• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مورد از عجیب ترین موزه های جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۷/۵   تعداد بازدید : 591   گروه مطلب : ترین ها

1. موزه انگل شناسی مگورو (Meguro Parasitological Museum)، توکیو، ژاپن
کسانی که حساس هستند احتمالا باید از دیدن این موزه ژاپنی که توسط انگل شناس پرشور، دکتر ساتورو کامگای در سال 1953 راه اندازی شد، اجتناب کنند. در این موزه بیش از 60 هزار نمونه انگل به همراه 50 هزار کتاب در مورد انگل شناسی وجود دارد.
یکی از انگل های وحشتناک، کرم نواری به طول 8 متر است که به راحتی در کنار یک نوار سفید که برای نشان دادن طول حیرت انگیز این موجود طراحی شده است، نمایش داده می‌ شود.

1. موزه انگل شناسی مگورو (Meguro Parasitological Museum)، توکیو، ژاپن


2. موزه قلاده سگ، کنت، انگلستان
سگ های امروزی مشکلی با قلاده های خود ندارند. یکی از آثار این موزه جذاب در قلعه لیدز شامل قلاده‌ ای متعلق به قرن پانزدهم است که سگ‌ های شکاری اسپانیایی برای محافظت از گردن خود در برابر خرس‌ ها از آن استفاده می‌ کردند. طرح‌ های تزیینی طلایی دوره باروک و قلاده نقره‌ ای که قدمت آن به قرن نوزدهم باز می‌ گردد نیز از دیگر آثار زیبای این مجموعه هستند.
این موزه در سال 1977 تاسیس شد، زمانی که کلکسیونر عتیقه، گرترود هانت مجموعه مورد علاقه خود که شامل 60 قلاده سگ می شد را به قلعه ارائه کرد. از آن زمان، موزه به توسعه خود ادامه داده است و در حال حاضر بیش از 130 اثر وجود دارد که مربوط به قرن شانزدهم هستند.

2. موزه قلاده سگ، کنت، انگلستان


3. موزه بیگ مک مک دونالد (McDonald’s Big Mac Museum)، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا
آیا تا به حال در مورد منشا بیگ مک فکر کرده اید؟ نه، ما هم فکر نکرده ایم، اما اگر می‌خواهید بدانید همه چیز از کجا شروع شد، فقط یک موزه برای شما وجود دارد.
موزه بیگ مک در پنسیلوانیا توسط جیم دلیگاتی تاسیس شد، صاحب امتیازی که اولین رستوران مک‌ دونالد پنسیلوانیای غربی را افتتاح کرد. او همچنین بیگ مک را ایجاد کرد، محصولی که برای اولین بار در سال 1967 در رستوران او به فروش رفت و قیمت آن تنها 45 سنت بود.
در این موزه بازدیدکنندگان می‌ توانند همه چیز را درباره تاریخچه این برند بیاموزند و مجموعه یادگاری‌ های مک‌ دونالد را که شامل بزرگترین بیگ مک جهان (البته پلاستیکی) است را تماشا کنند.

3. موزه بیگ مک مک دونالد، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا


4. موزه فرهنگ نان، اولم، آلمان
خواه بیسکوییت نمکی گرم باشد یا نان گندم سیاه خوشمزه، آلمانی ها عاشق محصولات ساخته شده از خمیر هستند. این موزه قبل از افتتاح اولین نمایشگاه دائمی خود در سال 1960 توسط دو کارآفرین که در تجارت نانوایی کار می کردند تاسیس شد.
نمایشگاه خیلی زود به موزه تبدیل شد و اکنون توسط یک بنیاد خیریه اداره می شود. در این موزه بازدیدکنندگان می توانند آثار جذاب ابزار پخت را مشاهده کنند، هنرهای مرتبط با نان را ببیند و در مورد اهمیت نان برای امنیت غذایی بیاموزند. 

4. موزه فرهنگ نان، اولم، آلمان


5. موزه بین المللی توالت سولاب (Sulabh International Museum of Toilets)، دهلی نو، هند
این موزه که توسط متخصص بهداشت دکتر بیندشوار پاتاک تاسیس شده است، به سه بخش باستان، قرون وسطی و مدرن تقسیم می شود. بخش باستانی دارای آثار مربوط به اولین توالت‌ های ساخته شده توسط انسان است (اولین توالت‌ ها در پاکستان در 3000 سال قبل از میلاد یافت شده)، در حالی که کاسه توالت‌ های تزئینی اتریشی با دست نقاشی شده در بخش قرون وسطایی واقعا دیدنی هستند.
در بخش مدرن، توالت‌ های ژاپنی و کره‌ ای با فناوری پیشرفته را به همراه نسخه‌ ای از بزرگترین «مجموعه توالت» جهان، که در ماهاراشترا در غرب هند مرکزی یافت می‌ شود، پیدا خواهید کرد. 

5. موزه بین المللی توالت سولاب، دهلی نو، هند


 از بهترین موزه های جهان در تور مجازی گوگل بازدید کنید



6. موزه تاریخی ابزار شراب، کالیفرنیا، ایالات متحده
اگر همیشه به این فکر کرده اید که تفاله انگور چیست یا به این اندیشیده اید که چگونه باید از چاقوی شاخه زنی انگور استفاده کرد، بازدید این موزه در محوطه شراب سازی بوئنا ویستا کالیفرنیا برای شما مناسب است.
در تورهای با راهنما، بازدیدکنندگان می‌ توانند مجموعه عظیمی از ابزارها، چاقو و قیچی شاخه زنی گرفته تا دستگاه پرس انگور و بشکه‌ های شراب را ببینند. بسیاری از آنها صدها سال قدمت دارند، بنابراین راه بسیار خوبی برای یادگیری تاریخچه کشت انگور نیز می باشد. اکثر آثار این مجموعه توسط فیلیپ برارد، صاحب تاکستان مشهور جهان اهدا شد که علاقه زیادی به ابزارهای عتیقه شراب سازی دارد.

6. موزه تاریخی ابزار شراب، کالیفرنیا، ایالات متحده


7. موزه سوسیس کاری (Currywurst Museum)، برلین، آلمان
بازدید از برلین؟ وقتی به بازرسی چارلی و دروازه براندنبورگ رفتید، برای تجربه نهایی آلمانی به موزه سوسیس کاری بروید. برای گوش دادن به آهنگ‌ هایی با مضمون سوسیس کاری، گرفتن سلفی روی مبل سوسیس یا کسب اطلاعات در مورد ادویه‌ های مهم غذا در ایستگاه بوییدن، به ایستگاه صوتی به شکل بطری‌ سس کچاپ بروید.
همچنین اگر بخواهید واقعا شکم خود را شکنجه کنید، مجموعه عظیمی از کتاب ها در مورد سوسیس کاری برای مطالعه وجود دارد.

7. موزه سوسیس کاری (Currywurst Museum)، برلین، آلمان


8. موزه روابط تمام شده (The Museum Of Broken Relationships)، زاگرب، کرواسی
این موزه عجیب و شگفت‌ انگیز توسط دو هنرمند زاگربی که زمانی با هم آشنا شدند راه‌ اندازی شد و زمانی که از هم جدا شدند به شوخی گفتند که باید موزه‌ ای برای احترام به رابطه‌ شان ایجاد کنند.
با انتشار خبر افتتاح موزه، افراد دل شکسته از سراسر جهان اقلامی را اهدا کردند که به مجموعه ای عظیم تبدیل شد. آثار قابل توجه عبارتند از «ابزار درمانی» (تبر) که اهداکننده آن برای شکستن اثاثیه یک شریک خیانتکار استفاده می‌ کرد و یک جفت شلوار نارنجی روشن که دوست دختر سابقش به مردی هدیه داده بود.

8. موزه روابط تمام شده (The Museum Of Broken Relationships)، زاگرب، کرواسی


9. موزه فالولوژی ایسلند (The Icelandic Phallological Museum)، ریکیاویک، ایسلند
مطمئنا این بازدید از یک موزه معمولی نیست. موزه فالولوژی ایسلند که با بیش از 200 آلت تناسلی و قسمت های آلت تناسلی پر شده است، توسط معلم سابق سیگورور هیارتارسون تاسیس شد. علاقه او به همه چیزهای مربوط به آلت تناسلی از زمانی شروع شد که او کودک بود و در روستایی در ایسلند زندگی می کرد، جایی که پیزل یا آلت تناسلی گاو نر، اغلب به عنوان شلاق گاو استفاده می شود.
این نمایشگاه شامل نمونه هایی از خرس های قطبی، فوک ها، روباه ها و گوزن های شمالی است. همچنین یک آلت تناسلی نهنگ آبی به طول 1 متر وجود دارد که ظاهرا زمانی به عنوان پارو برای قایقرانی استفاده می شد.

9. موزه فالولوژی ایسلند (The Icelandic Phallological Museum)، ریکیاویک، ایسلند


10. موزه سیم خاردار کانزاس، کانزاس، ایالات متحده آمریکا
آیا می دانستید که اختراع سیم خاردار برای اولین بار در سال 1874 به ثبت رسید؟ یا اینکه در طول جنگ جهانی اول، زمانی که قدرت کششی بالا آن را به یک عامل بازدارنده قدرتمند در برابر تانک های دشمن تبدیل کرد، نقش مهمی ایفا کرد؟
این موزه بیش از 2000 نوع سیم خاردار را به نمایش گذاشته است و شما می توانید دانش خود را در مرکز آموزشی ارتقا دهید، جایی که خبرنامه هایی از برترین باشگاه های قدردانی از سیم خاردارهای آمریکا و مطالب گسترده و مجموعه ای از ابزار حصارکشی را پیدا خواهید کرد.

10. موزه سیم خاردار کانزاس، کانزاس، ایالات متحده آمریکا


منبع: roughguides





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید