• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 12 شهر آسیایی با بیشترین و زیباترین آسمان خراش ها

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۱۰   تعداد بازدید : 18473   گروه مطلب : ترین ها


آشنایی با 12 شهر آسیایی با بیشترین و زیباترین آسمان خراش ها

شهرهای مانند هنگ کنگ، شانگهای و تایپه (Taipei)، همگی دارای آسمان خراش هایی زیبا و برجسته تری از دیگر شهرهای آسیایی هستند.
اگر بخواهیم به رشد معماری شهری نگاهی داشته باشیم بی اغراق باید اذعان کنیم که در قرن گذشته شهرهای آسیایی سریعترین رشد شهری را در میان شهرهای قاره های دیگر جهان به خود اختصاص داده اند. به عنوان مثال شهرهایی مانند دبی و دوحه را در نظر بگیرید، این دو شهر از روستاهای ماهیگیری کوچک به یک باره به دو شهر بزرگ جهان تبدیل شدند.
اکثریت پایتخت های کشورهای آسیایی با آسمان خراش های بلند قامت و زیبا زینت داده شده اند. دلیل استفاده از این ساختمان های بلند قامت را می توان جلال و شکوهی که به چهره شهر می دهند دانست، چراکه این آسمان خراش های مدرن سبب پیوستن بافت ها و طرح های معماری سنتی شهر به بافت و معماری مدرن امروزی می شوند.
حال نگاهی به این 12 شهر خواهیم داشت.

12. هنگ کنگ
این شهر در حال حاضر به یکی از زیباترین شهرهایی تبدیل شده که آسمان خراش های زیادی را در دل خود جای داده است. باید بدانید که شهر هنگ کنگ حتی روی دست شهرهایی نظیر نیویورک و دبی بلند شده است که بیشترین میزان آسمان خراش در جهان را به خود اختصاص داده و در حدود 317 آسمان خراش را در دل خود جای داده است! نیویورک در حال حاضر دارای 265 آسمان خراش می باشد. بلندترین آسمان خراش هنگ کنگ مرکز بزرگ تجاری بین المللی است که در حدود 484 متر ارتفاع دارد.
به هر حال وجود تعداد زیادی از آسمان خراش ها شاید به زیبایی شهر کمک کند اما زیبایی واقعی آنها، شب هنگام با روشن شدن چراغ ها، سمفونی نورانی روح انگیزی را در سطح شهر به نمایش می گذارد که این زیبایی در سطح شهر را می توان مدیون این آسمان خراش های زیبا بود.

12. هنگ کنگ شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


11. شانگهای
یکی دیگر از شهرهای آسیا که افق زیبایی با آسمان خراش های متعدد دارد شانگهای چین است، این شهر را می توان خانه‌ آسمان خراش ها نامید چراکه سه آسمان خراش بلند قامت این شهر با ارتفاعی بیش از 400 متر خودنمایی می کنند. در طی 50 سال اخیر خط افق و چشم انداز آسمان خراش های بلند قامت ساخته شده در شانگهای از علائم و نشانه های رشد اقتصاد این شهر و رشد بازار املاک و مستغلات آن است. در میان این آسمان خراش ها برج بلند قامت شانگهای که 631 متر، ارتفاع دارد یک سر و گردن از آسمان خراش های دیگر بلند تر است و خودنمایی می کند. همچنین گفتنی است که برج شانگهای بر اساس طبقات قابل استفاده در برج ها، بلندترین برج در جهان محسوب می گردد. آسمان خراش ها علاوه بر زیبایی هایی که دارند، سازه های دیگری را نیز در قسمت فوقانی خود قرار داده اند، به عنوان مثال برج مروارید مشرقی (Oriental Pearl Tower) دارای ارتفاعی معادل 467 متر است که کارایی مخابراتی دارد.

11. شانگهای شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


10. تایپه
شهر تایپه بزرگترین شهر جزیره تایوان است که به نوعی پایتخت اداری آن کشور نیز محسوب می شود. تایپه در منطقه ای قرار دارد که 272 کیلومتر مربع وسعت داشته و 2.7 میلیون نفرجمعیت را به خود می بیند. این شهر در قیاس با شهرهای دیگر دارای بیشترین تعداد آسمان خراش است. معماری آسمان خراش های شهر تایپه شهرت خاصی به آنها بخشیده چراکه معماریشان ترکیبی از معماری سنتی چینی با معماری مدرن امروزی هستند.
از میان برخی از محبوب ترین آسمان خراش های تایپه می توان به آسمان خراش تایپه 101 اشاره کرد که بلندترین آسمان خراش در تایوان محسوب می شود. همچنین آسمان خراش تان تکس (Tuntex) و آسمان خراش شین کنگ لایف (Shin Kong Life) نیز از آسمان خراش های بلند این شهر هستند.

10. تایپه شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


9. دوحه
مگر می شود از دوحه بازدید کرد و زیبایی هایش را تحسین نکرد؟! این شهر نه تنها بزرگترین شهر قطر به شمار می رود بلکه یکی از مهم ترین مناطق خاورمیانه نیز محسوب می شود. از آسمان خراش های بلند دوحه می توان به دوحه کورنیش (Doha Corniche) اشاره کرد که این آسمان خراش چشم انداز بسیار زیبایی رو به خط ساحلی دارد. در میان تمام برج ها و آسمان خراش های شهر دوحه، آسمان خراش اسپایر Aspire با قامت 299 متری خود خودنمایی می کند.

9. دوحه شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


8. سئول
پایتخت کره جنوبی، شهر سئول، یکی از زیباترین شهرهای جهان است. یکی از دلایل زیبایی خیره کننده‌ سئول، مناظر سرسبزی می باشد که در پس زمینه‌ آسمان خراش های ساخته شده در شهر وجود دارند. سئول در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و توسط چندین کوه در اطراف شهر محاصره شده است و همین عامل زیبایی های این شهر را دو چندان کرده. همچنین شایان ذکر است که کوه بوخان Bukhan با ارتفاعی معادل 836 متر، بلندترین قله رشته کوه های سئول به شمار می آید. اگر بخواهیم نام تعدادی از برجسته ترین آسمان خراش های سئول را ذکر کنیم باید به سه برج آی اف سی آفیس (IFC Office)، آسمان خراش مجلل سامسونگ، مک دانگ هایپریون (Mok Dong Hyperion)، ساختمان 63 و برج جهانی لوته (Lotte) که بلندترین آسمان خراش سئول نیز محسوب می شود اشاره نماییم. کافیست یکبار وارد آسمان خراش نومسن سئول (Namsan Seoul) شوید و از طبقاتی فوقانی آن به دور دست و مناظر زیبای سئول خیره شوید تا در عمق زیبایی های این شهر غرق گردید.

8. سئول شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


7. توکیو
چشم انداز و افق توکیو یک نمایش به ظاهر بی پایان از آسمان خراش ها و سازه های عظیم ساخته شده در شهر است که می تواند شما را مسحور خود کند. از نکات جالب شهر توکیو این است که 46 عدد از آسمان خراش های این شهر با ارتفاعی بیش از 185 متر ساخته شده اند. عنوان مرتفع ترین سازه موجود در توکیو به اسکای تری (Skytree) با ارتفاع 633 متر می رسد که آن را بلند ترین آسمان خراش جهان نیز می نامند. برای تماشای یک منظره زیبا از افق شهر می توانید به ساختمان دولتی توکیو مراجعه کنید و از طبقه 45 آن نگاهی به تمام زیبایی های توکیو داشته باشید. از این فاصله که تقریباً به بیش از 80 کیلومتر می رسد، می توانید کوه فوجی، که مرتفع ترین قله ژاپن است و ارتفاعی معادل 3776 متر دارد را نیز تماشا کنید. انتظار می رود که خط افق و چشم انداز آسمان خراش های شهر توکیو به طور چشمگیری تغییر کند، چراکه آسمان خراش های بیشتری در این شهر در حال آماده سازی برای برگزاری بازی های المپیک تابستانی 2020 هستند و می توانند پس از آماده سازی وجه شهر را تغییر دهند.

7. توکیو شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها
6. بانکوک
بانکوک، بزرگترین شهر تایلند و همچنین پایتخت این کشور است. اکثر گردشگرانی که کشور تایلند را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند، شهر بانکوک را برای اقامت خود بر می گزینند و به نوعی می توان گفت بانکوک، نقطه ورود مهمی برای گردشگران خارجی به این کشور است، این شهر زیبا آن قدر آسمان خراش های فوق العاده ای دارد که ندیدن آنها کاری دشوار است! از آن جاییکه بانکوک در مناطق گرمسیری تایلند واقع شده است از سرسبزی و پوشش گیاهی گرمسیری بهره مند است که در کنار آسمان خراش های بلند شهر چشم اندازی متفاوت را ایجاد می کند. اگر از بلند ترین آسمان خراش بانکوک بپرسید، در جواب باید آسمان خراش ماهاناخن (MahaNakhon) را معرفی کنیم که 313 متر ارتفاع دارد. این آسمان خراش بلند یکی از بهترین شاهکارهای معماری در کل کشور نیز محسوب می شود که نمای شیشه ای آن جلوه خاصی به ماهاناخن بخشیده است. برای مشاهده چشم اندازهای فوق العاده زیبای بانکوک، قسمت های مخصوصی در طبقات آسمان خراش های شهر تعبیه شده است که می توانید با مراجعه به این مکان ها شهر را زیر پای خود تماشا کنید.

6. بانکوک شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


5. کوالالامپور
پس از ساخت برج های پتروناس در اواخر قرن بیستم بود که کوالالامپور مالزی توانست شهرت جهانی به دست آورد و توانست عنوان بلندترین ساختمان جهان را بین سال های 1998 تا 2004 از آن خود کند، اما داستان حیات آسمان خراش های مالزی تنها به پتروناس محدود نمی شوند و می توان اذعان داشت که کوالالامپور میزبان آسمان خراش های مالزی است. برای لذت بردن از مناظر شهر می توانید از طریق پل شیشه ای بین دو برج پتروناس، چشم اندازهای زیبایی از کوالالامپور را تجربه کنید. برای سفر به کوالالامپور و بازدید از برج های پتروناس می توانید ارزان ترین قیمت تور کوالالامپور را در سایت توریستگاه آنلاین رزرو نمایید.

5. کوالالامپور شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


4. دبی
بی اغراق دبی را باید پایتخت آسمان خراش های خاورمیانه دانست. این شهر مدرن خانه‌ بلندترین آسمان خراش کره خاکی یعنی برج خلیفه (Burj Khalifa) می باشد که با 161 طبقه و 828 متر ارتفاع در دبی جای خوش کرده است. در تورهای گردشگری که در دبی برگزار می شود، بازدید از برج خلیفه و توضیحاتی در رابطه با معماری مدرن و پیچیده آن به همراه دیگر آسمان خراش های شهر نیز از برنامه هایی است که برای گردشگران در نظر گرفته می شود، خالی از لطف نیست بدانید که بیشترین و بلندترین آسمان خراش ها در منطقه مارینا دبی واقع شده اند. اگر به دنبال تماشای چشم انداز وسیع از شهر هستید، ساحل جمیرا و طبقه مخصوص برج خلیفه دو مکانی هستند که شما را در این امر یاری می دهند. برای سفر به پایتخت آسمان خراش های خاورمیانه و بازدید از برج خلیفه، همین حالا بهترین قیمت تور دبی را در توریستگاه آنلاین رزرو نمایید.

4. دبی شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


3. سنگاپور
از سنگاپور به عنوان شهر آینده‌ آسیا یاد می شود، چراکه همه روزه آسمان خراش های متعددی در سطح شهر قد علم می کنند.این شهر یکی از زیباترین نقاط آسیا به حساب می آید، پوشش گیاهی سرسبز، انبوه و فراوانی طعم سبزی بر چشم اندازهای شهر با تلفیقی از مدرنیته معماری آسمان خراش ها درآمیخته است. عنوان بلندترین آسمان خراش شهر نیز به ساختمان تانجوینگ پیجر سنتر (Tanjong Pagar Center) با 289 متر ارتفاع می رسد.

3. سنگاپور شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


2. چونگ کینگ (Chongqing)
شهر چونگ کینگ در جنوب غربی کشور چین واقع شده است. این شهر به اندازه شهرهای دیگر موجود در فهرست فوق آن چنان مشهور نیست، اما از کنار آسمان خراش های آن به سادگی نمی شود گذشت! چونگ کینگ یکی از بزرگترین شهرهای چین محسوب می شود و از داشتن آسمان خراش های مدرن و مرتفع برخوردار است که با سایر شهرهای شناخته شده رقابت می کند. بلندترین ساختمان در شهر چونگینگ، مرکز مالی جهانی است که ارتفاعی معادل 338 متر دارد.

2. چونگ کینگ شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


1. گوانگ جو
گوانگ جو مرکز استان گوانگ دونگ (Guangdong) در جنوب چین قرار دارد، این شهر در کنار رودخانه مروارید، در حدود 144 کیلومتری شمال ماکائو (Maca) و 120 کیلومتری شمال غربی هنگ کنگ واقع شده است. این شهر تاریخی بیش از 2000 سال قدمت دارد و یکی از نخستین شهرهایی بود که در پیدایش اولیه جاده ابریشم دریایی نقش داشت، امروزه نیز شهر گوانگ جو به عنوان مرکز اصلی حمل و نقل نقش دارد. در حال حاضر، بلندترین آسمان خراش در شهر مرکز مالی گوانگ جو سی تی اف (CTF) است که ارتفاع آن تا 530 متر بالاتر از سطح زمین می باشد. این ساختمان از نظر مرتفع بودن هفتمین آسمان خراش بلند در جهان و سومین آسمان خراش بلند در چین به حساب می آید.
گوانگ جو شهری است که آسمان خراش های متعددی را در دل خود جای داده و هشت آسمان خراش بالای 300 متر ارتفاع دارد، دو عدد از این آسمان خراش ها دارای 400 متر ارتفاع، یکی از آنها 500 متر و در نهایت برج کانتون (Canton) با احتساب آن مناره ای که دارد دارای 600 متر ارتفاع است.

1. گوانگ جو شهر آسیایی با زیباترین آسمان خراش ها


منبع: worldatlas





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید