• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معبد سفید، منحصر به فرد ترین معبد تایلند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۶/۲   تعداد بازدید : 10235   گروه مطلب : دیدنی ها


معبد سفید تایلند، وات رونگ خون

سوپرمن در نقاشی های دیواری این معبد به چشم می خورد، معبدی مدرن با طراحی منحصر به فرد به کمک مجسمه های متعدد که هر یک نماد و معنای ویژه ای دارند. در این برج مشخصه هایی دلنواز و گاهاً ترسناک به چشم می خورد، مجسمه برج ابلیس مرتفع آن همراه با شمشیری که در دست دارد حیرت انگیز خواهد بود و تصویر دستان برآمده از اعماق زمین نماد مرگ و زندگی بعد از آن می باشد. می توان از محراب این معبد به عنوان شاهکاری بی نظیر نام برد، شاهکاری که با مجسمه های و کنده کاری هایی جالب و هنرمندانه به شکل فرشتگان و موجودات عرفانی تایلندی مزین شده اند. فرشتگانی که گفته می شود در دنیای جادویی وات رونگ خون سرگردانند. در زبان انگلیسی از این معبد به نام معبد سفید نیز یاد می شود، معبدی منحصربه فرد در پادشاهی تایلند که توسط هنرمند ملی چالرمچایی کوزیتپیاتات (Chalermchai Kositpipat)، یک بودایی بسیار معتقد و پیشرو در نقاشی های مذهبی در سال 1997 خلق شد. معبد سفید، دیگر یک معبد سنتی نبود و چالرمچایی تصویری از هنر تایلندی برای جهان مدرن را مجدداً متولد کرد. هنری مدرن که نمونه بارز آنها در نقاشی های دیواری معبد مشهودند، نقاشی هایی از ستاره های فیلم و کارتون در ورودی معبد. فضای این معبد با مجسمه هایی خارق العاده و معماری هایی چشم نواز پرشده اند، آثاری که چشم اندازی دلربا و نفس گیر را در معبد سفید خلق کرده اند. 

منحصربه فردترین معبد تایلند
معبد سفید، منحصربه فردترین معبد تایلند - یک شگفتی مدرن در شمال

علائم ترافیکی در ورودی معبد، چیانگ رای (Chiang Rai)
علائم ترافیکی در ورودی معبد، چیانگ رای (Chiang Rai)

یک حیوان درنده بیرون آمده از زمین
یک حیوان درنده بیرون آمده از زمین، یک صحنه سورئالی در معبد سفید چیانگ رای

تخیلات سازنده این معبد در قسمت خارجی آن نیز کاملاً لمس می شود، تخیلاتی مشهود در جمجمه های قرمز رنگ واقع بر روی علائم ترافیکی و درخشش لامپ ها از سالن مرکزی. هر چند بسیاری از تایلندی ها از بسیاری از نمادهای مذهبی خود غافلند و فقط آنها را در افسانه ها و اسرارشان می شناسند اما هر یک از جزئیات این معبد نماینگر یک نماد مذهبی عمیق است. چالرمچایی برای این معبد رنگ سفید براق که نشانه پاکی و خلوص بوداست را در نظر گرفته. بخش عمده ای از پیام های معبد به اصول و آموزه هایی نظیر فرار از حرص و طمع و حرکتی پرشور و باعشق به سمت ارزش های بودایی مربوط می شود. برای رسیدن به سالن اصلی معبد می بایست از یک آستانه محافظت شده توسط اهریمن عبور کرد و سپس قدم بر پلی گذاشت که زیر آن اقیانوسی از دست های برافراشته از سمت زمین به چشم می خورد. پلی که می توان از آن به عنوان استعاره ای از چرخه مرگ و تولد دوباره نام برد. ساختمان اصلی معبد نمادی از قلمرو بودا و دروازه ای برای طلوع نیروانا (بهشت) می باشد. 

عبور از پل برای دستیابی به سطحی بالاتر
عبور از پل برای دستیابی به سطحی بالاتر، سفر به سالن معبد اصلی در معبد سفید در چیانگ رای، تایلند

اقیانوسی از دست های برافراشته از زمین
اقیانوسی از دست های برافراشته از زمین که نمادی از چرخه مرگ و تولد دوباره است


پنج نکته مهم برای سپری کردن تعطیلاتی ارزان قیمت در تایلند



کاسه های موجود در دست هایی  در زیر پل
بازدیدکنندگان صدقه های خود را در درون کاسه های موجود در دست هایی که در زیر پل در دریایی از درد و رنجند، می اندازند

کینون (The Kinnon) موجودی افسانه ای در وات رانگ خون
کینون (The Kinnon) موجودی افسانه ای در وات رانگ خون

تصویری شگفت انگیز از بودا در معبد سفید چیانگ رای
تصویری شگفت انگیز از بودا در معبد سفید چیانگ رای

راهب های تازه کار در معبد سفید
راهب های تازه کار در معبد سفید 

سرهای وحشتناک شبحی که از درختان موجود در باغ معبد آویزان شده اند
سرهای وحشتناک شبحی که از درختان موجود در باغ معبد آویزان شده اند

تصاویر آسمانی در وات رونگ خون، چیانگ رای
تصاویر آسمانی در وات رونگ خون، چیانگ رای

نشانه ای در سرویس بهداشتی طلای معبد سفید
نشانه ای در سرویس بهداشتی طلای معبد سفید


دیدنی های معبد
پروژه وات رونگ خون هنوز هم در حال پیشرفت است، تمام جزئیات این معبد از ساختارهای سفید تشکیل شده اند، سالن اصلی آن به تازگی تکمیل شده و تعداد دیگری از ساختمان هایش در مراحل مختلف ساخت و ساز و دکوراسیون می باشد اما بر اساس تخمین ها و برآوردها تا یک دهه دیگر تکمیل می شود. سالن این معبد به قدری زیباست که بازدید از آن شما را به وجد خواهد آورد اما از آن جالب تر مجسمه های سرگردانی هستند که هر یک به عنوان نمادی خلق شده اند و در گوشه و کنار معبد سربرافراشته اند. اما شاید این سوال در ذهنتان مطرح شود که چرا با وجود اینکه در طراحی تمام قسمت های این معبد از رنگ سفید استفاده شده اما سرویس بهداشتی اش به رنگ طلایی است؟ پاسخ این سوال به فانی بودن دنیا و جهان هستی بازمی گردد، این که مردم چگونه زیبایی های دنیوی را می پرستند، ارزش واقعی را در آنها می دانند و تمایلات دنیوی را می پرستند اما غافلند که تمام آنها فانی و ناپایدارند. بازدید از گالری هنر این معبد را به هیچ وجه از دست ندهید، ساختمانی نسبتاً کوچک که میزبان تعدادی از شاهکارهای هنری می باشد. در این گالری کارت پستال و کتاب هایی جالب نیز یافت می شود، کتاب ها و کارت هایی که می توانند هدیه ای مناسب برای نزدیکانتان باشند.


منبع: thailandforchildren




نظرها

  • 0 0

    this place have not add

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید