• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 ساحل چشم نواز فیلیپین

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۲/۲۰   تعداد بازدید : 776   گروه مطلب : دیدنی ها


معرفی 10 ساحل چشم نواز فیلیپین

آیا می خواهید درباره زیباترین سواحل فیلیپین بیشتر بدانید؟ چندین نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اولا که اینجا هیچ کمبودی از نظر سواحل وجود ندارد. این کشور در آسیای جنوب شرقی که از بیش از 7,000 جزیره تشکیل شده است، دارای بخش های خیره کننده ماسه ای و آب های ملایم و شفاف است. فیلیپین همچنین یکی از طولانی‌ ترین سواحل ماسه سفید جهان را دارد و این دلیل اصلی برای فراوانی سواحل چشمگیر و زیبای آن است. در نهایت، مجموعه ای خیره کننده از سواحل وجود دارد که می توانید بدون توجه به نوع فعالیتی که در ذهن دارید انتخاب کنید. چه در حال برنامه‌ ریزی برای یک ماجراجویی موج‌ سواری هیجان‌ انگیز باشید، چه به دنبال سرگرمی با بچه‌ ها در دریا، یا سپری کردن روزهای استراحت خود در زیر نور خورشید باشید، به احتمال زیاد مکان مناسبی برای یک استراحت به یاد ماندنی در ساحل خواهید یافت. در اینجا بدون ترتیب خاصی، 10 ساحل زیبای فیلیپین را به شما معرفی می کنیم.

1.ساحل سفید، بوراکای (White Beach, Boracay)
با وجود ماسه های سفید و آب‌ های زردفام نفسگیر و 5 کیلومتر شن و ماسه‌ های پودری، ساحل سفید بهترین مکان برای تفریح‌ های ساحلی به حساب می آید. تا زمانی که دولت فیلیپین در سال 2018 این جزیره را به مدت 6 ماه تعطیل کرد تا به مسائل زیست محیطی ناشی از گردشگری بیش از حد آن رسیدگی کند، این جزیره به عنوان محل مهمانی بوراکای شهرت داشت. ساحل سفید جدید و بقیه جزیره ممکن است پس از بازگشایی بوراکای آرام تر شده باشند، اما این بدان معنا نیست که خسته کننده هم شده است. می‌ توانید در آب‌ های زلال آن هر چقدر که دلتان می خواهد شنا کنید، با قایق پارو بزنید، یا سوار بر یک قایق بادبانی غروب عاشقانه را تماشا کنید. هوس تجربه زندگی شبانه دارید؟ اگرچه نوشیدن مشروبات الکلی در ساحل اکنون ممنوع است، اما هنوز بارهای زیادی وجود دارد که می‌ توانید در آن مهمانی خود را برپا کنید. وقتی صحبت از اقامتگاه به میان می‌ آید، می‌ توانید از بین هتل‌ های مجلل، استراحتگاه‌ های متوسط و خوابگاه‌ های مقرون‌ به‌ صرفه یکی را انتخاب کنید.

1.ساحل سفید، بوراکای (White Beach, Boracay)


2. ساحل ماگپوپونکو، سیارگائو (Magpupungko Beach, Siargao)
جزیره سیارگائو در استان سوریگائو دل نورته به دلیل مکان‌ های شگفت‌ انگیز موج‌ سواری خود (برای مثال Cloud 9) از شهرت جهانی برخوردار است، اما اینجا دارای بسیاری از جاذبه‌ های دیگر نیز هست. یکی از مواردی که حتما باید ببینید ساحل ماگپوپونکو است. این ساحل ماسه ای کرم رنگ که در شهر پیلار واقع شده است، دارای مناظری خیره کننده است. هر بار که جزر و مد اتفاق می افتد، آبگیرهای زمردی درخشانی از آب به جای می ماند، گویی که استخرهای طبیعی بی‌ نهایتی هستند که در میان صخره‌ های با ابهت به چشم می خورند. یک شیرجه به درون عمیق ترین استخر جزر و مدی، به عمق تقریبا 5.5 متر، آدرنالین خون شما را به بالاترین حد می رساند. در همین حال، کسانی که به دنبال انجام فعالیت های آرام تر هستند می‌ توانند فقط به درون یکی از استخرهای کم‌ عمق‌ تر بروند و از دور امواج اقیانوس آرام را تماشا کنند که به ساحل برخورد می کنند.

2. ساحل ماگپوپونکو، سیارگائو (Magpupungko Beach, Siargao)


3. جزیره کالانگامان، پالومپون (Kalanggaman Island, Palompon)
درختان نخل رقصان، آب‌ های کریستالی و ماسه های سفید استخوانی از ویژگی‌ های جزیره زیبای کالانگامان هستند. این ساحل که در منطقه شهری پالومپون در استان لیته قرار دارد، به سرعت به عنوان یکی از 10 ساحل زیبای فیلیپین محبوبیت جهانی پیدا کرده است. جاذبه‌ های برتر جزیره در هنگام جزر و مد ظاهر می‌ شوند، از جمله سدهای شنی بلند و زیبا که در طول جزیره کالانگامان از شرق به غرب گسترش یافته اند. این یک مکان عالی برای استراحت است. می‌ توانید زیر نور آفتاب استراحت کنید، در آب های آرام شنا کنید، به دوچرخه‌ سواری بروید یا حتی غواصی و کایاک سواری را تجربه کنید. اگر قصد دارید شب در جزیره بمانید، می توانید یک چادر بیاورید یا آن را اجاره کنید یا یک پناهگاه مثلثی کوچک به نام کلبه تیپی رزرو کنید، چرا که هیچ استراحتگاه لوکسی در اینجا وجود ندارد. همچنین حتما از قبل، سفر خود را در دفتر بوم گردی پالومپون رزرو کنید زیرا روزانه تنها 500 بازدیدکننده اجازه ورود به این جزیره را دارند.

3. جزیره کالانگامان، پالومپون (Kalanggaman Island, Palompon)


4. ساحل صورتی، جزیره بزرگ سانتا کروز
مجله نشنال جئوگرافیک، ساحل صورتی را به عنوان یکی از 21 ساحل برتر جهان در سال 2017 معرفی کرده است و به راحتی می توان فهمید که چرا در بین 10 ساحل زیبای فیلیپین قرار گرفته است. رنگ گلگون ساحل صورتی از تکه‌ های مرجان لوله‌ ارگی به رنگ قرمز روشن (که در اثر فرسایش به میلیاردها تکه کوچک تبدیل شده‌ اند) تشکیل شده که با ماسه سفید دانه‌ ای مخلوط شده‌ است. این ساحل به‌ عنوان محل لانه‌ سازی لاک‌ پشت‌ های دریایی عمل می‌ کند، در حالی که آب‌ های آن مملو از مجموعه‌ ای از جانوران دریایی است که برای غواصی هم مناسب است. ساحل صورتی در جزیره بزرگ سانتا کروز (سانتا کروز گرانده)، منطقه ای حفاظت شده است و در نزدیکی شهر زامبوانگا در میندانائو قرار دارد. اقامت شبانه در اینجا مجاز نیست، اما کلبه هایی وجود دارد که می توانید در سفرهای یک روزه اجاره کنید تا از نور آفتاب در امان بمانید. تعداد بازدیدکنندگان روزانه نیز محدود است، بنابراین مهم است که قبل از بازدید با دفتر گردشگری شهر زامبوانگا هماهنگ کنید.

4. ساحل صورتی، جزیره بزرگ سانتا کروز


 راهنمای سفر به بهترین جزایر فیلیپین



5. ساحل تالاب آبی، پاگودپود (Lagoon Beach, Pagudpud)
تالاب آبی در استان ایلوکوس نورته با آب‌ های نیلگون مواج و خط ساحلی سفیدش شایسته لقب «بوراکای شمالی» است. این تالاب که به نام ساحل میرا ایرا (Maira-ira) نیز شناخته می‌ شود، در منطقه شهری پاگودپود، تقریبا در 560 کیلومتری شمال مانیل قرار گرفته و حدود 9 ساعت با ماشین از آن فاصله دارد. در اوایل تابستان، اینجا یک مکان محبوب برای خانواده‌ ها است، چرا که آب آن برای شنا کردن و غواصی آرام و امن است. اما وقتی فصل بادهای موسمی شمال شرقی در ماه نوامبر فرا می رسد، بادهای شمالی امواجی را به ساحل تالاب آبی می آورند که آن را به بهشت موج سواران تبدیل می کند. مهم نیست در چه فصلی از سال تصمیم به بازدید دارید، گزینه‌ های اقامتی زیادی خواهید یافت. در اینجا چند استراحتگاه زیبا و همچنین خانه‌ هایی وجود دارد که می‌ توانید مانند مردم محلی در آنها اقامت کنید.

5. ساحل تالاب آبی، پاگودپود (Lagoon Beach, Pagudpud)


6. ساحل ناکپان، ال نیدو (Nacpan Beach, El Nido)
استان پالاوان برخی از بهترین سواحل فیلیپین را دارد و ساحل ناکپان تنها یکی از آنهاست. از این ساحل تا شهر ال نیدو حدود یک ساعت راه است و زمانی که به آنجا برسید، 5 کیلومتر ماسه طلایی و آب کبود فام در انتظار شماست. چند متر پیاده روی کنید و به ساحل کالیتانگ خواهید رسید. یک قدم زدن کوتاه تا رسیدن به بالای تپه، مناظر شگفت انگیزی از هر دو ساحل را برای شما به ارمغان می آورد. ساحل ناکاپانگ مکانی عالی برای خنک شدن است و تنها تعداد انگشت شماری مکان دارد که می توانید در آنها غذا بخورید و برای شب بمانید. در اینجا می توانید در یکی از بهترین هتل ها و مهمانسراها اتاق رزرو کنید، یا برای یک اقامت واقعا به یاد ماندنی، ممکن است بخواهید به چادرهایی که جادار، مطبوع و عالی هستند، نگاهی بیاندازید.

6. ساحل ناکپان، ال نیدو (Nacpan Beach, El Nido)


7. ساحل بانول، کورون (Banol Beach, Coron)
ساحل پالاوان که به آن ساحل بانول نیز گفته می شود، اغلب در مسیر سفرهای جزیره‌ ای در کورون قرار دارد. برای صرف ناهار در یکی از کلبه‌ های این ساحل کوچک توقف کنید و قبل از رفتن به جزیره بعدی روی ماسه های سفید درخشان آن استراحت کنید. یا می‌ توانید با شنا کردن در آب بسیار زلال آن کمی کالری بسوزانید، آبی که آنقدر شفاف است که می‌ توانید موجودات دریایی را حتی بدون غواصی کردن هم مشاهده کنید. اگر تصمیم به غواصی دارید، حتما Skeleton Wreck، یک کشتی ژاپنی غرق شده متعلق به جنگ جهانی دوم را ببینید. 

7. ساحل بانول، کورون (Banol Beach, Coron)


8. ساحل مورنگ، جزیره سابتانگ (Morong Beach, Sabtang Island)
ساحل مورنگ که در جزیره رمزآلود سابتانگ در استان باتانس در نزدیکی منتهی الیه شمال کشور واقع شده است، با وجود اینکه یکی از ناشناخته شده ترین سواحل فیلیپین است، شایسته جایگاه خود در این فهرست است. اما این یک ساحل زیبای معمولی نیست. اینجا یک محیط بکر با زمین ناهموار، بادهای شدید، رام نشده و وحشی است، که زیبایی آن در آن نهفته است. با قدم زدن در امتداد ساحل سنگ‌ ریزه‌ ای آن و در میان بوته‌ های وحشی و صخره‌ هایی که مانند نگهبان‌ های باستانی ایستاده‌ اند، به طاق آهاو می رسید، سازه‌ ای آهکی که مورد علاقه عکاسان است. مدتی در ساحل بنشینید و به صدای باد گوش دهید یا در آب زلال کم عمق قدم بزنید. پس از آن، از خود با غذاهای مجلل بومی ایواتان در غذاخوری های محلی پذیرایی کنید.

8. ساحل مورنگ، جزیره سابتانگ (Morong Beach, Sabtang Island)


9. ساحل داهیکان، ماتی (Dahican Beach, Mati)
ساحل داهیکان که زمانی ساحلی آرام و پر از درختان نارگیل بود، به سرعت به عنوان یکی از 10 ساحل زیبای فیلیپین مطرح شده است. این ساحل در ماتی، مرکز استان داوائو شرقی واقع شده است و حدود 3.5 ساعت با ماشین از شهر داوائو فاصله دارد. هنگامی که به اینجا رسیدید، اجازه دهید تماشای آب‌ های نیلگون کریستالی خلیج مایو با ماسه های زیبای ساحل طولانی اش، نفس شما را در سینه حبس کند. تنوع زیستی دریایی غنی، دوستداران طبیعت را به خود جذب می کند، در حالی که فعالیت های آبی مانند موج سواری و اسکی بورد، علاقه مندان به ورزش های آبی را به خود جلب می کند. گزینه های اقامتی در ساحل داهیکان شامل استراحتگاه‌ های دلپذیر، اقامتگاه‌ های راحت و کمپینگ‌ های شادی بخش است.

9. ساحل داهیکان، ماتی (Dahican Beach, Mati)


10. جزیره لاهوس، کارامون (Lahos Island, Caramoan)
شبه‌ جزیره کارامون که در منطقه بیکول در جنوب لوزون واقع شده است، مجموعه‌ ای خیره‌ کننده از جزایر شگفت‌ انگیز است که در میان صخره‌ های آهکی مرتفع احاطه شده‌ است. جزیره لاهوس مکانی است که در این منطقه باید از آن بازدید کرد، مکانی که یکی از 10 ساحل زیبای فیلیپین را در خود جای داده است. برنامه تلویزیونی Survivor از این جزیره (و چند جزیره دیگر در شبه جزیره) به عنوان محل فیلمبرداری استفاده کرده است. ساحل دنج و آرام جزیره لاهوس بین دو صخره آهکی عظیم قرار گرفته است. در این جزیره به نظر می رسد که ماسه ها در صبح و اواخر بعد از ظهر طلایی رنگ هستند، اما زمانی که خورشید در آسمان است، به طرز چشمگیری سفید می شوند.

10. جزیره لاهوس، کارامون (Lahos Island, Caramoan)


برای اطلاعات بیشتر:
هفته مقدس زمانی است که تقریبا همه به ساحل می روند. کریسمس، سال نو، سال نو چینی و ماه های تابستانی می و آوریل نیز فصل های اوج گردشگری در ساحل هستند. اگر می خواهید از شلوغی دوری کنید، بر اساس آن برای رفتن به ساحل برنامه ریزی کنید.
فصل بارانی از اواخر ماه جولای یا اوایل آگوست شروع می شود و معمولا تا سپتامبر یا اکتبر ادامه دارد. اگر از باران‌ های موسمی و کمبود آفتاب ناراحت نیستید، این زمان‌ ها بهترین موقع برای به دست آوردن تخفیف‌ های خوب برای اقامت هستند.
فیلیپین صدها زبان و گویش بومی دارد. در حالی که فیلیپینی زبان ملی این کشور است، زبان رسمی آن فیلیپینی و انگلیسی است. بیشتر فیلیپینی‌ ها می‌ توانند حداقل کمی انگلیسی را بفهمند و صحبت کنند (بسیاری از آنها مسلط هستند)، بنابراین زبان چیزی نیست که بیش از حد نگران آن باشید.
کارائوکه یک سرگرمی واقعا محبوب است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که دستگاه کارائوکه را حتی در مناطق دور افتاده هم پیدا کنید.

در مورد فرهنگ فیلیپین:
در هر ماه می، شهرها و شهرک‌ های سراسر کشور، جشنواره فلورس د مایو (Flores de Mayo) را جشن می‌ گیرند، جشنواره‌ ای یک ماهه که برای گرامیداشت مریم مقدس برگزار می شود. یکی از نکات برجسته آن، سانتاکروزان است، یک مسابقه راهپیمایی که در آن دختران و زنان با لباس‌ های زیبا، به نمایندگی از شخصیت‌ های کتاب مقدس و سنتی حضور پیدا می کنند. 
در موزه پالاوان در شهر پورتو پرینسسا، نمایشگاه هایی را خواهید دید که تاریخ قوم شناسی و باستان شناسی استان را به نمایش می گذارد. همچنین مجموعه‌ هایی وجود دارد که شامل آثار انسان‌ شناسی و بیولوژیکی است.

غذاهای خوشمزه بخورید:
در رستوران و بار ساحلی Kasbah Boracay، غذاهای اصیل مراکشی میل کنید. این مکان در ایستگاه 1 در ساحل سفید قرار دارد و بهترین مکان برای نوشیدنی در غروب آفتاب است. اجرای موسیقی زنده که حال و هوای جزیره را نشان می دهد در اینجا یک اتفاق عادی است.
آمریکای لاتین با فیلیپین در رستوران CEV به هم می رسند: Ceviche & Kinilaw، رستورانی در سیارگائو است که به خاطر غذاهای خلاقانه اش بسیار تحسین شده است. غذاهای محبوب این رستوران (ماهی خامی که در سرکه ترشی شده است) از تازه‌ ترین مواد محلی تهیه می شوند.
منبع: wowtravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید