• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین جاذبه های گردشگری تایلند که حتماً باید آنها را ببینید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۲   تعداد بازدید : 12855   گروه مطلب : ایده های سفر


بهترین جاذبه های گرشگری کشور تایلند که حتماً باید آنها را ببینید

جاذبه های گرشگری معروف کشور تایلند که در جهان شهرت دارند، به خوبی در تلویزیون نمایش داده شده اند، آنها به عنوان پس زمینه در چندین فیلم هالیودی مورد استفاده قرار گرفته اند و در داستان های تخیلی مدرن نیز گاه و بیگاه سر در آورده اند. با این حال، دیدن معبد بزرگ (Grand Palace) از نزدیک و یا تماشای غروب آفتاب در ساحل رایلی (Railey) و یا حتی نزدیک شدن به جزیره فی فی دون (Phi Phi Don) برای اولین بار، تضمین شده تا حتی باتجربه ترین گردشگران را نیز هیجان زده کند. در این میان باید گفت که لذت رد شدن از کنار سنگ های آهک بندر فانگ نگا (Phang Nga) تجربه ای فراموش نشدنی است.
چه در شمال تایلند و در شیانگ مای (Chiang Mai) و چه در استان شاداب کرابی (Krabi) در جنوب، زیبایی خیره کننده تایلند شما را شگفت زده و افسون می کند. برای سفر به تایلند و تجربه جاذبه های گردشگری معروف آن می توانید تور پوکت را با بهترین قیمت از توریستگاه به صورت آنلاین خرید نمایید.


1. معبد بزرگ و وات پراکاو (Wat Prakeaw)
اگر تنها یک مکان زیبا در بانکوک وجود داشته باشد، آن مکان تماشایی، معبد بزرگ است، که بدون شک معروف ترین مکان این شهر به شمار می آید. این معبد که در سال 1782 ساخته شده و برای 150 سال خانه پادشاه تایلند، دادگاه سلطنتی و مدیران دولتی بوده، هنوز هم گردشگران را با معماری زیبا و جزئیات پیچیده اش، در ترس و شگفتی فرو می برد و باعث می شود بخواهیم به خلاقیت و معماری بی نظیر مردم تایلند احترام بگذاریم. درون دیوارهای این معبد وزارت جنگ تایلند، ادارات دولتی و حتی ضرابخانه نیز وجود داشته است. این مجتمع بزرگ هنوز هم قلب معنوی سرزمین تایلند می باشد. به گردشگرانی که قصد مراجعه به این مکان را دارند توصیه می شود که لباس مناسب بپوشند، چرا که ممکن است از ورود افرادی که لباس های نامناسب پوشیده اند به معبد جلوگیری شود.

1. معبد بزرگ و وات پراکاو (Wat Prakeaw)


2. بندر فانگ نگا
بندر فانگ نگا که در شمال شرقی پوکت واقع شده، مکانی تقریباً بی نظیر در دنیاست این بندر شبیه بندر ها لونگ (Ha Long) در ویتنام  می باشد. یک ویژگی متمایز بندر فانگ نگا، صخره هایش هستند که از آهک خالص درست شده اند که به صورت عمودی از آب های فیروزه ای سر بیرون آورده اند. جزیره جیمز باند و کو پانی (Koh Pannyi) فقط دو مورد از نقاط معروف این بندر هستند. در کل بهترین راه لذت بردن از این مناظر فوق العاده، که در آن برخلاف جزیره جیمز باند و کو پانی، فقط برخورد هایی مختصر با دیگر گردشگران دارید، این است که می توانید با یک قایق به بخش شمالی پوکت بروید. یک سفر روزانه آرام که در آن از جزایر سنگ آهکی می گذرید و گاهی اوقات برای لذت بردن از سواحل ساکت متوقف می شوید. این سفر حتماً بسیار لذت بخش تر از سفرهای استاندارد با اتوبوس و قایق است.

2. بندر فانگ نگا


3. جزایر سیمیلان (Similan)
این گروه از جزایر سنگی تنها به اندازه یک سفر نود دقیقه ای با قایق های تندرو، تا فانگ نگا فاصله دارند، که البته با قایق های معمولی و کم سرعت می توانید در 8 ساعت یا بیشتر از پوکت به اینجا برسید. این منطقه در سال 1982 به عنوان یک پارک ملی دریایی شناخته شد و به همین دلیل قسمت های زیادی از آن توسعه نیافته اند. اسم این مکان از عبارت مالیایی سمبیلان گرفته شده است که به معنی 9 می باشد و به 9 جزیره اصلی این گروه اشاره دارد. آب هایی که اطراف جزایر سیمیلان را محاصره کرده اند پر از ماهی های استوایی، مرجان های رنگارنگ و دیدی عالی از زیر آب هستند. به همین دلیل، غواصی در اینجا از تمام مناطق اطراف بهتر است و به خوبی می تواند با بهترین مناطق غواصی در جهان رقابت کند. 

3. جزایر سیمیلان (Similan)


4. بازارهای شناور
بازارهای شناور و رنگارنگ بانکوک به خاطر عکس هایشان که در راهنماهای سفر و کتاب های گردشگری وجود دارد، معروف و شناخته شده هستند. با اینکه امروزه خرید از این بازارها بیشتر مورد علاقه گردشگران است تا مردم محلی، قایق های موجود در بازارهای شناور هنوز هم پر از میوه ها و سبزی های استوایی، آب نارگیل تازه و آماده نوشیدن و غذاهای محلی است که در آشپزخانه های موجود در قایق ها پخته می شوند.
برای لذت بردن از محیط این مکان ها بدون چانه زدن سر قیمت، می توانید از یک تور هدایت شده استفاده کنید که با قایق از بازار دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak) می گذرد و ریلکس کنید. بازارهای شناوری که باید از آنها دیدن کنید نیز بازار تالینگ چان (Taling Chan)، بازار بانگ کو ویانگ (Bang Ku Wiang)، خا (The Kha) و دامنئون سادواک می باشند.

4. بازارهای شناور


5. جزایر فی فی
جزایر فی فی جزو دوست داشتنی ترین جزایر جنوب شرقی آسیا می باشد. این جزایر که تنها به اندازه یک سفر 45 دقیقه ای با قایق های تندرو و یا یک سفر نود دقیقه ای با قایق های معمولی از پوکت فاصله دارند و عکسشان بر روی کارت پستال ها قرار دارد، بهترین مکان برای گشت و گذاری استوایی می باشند. سواحل کلاسیک، صف های سنگی حیرت آور و آب های فیروزه ای که پر از موجودات دریایی هستند، دقیقاً مانند بهشت به نظر می رسند. در این مکان دو جزیره وجود دارد، فی فی دون و فی فی له (Phi Phi Leh). جزیره بزرگتر که دارای ساکنانی نیز هست فی فی دون نام دارد که صدها گردشگر را برای ماندن در سواحل دوست داشتنی اش جذب می کند. برای بسیاری از افراد، فی فی دون بهترین مکان برای شب زنده داری می باشد. هنگامی که خورشید غروب می کند و همچنین در طول شب، تمام جزیره به شادی و جشن می پردازند و مکان های تفریحی و باشگاه ها از میهمان های جوان و پر شور پر می شوند.

5. جزایر فی فی
6. دوی سوتهپ (Doi Suthep)
دوی سوتهپ بخشی ثابت از زندگی مردم در شیانگ مای است. تایلندی ها می گویند: اگر تا کنون خوا سوی (Khoa Soi) را مزه نکرده اید و مناظر دوی سوتهپ را ندیده اید، انگار اصلاً به شیانگ مای نیامده اید. این کوهستان شاهانه که از شمال شرق مشرف به شهر است، چشم اندازی عالی از شیانگ مای و روستاهای اطرافش را ارائه می کند. 
به جز حضور همیشگی اش در خط افق، دوی سوتهپ دارای برخی از عمیق ترین و دوست داشتنی ترین نمادهای تایلند است و معبد وات پراتهات دوی سوتهپ (Wat Prathat Doi Suthep) و قصر بهوبینگ (Bhubing) نیز در آن قرار دارند.

6. دوی سوتهپ (Doi Suthep)


7. ساحل رایلی
امروزه ساحل رایلی در لیست سفر گردشگران با هوش، یکی از بهترین گزینه ها در میان مناطق ساحلی تایلند است. درست در جنوب ساحل آ او نانگ (Ao Nang)، کنار یک پرتگاه سنگی که تنها با قایق می شود به آن رفت، ساحل رایلی قرار دارد که دنیایی آرام و فوق العاده را ارائه می دهد. تنها در یک شبه جزیره کوچک، می توانید سواحلی با شن های سفید، صخره های آهکی، مناظر زیبا، غارها و یک تالاب که در میان صخره ها مخفی شده و با موج ها شکل گرفته و تغذیه می شود را ببینید. نکته جالب این است که فاصله تمام اینها با هم، یک قدم زدن کوتاه می باشد!
ساحل رایلی که همانند یک بهشت استوایی است، بدون هیچ جاده و زحمتی، مکانی عالی برای روزهایی است که تنبلی به سراغتان آمده و یا قصد ماجراجویی دارید.

7. ساحل رایلی


8. ایوتهایا (Ayutthaya)
در چهارصد سال، ایوتهایا از یک پایتخت سیاسی و تجاری، تبدیل به یک شهر کاملاً مخدوش شد که غارت شده، آتش زده شده و رها شده بود تا کاملاً خراب شود. این شهر درگیر کشمکشی بر سر قدرت دائمی با همسایه اش، برمه (Burma) شده بود، با این حال باز هم یک مرکز شکوفایی برای تجارت منطقه و یک کلان شهر باقی ماند که در آن فرهنگ و هنر با هم ترکیب شده بودند. ایوتهایا که در آن زمان تکنیک ها و سبک های پیچیده ای را به نمایش گذاشته بود، دارای میراث معماری است که همگی ترکیبی از سبک های لپربی (Lopburi)، سوخوتای (Sukhothai)، دوارواتی (Dvaravati)، یو تونگ (U-Thong)، خمر (Khmer) و ایرانی می باشند. امروزه معبد ایوتهایا و خرابه های قصرها، یادآور گذشته با شکوه سیام (Siam) و همچنین یکی از تاریک ترین دوران های تاریخ تایلند می باشند.

8. ایوتهایا (Ayutthaya)


9. معبد طلوع (Wat Arun)
وات آرون که در میان محلی ها به وات چائنگ (Wat Chaeng) معروف است، در بخش غربی تونبوری (Thonvuri) رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya) واقع شده. باورهای مردم بر این اساس است که شاه تاکسین (Taksin) پس از اینکه با جنگیدن از ایوتهایا خارج شد، درست در زمان طلوع خورشید به این معبد رسید. البته این عمل در آن زمان توسط ارتش برمه طراحی شده بود. بعدها او این معبد را از نو ساخت و آن را وات چائنگ، معبد طلوع نامگذاری کرد.
در زمان حکومت شاه تاکسین یعنی دوره تونبوری، وات چائنگ معبد اصلی بود و مجسمه زمردی بودا (Emerald Buddha) و مجسمه بودایی معروف دیگری به نام فرا بنگ (Phra Bang) را در خود جای داده بود که هر جفتشان از وینتیان (Vientiane) به اینجا آورده شده بودند.

9. معبد طلوع (Wat Arun)


10. پارک ملی خائو یای (Khao Yai)
پارک ملی خائو یای که یکی از میراث جهانی یونسکو است، دومین پارک بزرگ تایلند می باشد که مساحتی بالغ بر 2168 کیلومتر مربعی دارد و یکی از پر بازدیدترین پارک های ملی به شمار می آید. این پارک در چهار استان واقع شده است که سارابوری (Saraburi) در غرب، ناخون نایوک (Nakhon Nayok) در شرق، ناخون راتچاسیما (Nakhon Ratchasima) در شمال و پاراچینبوری (Parachinburi) در شرق هستند. بلندترین قله آن، در کائو روم Khao Rom و 1351متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این منطقه که دارای مناظر سر زنده و کوهستانی، دره های حاصلخیز، آبشارهای پر آب و تنوع زیستی می باشد، یک منطقه گردشگری پر رونق در تمام طول سال است که فقط سه ساعت با بانکوک فاصله دارد. خائو یای همچنین دارای یک حیات وحش متنوع است که شامل 320 گونه از پرندگان، 67 نوع پستاندار و هزاران گونه گیاهی دیگر می باشد.

10. پارک ملی خائو یای (Khao Yai)


منبع: thailand-guide





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید