• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


زیباترین و رویایی ترین جزایر جنوب اقیانوس آرام

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۴   تعداد بازدید : 18955   گروه مطلب : ترین ها


زیباترین و رویایی ترین سواحل جنوب اقیانوس آرام

آب های نیلگون، درختان نخل، سواحل آرام و روزهای آفتابی چیزهایی هستند که با فکر کردن به جزایر جنوب اقیانوس آرام به ذهنتان خطور می کند. برخی از زیباترین جزایر دنیا در این منطقه زیبا قرار دارند اما هر کدام از آنها چیزهای مختلفی برای عرضه خواهند داشت. مجمع الجزایر پلی نزی (Polynesian) که شامل جزایری همچون ساموآ (Samoa)، کوک آیلندز (Cook Islands) و فرنچ پلی نزی (French Polynesia) است و سواحل آبی درخشان، صخره های مرجانی و ماسه های نرم و تمیز را در معرض نمایش می گذارد یکی از این 9 مورد از لیست زیباترین سواحل است. همچنین جزایر ملانزی (Melanesian) نیز مثل فیجی (Fiji)، وانوآتو (Vanuatu) و نیو کالدونیا (New Caledonia) هم با فرهنگی متفاوت زیبایی های طبیعی مشابه به جزایر پلی نزی ارائه می دهند.
پالائو یک سرزمین رویایی است که بخشی از آن روی آب و بخش دیگر زیر آب قرار دارد و مکان های باستانی زیادی در آنجا یافت می شود که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. مهم ترین این مناطق باستانی در جزیره رویایی ایستر واقع شده است. از جزایر فیجی گرفته تا استرالیا، جنوب اقیانوس آرام می تواند رویاهای هر فرد را به واقعیت تبدیل کند.
 
1- بورا بورا (Bora Bora) در فرنچ پلی نزی
این جزیره سرسبز با آب های آبی و خیره کننده احاطه شده است. بورا بورا ملکه زیبایی جنوب اقیانوس آرام نام دارد. از دور دست های این جزیره کوه های اوتمانو (Otemanu) و پاهیا (Pahia) دیده می شوند که گویی سر از آب بر آورده و دست هایش را به نشانه خوش آمد گویی به سمت شما باز کرده اند. تقریحاتی که در این جزیره می توانید تجربه کنید هم در زمین و هم در آب است. شما می توانید با کشتی به جزیره های کوچک و بزرگ اطراف سفر کنید و در آب های پاک این جزیره بگردید. حتی ممکن است با کوسه ها نیز مواجه شوید و یا اگر خواستید می توانید در تپه های جنگلی هم گشت و گذار کنید. در کنار همه این ها غذاهای فرانسوی که دهان هر کسی را آب می اندازد در رستوران های ساحلی و رویایی این منطقه سرو می شود و آنجا را به یک مقصد عالی برای ماه عسل تبدیل می کند. اقامتگاه فور سیزن بورا بورا (Four season Bora Bora) و اینترکانتیننتال ریزورت اند تالاسو اسپا InterContinental Resort & Thalasso Spa بهترین امکانات این جزیره را در اختیار گردشگران قرار می دهند که درست کنار تالاب ها قرار دارند. جزیره خواهر خوانده بورا بورا، مورآ (Moorea) می باشد که آن نیز ارزش سفر کردن را دارد. مورآ هم در زیبایی بی نظیر است و دارای آب های آبی، شن های سفید و درخشان و قله های زیبایی است.

1- بورا بورا (Bora Bora) در فرنچ پلی نزی


2- آیتوتاکی (Aitutaki) در جزایر کوک 
این جزیره یکی دیگر از زیبایی های جنوب اقیانوس آرام بوده، اما از دیده ها پنهان مانده است. جزایر کوک که نزدیک نیوزلند هستند بین فرنچ پلی نزی و ساموآ واقع شده اند. آیتوتاکی دومین جزیره پر بازدید در میان این رشته جزایر است و 45 دقیقه تا راروتونگا (Rarotonga) فاصله دارد. راروتونگا محبوب ترین جزیره منطقه بوده و فرودگاه بین المللی هم در این جزیره قرار گرفته است. در شمالی ترین نقطه، آیتوتاکی به تالاب آبی می رسد، جایی که ساکنان جزیره قایق هایی برای گشت و گذار در آب ها قرار داده اند. شما می توانید با این قایق ها به پیک نیک بروید و تجربه رابینسون کروزوئه بودن را احساس کنید. در کنار سواحل خیره کننده این جزیره اقامتگاه هایی همچون پسیفیک ریزورت آیتوتاکی (Pacific Resort Aitutaki) و اقامتگاه آیتوتاکی لاگون ریزورت اند اسپا (Aitutaki Lagoon Resort & Spa) قرار دارد ولی با این حال حس و حال آرامش بخش و سنتی جزیره حفظ شده است.

2- آیتوتاکی (Aitutaki) در جزایر کوک

 
3- جزایر مامانوکا (Mamanuca islands) در فیجی
سواحل خیره کننده، دریای آبی و آرام و آفتاب دل انگیز مامانوکا در فیجی آنجا را تبدیل به یک مقصد محبوب کرده است. صخره های مرجانی در آب می درخشند و یک قطار تفریحی در نزدیکی جزیره قرار دارد. اگر دوست دارید می توانید بازدید از مناظر فیلم های کست اوی (Cast away) و سوروایور (Survivor) داشته باشید چراکه هر دوی آنها در این جزیره فیلم برداری شده اند. به علاوه شما می توانید از خون گرمی و میهمان نوازی مردم محلی لذت ببرید. در این جزیره اقامتگاه های زیادی وجود دارد که شامل اقامتگاه های لوکسی همچون لیکولیکو لاگون ریزورت (Likuliku Lagoon Resort) و توکوریکی آیلند ریزورت (Tokoriki Island Resort) است. اما گردشگران اغلب به اقامتگاه تاواروآ آیلند ریزورت (Tavarua Island Resort) می روند و کوله گردان نیز می توانند از گزینه های ارزان تری برای اقامت استفاده کنند. بیشتر این جزیره های کوچک کمتر از یک ساعت تا جزیره دنارآو مارینا (Denarau Island Marina) در جزیره مرکزی ویتی لوو (Viti Levu) فاصله دارند.

3- جزایر مامانوکا (Mamanuca islands) در فیجی


4- ساموآ (Samoa)
ساموآ یکی از جواهرات بکر جنوب اقیانوس آرام است. این جزیره در قلب پلی نزی قرار دارد و تقریباً وسط نیوزلند و هاوایی است. این مجمع الجزایر متشکل از ده جزیره گرمسیری بوده که در طی یک فوران آتشفشانی تشکیل شده و این فوران باعث به وجود آمدن صخره های زیبایی شده است. جنگل های سرسبز در دامنه تپه ها، آبشارها و صخره های مرجانی هم در همه جای جزیره دیده می شوند. 
به همه این زیبایی های طبیعی میهمان نوازی و رفتار دوستانه مردم را هم اضافه کنید. مردم این جزیره هنوز به شدت به آداب و رسوم سنتی خود پایبند هستند. ساوایی (Savaii) و اوپلو (Upolu) دو جزیره اصلی این منطقه به شمار می آیند. اغلب گرشگران در اوپلو می مانند. پایتخت اوپلو، آپیا است که موزه رابرت لوئیس در این جزیره قرار گرفته. اما جزیره ساوایی هم زیبایی های منحصر به خود را دارد. تفریحات هیجان انگیز آبی در ساموآ شامل غواصی روی صخره های مرجانی، ماهیگیری، شنا و قایقرانی می باشد. گشت و گذار در این جزیره نیز لذت بخش است. 
شما برای جابجایی در جزیره می توانید دوچرخه کرایه کنید و سپس به ساحل لالومونو رفته و به استراحت بپردازید و مسیرهای جنگلی را پیاده طی کنید و از آبشارهای زیبای اقیانوس آرام عکس بگیرید. فراموش نکنید که باید به سوآ  نیز بروید، این منطقه سرسبز یک ساعت و نیم تا آپیا فاصله دارد و توسط باغ های زیادی احاطه شده است. این دهانه 30 متر عمق دارد و کف آب هایش با ستاره های دریایی تزیین شده است. امکانات اقامتی در ساموآ بسیار متنوع بوده و در کنار ساحل از کلبه های روستایی که به فالز مشهور هستند گرفته تا هتل های پنج ستاره مثل هتل و اسپا سینالی ریف ریزورت اند اسپا (Sinalei Reef Resort & Spa) در این منطقه یافت می شود.

4- ساموآ (Samoa)


ده ساحل زیبای پرتغال که از نظرها پنهان مانده اند


 
5- پالائو (Palau)
پالائو یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان برای غواصی است. 500 جزیره کوچک و بزرگ پالائو برای محققان بسیار جالب هستند زیرا در زیر آن آب های فیروزه ای سرزمین عجیبی از انواع ماهی ها و خزنده ها به وجود آمده است. مرجان های سخت و نرم با تنوع وسیعی از زندگی دریایی از جمله لاک پشت ها، کوسه ها و مارها احاطه شده اند. پالائو همچنین به علت خرابه های کشتی غواصی جنگ جهانی دومش معروف است. دیوار نگملیس (Ngemelis) و بیگ دراپ آف (Big Drop Off) یکی از معروف ترین دیوارهای شیرجه غواصی در دنیا می باشد. اگرچه مناظر زیر دریا بسیار جذاب هستند اما در پالائو سرگرمی های زیادی روی سطح دریا نیز پیدا می کنید. بیش از سه چهارم جزیره را جنگل های بومی تشکیل می دهد و شما می توانید از آبشارها بالا بروید و به سنگ یادبود پلی نزی برسید. شهر کورور (Koror) شهر اصلی و تجاری پالائو به شمار می آید. در کورور موزه های به جا مانده از جنگ جهانی دوم هم یافت می شوند. یکی از مهم ترین کارهایی که در پالائو می توانید انجام دهید این است که یک قایق بگیرید و به سمت راک آیلندز (Rock Islands) بروید. در راک آیلندز می توانید در آب های شفاف و آرام قایق سواری کنید و سواحل آنجا را کشف کنید.

5- پالائو (Palau)

 
6- اسپیریتو سانتو (Espiritu) در وانوآتو (Vanuatu)
بزرگ ترین جزیره وانوآتو، اسپیریتو سانتو نام دارد که اغلب به اختصار سانتو خوانده می شود. سانتو یکی از زیباترین جزایر جنوب اقیانوس آرام است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. صخره ها و سواحل زیبا از جاذبه های اصلی این جزیره هستند و گشت و گذار و ماجراجویی در جنگل هم طرفداران زیادی دارد. ساحل شامپاین یکی از دیدنی ترین سواحل این جزیره است که شن های سفید و پودرمانند و آب شفاف دارد و شما می توانید آن جا غواصی هم کنید. همچنین معبد معروف رئیس جمهور کالیج در جنگ جهانی دوم در این ساحل قرار گرفته است. 
برای گشت و گذار لازم نیست حتماً به دریا بروید. در سطح جزیره هم جاهای جالب زیادی وجود دارد. یکی از بزرگ ترین ماجراجویی های جزیره بازدید از غار هزاره است که برای رسیدن به آن باید از جنگل عبور کنید و سپس از یک پل ساخته شده از گیاه بامبو رد شوید و در نهایت از چندین حوضچه شناکنان عبور کرده تا به غار برسید. این جزیره به علت حوضچه های آبی اش معروف است. همچنین می توانید در امتداد ساحل اسب سواری را تجربه کنید. حومه ساحلی جزیره سراسر روستاهای کوچک است که در طول سال ها تغییر زیادی نکرده اند. راحت ترین راه دسترسی به سانتو این است که از پایتخت وانواتو (Vanuatu)، یعنی پورت ویلا به این جزیره با هواپیما پرواز داشته باشید یا از طریق پرواز های مستقیم بریزبین (Brisbane) و سیدنی به این جزیره بروید. 

6- اسپیریتو سانتو (Espiritu) در وانوآتو (Vanuatu)


7- جزیره لرد هاو (Lord Howe) در استرالیا
جزیره لرد هاو که در لیست میراث جهانی ثبت شده است در اجازه ورود میهمانان به ساحل دست نخورده اش محدودیت دارد و این تنها بخشی از فریبندگی های بی شمارش است. این حلقه صخره ای و جزایر کوچکش که تقریباً در 660 کیلومتری شمال نیو ساوت ولز (New South Wales) استرالیا قرار گرفته است، زمانی بخشی از یک آتشفشان بوده اند. امروزه تقریباً دو سوم جزیره قابل سکونت است و طبیعت دوستان بسیاری را به خود جذب می کند. گشت و گذار روی شن های سفید، غواصی، شنا و چشیدن غذاهای دریایی در ساحل ند (Ned)، از کارهایی است که گردشگران در این جزیره انجام می دهند. اگر به قله نوردی و تفریحات زمینی علاقه دارید به کوه 875 متری گور (Gower) بروید و از بالای آن به مناظر خیره کننده اطراف نگاه کنید. تپه مالابر (Malabar) و کیمز لوک اوت (Kim's Lookout) هم در امتداد این قله هستند. در دریا نیز تفریحات متنوعی وجود دارد. در امتداد صخره الیزابت (Elizabeth) می توانید غواصی کنید یا برای ماهیگیری به عمق دریا بروید. قایق رانی هم می تواند از دیگر گزینه های تفریحی شما باشد. دوچرخه از وسیله های نقلیه محبوب این جزیره است و این نکته را در نظر بگیرید که در برخی نقاط جزیره، گوشی موبایل شما آنتن نمی دهد. برای رسیدن به این جزیره باید از شهر بریزبین یا سیدنی استرالیا مستقیماً با هواپیما پرواز داشته باشید که از استرالیا حدود 2 ساعت فاصله دارد.

7- جزیره لرد هاو (Lord Howe) در استرالیا


8- ایسله آو پاینز (Isle of Pines)، نیو کالدونیا (New Caledonia)
کاپیتان کوک این جزیره جنوبی را به علت کاج های باریکی که در امتداد ساحل سفید رنگ آن هستند، نیو کالدونیا نامید. نیو کالدونیا امروزه یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در قلمرو فرانسه است. جزیره پاینز به علت حوضچه هایش که با درختان کاج احاطه شده اند، ساحل شنی سفید رنگ و درخشانش، معروف است. 
به تمام این زیبایی های طبیعی، جزیره های کوچک صخره ای را اضافه کنید که دور از ساحل سر از آب برآورده اند و با شاخ و برگ محصور شده اند. از معروف ترین تفریحاتی که در این جزیره می توان انجام داد شنا کردن، غواصی و آفتاب گرفتن در خلیج کانومرا (Kanumera) و کوتو (Kuto) است. غارنوردی و قایق رانی هم از دیگر کارهایی است که می توان انجام داد. قایق هایی که در جزیره در اختیارتان می گذارند کف شیشه ای مانندی دارند و می توانید از آن کف دریا را ببینید. کمی دورتر از خلیج اورو (Oro) یک استخر طبیعی از آب دریا وجود دارد که در آن می توان در کنار ماهی ها شنا و غواصی کرد. خلیج آپی (Upi) هم صخره های کوچک و بزرگ زیادی دارد که مانند قارچ هستند. برای رسیدن به ایسله آو پاینز چند راه وجود دارد. شما می توانید از نیو کالدونیا با هواپیما در عرض نیم ساعت یا با استفاده از کشتی در عرض 2 ساعت و نیم به این جزیره برسید. نیوکالدونیا هم 2 ساعت و نیم با سیدنی از طریق هواپیما فاصله دارد.

8- ایسله آو پاینز (Isle of Pines)، نیو کالدونیا (New Caledonia)

 
9- جزیره ایستر(Easter) در شیلی 
یکی از بکر ترین و دور افتاده ترین جزایر دنیا، جزیره ایستر است که زیبایی عجیب و حیرت آوری دارد. این مقصد محبوب گردشگری متعلق به کشور شیلی است و با اینکه بیش از 3 هزار و 700 کیلومتر از جنوب شرق اقیانوس آرام فاصله داشته اما آشکارا با جزایر پلی نزی ارتباط دارد. مناظر جزیره عمدتاً گیاهانی هستند که روی مواد آتشفشانی قدیمی را گرفته اند و در برابر فضای آبی درخشان دریا تشکیل شده اند. بخش عمده این جزیره توسط پارک ملی راپا نویی (Rapa Nui) پوشانده شده است که این پارک محافظت شده می باشد. بیشتر دیدنی های طبیعی و باستانی در این قسمت قرار گرفته است که شامل غارها، آتشفشان ها، مسیرهای پیاده روی و تعدادی موزه می شود. تعداد زیادی از کل 887 موآی (moai) موجود در جهان نیز در این منطقه قرار دارند، موآی های بناهای عظیم سنگی هستند که توسط مردم راپا نویی در قرن 10 تا 16 میلادی ساخته شده اند. دوچرخه سواری، اسب سواری و پیاده روی همگی به عنوان گزینه هایی برای گشت و گذار در جزیره وجود دارند. کارهای دیگری که می توانید انجام دهید شامل غواصی، طبیعت گردی و شنا کردن می شوند. اگر به یک مکان برای استراحت احتیاج دارید به ساحل آناکنا (Anakena) بروید، این خلیج زیبا ماسه های سفید و درختان نخل نارگیل زیبایی دارد.

9- جزیره ایستر(Easter) در شیلی


منبع: planetware





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید