• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پر بازدید ترین قلعه ها و کاخ های جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۸/۸   تعداد بازدید : 27531   گروه مطلب : ترین ها


پر بازدیدکننده ترین قلعه های جهان

از پاریس تا پکن، این قلعه ها و کاخ های تاریخی هر ساله میلیون ها نفر را برای نگاهی اجمالی به زندگی افراد معروف و ثروتمند، به سوی خود جذب می کنند.
در ذهن خود یک قلعه را تصور کنید: احتمالاً قلعه ای که در ذهن خود دارید بسیار شبیه به قلعه نئوشوانشتاین (Neuschwanstein) در آلمان، قلعه الهام بخش والت دیزنی برای قلعه زیبای خفته، می باشد.
هر ساله، بیش از 1.5 میلیون گردشگر تصمیم می گیرند تا با پای پیاده و یا کالاسکه هایی که با اسب کشیده می شوند به این قلعه سفر کنند. قلعه ای که بر روی یک سنگ بزرگ و در روستاهای باوارین (Bavarian) واقع شده است.
کوردولا مائوس (Cordula Mauss)، مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت کاخ های دولتی باوارین در این باره گفته است: مردم همیشه درباره سلبریتی ها و افراد قدرتمند و خانه هایشان کنجکاو بوده اند. درست پس از مرگ لودویگ دوم (Ludwig II) در سال 1886، اولین موج از گردشگران به اینجا آمدند تا چیزی که پادشاهشان به عنوان خانه ای شخصی برای خود ساخته بود را از نزدیک ببینند.
در حالیکه قلعه ها و کاخ ها به طور طبیعی باعث کنجکاوی مردم می شوند، همه شان شکل و شمایل افسانه ای و اروپایی قلعه نئوشوانشتاین را ندارند. برخی از پربازدیدترین قلعه های دنیا که در آسیا پیدا می شوند، دارای نمایی قرمز، بت کده و دروازه هستند. مانند کاخ بزرگ بانکوک که برای 150 سال خانه پادشاهان تایلندی بوده و امروزه 8 میلیون بازدید کننده در سال، در میان اتاق های باشکوه، باغچه های پر زرق و برق و همچنین معبدهایش، که یکی از آنها مخصوص مجسمه ای از بودا است که از یک بلوک بزرگ یشم تراشیده شده، به قدم زدن می پردازند.
اقامتگاه های سلطنتی دیگری نیز وجود دارند که به موزه تبدیل شده اند، مانند کاخ سفید رو به رودخانه سنت پترزبورگ که مدتی سکونتگاه کاترین کبیر بوده و به لطف شاهکارهای تیسین (Titian)، داوینچی و نمای داخلی بازسازی شده و حیرت انگیزش، ششمین قلعه پربازدیدکننده در دنیا است.
نمونه آمریکایی این قلعه ها، قلعه هرست (Hearst) در کالیفرنیا می باشد که البته با بازدید سالانه 750,500 نفری در این لیست 20 موردی جای نمی گیرد و این در حالیست که قلعه ویندسور (Windsor) خود را در جایگاه نوزدهم قرار داده است. قلعه باکینگهام (Buckingham) نیز با بازدید سالانه 567,613 نفری، همانند قلعه برن (Bran) در رومانی با بازدید 542,000 نفری در سال و یا قلعه های ایرلندی، در این لیست جای نگرفته اند. پربازدیدترین قلعه ایرلند هم قلعه بلارنی (Blarney) با بازدید 365,000 نفری در سال 2013 می باشد.
لازم به ذکر است که داشتن بازدید کننده های زیاد نکات منفی نیز دارد، این ساختمان ها، ساختمان هایی ظریف و تاریخی هستند که صدها سال از زمان ساختشان می گذرد و بعضی هایشان مانند قلعه نئوشوانشتاین، هر روز تعداد محدودی بازدیدکننده را می پذیرند. با این حال سرکوب کردن کنجکاوی مردم درباره اشراف زادگان کاری سخت است.
همانطور که مائوس می گوید، همه در دوران بچگیشان دوست داشته اند که یک شاهزاده یا حداقل یک شوالیه باشند.
روش شناسی: برای شناسایی پربازدیدترین قلعه ها، ما جدیدترین اطلاعاتی را که توسط مسئولین آن بناها، آژانس های دولتی، گزارشات صنعتی و رسانه های معتبر منتشر شده را جمع آوری کرده ایم که اکثر آنها مربوط به سال 2013 می باشند.


1. شهر ممنوعه (The Forbidden City) در شهر پکن
تعداد گردشگران سالانه: 15,340,000 نفر
هر روز ده ها هزار بازدیدکننده وارد شهر ممنوعه می شوند تا این محوطه 178 هکتاری و دیوارکشی شده که زمانی کاخ سلطنتی را از دید عموم محفوظ نگه می داشت و خانه ای برای پادشاهان چینی و اطرافیانشان بود را از نزدیک ببینند. برای کنترل تعداد مردم، دولت شروع به پیش فروش بلیط در زمان فستیوال ها و تعطیلات کرده و از ورود افراد با بلیط های سالیانه در فصل های اوج جلوگیری می کند. درحالیکه ساختمان های قرمز و درخشان که در بالایشان بت خانه هایی طلایی وجود دارد، به خوبی معماری سنتی چینی را به نمایش می گذارند، موزه کاخ نیز هنر، اسباب و اثاثیه و هنر خطاطی چینی را به خوبی به نمایش گذاشته است.

1. شهر ممنوعه (The Forbidden City) در شهر پکن


2. لوور در پاریس
تعداد گردشگران سالانه: 9,334,000 نفر
بزرگترین و معروف ترین موزه دنیا که شاهکارهایی مانند مونا لیزا و پیروزی بالدار ساموتراس (Samothrace) را به نمایش می گذارد، در اصل یک قلعه بوده است. لوور که به شکل حرف لاتین یو (U) است، از قرن دوازدهم، نسل های زیادی از پادشاهان و امپراتوران فرانسوی را در دل خود جای داده و همچنین بقایای قلعه اصلی که در سال 1190 برای شاه فیلیپ دوم ساخته شده بود در زیرزمین موزه قابل مشاهده است. این ساختمان دفعات زیادی بازسازی شده و بخش هایی به آن اضافه گردیده است که پیشنهاد می کنیم حتماً از آنها بازدید کنید. همچنین شما باید به بخش هنرهای زینتی بروید تا نیم نگاهی داشته باشید به آپارتمان های فراوانی که در میان سال های 1854 تا 1861 برای ناپلئون سوم و ملکه اوژنی (Eugénie) ساخته شده اند.

2. لوور در پاریس


3. کاخ بزرگ در شهر بانکوک
تعداد گردشگران سالانه: 8,000,000 نفر
اداره های سلطنتی هنوز هم در کاخ بزرگ شهر بانکوک مشغول کارند، ملاقات های رسمی رهبران کشورها و جشن های سلطنتی مانند جشن تولد شاه درگذشته، بهومیبول آدولیادی (Bhumibol Adulyadej)، هر سال در این کاخ برگزار می شد. اینجا همچنین از سال 1782 تا 1925 سکونتگاه رسمی پادشاهان تایلند بوده و دارای تعداد زیادی ساختمان، تالار و چادرهای اقامتی می باشد که در زمینی باز با باغچه های زیبا قرار گرفته اند. معبد بودای یشمی که در این کاخ قرار دارد، به عنوان یکی از مقدس ترین مکان های کشور تایلند شناخته می شود. این مجسمه بودا از یک بلوک یشم تراشیده شده و لباس هایش که از طلای خالص ساخته شده اند، هر سال سه بار در جشن هایی سلطنتی به عنوان نماد فصل های تایلندی تغییر می کنند.

3. کاخ بزرگ در شهر بانکوک


4. کاخ ورسای (Palace of Versailles)
تعداد گردشگران سالانه: 7,527,122 نفر
هنگامی که لوئیس چهاردهم در اواخر سال 1600 ورسای را ساخت، باعث حسودی دیگر شاهان اروپایی گشت و باعث شد این ملک حیرت انگیز ابقا کننده طمع باشد. ورسای هفت برابر دیگر کاخ های فرانسه البته بجز لوور بازدیدکننده دارد که بخشی از آن بخاطر دسترسی راحت به این مکان از پاریس است. در تالار آینه های ورسای با چلچراغ هایش و اتاق خواب ماری آنتوانت که با گل های دست دوز تزئین شده چنان عظمت و شکوهی وجود دارد که در هیچ کجای دنیا قابل دیدن نیست. زمین های پهناور اکثر روزها خالی اند که با وجود 50 فواره، یک باغ گل، یک آبراه بزرگ و دیگر جاذبه ها مانند تریانون بزرگ (Trianon) که برای لوئیس چهاردهم و به عنوان یک پناهگاه برای دربار ساخته شده و تریانون کوچک که متعلق به ماری آنتوانت است، خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری دیدنی هستند.

4. کاخ ورسای (Palace of Versailles)


5. کاخ توپکاپی (Topkapi Palace) در شهر استانبول
تعداد گردشگران سالانه: 3,335,000 نفر
کاخ توپکاپی دارای محیطی زیبا بوده و بر تنگه بسفروس (Bosphorus) و دریای مرمره (Sea of Marmara) مشرف است، این کاخ تا سقوط عثمانیان در حدود سال 1920، برای چهارصد سال اقامتگاه پادشاهان بود. در این مکان سلطان همراه با همسران، کنیزها، مادر و فرزندانش در حرم سرا و تحت حفاظت خواجه ها زندگی می کرد. به دنبال اتاق مراد سوم بگردید تا بتوانید شومینه طلاکاری شده، دیوارهایی که با کاشی های ایزنیک (Iznik) به رنگ آبی، سفید و مرجانی تزئین شده اند و استخر سرپوشیده اش را ببینید. آشپزخانه کاخ توپکاپی در سپتامبر سال 2014 بازگشایی شد تا ظروف چینی مرغوب و وسایل آشپزخانه بزرگش را به نمایش بگذارد. این مجموعه شامل حیاط، آلاچیق، باغچه و خزانه سلطنتی نیز می باشد. یک نمونه از هدایای ویژه که در این مکان به نمایش گذاشته شده است، کمان و تیردانی است که با الماس و زمرد تزئین شده و هدیه سلطان محمود اول به یکی از شاهان ایران بوده است.
برای سفر به استانبول و بازدید از کاخ توپکاپی، همین حالا لیست بهترین قیمت های تور استانبول را مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

5. کاخ توپکاپی (Topkapi Palace) در شهر استانبول


6. کاخ زمستانی (موزه ارمیتاژ) در شهر سن پترزبورگ کشور روسیه
تعداد گردشگران سالانه: 3,120,179 نفر
کاترین کبیر و نیکولاس اول جزو آن دسته از فرمانروایان روسی بودند که از سال 1762 تا 1917 میلادی در این ساختمان سبز و سفید که در کنار رود نوا (Neva) قرار دارد، ساکن شده بودند. امروزه، کاخ زمستانی تبدیل به یک موزه با یکی از بهترین کلکسیون های اروپا شده که شامل آثاری از تیسین، رافائل و لئوناردو داوینچی می باشد نقاشی مريم مقدس و کودک با گل ها (Benois Madonna) نیز که اثر لئوناردو داوینچی است در این موزه نگهداری می شود. بخش بزرگی از این کاخ در یک آتش سوزی در سال 1837 نابود شد، اما بازسازی های زیبایی که پس از آن انجام گرفت با مذاق اشراف روسیه سازگار بود. تالار سنت جورج دارای دو ردیف پنجره، ستون های مرمری صورتی به سبک کورینتی (Corinthian)، کف پارکت شده و نقش دار و جزئیات، برنزکاری شده که جذابیت خارق العاده ای به آن بخشیده است.

6. کاخ زمستانی (موزه ارمیتاژ) در شهر سنت پترزبورگ کشور روسیه


7. برج لندن
تعداد گردشگران سالانه: 2,894,698 نفر
این قلعه قرون وسطایی در بخش شمالی رود تیمز (Thames) ساخته شده بود تا به مردم لندن دلگرمی دهد و مهاجمان خارجی را دور نگه دارد. قدیمی ترین بخش این سازه، برج سفید است که متعلق به قرن 12 میلادی می باشد. درحالیکه این مکان اصالتاً یک اقامتگاه سلطنتی بوده، به علت استفاده شدنش به عنوان زندان و محل اعدام افرادی مانند هنری ششم و بانو جین گری (Jane Grey) بدنام شده است. میلیون ها نفر به این برج می آیند تا این مکان تاریخی و همچنین جواهرات سلطنتی بریتانیا، که شامل عصای سلطنتی که بر رویش ستاره بزرگ آفریقا قرار دارد و بزرگترین الماس بریده شده و بدون رنگ در دنیا است را تماشا کنند. در سال 2014 این برج به یاد سربازان بریتانیایی که در جنگ جهانی اول کشته شدند، با 888 هزار 246  گل خشخاش قرمز  پر شده که نمونه ای از رویدادهای هنری ای است که در اینجا برگزار می شود.

7. برج لندن


8. کاخ شون برون (Schönbrunn Palace) در شهر وین
تعداد گردشگران سالانه: 2,870,00 نفر
این کاخ در سبک معماری روکوکو (Rococo) پربازدیدترین مکان در اتریش است، اقامتگاهی تابستانی برای پادشاهان امپراتوری هابسبورگ از سال 1700 تا 1918 که مکانی حیرت انگیز به نظر می رسد. از میان 1,441 اتاق این کاخ، معروف ترینشان اتاق آینه با دکوراسیون سفید و طلایی با سبک روکوکو و آینه های کریستالی است، جایی که می گویند موتزارت در شش سالگی اولین کنسرتش را اجرا کرده. باغچه های زیبای کاخ شون برون به عنوان طویل ترین نارنجستان و اولین باغ وحش دنیا شناخته شده اند. تور بزرگ این کاخ به شما امکان بازدید از همه 40 اتاقِ در دسترس برای عموم را می دهد. مانند سالن گبلین (Gobelin) با ملیله دوزی هایی از بروکسل و اتاق میلیونز، دفتری که دیوارهایش با چوب بلسان بنفش پوشیده شده است.

8. کاخ شون برون (Schönbrunn Palace) در شهر وین


9. الحمرا و ژنرالیف (Alhambra y Generalife) در شهر گرنادا (Grenada) کشور اسپانیا
تعداد گردشگران سالانه: 2,315,017 نفر
این مجموعه نظامی که در طی قرن ها بازسازی و توسعه یافته شده، دژها،‌ باغچه، کلیسا و چندین کاخ را در خود جای داده است، از جمله الحمرا و ژنرالیف، که املاک روستایی شاهان گرنادا و آندلس بوده اند و هردویشان نمونه هایی فوق العاده از معماری اسلامی در اسپانیا و در قرون وسطی هستند. در این مکان شما می توانید نقش های عربی و پیچیده، سقف هایی با کنده کاری هایی مانند کندوی عسل و حیاط هایی با استخر و آبشار را مشاهده کنید. باغچه های آفریقایی ژنرالیف دارای درخت های مرمکی، بوته های رز و بید و درختان سرو می باشد. بهارها و تابستان ها جمعیت گردشگران زیاد می شود، برای دوری از جمعیت پیشنهاد می کنیم در ماه ژانویه به این مکان بیایید.

9. الحمرا و ژنرالیف (Alhambra y Generalife)


10. قلعه شوری (Shuri Castle) در شهر اوکیناوا (Okinawa) در کشور ژاپن
تعداد گردشگران سالانه: 1,753,000 نفر
قلعه شوری بیش از 400 سال پایتخت شاهان ریوکیو (Ryukyu) بوده است. این قلعه در جنگ اوکیناوا در سال 1945 کاملاً نابود شد و بازسازی اش در حدود سال 1990 میلادی به پایان رسید. نتیجه این بازسازی ها به وجود آمدن هشت دروازه و ورودی به سبک چینی، باغچه، اتاق مطالعه و یک سالن اصلی با کاشی های قرمز بر روی سقف های دولایه اش شده است. ساختمان قرمز سه طبقه دارای دو اتاق تاج و تخت و آپارتمان های خصوصی برای خانواده های سلطنتی می باشد. دریاچه ها، پل ها و جزیره های مینیاتوری که در باغچه های سلطنتی قرار دارند، در سال 1799 میلادی به این مجموعه اضافه شده اند.

10. قلعه شوری (Shuri Castle)


قلعه ها و کاخ های بی نظیر در سراسر جهان



11- قلعه پراگ
تعداد گردشگران سالانه: 1,748,000
رئیس جمهور کشور جمهوری چک در این قلعه زندگی می کند اما همچنان برخی نقاط  قلعه پراگ مانند کلیساها، گالری عکس قلعه پراگ و دیگر قلعه ها به روی گردشگران باز است. تاریخ ساخت این قلعه به سال 870 میلادی برمی گردد و همچنان جواهرات سلطنتی بوهمین (Bohemian) همچون تاج سنت ونچسلاس (the St. Wenceslas) در قلعه پراگ نگهداری می شود که از طلای خالص ساخته شده و با مروارید و سنگ های قیمتی تزئین شده است. این تاج در یک صندوق آهنی با هفت کلید نگهداری می شود و برای باز کردن آن باید هر هفت نفر با کلیدهایشان در آنجا حاضر شوند. این صندوق آخرین بار در سال 1998 باز شده است. این قلعه با زیربنای 70 هزار متر مربع بزرگ ترین قلعه باستانی دنیا محسوب می شود.

11- قلعه پراگ


12- قلعه کوماموتو (Kumamoto Castle) در شهر کوماموتو کشور ژاپن
تعداد گردشگران سالانه: 1,579,000
در قرن هفدهم میلادی پادشاه فئودال کوماموتو دستور ساخت این قلعه را به ارتفاع 13 متر و با دیوارهای حکاکی شده یا همان موشاگاشی (musha-gaeshi) صادر کرد تا دشمنان را دور نگه دارد. قسمت عمده قلعه کوماموتو در طی جنگ داخلی سینان در سال  1877 میلادی با آتش مورد تخریب قرار گرفت، اما برج اصلی در سال 1960 با مواد و روش های اولیه تقریباً بازسازی شد. اکنون در قلعه کوماموتو یک موزه وجود دارد که تاریخ قلعه و بازسازی آن را به همراه مجموعه ای از اسلحه ها، زره و مبلمان به نمایش می گذارد. پیشنهاد می کنیم در فصل بهار به این قلعه سفرکنید تا به تماشای شکوفه های صورتی 800 درخت گیلاس بنشینید. 

12- قلعه کوماموتو (Kumamoto Castle)


13- قلعه نویشوانشتاین (Neuschwanstein Castle) در  باواریا (Bavaria) کشور آلمان
تعداد گردشگران سالانه:  1,520,128
ظاهر قلعه شبیه به افسانه های تخیلی می ماند، اما داستان ساخت آن شباهتی به افسانه ها ندارد. پادشاه لودویگ دوم دیوانه تشخیص داده شد و قبل از اینکه ساخت این قلعه تمام شود از مقامش برکنار شد و کمی بعد از آن هم به طرز عجیبی از دنیا رفت. اما ساخت قلعه نویشوانشتاین وصیت نامه او بود. در این قلعه دو سالن تاج گذاری با سبک بیزانس وجود دارد و دیوارنماهای اتاق خواب راوی داستان تریستان (Tristan)  و ایسولد (Isolde) هستند و مبلمان و تخت با چوب بلوط و حریر آبی تزئین شده اند. بازدید از این قلعه تنها با یک راهنما امکان پذیر است. 

13- قلعه نویشوانشتاین (Neuschwanstein Castle)


14- قلعه اوساکا در کشور ژاپن
تعداد گردشگران سالانه: 1,512,000
آسمان خراش های اطراف قلعه به روی آن سایه انداخته اند اما محوطه 60 کیلومتر مربعی آن باعث شده که همچنان ابهت خود را با درختان گیلاس و آبراه هایش میان آسمان خراش ها حفظ کند. قلعه اوساکا که در قرن 16 میلادی توسط تویوتومی هیده یوشی (Toyotomi Hideyoshi)، سیاستمدار و فرمانده جنگ، ساخته شده است. این قلعه تا اواسط سال 1800 میلادی پابرجا بود. قلعه اوساکا بارها توسط آتش و جنگ از بین رفته و در سال های اخیر بطور دقیق در سال 1990 بازسازی شده است. سیاه چاله های قلعه تماماً سنگی هستند تا از نفوذ دشمن جلوگیری کنند و امروزه این سیاه چاله ها نمایشگاهی برای نشان دادن هنر و زره های جنگی قرن 16 میلادی به شمار می آیند. اتاق چای خوری هیده یوشی دیوارها، ستون ها و لوازم چای خوری را در خود جای داده که با طلا تزیین شده اند، این اتاق در طبقه سوم قلعه بازسازی شده است و پیشنهاد می کنیم در هنگام بازدید از این قلعه حتماً سری هم به این مکان بزنید.

14- قلعه اوساکا در کشور ژاپن


15- قلعه ناگویا (Nagoya Castle) در کشور ژاپن
تعداد گردشگران سالانه: 1,472,000
بنابر باورهای قدیمی در این منطقه از ژاپن دلفین های طلایی یا همان کینشاچی ها (kinshachi) می توانستند آب و بهار را از سقف قلعه ناگویا احضار کنند. قلعه ناگویا در سال 1612 به دستور ژنرال لیاسو تکوگاوا (general Ieyasu Tokugawa) برای عقب راندن حملات اوساکا ساخته شد و تا اواخر سال های 1800 همچنان مورد استفاده شاهان ژاپن بود. در طی حملات هوایی جنگ جهانی دوم بسیاری از ساختمان های این قلعه فرو ریخت، اما قلعه اصلی در سال 1959 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت. سالن ورودی هومارو با سنگ های سیاه و طراحی های فلزی و سالن اصلی هم با نقاشی هایی از ببر مزین شده اند. سالن اصلی قلعه ناگویا در سال 2013 به روی گردشگران باز شد اما باید بدانید که بازسازی ها همچنان ادامه دارد. 

15- قلعه ناگویا (Nagoya Castle) در کشور ژاپن


16- قلعه نیجو (Nijo Castle) در شهر کیوتو کشور ژاپن
تعداد گردشگران سالانه: 1,463,000
اغلب قلعه های ژاپن از اواخر سال 1500 میلادی تا اوایل سال 1600 میلادی ساخته شده اند. در این سال ها اغلب ایالت ها و شهرها در جنگ بودند و قلعه نیجو هم به همین دلیل ساخته شده است. لیاسو تکوگاوا (Ieyasu Tokugawa) دستور ساخت این قلعه در یک جلگه را داد. این قلعه از دو برج و دو کاخ در سال 1602 ساخته شد و باید بدانید که پنج ساختمان کاخ نینومارو 33 اتاق دارد که شامل اتاق انتظار با نقاشی های پیچیده ای از ببر و پلنگ و سالن اصلی می باشد. پانزدهمین شوگون ژاپن در سال 1867 میلادی دستور بازسازی سالن اصلی را داد. 

16- قلعه نیجو (Nijo Castle) در شهر کیوتو کشور ژاپن


17- قلعه ادینبرو (Edinburgh Castle)
تعداد گردشگران سالانه: 1,420,027
این قلعه باستانی محل زندگی پادشاهان اسکاتلندی همچون ملکه مارگارت و ماری، ملکه اسکاتلند در سال های آشوب، بوده است. در سال 1600 میلادی این قلعه به پایگاه نظامی تبدیل شد که اسرای جنگی را در آن نگه می داشتند. قلعه سنگی ادینبرو از آسمان خراش های اطرافش بیشتر به چشم می آید. جالب است بدانید که این قلعه نیز همانند برج لندن، تاریخی خونین دارد. صدها جادوگر در محوطه این قلعه به آتش کشیده شده اند. گردشگرانی که وارد قلعه ادینبرو می شوند سالن اصلی را با سقف چوبی قرون وسطی، عتیقه های مسیحیان، سنگ سرنوشت و جواهرات سلطنتی اسکاتلند می بینند که در جنگ جهانی دوم آن را درون آبریز مستراح قایم کرده بودند تا دست دشمن به آن نرسد. 

17- قلعه ادینبرو (Edinburgh Castle)


18- کاخ کاترین (Catherine Palace) تزارسکوی سلو (Tsarskoye Selo) یا همان دهکده تزارها در کشور روسیه
تعداد گردشگران سالانه: 1,382,000
این اقامتگاه تابستانی تزارهای روسیه در جنوب شرق سن پترزبورگ قرار دارد و نامش را از همسر پتر کبیر، کاترین اول، گرفته است که به مدت دو سال بعد از مرگ همسرش، روسیه را اداره می کرد. سبک معماری روکوکوی این قلعه مدیون ملکه الیزابت است که به دستور او این قلعه را در رقابت با کاخ ورسای ساختند. زیربنای قلعه نزدیک 1000 متر است و با رنگ آبی و سفید و طلاکاری تزئین شده است. عمده معروفیت کاخ کاترین به خاطر سالن امبر (amber) می باشد. این سالن با کهربا، طلا و آینه کاری تزئین شده است و جاذبه های بسیاری دارد.
برای سفر به سن پترزبورگ و بازدید از کاخ کاترین، می توانید بهترین نرخ تور سن پترزبورگ را در توریستگاه آنلاین رزرو نمایید.

18- کاخ کاترین (Catherine Palace) تزارسکوی سلو (Tsarskoye Selo)


19- قلعه ویندسور (Windsor Castle) در بارکشر (Berkshire)، بریتانیا
تعداد گردشگران سالانه: 1,327,976
39 پادشاه و ملکه در این قلعه اقامت داشته اند و آن را به طولانی ترین قلعه مورد استفاده پادشاهان در اروپا تبدیل کردند. در سال 1600 میلادی چارلز دوم در رقابت با دستاوردهای عموزاده خود، لوئی چهاردهم، قلعه ویندسور را که متعلق به قرن 11 میلادی بود بازسازی کرد. او دستور داد سقف ها را نقاشی کنند و با کنده کاری های چوبی تزئین کنند. تالار عظیم واترلو محل برگزاری جشن شکست ناپلئون بناپارت در سال 1815 میلادی بوده است. درون استیت آپارتمان ها نیز تعدادی از هنرهای خاندان سلطنتی همچون نقاشی های رامبرانت (Rembrandt)، روبنز (Rubens) و کانالتو (Canaletto) به چشم می خورند.

19- قلعه ویندسور (Windsor Castle) در بارکشر (Berkshire)، بریتانیا


20- قصر دوک (Doge’s Palace) در شهر ونیز
تعداد گردشگران سالانه: 1,307,230
زمانی که ونیز شهر قدرتمندی بود، بالاترین مقام رسمی آن یعنی دوک در این قصر صورتی و سفید مرمری زندگی می کرد. این قصر یک شاهکار هنری به سبک معماری گوتیک است که درست در کنار باسیلیکای سنت مارک (St. Mark’s Basilica) قرار دارد. بنای امروزی قصر حاصل تغییرات و بازسازی ها در طی سال ها بوده و قدیمی ترین بخش قصر نیز متعلق به سال 1340 میلادی می باشد. آپارتمان های دوک با آتشدان های مرمری، کتیبه های نقاشی شده و گچ کاری مزین شده است. این کاخ محل زندگی سران دولتی هم بوده و تالارهای شورا و دو زندان هم در آن قرار دارند که توسط پل فیمد (the famed Bridge) به یکدیگر متصل شده اند.

20- قصر دوک (Doge’s Palace) در شهر ونیز


منبع: travelandleisure




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید