• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین مقاصد برای لذت بردن از خورشید در زمستان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸   تعداد بازدید : 5624   گروه مطلب : ایده های سفر

هدیه مورد نظرتان را برای کریسمس دریافت نکردید؟ شما می ‌توانید به جایش به یک تعطیلات زمستانی بروید.

1. لانزاروته (Lanzarote) 
لانزا گروتی (Lanza-grotty) لقب تحقیر آمیزی بود که در قرن هجدهم به چهارمین جزیره بزرگ در مجمع الجزایر قناری نسبت داده شده بود. این لقب همیشه لقبی نامعقول بوده ‌است، چون با اینکه این جزیره آفتابی در بخش‌ هایی مانند پلایا بلانکا (Playa Blanca) و کاستا تگویس (Costa Teguise) دارای اقامتگاه‌ هایی ساده و معمولی می ‌باشد، اما در مرکزش، آرسیفا (Arrecifa) دارای فرهنگ زیبای اسپانیایی و طیفی در حال رشد از املاک لوکس است. علاوه بر این موارد در پارک ملی تیمانفایا (Timanfaya) شما می ‌توانید از مناظر زیبای آتشفشانی لذت ببرید.

1. لانزاروته (Lanzarote)


2. کاستا ریکا (Costa Rica)
کشوری که همیشه آب و هوای گرم و سواحل سفیدش را به رخ می‌ کشد، برای بسیاری از مردم جذاب است. کاستاریکا که در آمریکای مرکزی واقع شده هم توسط دریای کارائیب و هم توسط اقیانوس آرام احاطه شده است. شما می ‌توانید از نوک آتشفشان ایرازو (Irazu) از منظره این دو دریا به صورت همزمان لذت ببرید و بعد از ظهرهایی رویایی را در پایتخت کاستا ریکا یعنی شهر سن خوزه (San José)، سپری کنید.

2. کاستا ریکا (Costa Rica)


3. کیپ ورد (Cape Verde)
این مجمع ‌الجزایر آتشفشانی که فاصله ‌اش با جزایر قناری به اندازه پروازی کمتر از یک ساعت است در 650 کیلومتری غرب سنگال قرار دارد. این کشور می ‌تواند درحالی که اروپا در سرما و برف زمستان فرو رفته به شما اجازه دیدن غروب دلچسب خورشید را بدهد و مکانی عالی برای گذراندن آخر هفته شما زیر سایبان است. شما می ‌توانید برای تماشای سواحل زیبا به جزایر سال (Sal)، بوآ ویستا (Boa Vista)، جزیره سائو ویسنته (Sao Vicente) و یا کمپ ‌های صخره ‌ای سانتو آنتیاو (Santa Antao) بروید.

3. کیپ ورد (Cape Verde)


4. کوبا (Cuba)
از بین رفتن برچسب منفور بودن این کشور در میان مردم دنیا و همچنین گرم شدن روابطش با ایالات متحده آمریکا، باعث شده تا کوبا بتواند به دنیای جذب گردشگر باز گردد. اما کوبا سالیان درازیست که گزینه ‌ای عالی برای فرار از زمستان به شمار می رفته است و این امر بیشتر به لطف سواحل پهناورش در شمال و همچنین در دسترس بودن هاوانا (Havana)، که شهری زیبا با معماری رمانتیک اسپانیاییست، می‌ باشد. وارادرو (Varadero) نیز شهری عالی برای وقت گذرانی خانواده ‌ها است که نیاز به کمی معرفی و شناخته شدن دارد.

4. کوبا (Cuba)


5. موزامبیک (Mozabique)
موزامبیک که به سرعت در حال بازسازی و رها شدن از آثار استعمار و جنگ‌ های داخلی می ‌باشد، حالا دیگر به نوعی ستاره در حال ظهور گردشگری در آفریقا جنوبی است. در پایتخت شلوغ این کشور، ماپوتو (Maputo) و همچنین مناطق سافاری معروفی مانند پارک ملی گورونگوسا (Gorongosa) شما می توانید وقت زیادی را بگذرانید و به تفریح بپردازید اما دلیل اصلی معروفیت روزافزون این مکان به علت 2600 کیلومتر خط ساحلی ‌اش با اقیانوس هند است، جایی که اقامتگاه ‌هایی شیک و مجلل در حال زیاد شدن هستند.

5. موزامبیک (Mozabique)


6. ایالت فلوریدا (Florida)
نام مستعار این ایالت همه چیز را به شما می ‌گوید. "ایالت آفتاب" در تمام طول سال دمای 20 درجه ‌ای اش را حفظ می‌ کند و همین دمای مناسب، آن را تبدیل به محلی ایده آل برای لذت بردن از سواحل آفتابی می‌ کند. اگر بخواهیم دقیق تر این ایالت را توصیف کنیم، باید بگوییم که فلوریدا 2500 کیلومتر خط ساحلی دارد و شهرهای کلیدی‌ اش مانند میامی (Miami)، فورت لادردیل (Fort Lauderdale) و جکسون ویل (Jacksonville) درست در کنار این سواحل قرار گرفته‌ اند. البته شهر‌های داخلی فلوریدا که با دریا فاصله دارند هم مکان‌ هایی فوق العاده‌ اند که از جمله آنها می توان به اورلاندو (Orlando) که با پارک‌ های تفریحی ‌اش به شدت محبوب است اشاره کرد.

6. ایالت فلوریدا (Florida)


7. گران کاناریا (Gran Canaria)
جاذبه ‌های این جزیره در مجمع الجزایر قناری از سواحل آرام و آفتابی در پلایا دل اینگلس (Playa Del Inglés) و مناظر بیابانی مانند ریگ ‌های روان در ماسپالوماس (Maspalomas)، تا درختان نیمه حاره ‌ای در پارک پالمیتوس (Palmitos)، جایی که دسته ‌های طوطی آواز می خوانند، متغیرند.

7. گران کاناریا (Gran Canaria)


8. باربادوس (Barbados)
این مکان آنقدر از نظر تاریخی با انگلستان پیوند خورده و پروازهای مستقیم به یکدیگر دارند که گاهی اوقات، گذراندن تعطیلات در اینجا درست حس و حال سفر به سواحل انگلستان را دارد. اگرچه دمای هوا همیشه در طول سال بالاتر از 20 درجه سانتیگراد است اما باربادوس یکی از غنی ‌ترین نقاط کارائیب از نظر گردشگری به شمار می آید. برای افراد بسیاری، باربادوس در اقامتگاه ‌های لوکس در ساحل غربی ‌اش خلاصه می ‌‌شود اما با سفر به مرکز باربادوس، بریج تاون (Bridgetown) شما می توانید از غذاها و فرهنگ این منطقه لذت ببرید.

8. باربادوس (Barbados)


9. باخا کالیفرنیا (Baja California)
این شبه جزیره باریک که از لبه پایینی کالیفرنیا به سوی جنوب کشیده شده‌ است، افسانه‌ ای ترین منطقه مکزیک محسوب می شود و ستاره‌ های هالیوود را از لس آنجلس به جنوبی ‌ترین نقطه کابو سن لوکاس (Cabo San Lucas) می ‌کشاند. این شبه جزیره توسط اقیانوس آرام و خلیج کالیفرنیا محاصره شده‌ است.

9. باخا کالیفرنیا (Baja California)


10. دبی (Dubai)
دلایل زیادی برای تبدیل شدن دبی، این شهر پر زرق و برق در امارات متحده عربی به بهشت زمستانی اروپاییان وجود دارد. نوآوری در معماری هتل‌ هایی مانند برج العرب، شن ‌های گرم ساحل جمیرا، غذاخوری‌ ها و مکان ‌های تفریحی محبوب که در سطح شهر پخش شده ‌اند و تخفیف‌ های لذت بخش در مراکز خرید بزرگ مانند مال آو امارات، از این دسته جاذبه ‌ها هستند. اما دلیل اصلی آن دمای شهر در طول روز است که همیشه در حدود 30 درجه سانتیگراد می ‌باشد. برای سفر به شهر دبی و لذت بردن از گرمای آن می توانید همین الان بهترین نرخ تور دبی را مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

10. دبی (Dubai)


11. پوکت (Phuket)
با داشتن فصلی خشک از ماه دسامبر تا آوریل، مقاصد زیادی وجود ندارند که برای فرار از زمستان اروپا بهتر از پوکت باشند. بزرگترین جزیره تایلند برای تعطیلات جایی فوق العاده به شمار می آید و مقصدی محبوب برای تمام مردم است. اکثر مکان های این منطقه رو به غرب و دریای آندامان (Andaman) قرار دارند و در مناطق اقامتگاهی مانند پاتونگ (Patong)، کارون (Karon) و کاتا (Kata)، هنگامی که خورشید از پرومتپ کیپ (Promthep cape) غروب می‌ کند، منظره ‌ای افسانه ‌ای به وجود می‌ آورد. برای فرار از سرمای زمستان و سفر به شهر زیبای پوکت، بهترین قیمت تور پوکت را از طریق سایت توریستگاه آنلاین رزرو نمایید.

11. پوکت (Phuket)


12. صویره (Essaouira) در کشور مراکش
این منطقه در مراکش در زمان زمستان اروپایی با دمای 20 درجه ‌ای اش مکانی فوق ‌العاده است و دمایش معمولا خیلی بالاتر و یا پایین‌ تر از 20 درجه سانتیگراد نیست. صویره منطقه ‌ای جدید در میان شرکت های هواپیمایی انگلستان محسوب می شود. جالب است بدانید اولین پرواز به این مکان در سال 2015 انجام شد. صویره با منظره زیبای قرن هجدهمی ‌اش، جایی عالی برای عکاسی می‌ باشد. البته جاذبه اصلی این مکان سواحل پهناورش است که جایی عالی برای کایت سواری و باد ‌سواری (windsurfing) می ‌باشند.

12. صویره (Essaouira) در کشور مراکش


13. سنت لوسیا (St Lucia)
سنت لوسیا به لطف شکل خاص دو پرتگاه معروفش، گرو پیتون (Gros Piton) و پتیت پیتون (Petit Piton)، یکی از برجسته ‌ترین و معروف ترین جزایر کارائیب به شمار می آید. دمای بالای 20 درجه سنت لوسیا نیز مانند سواحل جزیره پیجِن (Pigeon) در شمال و انس چستانت (Anse Chastanet) در غرب به محبوبیت آن کمک می‌ کند.

13. سنت لوسیا (St Lucia)


چهارده مخفیگاه رویایی، دنج و عاشقانه در اسکاتلند



14. شهر ریو دوژانیرو (Rio de janeiro)
یک دلیل بسیار خوب برای سفر به ریو دوژانیرو در زمستان وجود دارد و آن هم جشن عجیب و غریب ماردی گرا (Mardi Gras) است. این کارناوال هر سال منطقه ایپانما (Ipanema) و مجسمه حضرت مسیح را در دمای هوا بالای 20 درجه در موسیقی سامبا و سروصدا غرق می ‌کند. اتاق‌ های هتل ‌ها در این زمان سریع پر می ‌شوند، پس قبل از سفر به فکر رزرو اتاق باشید.

14. شهر ریو دوژانیرو (Rio de janeiro)


15. عمان (Oman)
همسایه امارات متحده عربی در طول زمستان اروپا، درست مانند ابوظبی و دبی دمای بالای 20 درجه خود را حفظ می ‌کند و هوای پاک‌ تری نیز دارد. شهر مسقط، پایتخت عمان نیز شهری هنری است و مزین به خانه‌های اپرا می ‌باشد و نقاشی ‌های زیادی را در موزه هنرهای معاصر قلیا (Ghalya) به نمایش می‌ گذارد. اما بسیاری از مردم فقط برای سواحل به اینجا می ‌آیند. هتل ‌هایی مانند هتل زیقی بی (Zighy Bay) نیز به مسافران اقامتی لوکس را ارائه می ‌کنند.

15. عمان (Oman)


16. سیشل (Seychelles)
ایده ماجراجویی در یک دنیای گمشده امروزه مسئله نامحتملی است. اما این زنجیره جزیره‌ ها در اقیانوس هند به شما حسی مانند حضور در یکی از کتاب‌ های آرتور کانن دویل (Arthut Conan doyle) را می ‌دهند. این مکان به عنوان بهشتی برای ماه عسل شناخته می‌ شود، اما شما حتما نباید تازه عروس و داماد باشید تا از آب و هوای اینجا لذت ببرید.

16. سیشل (Seychelles)


17. گامبیا (Gambia)
گامبیا قطعه ‌ای کوچک از آفریقای جنوبی است و به عنوان کوچک‌ ترین کشور در قاره آفریقا شناخته می ‌شود. این کشور قطعه ‌ای باریک از زمین در دو طرف رود گامبیا می باشد. با اینکه این مکان تنها به اندازه یک پرواز 6 ساعته با انگلستان فاصله دارد اما در زمستان دمایش در حدود 30 درجه است.

17. گامبیا (Gambia)


18. لنگکاوی (Langkawi)
در زمینه جزیره ‌های بهشتی در خاور دور، تایلند بهترین است و مکانی عالی برای خورشید جویان حساب می ‌شود. اما مالزی نیز در این زمینه نماینده خودش یعنی جزیره لنکاوی را دارد. این جزیره تا حدی در شمال مالزی قرار دارد که می‌ توان از سواحلش تایلند آن را مشاهده کرد. اقامتگاه‌ های لوکس و مجلل جزیره لنکاوی در میان جنگل‌ های حاره‌ ای قرار دارند و صدای پرنده ‌های کمیاب از داخل آنها قابل شنیدن است. فصل خشک این منطقه در ماه‌ های دسامبر تا آوریل است.

18. لنکاوی (Langkawi)


19. سریلانکا (Sri Lanka)
این همسایه هند از دو فصل موسمی لذت می ‌برد، یکی، از ماه مه تا ژوئیه و دیگری از اکتبر تا ژانویه است. با این حال جنوب این جزیره از ماه اکتبر تا آوریل هیچ بارانی ندارد و دمایی در حدود 30 درجه را حفظ می ‌کند. ماه دسامبر ماهی ایده‌ آل برای سفر به این مکان  محسوب می شود. گالی (Galle) در این کشور در حقیقت ترکیبی از میراث دوره استعماری انگلستان و پرتغال به علاوه سواحل گرم است. در شمال، مناظری مانند سنگ تیتان سیجیریا (Titan Sigiriya) و ایستگاه تپه ‌ای نووارا الییا (Nuwara Eliya)، هستند که حتما باید تماشا کنید.

19. سری لانکا (Sri Lanka)


20. تنریف (Tenerife)
برای فرار از زمستان و دیدن خورشید، جزایر قناری بهترین گزینه محسوب می شود و دمایشان از 20 درجه پایین تر نمی ‌آید. تنریف که بزرگترین جزیره در این مجمع الجزایر است، برای هتل‌ های ساحلی کاستا آدج (Costa Adeje) ‌و پلایا د لاس آمریکاز (Playa De Las Americas) معروف است. این جزیره در زمینه زیبایی ‌های آتشفشانی و مسیرهای پیاده روی در کوه وسیع مرکزی ‌اش، کوه تید (Teide) نیز چیزی کم ندارد و همچنین رستوران ‌های معروفی در پایتختش یعنی سانتا کروز (Santa Cruz) دارد.

20. تنریف (Tenerife)


21. آنتیگوآ (Antigua)
در حالی که همراهان کارائیبی این جزیره ناهموار و آتشفشانی هستند، آنتیگوآ کم ارتفاع و پست می باشد. آنتیگوآ مکانی ایده‌ آل برای سفر به شمار می آید و به گفته مردم محلی، 365 ساحل دارد. یک ساحل برای هر روز از سال در این کشور موجود می باشد. هتل ‌هایی که در حاشیه سواحل قرار گرفته اند برای کسانی که می خواهند از زمستان فرار کنند، مانند یک بهشت است. در سردترین ماه انگلستان، دمای این مکان 30 درجه است و فصل خشکش در ماه ‌های دسامبر تا مه می باشد.

21. آنتیگوآ (Antigua)


22. ابوظبی (Abu dhabi)
بزرگترین شهر امارات متحده عربی، شاید مانند دبی زیبا و فریبنده نباشد. اما با این حال پناهگاهی عالی برای فرار از زمستان با دمایی در حدود 30 درجه است. نه تنها سواحل این شهر بلکه هتل‌ های شیک و رستوران‌ های رده بالای جزیره یاس نیز جزو جاذبه ‌های این مکان هستند. ابوظبی مقصدی است که دقیقا می ‌داند چطور از میهمانان پذیرایی کند.

22. ابوظبی (Abu dhabi)


23. ویتنام (Vietnam)
ویتنام که زمانی با جنگ پیوند خورده بود، اکنون از خاطرات گذشته جدا شده و تبدیل به گوشه‌ ای عالی از خاور دور شده‌ است. هنوز هم آثار جنگ در این مکان به چشم می‌ خورد، اما هم اکنون به عنوان مکان‌ های تاریخی از آنها یاد می ‌شود که یکی از آنها  تونل ‌های کو چی (Cu Chi) است که در سفر به این مکان باید از آن بازدید کنید. این کشور در خیابان ‌های شلوغ هانوی (Hanoi) و در میان ساختما‌ن های نوساز شهر هو شی مین (Ho Chi Minh) بسیار پیشرفته به نظر می ‌آید درحالیکه خلیج ها لونگ (Halong) عجایبی از مناظر آهکی است.

23. ویتنام (Vietnam)


24. شبه جزیره یوکاتان (Yucatan)
منطقه ای با تاریخ و جغرافیایی شگفت انگیز و سواحلی در دو بخش کناری که در کشور مکزیک قرار دارد. کنکون (Cancun) که به عنوان یک اقامتگاه لوکس در این  مکان ساخته شده، هر ساله افراد بسیار زیادی را به اینجا می ‌کشاند تا از سواحل کارائیب دیدن کنند. مناظر و نماهایی از گذشته نیز به صورت هیجان ‌آوری در ساختمان‌ های باقی مانده از دوران مایاها مانند چیچن ایتزا (Chichen itza)، تولوم (Tulum) و کوبا (Coba) قابل مشاهده است.

24. شبه جزیره یوکاتان (Yucatan)


25. کامبوج (Cambogia)
اگر به کامبوج که در دهه 70 میلادی توسط جنگ و درگیری‌ های فراوان از هم گسسته شده بروید، هنوز هم می‌ توانید نشانه ‌هایی از گذشته تاریکش را در پنوم پن (Phnom Penh) ببینید. با اینکه هنوز هم اعمال خمرهای سرخ بر روی این کشور سایه افکنده است، اما مناظر، قصرها، مجسمه‌ های کشور کامبوج در پایتخت، برج‌ ها و منارهای معبد آنگکور (Angkor) و اقامتگاه‌ های ساحلی ‌ای که در اطراف سیهانوک ولی (Sihanoukville) در حال ساخته ‌شدن هستند، به اندازه کافی روشن می باشند. گذشته را تصدیق کنید و آینده را تحسین.

25. کامبوج (Cambogia)


منبع: telegraph.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید