• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مکان های شگفت انگیز برای دیدن شکوفه های جادویی گیلاس در جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۲/۳۰   تعداد بازدید : 28779   گروه مطلب : ایده های سفر


مکان های شگفت انگیز برای دیدن شکوفه های جادویی گیلاس در جهان

فصل شکوفه های گیلاس گرچه کوتاه است و فقط دو هفته طول می کشد اما بسیاری از مردم ماه ها برای رسیدن این ماه جادویی و دیدن این شکوفه های زیبا و ظریف برنامه ریزی می کنند. در حالیکه اکثر شکوفه های گیلاس در همه جای دنیا به رنگ های صورتی کم رنگ و سفید دیده می شود اما در دنیا بیش از 600 گونه از درخت های گیلاس وجود دارد که شکوفه های آنها به رنگ های صورتی آدامسی، بنفش- صورتی، سفید با مرکز صورتی و قرمز براق دیده می شوند. برای دیدن تمام زیبایی های این شکوفه های اعجاب انگیز می بایست برنامه ریزی ها را در زمانی انجام داد که شکوفه ها به صورت تمام گل باشند. در فصل بهار فرصت طلایی نشستن بر زیر شکوفه های گیلاس و تجربه یک پیک نیک به یا ماندنی برایتان فراهم خواهد شد. همچنین قدم زدن در امتداد رودخانه ها و دریاچه های مصنوعی در مجاورت شکوفه های گیلاس لذتی وافر را برایتان به ارمغان می آورد. وقتی صحبت از شکوفه های گیلاس به میان می آید عمدتاً مقصد ژاپن به ذهنتان خواهد آمد اما در این مقاله مقاصدی معرفی خواهد شد که شاید به ذهنتان هم نرسد که شکوفه هایی جادویی در آنها در انتظارتان خواهد بود. 


1- ژاپن 
جزیره اوکیناوا تا جزایر هوکایدو شاهد فصل شکوفه های جادویی گیلاس در ژاپن می باشند. ژاپنی ها از شکوفه های کوتاه مدت گیلاس به عنوان نمادی از ناپایداری زندگی و فانی بودن زیبایی های آن نام می برند. نمادی شیرین و شاعرانه و در عین حال تلخ. نمونه ای بارز و مثالی مشهود از این تشبیه را می توان در جشن هانامی یا جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن و رخ دادن زلزله ای ویرانگر در سال 2011 مشاهده کرد. در هوکایدو قرار گرفتن شکوفه های آلو در کنار شکوفه های گیلاس ارمغان آور زیبایی هایی چندین برابری خواهد بود.  

ژاپن مکانی شگفت انگیز برای دیدن شکوفه های جادویی گیلاس

زمان بازدید از شکوفه های گیلاس: این زیبایی ها از جنوب شروع می شود و انتظار می رود در اوایل تا اواسط ماه مارس شکوفه ها دیده شوند. در حالیکه رشد شکوفه ها در نقاطی مانند ناگویا و توکیو به عقب می افتد. مکان های شمالی با توجه به شرایط آب و هوایی در اواخر ماه مه غرق در گل می شوند. 


2- حوضه جزر و مدی (Tidal Basin)، واشنگتن دی سی 
در سال 1912 از طرف ژاپن حدود سه هزار درخت گیلاس به ایالت متحده هدیه داده شد. برخی از این درختان در پارک ساکورای منهتن کاشته شدند در حالیکه اکثریت آنها در امتداد صخره های حوضه جزر و مدی واشنگتن دی سی سکنی گزیده اند. در فصل بهار جشنی به طول یک ماه و با پشتیبانی سفارت ژاپن در این شهر برگزار می شود. این جشنواره میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان به صورت رایگان خواهد بود. در این فصل تِم رستوران های محلی، مغازه ها و حتی موزه ها، متاثر از شکوفه های گیلاس طراحی می شوند و موزه ها هم نمایشی از هنر، محصولات و ظروف مربوط به گیلاس را ارائه می دهند. در این فصل همانند ژاپن بیشتر مردم مشغول تفریح و پیک نیک در فضای باز و در زیر درختان پر شده از شکوفه های گیلاس هستند. 

حوضه جزر و مدی (Tidal Basin)، واشنگتن دی سی

زمان بازدید از شکوفه ها گیلاس در این مکان: با توجه به شرایط آب و هوایی معمولاً شکوفه ها در اواخر ماه مارس نمایان می شوند. 


3- باغ گیاه شناسی بروکلین، نیویورک  
باغ گیاه شناسی بروکلین نقطه ای است جذاب که بازدید از آن را به هیچ وجه نباید از دست داد، مکانی شگفت انگیز که تصویری رویایی را با لاله های جذاب و دیدنی در فصل بهار ارائه می دهد. این باغ جایگاه بیش از 42 گونه از انواع درختان گیلاس می باشد که بسیاری از آنها شبیه به درختان پیشکشی گیلاس در واشنگتن دی سی هستند. 

 باغ گیاه شناسی بروکلین، نیویورک

زمان بازدید از این شکوفه ها: گونه های مختلفی از شکوفه های گیلاس به نوبت از اواخر ماه مارس تا اواسط ماه مه نمایان می شوند. اما اگر تمایل به شرکت در جشنواره های محبوب گیلاس را دارید، شرکت درجشنواره ای به نام (Sakura Matsuri) که معمولاً در آخر هفته های ماه آوریل برگزار می شود قطعاً برایتان لذت بخش خواهد بود. 


4- ماکن (Macon)، جورجیا 
در اطراف فستیوال ملی شکوفه های گیلاس هیجانات متعددی در انتظار شماست، جشنواره ای باشکوه که می توان از آن به عنوان بهترین مکان ها برای لذت بردن از تماشای این شگفتی های اعجاب انگیز نام برد. جاییکه بزرگترین مجموعه از درختان گیلاس آمریکا  با بیش از 300 هزار درخت گیلاس متعدد که این مکان را به پایتخت شکوفه های گیلاس تبدیل کرده، یافت می شود.

4- ماکن (Macon)، جورجیا

زمان بازدید از شکوفه ها: ماکن معمولاً میزبان برگزاری جشنواره های بین المللی 10 روزه گیلاس در اواخر ماه مارس می باشد. زمانی مناسب برای شرکت در فستیوال شکوفه ها و مراسم جشن چای.


5- جنگل آمستردام (Amsterdamse Bos)، هلند 
این پارک میزبان بیش از 400 درخت گیلاس می باشد، درختانی که پیشکش کلوپ زنان ژاپن به این پارک در سال 2000 (هر سال یک درخت به نشان دوستی و رابطه مابین دوکشور) است. منحصر به فردترین جذابیت ها را می توان در پارک گیلاس (Kersenbloesempark) یافت. تنها پارک شکوفه های گیلاسی که هر یک از درختان آن دارای نام های اختصاصی هستند. به 200 عدد از این درختان نام های زن هلندی و به 200 عدد دیگر از آنها نام های زن ژاپنی انتساب داده شده است. 

5- جنگل آمستردام (Amsterdamse Bos)، هلند

زمان بازدید از این مکان: قدم زدن در این پارک با معشوقتان در اوایل ماه آوریل و زمان برگزاری جشنواره سالانه شکوفه های گیلاس بسیار خاطره ساز و رمانتیک خواهد بود.


10 مکان شگفت انگیز در شهر زیبای بُن، کشور آلمان



6- دره جِرته (Jerte Valley)، اسپانیا 
این دره با بیش از 2 میلیون درخت گیلاس پوشانده شده و تصویری دیدنی و جذاب که حتی دیدن آن ارمغان آور آرامشی بی بدیل است را خلق کرده اند. 

6- دره جِرته (Jerte Valley)، اسپانیا

زمان بازدید: این سرزمین جادویی در اواسط ماه مارس یا اوایل ماه آوریل تصویری زیبا را ارائه می دهد. هر چند دهکده جشنواره شکوفه های گیلاس در هر زمان از ماه مارس تا اوایل آوریل غرق در شکوفه می باشند. 


7- پارک شکوفه های لانگ وانگ تانگ (Longwangtang)، چین
قدیمی ترین درختان گیلاس در این پارک یافت می شوند، درختانی زیبا که در دوران جنگ جهانی دوم و در زمان اشغال ژاپن توسط چین در سال های مابین 1937 تا 1945 کاشته شده اند. به طور کلی این مکان جاذبه ای خیره کننده و شگفت انگیزی را ارائه نمی دهد اما در فصل شکوفه های گیلاس تصویری خارق العاده از رنگ های صورتی و شکوفه های سفید را خلق کرده اند. یکی از بهترین نقاط در چین که می توان زیبایی های اعجاب انگیزی را در آنها مشاهده کرد. مکانی که در این فصل تردد و شلوغی های آن بیشتر از شانگهای است. 

7- پارک شکوفه های لانگ وانگ تانگ (Longwangtang)، چین

زمان بازدید: این پارک در شهر کوچک دالیان (Dalian) قرار دارد و شکوفه های گیلاس آن معمولاً از اواخر ماه آوریل نمایان می شوند.


8-  پارک ملکه الیزابت، ونکووِر
ونکووِر دارای 40 هزار گونه از درختان مختلف می باشد که بسیاری از آنها پیشکش ژاپن به این منطقه در دهه 1930 می باشد. در پارک ملکه الیزابت چندین گونه متفاوت از شکوفه های گیلاس یافت می شود که در عرض دو ماه شکوفا می شوند. جشنواره شکوفه های گیلاس ونکووِر در سال 2005 و به نشان تشکر در این پارک البته با کمی تاخیر برگزار می گردد. می توان از این جشنواره به عنوان انفجار بسیار بزرگی از رنگ های صورتی و سفید نام برد، انفجاری جذاب که می تواند منبع الهام بخش فوق العاده ای برای هنرمندان و بازدیدکنندگان محلی باشد. 

8-  پارک ملکه الیزابت، ونکووِر

زمان بازدید: شکوفه های گیلاس در اوایل ماه مارس تا اواخر آوریل در این پارک قابل رویت خواهد بود.


9- باغ ژاپنی کَرو (Cowra Japanese Garden)، استرالیا 
این پارک در نیو ساوت ولز قرار دارد، بزرگترین باغ ژاپنی واقع در نیمکره جنوبی. پارکی که به پاس گرامیداشت پیوند مابین استرالیا و ژاپن در طول جنگ جهانی دوم در فضایی به مساحت 12 هکتار در اواخر دهه 70 افتتاح شد. 

9- باغ ژاپنی کَرو (Cowra Japanese Garden)، استرالیا

زمان بازدید: در این باغ جشنواره شکوفه های گیلاس در ماه سپتامبر برگزار می شود اما شکوفه ها تا ماه اکتبر نیز قابل رویت هستند.


10- باغ گیاه شناسی کوریتیبا (Botanical Garden of Curitiba)، برزیل 
احتمال می رود درختان این باغ در دهه 1990 کاشته شده اند. در حدود 110 سال پیش با مهاجرت ژاپنی ها به برزیل این شکوفه ها توسط آنها برای برزیلی ها به ارمغان آورده شدند. (برزیل دارای بیشترین جمعیت ژاپنی در خارج از ژاپن می باشد.)

10- باغ گیاه شناسی کوریتیبا (Botanical Garden of Curitiba)، برزیل

زمان بازدید: برخلاف بسیاری از مقاصد دیگر درختان گیلاس در برزیل معمولاً در ماه ژوئیه و در زمان فصل زمستان در نیمکره جنوبی شکوفا می شوند.


11- پارک سو (Parc de Sceaux)، فرانسه 
این باغ در فاصله شش کیلومتری جنوب پاریس قرار دارد و بازدید از آن برای یک بار در طول عمر هم که شده ضروری است. این باغ به دو قسمت اصلی تقسیم می شود، قسمت اول جایگاه درختان گیلاس با شکوفه های صورتی و قسمت دوم محل قرار گرفتن درختان شکوفه های سفید است. در هنگام رفتن به این سفر شگفت انگیز دوربین عکاسی خود را برای ثبت لحظات جادویی و زیبایی های جذاب این باغ فراموش نکنید. همچنین اگر تمایل به ترک شهر ندارید بازهم از دیدن این زیبایی های بی نصیب نخواهید شد، زیرا درمحوطه سبز میدان شان دو مارس (Parc du Champ de Mars) کنار برج ایفل تعدادی درخت گیلاس یافت می شود که می توانید با قدم زدن در این مسیر غرق در تماشای این زیبایی ها شوید.
این مکان در اواخر آوریل غرق در شکوفه است.

11- پارک سو (Parc de Sceaux)، فرانسه


منبع: oyster





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید