• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 12 مورد از بهترین استراحتگاه های ساحلی مدیترانه برای سال 2023 آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۷/۱۲   تعداد بازدید : 543   گروه مطلب : ترین ها


با 12 مورد از بهترین استراحتگاه های ساحلی مدیترانه برای سال 2023 آشنا شوید

دریای مدیترانه توسط 22 کشور احاطه شده و با سه قاره هم مرز است و کیلومترها و کیلومترها خط ساحلی دارد. البته لازم نیست به وجود صدها جزیره آن اشاره کنیم و در حالی که نقاط ساحلی خاصی وجود دارد که در آن باید برای پیدا کردن جایی روی ماسه ها بجنگید، بخش‌ های بکری هم از خط ساحلی در سراسر مدیترانه وجود دارد. موارد منتخب ما از نقاط ساحلی جایگزین که توسط سفرنویسان مدیترانه ای انتخاب شده است، شما را فراتر از اروپا به شمال آفریقا و خاورمیانه می برد.
از سواحل بکر و پر از فلامینگو در اسپانیا گرفته تا یک شهر بندری غنی از فرهنگ در فرانسه، این جایی است که می توانید بهترین استراحتگاه جایگزین (و مقرون به صرفه) در مدیترانه را پیدا کنید. اینجا فضای زیادی برای پهن کردن حوله وجود دارد.

1. مورینج (Morinj)، مونته نگرو
مونته نگرو به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصد اصلی بعدی برای سفر در جهان است، اما بسیاری از کسانی که برای تعطیلات به منطقه زیبای بالکان سفر می کنند به استراحتگاه های شلوغ اطراف خلیج کوتور می روند و مورینج را برای مردم محلی و کسانی که آنجا را می شناسند رها می کنند. در اینجا، Morinjska plaža شامل یک مستطیل باریک از ساحل سنگریزه طبیعی است که توسط آبهای شفافی که منعکس کننده فضای سبز اطراف است، پوشیده شده است. درختان شاه بلوط و کاج امکان استراحت در ساعات طولانی آفتاب را فراهم می کنند. مورینج به اندازه کافی ناشناخته مانده است تا جمعیت را از خود دور نگه دارد، اما به اندازه کافی هم توسعه یافته است تا یک بار ساحلی، توالت و صندلی‌ های آفتاب کرایه‌ ای را فراهم کند. یک جامعه دریانوردی که زمانی توسط ونیزی‌ ها اداره می‌ شد در حاشیه آن قرار دارد، از این رو خانه‌ های سنگی دوست‌ داشتنی در امتداد ساحل به چشم می خورند. 

1. مورینج (Morinj)، مونته نگرو


2. طنجه، مراکش
ساحل شهر خوش آب و هوای طنجه که به طور شگفت انگیزی در محل طلاقی اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار گرفته، بسیار وسیع است و ماسه های سفید آن پر از چترهای کاهی است. در کنار کافه‌ های شلوغی که در امتداد کورنیش و ردیف درختان نخل ادامه دارد تا اسکله‌ تفریحی جدید قدم بزنید، جایی که پرچم های عالی، سالن‌ های زیبا و رستوران‌ هایی به سبک ایبیزا را می توانید بببنید (تاکوهای ماهی قرمز یاقوتی در چیرینگیتو را حتما امتحان کنید). اگر تابش آفتاب خیلی زیاد شد، به کوچه‌ های غبارآلود در مدینه باستانی بروید، از صرف چای نعنا در پتی سوکوی خنک لذت ببرید، یا ناهار را در کافه افسانه‌ ای Saveur De Poisson میل کنید و قبل از عصر از قلعه سفید دیدن کنید. هر کاری که انجام می دهید، غروب خورشید را در کافه هافا که مشرف به تنگه است از دست ندهید. 

2. طنجه، مراکش


3. تروپئا (Tropea)، ایتالیا
تروپئا که بر روی صخره ای در جنوب ایتالیا قرار دارد و توسط دو ساحل طولانی ماسه ای احاطه شده است، "مروارید" بی‌ رقیب کالابریا است. این شهر که به خاطر ماسه های سفید پودری، آب شفاف و غروب‌ های پر جنب‌ و جوش مشهور است، رویای عاشقان ساحل است و در شهر نیز چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود دارد. تروپئا مملو از قصرهای تاریخی و رستوران های عجیب و غریب است که در فضاهای باز متعدد آن قرار گرفته‌ اند. برای تماشای مناظر هوایی از ساحل، گشت و گذار در صومعه ساحلی سانتا ماریا دل ایزولا را از دست ندهید. بیشتر سواحل تروپئا رایگان هستند، اما می‌ توانید برای استراحت با پرداخت هزینه در لیدو ایزو بلا و لیدو کالیپسو استراحت کنید (و از یک ناهار محلی لذت ببرید). تروپئا به خاطر پیازهای قرمزش معروف است، پس حتما در مدت سفر آنها را امتحان کنید.

3. تروپئا (Tropea)، ایتالیا


4. ست (Sète)، فرانسه
ست در یک نقطه ایده آل قرار گرفته و می توان حداکثر استفاده را از ماسه های سفید و وسیع منطقه اوکسیتانی برد. اما به همان اندازه هم باید زمان خود را صرف کاوش در شهر جنوب شرقی کنید. ممکن است آنجا را به عنوان محل برگزاری جشنواره جهانی ژیل پترسون بشناسید، اما فستیوال ست که در طی دو هفته در ماه های جولای و آگوست برگزار می شود، حال و هوای آرام تری را ارائه می دهد. با فرهنگ منطقه نیز می توان به وسیله تیله ستوا آشنا شد که یک پای تند تهیه شده از اختاپوس و گوجه فرنگی است. بعد از همه اینها، به سختی حتی برای دیدن ساحل وقت خواهید داشت.

4. ست (Sète)، فرانسه


5. سامیل (Ksamil)، آلبانی
یونانیان باستان باید به این شهر ساحلی عالی مدیترانه توجه کرده باشند، زیرا زمانی که نظرشان به شبه جزیره سامیل در جنوب آلبانی جلب شد آنها به سرعت شهر بوترینت را تاسیس کردند، جایی که درختان بلوط‌ همیشه سبز و درختان زیتون در ارتفاعات کم به وفور یافت می شد و سواحل کوچک و ماسه ای، خلیج‌ های صخره‌ ای و جزایر کوچک ساحلی دارد و تالاب وسیع و کم عمق آن به دلیل صدف هایش معروف است. ویرانه‌ های عسلی رنگ که امروزه خالی از سکنه هستند و در نزدیکی شهر ساحلی مدرن سامیل قرار دارند، بزرگترین و رمانتیک‌ ترین مکان‌ های تاریخی آلبانی هستند. سامیل علاوه بر اینکه محل یکی از چشمگیرترین نقاط دیدنی باستانی در این بخش از دریای مدیترانه است، مسافران مدرن را با سواحل فراوان و منظره غروب خورشید خود به اطراف کورفو، پیاده‌ روی در بالای صخره و چشیدن غذاهای دریایی عالی جذب می‌ کند.

5. سامیل (Ksamil)، آلبانی


6. ساپلونارا (Saplunara)، کرواسی
در منتهی الیه جنوب کرواسی، جزیره ملیجت (Mljet) بیشتر به دلیل پارک ملی‌ اش که مملو از میمون های پوزه دراز است و یک سوم این جزیره فوق العاده را پوشش داده اند، شناخته شده است. اما در منتهی الیه شرق، دو ساحل ماسه ای نسبتا بکر وجود دارد که چند بار هم در آنها یافت می شود و مطمئنا کمتر شناخته شده اند. ساحل ماسه ای باید معنای خاصی داشته باشد، همانطور که تقریبا در هر جای دیگری در کرواسی، سواحل به معنای سنگریزه های سفید است. ساپلونارا با داشتن کاج هایی که سایه و رایحه های مطبوع ایجاد می کند، همان حس غریبی را ارائه می کند که زمانی که سنت پل در سال 61 بعد از میلاد به اینجا رسید احساس کرد. پودوسکوج در همان نزدیکی دارای ویرانه های پنهان کلیسای قرن پنجم یا ششمی است که به نام او نامگذاری شده است.

6. ساپلونارا (Saplunara)، کرواسی


 با 16 مورد از مجلل ترین استراحتگاه های مدیترانه ای آشنا شوید



7. کارپاتوس (Karpathos)، یونان
کارپاتوس علیرغم خلیج‌ های بکر پر آب و ماسه های سفید پودری طولانی، یکی از بهترین مناطق ناشناخته یونان است. حتی در اوج تابستان، محبوب‌ ترین سواحل جزیره از جمله آپلا با سایه‌ های درختان کاج، جایی که فوک‌ های راهب کمیاب دوست دارند به استراحت بپردازند و کایرا پاناجیا (Kyra Panagia)، که مشرف به کلیسای کوچک با گنبد قرمز رنگ است، نیمه‌ خالی هستند. اگر می‌ خواهید در انزوای کامل باشید، مقداری آب، کرم ضد آفتاب و چیزی برای خوردن بردارید و با قایق به ساریا بروید، جزیره‌ ای خیره‌ کننده و تقریبا متروکه، جایی که می‌ توانید تا دلتان می خواهد رابینسون کروزوئه بازی کنید.

7. کارپاتوس (Karpathos)، یونان


8. دالیان (Dalyan)، ترکیه
ساحل ایزتوزو دالیان، که در زبان محاوره به ساحل لاک پشت معروف است، به دلیل زیستگاه تعدادی از گونه های لاک پشت دریایی شناخته شده است. تعطیلات ساحلی خود را با فصل تولید مثل همزمان کنید و به احتمال زیاد بچه لاک پشت های شایان ستایشی را خواهید دید که برای اولین بار در دریا شنا می کنند. ساحل که به طرز باشکوهی طولانی، ماسه ای و طلایی است، از طریق یک سفر دیدنی با قایق در رودخانه یا یک مینی بوس عمومی قابل دسترسی است. منطقه دالیان برای کسانی که به تاریخ علاقه دارند نیز جذاب خواهد بود، زیرا محل شهر ویران شده باستانی کاونوس، همراه با مقبره های صخره ای لیکیایی و بقایای تئاتر است.

8. دالیان (Dalyan)، ترکیه


9. کابو د گاتا (Cabo de Gata)، اسپانیا
با داشتن مناظر پوشیده از کاکتوس که در بسیاری از فیلم های وسترن به نمایش درآمده است، سواحل پر از فلامینگوهای پناهگاه طبیعی کابو د گاتا-نیجار اسپانیا به طرز شگفت انگیزی بکر هستند. ماسه های داغ Playa de los Genoveses و خلیج‌ های مخفی مونسول خیره‌ کننده هستند، اما ساحلی که نباید از دست بدهید، Los Muertos است. دسترسی به این ساحل زیبای طلایی از طریق یک مسیر زیبا و دیدنی امکان پذیر است که به فانوس دریایی مسا رولدان متعلق به قرن نوزدهم منتهی می شود. وقتی توانستید از آن مناظر دلپذیر دریا دل بکنید، به دهکده کاربونراس بروید، جایی که می‌ توانید خورشت سیب‌ زمینی محلی guiso de pelotas را امتحان کنید یا در شهر پر جنب‌ و جوش نیجار، سرامیک‌ های لعاب‌ دار و قالی‌ های دست باف زیبا را تماشا کنید.

9. کابو د گاتا (Cabo de Gata)، اسپانیا


10. حمامات (Hammamet)، تونس
وقتی بیشتر مردم به یک مقصد ساحلی مدیترانه فکر می‌ کنند، معمولا به تونس فکر نمی‌ کنند و آن را از دست می‌ دهند. یکی از زیباترین مقاصد ساحلی حمامات است، یک شهر تفریحی زیبا که تنها یک ساعت با ماشین در جنوب شرقی تونس فاصله دارد. از دهه 1920، زمانی که جورج سباستین میلیونر رومی، ویلایی بزرگ در این شهر ساخت، این شهر سفیدپوش مسافران ثروتمند را به خود جذب کرده است. امروزه بازدید از بنای دار سباستین برای عموم آزاد است. حمامات دارای مدینه رنگارنگی است که صنایع دستی محلی در آن به فروش می رسد و همچنین رستوران های عالی غذاهای دریایی و تعداد زیادی هتل بوتیک با کلوب های ساحلی خصوصی دارد. برای تماشای مناظری از دریای زمردی که توسط گنبدها و مناره های مسجد احاطه شده است، از داخل قلعه حمامات بالا بروید.

10. حمامات (Hammamet)، تونس


11. ناچشولیم (Nachsholim)، اسرائیل
ناچشولیم که در وسط دشت ساحلی بکر اسرائیل قرار دارد، یکی از آرام ترین و در عین حال تماشایی ترین سواحل در کل کشور است. ناچشولیم دور از سواحل پر جنب و جوش تل آویو، ساکت و تمیز است و تنها صدای برخورد امواجی که می‌ آید شما را همراهی می‌ کند. علاوه بر این، به‌ طور شگفت‌ انگیزی خوش عکس است؛ قایق‌ های بادبانی بزرگ و رنگارنگی که در ساحل قرار دارند، شما را وادار می‌ کنند تا موبایلتان را بردارید و از مناظر عکس بگیرید. هتل ساحل ناچشولیم و کیبوتس، محلی در نزدیکی مکان‌ هایی ایده‌ آل برای استراحت در هنگام روز هستند.

11. ناچشولیم (Nachsholim)، اسرائیل


12. خلیج زاپالو (Zapallo Bay)، قبرس
این ساحل ماسه ای کوتاه در جنوب قبرس که در دل صخره‌ های سفید قرار گرفته است، فرصت تماشای آبهای نیلگون خیره‌ کننده، بقایای یک بندر باستانی و همچنین دیدن نحوه کسب درآمد ماهیگیران محلی را به مسافران ارائه می‌دهد. زاپالو که از طریق مسیری که از صخره‌ های اطراف می‌ گذرد دسترسی پیدا می‌ کند، مکانی عالی برای کسانی است که به دنبال استراحت در محلی دنج و آرام هستند. بهترین راه برای لذت بردن از خلیج داشتن یک کتاب خوب و یک سبد پیک نیک پر از غذا است، اما همیشه می توانید در یکی از کافه ها و رستوران های متعدد نزدیک ساحل توقف کنید.

12. خلیج زاپالو (Zapallo Bay)، قبرس


منبع: timeout





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید