• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کارهای شگفت انگیز که در نخستین سفر خود به جنوب شرقی آسیا باید تجربه کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۰/۱۴   تعداد بازدید : 4677   گروه مطلب : ایده های سفر


کارهای شگفت انگیزی که در نخستین سفر خود به جنوب شرقی آسیا باید تجربه کنید

جنوب شرقی آسیا برای مسافرانی که به دنبال ماجراجویی هستند می تواند مکانی رویایی تلقی شود، معابد باستانی متعدد، بازارهای شلوغ و رنگارنگ، سواحل زیبای کارت پستالی و بسیاری از چیزهای دیگر همه و همه می توانند بهانه خوبی برای شروع سفر به جنوب شرقی آسیا باشد.
این منطقه می تواند پاداش بزرگی برای مسافرانی باشد که علاقمند به ماجراجویی و طبیعت گردی هستند. خصوصاً آنهایی به دنبال اکتشاف در مسیرهای نه چندان آشنا و معروف می روند. البته جنوب شرقی آسیا بسیاری از جاذبه های گردشگری معروف را نیز شامل می شود که تماشای آنها خالی از لطف نیست. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی مختصر به 30 مورد از جاذبه های گردشگری جنوب شرقی آسیا داشته باشیم.

1. در زیبایی های کاخ بانکوک (Bangkok’s Grand Palace) تایلند غرق شوید!
در معابد کاوش کنید و گشت و گذار در حیاط بزرگ و وسیع این کاخ که در کنار رودخانه چائو پرایا (Chao Praya) است را هرگز از دست ندهید، همچنین از تماشای مجسمه بزرگ بودای خوابیده (Reclining Buddha) که در همسایگی وات پو (Wat Po) قرار دارد غافل نشوید. با قایق های مخصوص از رودخانه عبور کنید و از آخرین تابش های پرتو طلایی غروب آفتاب بر روی معبد وات آرون (Wat Arun) لذت ببرید.

1. در زیبایی های کاخ بانکوک (Bangkok’s Grand Palace) تایلند غرق شوید!


2. از شب زنده داری در بانکوک لذت ببرید!
شهر بانکوک شهریست همیشه بیدار! برای اثبات این موضوع کافیست نیم نگاهی به چراغ های همیشه روشن خیابان سوخومیت (Sukhumvit)، ماساژهای مخصوص پا که در فضای باز خیابان انجام می شود، پشت بام برج های بلند که شب هنگام با سرو نوشیدنی های گوارا میزبان شما خواهد بود و کوله گردهای حاضر در خیابان خائو سن (Khao San) داشته باشید.

2. از شب زنده داری در بانکوک لذت ببرید!


3. دریای آندامان (Andaman) در تایلند شما را به تجربه هیجان قایقرانی دعوت می کند!
برای ماجراجویی و اکتشاف میان صخره های آهکی رها شده در آب های جنوب تایلند هیچ راه بهتری وجود ندارد. سرسبز بودن سواحل و بکر بودن آنها با چاشنی مانگای های گرمسیری و حرکات نمایشی و بازی میمون های ماکائو می تواند تبدیل به خاطره ای تکرار نشدنی در زندگی شما شود.

3. دریای آندامان در تایلند شما را به تجربه هیجان قایقرانی دعوت می کند!


4. بازدید از جنگل های شمال تایلند!
عزم خود را جزم کنید و برای یک ماجراجویی باشکوه آماده شوید. تپه شمال منطقه لانا که با نام "زمین یک میلیون رشته برنج" نیز شناخته می شود، دقیقاً همان جاییست که می تواند شما را ساعت ها مجدوب زیبایی های خود کند. برای شناخت بیشتر این منطقه می توانید از راهنماهای محلی که عموماً از افراد قبیله های همان مناطق انتخاب شده اند کمک بگیرید.

4. بازدید از جنگل های شمال تایلند!


5. تماشای زیبایی های منطقه دلتای رود مکونگ (Mekong Delta) در ویتنام
از مزارع تولید روغن نارگیل گرفته تا کرایه دهندگان قایق به منظور قایق سواری در آبراهه ها، اقتصاد در همه جای این شهر زیبا رونق دارد. در این خطه جغرافیایی شما شاهد مرداب های بسیار زیاد، شالیزارهای برنج و باغ های متعدد مرکبات که یکی از زیباترین بخش های این منطقه از ویتنام به حساب می آید خواهید بود. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان یک شب را در این شهر اقامت کنید و یا یک تور روزانه از شهر هو شی مین (Ho Chi Minh) رزرو نمایید.

5. تماشای زیبایی های منطقه دلتای رود مکونگ (Mekong Delta) در ویتنام


6. پیاده روی و گشت و گذار در ویتنام
پس از هانوی و ها لانگ بِی (Ha Long Bay)، به قلل مرتفع صعود کنید و از آنجا شالیزارهای برنج شمال ویتنام را زیر پای خود ببینید، این منظره بسیار زیبا می تواند رویای یک کوهنورد باشد. کوهنوردان حرفه ای می توانند کوهنوردی جذابی را در مسیر رسیدن به قله معروف فنسیپَن (Fansipan) تجربه کنند این موضوع در حالی است که مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی کمتری در پارک های ملی برای گردشگران محیا شده است.

6. پیاده روی و گشت و گذار در ویتنام


7. تجربه یک کلاس آشپزی در ویتنام!
اگر از خوردن غذاهای محلی لذت می برید، چرا دستور پخت آن را فرا نمی گیرید؟ تنوع غذاهای محلی ویتنام به اندازه ای زیاد است که در همه جای آن می توانید یک کلاس آشپزی برای خود داشته باشید و دستور پخت سوپ فلفل و تمام غذاهای لذیذ محلی ویتنام را یاد بگیرید.

7. تجربه یک کلاس آشپزی در ویتنام!


8. در ویتنام سری به خیاطی هوی آن (Hoi An) بزنید!
از لباس های تابستانی اسپرت گرفته تا کت های شکیل مجلسی زمستانی، همه و همه در خیاطی هوی آن موجود است تا شما با پوشیدن آنها حس تغییر یک شبه را در خود لمس نمایید! البته اگر یک تم خاص را در پوشش خود می پسندید می توانید در همان سبک به دنبال لباس هایی با کیفیت در خیاطی هوی آن باشید.

8. در ویتنام سری به خیاطی هوی آن (Hoi An) بزنید!


9. صبح را به امید تماشای طلوع آفتاب در آنگکور وات (Angkor Wat) کامبوج از خواب برخیزید!
البته این پیشنهاد ما ممکن است شلوغی جمعیت را به همراه داشته باشد اما باور کنید که تماشای اولین اشعه های طلایی خورشید از پشت معروف ترین معبد کامبوج ارزش تحمل شلوغی را دارد. با اقامت در سیم ریپ (Siem Reap) می توانید از تماشای معابد، رستوران ها، کافه ها و جنب و جوش مردم کوچه و بازار لذت کمال و تمام را ببرید.

9. صبح را به امید تماشای طلوع آفتاب در آنگکور وات کامبوج از خواب برخیزید!


10. توقفی در مرکز نجات حیات وحش کامبوج داشته باشید!
در مرکز نجات حیات وحش کامبوج علاوه بر تماشای گونه های نادر و کمیاب حیوانات می توانید از کارشناسان مراقبت از این گونه های حیوانی نحوه مراقبت از آنها را نیز یاد بگیرید و اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید. در نزدیکی شهر گردشگری چی فات (Chi Phat) واقع در استان غربی کوه کنگ (Koh Kong) سوئیت های کوچک و نقلی جنگلی وجود دارد که می تواند مکان مناسبی برای اقامت چند روزه شما باشد.

10. توقفی در مرکز نجات حیات وحش کامبوج داشته باشید!


11. خستگی تمام سال خود را در سواحل کامبوج از تن خود خارج کنید!
سیانوکویل (Sihanoukville) نیز در اوترس (Otres) تعداد انگشت شماری ساحل مناسب دارد اما پیشنهاد ما به شما بازدید از جزیره کاه رونگ (Koh Rong) است. کاه رونگ سانلِم (Koh Rong Sanloem) و کوتا کیف (Ko Ta Kiev) تجربه ای بی نظیر از زیبایی آب های شفاف را به همراه شن های سفید رنگ سواحل کامبوج در ذهن شما باقی خواهد گذاشت.

11. خستگی تمام سال خود را در سواحل کامبوج از تن خود خارج کنید!


12. از تمام لحظات حضور در پنوم پن (Phnom Penh) کامبوج استفاده کنید!
حتماً بازدیدی از کاخ سلطنتی داشته باشید، موزه اس 21 (S-21 museum) و میدان کشتار را از نزدیک تماشا کنید. سوار بر یک کشتی تفریحی شوید و به تماشای غروب آفتاب بنشینید. در جزیره ابریشم به گشت و گذار پردازید. قطعاً شما نیز از زیبایی های معماری دوران استعماری و خمر (Khmer) حیرت زده خواهید شد. در این بین لذت بردن از طعم لذیذ غذاها و نوشیدنی ها را نیز فراموش نکنید.

12. از تمام لحظات حضور در پنوم پن کامبوج استفاده کنید!


13. در لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang) لائوس به آرامش برسید!
بسیاری از گردشگران در شهر ساحلی لائوس که در فهرست یونسکو نیز ثبت جهانی شده است، سرگرم تست کردن طعم غذاهای لذیذ، تماشای معابد زیبا و به طورکلی لذت بردن از محیط می شوند. بدون اغراق زیبایی های لوانگ پرابنگ آن قدر شما را درگیر خود می کند که ترک کردن این شهر کاری بسیار سخت خواهد شد.

13. در لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang) لائوس به آرامش برسید!


14. در ونگ وینگ (Vang Vieng) لائوس فقط و فقط استراحت کنید!
طبیعت و تفریحات موجود در این منطقه سبب شده است ونگ وینگ تبدیل به یکی از قطب های اصلی جهان برای کوله گردان شود. مناظر زیبا، چشم اندازهای خاطره انگیز، کوهستان باشکوه و به طورکلی اکوسیستم زیبای منطقه توانسته است گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. مسیرهای مشخص شده برای پیاده روی، تماشای آبشار خروشان و تیوپ سواری در رودخانه از دیگر تفریحات این منطقه به شمار می آید.

14. در ونگ وینگ (Vang Vieng) لائوس فقط و فقط استراحت کنید!


15. ماجراجویی خود را از دشت اسرار آمیز جارس (Jars) لائوس آغاز کنید! 
این دشت اسرارآمیز در شمال شرقی لائوس، جایی در فلات ژانگ کوآنگ (Xiangkhoang) واقع شده است. می توان اذعان داشت که هیچ کس به طور دقیق نمی داند این کوزه های رها شده در دل طبیعت از کجا آمده است و علت آن چیست. بعضی از آنها حتی تا 3 متر نیز ارتفاع دارند! تعدادی از مردم محلی بر این باورند که از این کوزه ها برای شراب برنج (rice wine) استفاده می شود و تعدادی نیز معتقدند که این کوزه ها محل نگهداری مرده ها هستند. برای شروع اکتشافی تازه مرکز شهر فونساوان (Phonsavan) گزینه مناسبی است.

15. ماجراجویی خود را از دشت اسرار آمیز جارس (Jars) لائوس آغاز کنید!


 آشنایی با 12 شهر آسیایی با بیشترین و زیباترین آسمان خراش ها



16. تراموای برقی را در هنگ کنگ تجربه کنید!
با عبور از بندر تاریخی ستاره فری (Star Ferry)، سوار بر تراموای برقی شوید و خود را به بلندترین نقطه هنگ کنگ برسانید. از سال 1904 تا به حال در کنار این خیابان ها اتوبوس های قدیمی دو طبقه و ترامواهای نوستالژیک قدیمی تردد دارند و یادآور خاطرات گذشته هستند.

16. تراموای برقی را در هنگ کنگ تجربه کنید!


17. بازارگردی در بازارهای هنگ کنگ را از قلم نیاندازید!
کاولون (Kowloon) یکی از بهترین محله های هنگ کنگ برای گردشگرانی است که بدون هدف و برای گذران اوقات فراغت خود به کوچه و خیابان می آیند. کافه ها و بازارهای سنتی آن می تواند شما را شگفت زده کند. شما می توانید در بازار متنوع هنگ کنگ پوشاک زنانه با کیفیت عالی و مقرون به صرفه تهیه کنید. همچنین گشت و گذار در بازار خیابان معبد را از دست ندهید.

17. بازارگردی در بازارهای هنگ کنگ را از قلم نیاندازید!


18. چاشنی های خوراکی ماکائو را امتحان کنید!
چاشنی ها و خوراکی های سنتی ماکائو دارای ترکیبی از طعم ها و مزه های جنوب چین و همچنین پرتغالی هستند. پیشنهاد می کنیم در این مکان از خورشت تاکوی ماکائویی بچشید. همچنین ببینید که می توانید چند عدد از شیرینی مخصوص ماکائو به نام پاستل دی ناتا را میل کنید!

18. چاشنی های خوراکی ماکائو را امتحان کنید!


19. تجربه فرهنگ جاوایی در یوگیاکارتا (Yogyakarta) 
فرهنگ جاوایی یعنی زندگی کردن و تنفس کردن در اینجا! صدای ضرب های کوبه ای گاملان (gamelan) را بشنوید، پارچه های منقوش شده به طرح های سنتی را مشاهده کنید و از غذاهای لذیذ جاوایی لذت ببرید. همچنین یوگیا مکانی ایده آل برای بازدید از سایت های باستان شناسی بوروبودور (Borobudur) و پرامبانام (Prambanam) است.

19. تجربه فرهنگ جاوایی در یوگیاکارتا (Yogyakarta)


20. در اوبود (Ubud) کشور بالی (Bali) برای لذت بردن از کارهایی که دوست دارید کمی خلاق باشید!
در اوبود تنها معابد، رستوران ها و شالیزارهای برنج به چشم نمی خورند بلکه اوبود مرکز صنایع دستی، فرهنگ و حرکات نمایشی و پایکوبی است. سری به مرکز جامعه مدنی پاندوک پکاک (Pondok Pekak) بزنید و در کلاس هایی با قیمت مناسب ثبت نام کنید.

20. در اوبود کشور بالی  برای لذت بردن از کارهایی که دوست دارید کمی خلاق باشید!


21. بهشت ساحلی را در جزایر گیلی (Gili) در لومبوک (Lombok) پیدا کنید!
به عنوان یک قانون و قاعده، گیلی تی (Gili T) که در حقیقت همان گیلی تراوانگان است مکانی مخصوص برای برگزاری میهمانی ها و جشن ها می باشد، همچنین از گیلی منو (Gili Meno) نیز به عنوان اقامتگاهی دلپذیر و از گیلی ایر (Gili Air) برای هر دوی این موارد، یعنی هم برگزاری جشن و میهمانی و هم اقامت استفاده می شود. به طور کلی در این جزایر کوچک که در سواحل شمال شرقی لومبوک واقع شده اند، مجموعه های وسوسه انگیزی از سواحل شفاف، کافه ها، کلاس های یوگا و مسیرهای مشخص دوچرخه سواری به چشم می خورد.

21. بهشت ساحلی را در جزایر گیلی (Gili) در لومبوک (Lombok) پیدا کنید!


22. مالزی قدیم را در جورج تاون (Georgetown) بیابید!
پایتخت جزیره ایالت پنانگ (Penang)، جورج تاون بوده که در فهرست رسمی یونسکو نیز ثبت جهانی گشته است. جورج تاون تمام مؤلفه های چند فرهنگی مالزی را در خود جای داده است. از گذشته استعماری مالزی با معماری جذاب آن گرفته تا خانه های قبیله ای و معابد چینی، مساجد، کاخ ها، قلعه های بودایی و تنوع غذاهای محلی، همه و همه را می توان در جورج تاون یافت.

22. مالزی قدیم را در جورج تاون (Georgetown) بیابید!


23. آرامش را در جزایر پرهنتیان (Perhentian) مالزی تجربه کنید!
پرهنتیان مجمع الجزایر کوچکی می باشد که متشکل از دو جزیره به نام های بسار (Besar) به معنی بزرگ و کچیل (Kecil) به معنی کوچک است. گفته می شود که این منطقه محل قرارگیری‌ بهترین سواحل آسیاست. گردشگران در این جزایر عمدتاً به فعالیت هایی همچون غواصی عمیق و سطحی مشغول می شوند و فضای مناسبی برای قایقرانی محیا می باشد. جزایر پرهنتیان معمولاً خالی از سکنه هستند و تنها گردشگران و راهنمایان تورها برای انجام فعالیت های تفریحی به آن رفت و آمد می کنند.

23. آرامش را در جزایر پرهنتیان (Perhentian) مالزی تجربه کنید!


24. ماجراجویی در شهر یانگون (Yangon) در پایتخت سابق میانمار
سفر خود به میانمار را با اقامت در پایتخت سابق این کشور یعنی شهر یانگون آغاز کنید. فرهنگ بومی این ملت، بافت خانه های ساخته شده با معماری کوچ‌ نشینی، بازارهای پرجنب و جوش و تماشای مهمترین مکان مقدس کشور که شوآدگان پایا (Shwedagon Paya) نام دارد، بسیار لذت بخش است. البته باید بدانید که شوآدگان پایا، مهمترین مکان مقدس میانمار را به نام پاگودا (pagoda) نیز می شناسند.

24. ماجراجویی در شهر یانگون (Yangon) در پایتخت سابق میانمار


25. بالن سواری بر فراز باگان (Bagan) در کشور میانمار
تماشای بیش از 2000 صومعه، معابد بودایی و گنبدها از ارتفاعی بالا بر فراز دشت های باگان و پرواز بر روی رودخانه ایراوادی (Irrawaddy) را با بالن سواری تجربه کنید.

25. بالن سواری بر فراز باگان (Bagan) در کشور میانمار


26. لذت استراحت در ساحل بُراکِی (Borocay) فیلیپین را از دست ندهید
وقتی این ساحل را از نزدیک می بینید شاید این سوال در ذهنتان نقش ببندد که چرا همه ساله، ساحل این جزیره به عنوان بهترین مقصد گردشگری در جهان انتخاب می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که 12 منطقه از ساحل گسترده این جزیره دارای ایستگاه های قایق سواری است و شما می توانید متناسب با بودجه خود یکی از آنها را انتخاب نمایید.

26. لذت استراحت در ساحل بُراکِی فیلیپین را از دست ندهید


27. تماشای مناظر روح انگیز شالیزارهای بانائوئه (Banaue) فلیپین را از دست ندهید!
بی شک سفر به جزیره شمالی لوزون (Luzon) برای تماشای یکی از خاطره انگیزترین مناظر زندگی خود خالی از لطف نیست. این شالیزارهای بسیار زیبا که قدمتشان حتی به 2000 سال نیز می رسد توانسته است در دل کوه های این منطقه مناظر خاطره انگیزی را ایجاد کند. طول این شالیزارها به 20 هزار کیلومتر نیز می رسد. این مناظر روح انگیز با قدمت بسیاری که دارند در لیست سازمان یونسکو نیز ثبت جهانی شده اند. 

27. تماشای مناظر روح انگیز شالیزارهای بانائوئه فلیپین را از دست ندهید!


28. گشت و گذار و پیاده روی در جاده مخصوص بدون ماشین در شهر پولائو اوبین (Pulau Ubin) کشور سنگاپور!
سوار بر یک لنج قدیمی شوید و از چانگی پوینت (Changi Point) به این جزیره سبز بروید، در این جزیره، جاده‌ های بسیار فوق العاده ای برای پیاده روی و گردشگری وجود دارند. یافتن معادن رها شده و ماجراجویی در تالاب های سنگاپور که یکی از مهمترین فاکتورهای اکوسیستم آن منطقه به شمار می آید، می تواند اوقات خوشی را برای شما فراهم کند.

28. گشت و گذار و پیاده روی در جاده مخصوص بدون ماشین در شهر پولائو اوبین کشور سنگاپور!


29. در یک تور فرهنگی سنگاپور شرکت کنید!
تماشای جاده سرانگون (Serangoon Road) هندوستان کوچک، محله چینی ها، خیابان اعراب در محله مالای (Malay)، محله مسلمان نشین کمپونگ گلام (Kampong Glam) و درنهایت منطقه استعماری قدیمی و هتل تاریخی رافلز (Raffles) همه و همه می تواند سبب نزدیکی و شناخت بیشتر شما از فرهنگ غنی سنگاپور شود.

29. در یک تور فرهنگی سنگاپور شرکت کنید!


30. غوطه ور شدن در زندگی شهری برونئی (Brunei)
بندر سری بگاوان (Seri Begawan) که به اختصار به آن "بی اس بی" (BSB) نیز گفته می شود، مکانی برای لمس و درک بهتر زندگی در برونئی است. در کنار لذت بردن از این بندر، تجربه خرید از مراکز خرید، تماشای مساجد باشکوه، بازدید از جنگل های کرنا (مانگرو) و روستاهای بنا شده روی آب این منطقه نیز خالی از لطف نیست.

30. غوطه ور شدن در زندگی شهری برونئی (Brunei)

برای سفر به جنوب شرق آسیا و تجربه بعضی از این کارهای شگفت انگیز می توانید همین حالا بهترین قیمت تور پوکت در تایلند و تور کوالالامپور در مالزی را در سایت توریستگاه مشاهده نموده و آنلاین رزرو نمایید.
منبع: roughguides





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید