویدادها می توان به  افرادی اشاره کرد که با دوچرخه های کوهستانی و از روی سطوح شیب دار بزرگ، مستقیماً به سوی دریا می پرند.

شنا در ساحل کوچک لس گودز
شنا در ساحل کوچک لس گودز

به رستوران بیست هزار فرسنگ که بر اساس عنوان کتاب ژول ورن نام گذاری شده و چشم انداز خیره کننده ای رو به ساحل دارد بروید. همچنین برای تماشای غروب خورشید نیز می توانید صندلی های بیرونی را انتخاب کرده و قبل از اینکه به مارسی برگردید، یک پیتزا و یا سالاد میل کنید، که بسیار لذت بخش خواهد بود.

تماشای غروب آفتاب از ساحل لس گودز
تماشای غروب آفتاب از ساحل لس گودز


منبع: theculturetrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید