• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هفت جزیره زیبا در آلمان که شما را شگفت زده می کند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۸/۱۵   تعداد بازدید : 24287   گروه مطلب : دیدنی ها


هفت جزیره از بهترین جزایر آلمان

شاید با دیدن کشور آلمان کلمه "جزیره بهشتی" به ذهن شما نیاید، اما حقیقت این است که  این کشور، چندین جزیره کوچک و زیبا دارد که می تواند شما را شگفت زده کند. اکثر این جزایر در آن سوی سواحل شمالی قرار دارند و دارای جذابیت هایی مانند خیابان هایی بدون ماشین، سواحل زیبا، پناهگاه هایی برای پروانه ها و یا میراث جهانی یونسکو می باشند. در اینجا به بررسی هفت جزیره در آلمان می پردازیم که شما باید به برنامه سفرتان اضافه کنید.


1. روگن (Rügen)
روگن یک جزیره ایده آل در آلمان است. این جزیره که در دریای بالتیک و بر روی صخره های سفید و آهکی قرار دارد، سواحل شنی زیبایی دارد. این جزیره از زمان عثمانی ها تا دوره بیسمارک تا سیگموند فروید (Sigmund Freud) و حتی آلبرت اینشتین، بازدید کننده ها را به خود جذب می کرده است. در زمانی که کمونیست ها قسمت شرقی آلمان (GDR) را در دست داشتند، این جزیره مورد علاقه افراد بلند مرتبه ای مانند اریش هونکر (Erich Honecker) بوده و نقاش معروف رمانتیک، کسپر دیوید فردریش (Caspar David FriedrichIt) نیز مانند مردم عادی از این مکان لذت می برده است.
روگن بزرگ ترین جزیره آلمان به شمار می آید و در آن فعالیت های جذاب زیادی مانند شنا، موج سواری و کشتی رانی انجام می شود. پارک ملی جازموند (Jasmund National Park) که کوچک ترین پارک ملی آلمان می باشد نیز در این شبه جزیره قرار دارد. در اینجا صندلی پادشاه (King’s Chair)، که یک سکوی 118 متری برخاسته از دریا می باشد نیز قرار دارد. از این مکان می توانید جنگل های قدیمی راش و پرندگان را در حال پرواز، مشاهده کنید.
اقامتگاه های کنار دریایی زیادی نیز در اینجا وجود دارند مانند ساسنیتز (Sassnitz) و موزه زیر دریایی اش، موزه هنر نوین سلین (Art Nouveau Sellin) با اسکله اش که در سال 1901 ساخته شده است و در آخر بینز (Binz) که بزرگترین اقامتگاه در این جزیره است.

1. روگن (Rügen) یکی از بهترین جزایر آلمان


2. هیدنزی (Hiddensee)
در این جزیره کوچک که در غرب روگن قرار دارد، استفاده از ماشین ممنوع است و تنها راه جا به جایی استفاده از دوچرخه، کالسکه اسب و قدم زدن با پای پیاده می باشد. جزیره هیدنزی بهترین درمان برای افرادی است که از زندگی پرسر و صدای شهری خسته شده اند.
بخش های بزرگی از هیدنزی به عنوان مناطق حفاظت از محیط زیست معرفی شده اند چراکه این جزیره بزرگترین جزیره در پارک ملی فورپومرشه بودِن لندشافت (Vorpommersche Boddenlandschaft) است. بخش غربی با ساحل طویل و شنی اش که با تپه ها محاصره شده قابل شناسایی می باشد. در نویِندورف (Neuendorf) به کولستر (Kloster) بروید که مناسب برای بچه ها است و در آن می توانید با آب و هوایی عالی حمام آفتاب بگیرید.
هنگامی که ابرها پدیدار می شوند، حواستان به حیات وحش موجود در نمکزارها باشد و در یکی از روستاهای ماهیگیری اطراف پناه بگیرید.

2. هیدنزی (Hiddensee) یکی از بهترین جزایر آلمان


3. مایناو (Mainau)
دریاچه کنستانس  که در آلمان به بودِن زی (Bodensee) معروف است سومین دریاچه بزرگ در اروپا می باشد و جزیره هایی مانند جزیره معروف لینداو (Lindau) را در کنار خود نگه می دارد. لینداو جزیره ای است که با عبور از پل می شود به آن رفت. همچنین جزیره مایناو که زیباتر و کوچک تر نیز است هم در آن قرار دارد. این جزیره کوچک و پر گل به علت اینکه پناهگاهی گلخانه مانند برای پروانه هاست و در حقیقت بزرگترین پناهگاه پروانه ها در آلمان می باشد، معروف شده است. این جزیره هر سال بیش از یک میلیون بازدید کننده را جذب می کند.
هنگام گردش در این جزیره کمی بایستید تا از بوی بیش از ده هزار بوته رز لذت ببرید و یا از سایه درختان کهن سالی مانند درخت سکویای غول آسا که 150 سال قدمت دارد و یا درخت لیموی ویکتوریا که توسط دوک بزرگ و در سال 1862 کاشته شده است استفاده کنید. همچنین در این مکان یک قلعه باروک که در قرن 13 ساخته شده وجود دارد و باید بدانید که قدمت آن به دوران شوالیه های تئوتونیک (Teutonic) بر میگردد، یعنی چیزی در حدود 500 سال تاریخ در آن نهفته است.
این جزیره هر روز و از طلوع خورشید تا غروب آن از مهمانان پذیرایی می کند. ورودی آن نیز در تابستان 19.99 یورو است که در زمستان به 9.50 یورو کاهش پیدا می کند.

3. مایناو (Mainau) یکی از بهترین جزایر آلمان


جنگل مرموز سیاه آلمان که حتماً باید در لیست سفر تمام افراد قرار گیرد



4. زیلت (Sylt)
جزیره زیلت نمای داخلی جالبی ندارد، اما حدود 40 کیلومتر خط ساحلی در آن واقع شده است. این جزیره که در شمالی ترین نقطه آلمان قرار دارد، به عنوان ملکه دریای شمال (Königin der Nordsee) شناخته می شود و دارای سواحلی با شن های سفید و صخره های قرمز و حیرت آور می باشد. شما می توانید با گذشتن از تپه ها به سواحلی وسیع برسید که در آنها معمولاً خوک های آبی از انسان ها بیشتر هستند!
این جزیره که زمانی قسمتی از یوتلاند (Jutland) بوده، دارای آثار بجا مانده از انسان هایی است که سه هزار سال قبل از میلاد در آن زندگی می کرده اند. زبان محلی زولرینگ (Söl'ring) که ترکیبی از زبان های دانمارکی، هلندی و انگلیسی است هنوز هم توسط برخی از مردم استفاده می شود، اما مانند قسمت هایی از جزیره در حال فرسایش و از بین رفتن است.
این جزیره به دلیل وجود شهرهای اقامتگاهی مانند وسترلن (Westerlan) و همچنین جزیره خالی از سکنه آمروم (Amrum) در نزدیکی اش معروف شده است.

4. زیلت (Sylt) یکی از بهترین جزایر آلمان


5. فُئِر (Föhr)
درست پایین تر از جزیره زیلت و مرز دانمارک، جزیره فُئِر قرار دارد که دومین جزیره بزرگ در دریای شمال و آلمان است که یک مقصد کنار دریایی معروف به شمار می آید. اما نگذارید این توضیحات شما را گول بزنند، این جزیره هنوز هم جزیره ای دنج با ابعاد 12 در 7 کیلومتر است.
جزیره فُئِر توسط دریای وادِن (Wadden Sea) محاصره شده که توسط یونسکو به عنوان یکی از دیدنی ترین دریاهای آلمان معرفی شده است. این جزیره که در یک حوضه جذر و مد خاص واقع شده، بزرگترین سیستم جذر و مدی خراب نشده از شن و گل در جهان را داراست. بازدید کنندگان می توانند با عبور از آب هایی که عمقشان تنها چند میلی متر می باشد، از یک جزیره به جزیره ای دیگر بروند و فقط شاهد خیس شدن کف کفش هایشان باشند. هنگام قدم زدن حواستان به صدف های خوراکی و مرواریدها نیز باشد.
علف های دریایی از حیواناتی مانند خوک های آبی، گرازهای دریایی و پرندگان مهاجر که جزیره فُئِر را به عنوان خانه شان برگزیده اند حفاظت می کنند. اگر در ماه اکتبر به اینجا بیایید می توانید شاهد 10 تا 12 میلیون پرنده مهاجری که در حال عبور از این جزیره هستند باشید.

5. فُئِر (Föhr) یکی از بهترین جزایر آلمان


6. جزیره موزه (Museumsinsel)
شاید شما اصلاً متوجه نشوید که تعدادی از بهترین موزه های برلین بر روی یک جزیره قرار دارند. جزیره موزه در میان هیاهوی مرکز شهر قرار دارد و به صورت مخفیانه توسط پل هایی به شهر متصل شده است. این جزیره یکی از سه میراث جهانی یونسکو ثبت شده موجود در پایتخت آلمان یعنی برلین است.
پنج موزه عالی و جهانی که در اینجا وجود دارند همه چیز از مجسمه معروف ملکه مصری، نفرتیتی (Nefertiti) تا نقاشی های استادانه اروپایی را به نمایش می گذارند. هر موزه در دوران یک پادشاه پروسی متفاوت ساخته شده و دارای سبک متمایز خودش می باشد. موزه معروف پرگامون (Pergamon) تا به حال چندین بازسازی طولانی مدت را تجربه کرده و در حال حاضر قرار است سال 2019 بازگشایی شود.
مانند موزه ها، بازسازی کاخ برلین اکنون در جریان بوده و قرار است پس از تکمیل شدن با موزه قوم شناسی برلین و موزه هنر آسیایی همکاری داشته باشد.

6. جزیره موزه (Museumsinsel) یکی از بهترین جزایر آلمان


7. یوزدوم (Usedom)
مدت زیادی است که جزیره یوزدوم در دریای بالتیک، میان آلمان و لهستان تقسیم شده است. بیشتر بخش های این جزیره به منطقه فرپومرن- گرایفسوالد (Vorpommern-Greifswald) در آلمان تعلق دارند و بخش های باقی مانده در شرق و بزرگترین شهر آن، اشوینواویشچه (Świnoujście) متعلق به استان پومِرانیا (Pomerania) در لهستان می باشد.
بر خلاف موقعیت مکانی اش که در شمال قرار دارد، این جزیره یکی از آفتابی ترین مکان های موجود در آلمان به شمار می آید و با نام جزیره آفتابی (Sonneninsel) شناخته می شود. بازدیدکنندگان می توانند وقتشان را بر روی صندلی های مخصوص ساحل آلمانی به نام اشتراندکورب (strandkorb) و در 45 کیلومتری خط ساحلی بگذرانند و از امکانات موجود در اقامتگاه هایی مانند دِقای کایزابیدار (Drei Kaiserbäder)، برن اِشتین بیدار (Bernsteinbäder)، اُستسی بیدار (Ostseebäder) و زامپین (Zampin) استفاده کنند. اسکله های خوش منظره نیز به شما اجازه می دهند تا مستقیماً به داخل آب بروید.
اگر قصد دارید از ساحل دور شوید، از امکانات گسترده ای مانند مسیرهای دوچرخه سواری، اسب سواری و چشمه های آب معدنی استفاده کنید. باغ گیاه شناسی اوزِدوم ملنتین (Usedoms Botanischer Garten Mellenthin) به تنهایی ارزشش را دارد که بخاطرش از ساحل دل بکنید چراکه این باغ گیاه شناسی دارای 50 هزار گونه گیاهی می باشد که به صورت منظمی در 14 منطقه جغرافیایی مانند لاتین، آلمان و لهستان تقسیم شده اند.
هنگامی که در شب می خواهید به استراحت بپردازید، نیازی به ترک دریا ندارید. فانوس دریایی تاریخی این جزیره حدود 100 سال قدمت دارد و اکنون به یک مینی هتل سه طبقه و خصوصی تبدیل شده است. این هتل دارای امکاناتی مانند سقف های 7.3 متری، جکوزی چوبی و یک بالکن می باشد که منظره ای بی نظیر را به شما ارائه می کند.

7. یوزدوم (Usedom) یکی از بهترین جزایر آلمان


منبع: tripsavvy





نظرها

  • 0 0

    انشااله اگه بزارن مردم ایران پولی توی دستشون بمونه می ارزه که از این بهشت روی زمین دیداری داشته باشیم . بهتره از آقازاده ها و بزرگزاده ها بیشتر نظر بگیرید .

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید