• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


غیر معمول ترین کارهایی که می توان در مسکو انجام داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۴   تعداد بازدید : 3974   گروه مطلب : ایده های سفر


برترین و غیر معمول ترین کارهایی که می توان در مسکو انجام داد

می توان از کرملین به عنوان اولین مقصد گردشگران در مسکو نام برد، با این حال قبلا بازدید از آن تنها به مشاهده موزه های فضای داخلی همراه با ورودی در باغ الکساندروفسکی محدود می شد. اما از اواخر سال 2016 گزینه ای جدید برای دسترسی گردشگران به کرملین در نظر گرفته شد. این مسیر جذاب از برج اسپاسکایا (Spasskaya) در میدان سرخ شروع می شود و شامل فرصت هایی طلایی برای کاوش در اکتشافات باستانی، بازدید از زیر ساخت های صومعه های تخریب شده باستانی با قدمتی مربوط به قرن های چهاردهم تا شانزدهم و همچنین کاخ سلطنتی مالی نیکلائوفسکی (Maly Nikolaevsky) می باشد. 
برای سفر به روسیه و شهر تاریخی و زیبای مسکو همین حالا بهترین نرخ تور مسکو را در سایت توریستگاه به صورت آنلاین مشاهده و خرید نمایید.

بازدید از مترو مسکو
می توان از مترو مسکو به عنوان بزرگترین موزه زیرزمینی جهان و کلید جاذبه های پایتخت روسیه نام برد، یکی از با ارزش ترین جاذبه های مسکو با سه ویژگی اساسی که می بایست حتما از آنها مطلع شوید. اول از همه ایستگاه های آن است، ایستگاه هایی بی نظیر با طراحی های منحصربه فرد که هیچ چیز تکراری در آن وجود ندارد. ایستگاه های متروی مسکو مثالی واقعی از دکوراسیون مدرن روسی و شوروری می باشد، ایستگاه های مرکزی دارای قدمتی 80 ساله می باشند و ایستگاه های اطراف تنها یک سال از عمرشان می گذرد. از آخرین و برترین مشخصه های آن می توان به یکی از مجسمه های برنزی در ایستگاه میدان انقلاب (Ploshchad Revolyutsii) اشاره کرد، مجسمه ای که تصویری از یک سگ را نشان می دهد و یک داستان خرافی را در دل خود جای داده، داستانی که بر اساس آن لمس بینی سگ در این مجسمه باعث خوش اقبالی خواهد شد. محبوب ترین نقشه های مترو شهرهای روسیه توسط شرکت یاندکس (Yandex) گردآوری شده اند.

بازدید از مترو مسکو


مشاهده یکی از مسابقات لیگ هاکی کانتیننتال
روسیه یکی از پیشروترین کشورهای در رشته ورزشی هاکی در جهان و یکی از 29 اعضای لیگ هاکی کانتیننتال به شمار می رود. لیگ هاکی کانتیننتال، یک لیگ حرفه ای هاکی روی یخ بین المللی که مسابقاتش در روزهای آخر هفته در مسکو و دیگر شهرهای بزرگ برگزار می شود. چنانچه از طرفداران واقعی ورزش به شمار می روید، در هنگام بازدید از روسیه شرکت در این برنامه را حتما در لیست سفرتان قرار دهید. جو رقابتی در این مسابقات بسیار چشمگیر است و بلیط هایشان نیز به دلیل ارزش نرخ روبل در سال 2014 بسیار ارزان می باشند. قیمت ها از 5 دلار آغاز می شوند. خرید آنلاین بلیط ها از طریق وب سایت (en.khl.ru/calendar/) امکان پذیر خواهد بود. 

مشاهده یکی از مسابقات لیگ هاکی کانتیننتال


اسکی بر روی سقف یک آسمان خراش
می توان از روسیه به عنوان یکی از برترین مقاصد برای انجام فعالیت های زمستانی نام برد، سرزمینی با زمستان های طولانی که از اواخر اکتبر تا اوایل آوریل شاهد این فصل سرد اما دوست داشتنی است. اسکیت بازی در مکان های عمومی یکی از فعالیت های تفریحی محبوب در مکان های عمومی نظیر میدان سرخ، پارک گورکی و ودنخا به شمار می رود. ودنخا میزبان بزرگترین میدان اسکیت اروپایی است. در اواخر سال 2006 یک میدان اسکیت جدید بر روی سقف یک آسمان خراش 85 طبقه ای راه اندازی شده، برج جذاب اوکو (OKO) با ارتفاع 354 متری و چشم اندازی نفس گیر و دلربا. این برج در نزدیکی ایستگاه مترو نمایشگاه (Vystavochnaya) قرار گرفته.

اسکی بر روی سقف یک آسمان خراش


انجام یک سفر قایقی بر روی آب های یخ زده
فصل حمل و نقل رودخانه ای در مسکو هرگز متوقف نمی شود، در این فصل در رودهای مسکو، قایق هایی سربسته و گرم با ارائه چشم اندازی خیره کننده و تجهیزات یخ زده یافت می شود. این قایق ها در اسکله ای واقع در نزدیکی هتل رادیسون رویال و اسکله پارک گورکی به چشم می خورند. در طی این مسیر مسافرین می توانند از تماشای جاذبه های قبل انقلابی و آسمان خراش های استالین مسکو شوروی، کرملین و صومعه نووودویچی لذت ببرند. البته رفتن به عرشه های باز این قایق ها و ثبت عکس هایی خاطره انگیز و به یادماندنی یکی دیگر از لذت های این سفر به شمار می رود. هزینه شرکت در این سفرهای رودخانه ای 10 دلار می باشد اما لازم به ذکر است استفاده از رستوران آن مستلزم پرداخت هزینه اضافی خواهد بود. 

انجام یک سفر قایقی بر روی آب های یخ زده


 آشنایی با بهترین جاذبه ها و دیدنی های مسکو



قدم زدن در خیابان های پیاده رو جدید
در پنج سال گذشته بسیاری از خیابان های مرکز شهر مسکو به پیاده روهایی دوست داشتنی تبدیل شدند. مقامات شهر دستورات لازم مبنی بر ساخت تفرجگاه هایی جذاب به سبک اروپایی همراه با چراغ های خیابانی، نیمکت ها و باغچه های گل پرطراوتی را صادر نمودند. این پروژه ها همچنین ساخت و ساز ساختمان هایی جدید با نماهای قرن هفدهمی تا نوزدهمی را در برداشت. این تجربه جذاب پیاده روی ابتدا از خیابان نیکولسکایا (Nikolskaya street) در مجاورت میدان سرخ به سمت خیابان رزدستینکا (Rozhdestvenka) مشرف به بازار گوم و تئاتر بولشوی شروع می شود. 

قدم زدن در خیابان های پیاده رو جدید


پشت بام ها را فتح کنید
می توان از رستوران ها و بارهای روی پشت بام نظیر بار تایم اُوت (Time Out Bar) و رستوران وایت رَبیت (White Rabbit) به عنوان بهترین مقاصد برای دستیابی به این هدف نام برد. البته کلیسای مسیح نجات دهنده (Cathedral of Christ the Savior) نیز با ارائه چشم اندازی نفس گیر و دلربا به کرملین، مناطق مرکزی مسکو و رودخانه موسکوا نیز می تواند انتخابی مناسب برای تجربه این لذت دوست داشتنی برای شما باشد. هزینه ورود به مناطق مرتفع برای تماشای چشم اندازهای دلربا 5 دلار خواهد بود. البته تورهای گردشگری هیجان انگیزی در مرتفع ترین نقاط شهر برای دستیابی به این هدف نیز ارائه می شوند. 

پشت بام ها را فتح کنید


دوچرخه سواری در تابستان 
دوچرخه سواری یکی از بهترین راه ها برای کشف خاکریزهای مرکزی مسکو به شمار می رود. ایمن ترین مسیر دوچرخه سواری این شهر از پارک تندیس های بی فایده موزئون (Muzeon Park) شروع می شود و به سمت تپه گنجشک ها ادامه می یابد. این مسیر از پارک گورکی و نیسکوچنی (Neskuchny Garden) نیز عبور می کند. متاسفانه بردن دوچرخه در مترو مسکو امکان پذیر نیست از این رو علاقمندان می بایست از طریق نقاطی مشخص اقدام به اجاره دوچرخه نمایند. 

دوچرخه سواری در تابستان


صرف خوراکی هایی جدید
غذاهای روسی تنها به سوپ برش و خاویار ختم نمی شوند، دامنه غذاهای این سرزمین بسیار گسترده است و غذاهایی هیجان انگیز از مناطق مختلف نظیر پلمنی سیبری، شیشلیک از قفقاز (کباب روسی)، سیمین ماهی سرخ شده سن پترزبورگ، نان زنجبیلی تولا تزئین شده با شکر و عسل گندم سیاه آلتای را در برگرفته. در طی سفرتان به این سرزمین رویایی امتحان این خوشمزه های دوست داشتنی را به هیچ وجه فراموش نکنید. 

خرید
بدون اغراق امروزه مسکو یکی از ارزان ترین پایتخت های دنیا با جمعیت 10 میلیون نفری به شمار می رود. البته این ارزانی ها ناشی از کاهش نرخ ارز آن یعنی روبل در سال 2014 می باشند. رستوران های آن بسیار مقرون به صرفه اند، خدماتش بسیار با کیفیت و البته ارزانند و قیمت محصولات لوکسش بیشتر از جذابیتش است. 

خرید در مسکو


منبع: visitrussia





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید