• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


ده تجربه فوق العاده که باید در باتومی داشته باشید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۲۸   تعداد بازدید : 7548   گروه مطلب : ایده های سفر


10 تجربه فوق العاده که می توانید در باتومی داشته باشید!

باتومی شهری است که حقیقتاً از حضور در آن لذت می برید، مناطق مخصوص پیاده روی، بلوارهای بسیار بزرگ و زیبا، ترکیب ساختمان های شیشه ‌ای جدید و مدرن در کنار ساختمان های قدیمی و سنتی قرن نوزدهم، همه و همه از دلایلی هستند که حس می کنید در اروپا قرار دارید. پارک های سبز، مناطق روح انگیز و آرامش بخش، دریاچه ها، چشمه ها و در دسترس بودن تمام خدمات با هزینه پایین از عواملی هستند که این شهر را به مکانی فوق العاده برای سفر تبدیل کرده اند. شما می توانید با اندکی پول خرج کردن در هر مکانی از جمله رستوران، هتل، پارک آبی، باشگاه غواصی و کلوپ مخصوص قایق بادبانی بهترین خدمات را دریافت کنید. برای سفر به شهر باتومی و تجربه فوق العاده از سرگرمی های آن در فصل تابستان، می توانید تور باتومی را با بهترین قیمت در سایت توریستگاه بیابید و آنلاین رزرو نمایید.


1. لذت بردن از دوچرخه سواری، پیاده روی و یا به استراحت پرداختن در بلوار باتومی 
بلوار باتومی در سال 1884 ساخته شده است و در حال حاضر به طول 6 کیلومتر در امتداد ساحل قرار دارد. در مسیر این بلوار بسیای از زیباترین و مهم ترین جاذبه های باتومی نظیر، بنای یادبود علی و نینو (Ali and Nino) را خواهید دید، این بنا در حقیقت ساختاری فلزی است از یک مرد و زن است که یکدیگر را عاشقانه ملاقات می کنند. این بنای یادبود زیبایی و جلوه‌ خاصی در هنگام شب دارد. علی و نینو، زوج آذری - گرجستانی از رمان معروف کربان سعید (Kurban Said) هستند. پس از آن شما چرخ و فلک بزرگی را خواهید دید و برج بلند 145 متری الفبا (آلفابت) را نیز نظاره گر خواهید بود. برج الفبا در حقیقت بنای یادبود قدیمی و بسیار منحصر به فرد گرجستان می باشد. از بسیاری از کافه ها و جاذبه های دیگر که عبور کنید، می توانید برج های مدرن بسیاری را در سمت چپ خود مشاهده نمایید. همچنین هتل های جدید رادیسون (Radisson)، شرایتون (Sheraton)  و همچنین بلندترین ساختمان گرجستان، برج 200 متری باتومی نیز قابل رویت هستند. علاوه بر این ها می توانید از چشم اندازهای فوق العاده زیبای رو به دریا بهره مند شوید، پس عکاسی از این مناظر را فراموش نکنید.
بی شک، لذت پیاده روی، آرامش، تماشای مردم محلی، تماشای غروب خورشید از دریای سیاه، تماشای کوه ها، دوچرخه سواری و ... خاطره‌ ای خوش در ذهن شما باقی خواهد گذاشت.

لذت بردن از دوچرخه سواری در بلوار باتومی


2. بازدید از میدان اروپا (Europe Square)
باتومی نه تنها ساختمان های مدرن و جدیدی دارد بلکه بهترین ساختمان های قدیمی با معماری قرن نوزدهم را نیز در خود جای داده است. یکی از این ساختمان ها در میدان اروپا  واقع شده است . این ساختمان مربوط به دوره ای است که باتومی در مسیر بردن نفت خزر به اروپا قرار داشت . ساختمان های قدیمی بازسازی شده به همراه ساختمان های مدرن این میدان را احاطه کرده اند و رنگ و لعاب خاصی به آن بخشیده اند. در این میدان یک قلعه قدیمی با ساعت نجومی و بنای یادبود مِدِئا Medea نیز قابل رویت می باشند. جالب است بدانید مِدِئا نخستین زن گرجی شناخته شده در جهان است که  نامش از افسانه آرگوناتها (Argonauts) آمده.

2. بازدید از میدان اروپا (Europe Square)


3. در میدان پیازا خود را در اروپا حس کنید!
در میدان پیازا خود را در قلب ایتالیا احساس خواهید کرد! مکان بسیار زیبایی با رستوران های فانتزی میزبان شما خواهند بود. یکی از ویژگی های رستوران های این منطقه این است که از ساعت 3 ظهر به بعد در هر ساعت موسیقی زنده نواخته خواهد شد.

3. در میدان پیازا خود را در اروپا حس کنید!


4. با دلفین ها بازی کنید و از تفریح در دریاچه و پارک ششم مه (6 May) لذت ببرید
شما می توانید در پارک بسیاری از جاذبه های دیدنی حیات وحش نظیر باغ وحش، پارک دلفین و آکواریوم را تماشا کنید. در مرکز پارک، دریاچه زیبای نیورگلی Nurigeli قرار گرفته که مکان مخصوصی برای استراحت و ریلکس کردن دارد. پارک مخصوص دلفین ها یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری گرجستان است. علاوه بر اینها شما شاهد برگزاری انواع مراسم ها، جشن ها، پای کوبی ها و اجرای نمایش به سه زبان گرجی، روسی و انگلیسی خواهید بود. علاوه بر دریاچه پارک ششم مه، دریاچه مصنوعی دیگری نیز وجود دارد که فواره های رقصان، رستوران ها و چشم انداز های زیبای رو به بخش جدید برج های باتومی  آن را زینت بخشیده است. همچنین شما قادر به تماشای ساختمان دادگستری و مک دونالد جدید که در سال 2013 نامزد دریافت جایزه شدند خواهید بود. 

4. از تفریح در دریاچه و پارک ششم مه (6 May) لذت ببرید


5. در بندر باتومی مشغول پیاده روی، قایقرانی و تله کابین سواری شده و از رستوران ها بازدید کنید
شما می توانید پیاده روی های لذت بخش را تجربه کنید و یا با قایق سواری در مسافت هایی کوتاه خود را سرگرم کنید. همچنین می توانید سوار تله کابین باتومی شده و از چشم انداز بندر باتومی لذت ببرید. همچنین می توانید از موزه تکنولوژی فناوری برادران نوبل  (Nobel brothers) در باتومی بازدید کنید تا در مورد توسعه شهر در قرن نوزدهم و خط لوله نفت حقایق جالبی را به دست بیاورید. از رستوران هایی با چشم انداز رو به دریا و کافه ها لذت ببرید. 

5. در بندر باتومی از رستوران ها بازدید کنید


غذا و نوشیدنی گرجستان در رتبه چهارم اروپا



6. در هر زمان از سال از طبیعت لذت ببرید
یکی از خصوصیات باتومی این است که شما در هر فصل از سال می توانید از آب و هوای آن لذت ببرید. حتی زمانی که نمی توانید در دریا شنا کنید و یا حمام آفتاب بگیرید حوصله‌ تان سر نمی رود! باتومی را در برف تجربه کنید. بی تردید تماشای قله قفقاز بهشتی، برای عکاسان یا علاقمندان به طبیعت برفی است. بازدید از باغ های زیبا در فصل بهار تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود. حتی اگر نتوانید در روزهای ابتدایی بهار در دریای باتومی شنا کنید این دریا بازهم بسیار زیباست. در روزهایی که هوا صاف بوده و دید خوبی وجود داشته باشد شما می توانید محدوده کوه قفقاز را از بلوار مشاهده کنید. همچنین چند سالی است که درختان ساکورا در نزدیکی هتل رادیسون کاشته شده اند و در این مکان یک باغ زیبای از ساکورا را بوجود آمده است . دیدن شکوفه های این درختان در فصل بهار بسیار جذاب خواهد بود. شما می توانید از بنای یادبود ایلیا چاوچاوادزه (Ilia Chavchavadze’s)  که رهبر جنش آزادی ملی گرجستان بوده، دیدن کنید. باتومی در زمستان نیز بسیار رویایی بوده و معمولا پوشیده از برف است. شاید بتوان گفت باغ گیاه شناسی باتومی زیباترین جاذبه گردشگری این کشور در تمام فصول است.

6. در هر زمان از سال از طبیعت لذت ببرید


7. در خیابان های باتومی قدم بزنید و به کافه های قدیمی شهر سرک بکشید
باید گفت که باتومی شهر بسیار بزرگی نیست اما خود را به بلوار باتومی محدود نکنید. مناطق زیادی وجود دارند که خانه هایی با معماری قرن نوزدهم و رستوران های زیبا دل شما را خواهند ربود. یکی از آن  مناطق، خیابان کویتیسی (Kutaisi) است که در آن شما می توانید بخشی از دریای سیاه ترک (Karadeniz) را ببینید. مسجد قدیمی، رستورانهای ترکی (lokantasi)،کافه ها و مراکز خرید بسیار، همه و همه انتظار شما را می کشند.

7. به کافه های قدیمی شهر سرک بکشید


8.  از چشم انداز باتومی لذت ببرید!
به لطف تله کابین آرگو Argo می توانید از تماشای مناظر خارق العاده  باتومی لذت ببرید. همچنین با کمک تاکسی شهری می توانید خود را به صومعه بالای تپه مشرف به شهر برسانید و مناظر فوق العاده ای را از آنجا تماشا کنید. همچنین قادر خواهید بود از مکان های دیگر در نزدیکی باتومی همانند پارک ملی ماتیرلا Mtirala دیدن نمایید.

8.  از چشم انداز باتومی لذت ببرید!


9. آدمجان آدجار (Adjarian Cousine) را حتما تجربه کنید
شما می توانید طعم غذای سنتی گرجستان یعنی آدمجان آدجار و برخی دیگراز غذاهای این منطقه را در رستوران های باتومی امتحان کنید. محبوب ترین غذاهای محلی گرجستان عبارتند از بورانو (borano)، چیربولی (chirbuli) و سینوری (sinori). جالب است بدانید بورانو به معنای پنیر در کره ذوب شده است و چیربولی نیز نوعی صبحانه با تخم مرغ و گردو می باشد. سینیوری هم خوراکی با کشک روستایی و ورقه هایی از خمیر است.از انواع شیرینی محلی معروف نیز می توان به باکلاوا (baklava) و شكر لمه (shakarlama) اشاره داشت.

9. آدمجان آدجار (Adjarian Cousine) را حتما تجربه کنید


10. تماشای غروب خورشید در باتومی

10. تماشای غروب خورشید در باتومی


منبع: georgiantour





نظرها

  • 0 0

    سلام. من دبنبال رفتن اقامت در گرجستان هستم. آیا میتوانید در این مورد بمن کمک کنید؟ اکر بله لطفا آسانترین راه را با کمترین هزینه بمن پیشنهاد کنید. متشکرم

    • 0 0

      سلام داریوش جان، از آنجا که تنها در زمینه گردشگری و تورهای تفریحی فعالیت می کنیم، اطلاعاتی در زمینه اخذ اقامت نداریم.

  • 0 1

    با سلام. من در کانامه سفرهایم 36 کشور و تعداد 98 سفر ثبت شده . گرجستان هم در لیست انتظار میباشد . فقط سئوالی دارم اینکه آیا به تفریحات این کشور میشه مثل تایلند و یا اندکی شباحت در نظر داشت .ممنون میشم جواب بفرمائید . این سئوالم از روی بی ادبی نیست که از نیازه. با تشکر از شما . some times the human requires something out of his / her control.

    • 0 0

      با سلام، تفریحات و سرگرمی ها و حتی نوع سفر در گرجستان متفاوت با تایلند می باشد.

  • 0 0

    سلام و عرض ادب ایا در باتومی امکان کمپ زدن در مکانی وجود داره یا مکان خاصی برای کپینگ به عنوان ی سایکل توریست برای صرف هزینه کمتر

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید